Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia biegów automat-bezobsługowa.
Autor Wiadomość
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2015-07-28, 14:42   Skrzynia biegów automat-bezobsługowa.

Tak się zastanawiam,czy w automatach jak w tytule warto olej wymieniać?
Serwis twierdzi że jak bezobsługowa,bez miarki kontroli poziomu oleju,to nic nie robimy.
Wątpliwości nabieram po kolejnej informacji od użytkowników,"padła po przebiegu 150-200 tyś
(Skubie, szarpie przy zmianie biegu).Układ przeniesienia napędu ok.Skrzynia sucha bez wycieku.
W sprzedaży są filtry oleju do skrzyń bezobsługowych i to mnie zastanawia i zarazem nurtuje.
Wymieniać czy nie :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
elspasoo 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato 2,8 Jtd Autostar Auros 448
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2010
Piwa: 4/5
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2015-07-28, 15:12   

Oczywista bzdura, olej bezwzględnie nalezy wymianiać co ok 50-60 tkm wraz z fitrami (czasem kilka doadkowych detali w zależności od skrzyni). Wiekszość obecnych skrzyn hydraulicznych nie ma już bagnetu a poziom oleju uzupełnia się do wysokości "przelewu" (dodatkowy otwór w obudowie skrzyni),przy określonej temperaturze oleju (pomiar na podstawie danych z interfejsu).
Jesi nie ma możliwiości spuszczenia starego oleju z wandlera wymienia się go wielokrotnie do uzuskania czystej barwy lub z uzyciem pompki do wymiany dynamicznej. Pierwsze objawy zyzytego oleju to zazwyczaj szarpanie , zablokowanie biegu itp.
Niestety brak korka spustowego w wandlerze, brak bagnetu i informacje o bezobsługowości są podyktowane tylko przedwczesnym zużyciem skrzyni. Równiez nie nalezy wierzyć wyjątkowści i super nowoczenym normom olejów, bo w wiekszości przypadków nie jest to prawda.
_________________
Ford Transit Westfalia Nugget '89 Swap na 2,3 16V + automat
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-28, 15:17   

A co to za skrzynia?
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2015-07-28, 15:43   

Q7 3.0 D
Przebieg 140 tyś.
Do 100 tyś serwis w ASO.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 366/743
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-28, 16:26   

Ducata trojaczki nie mają automatów do zwykłej skrzyni dokładają zmieniarkę, oliwę tu i tu trzeba wymieniać.
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-07-28, 16:45   

elspasoo napisał/a:
wymienia się go wielokrotnie do uzuskania czystej barwy lub z uzyciem pompki do wymiany dynamicznej.

Kolejna bzdura skutkująca późniejszymi awariami i bardzo kosztownymi naprawami.
Jeżdżę automatami od lat, w sumie zrobiłem pewnie już ze 2mln kilometrów, automaty różne, niemieckie, amerykańskie, NIGDY NIE MIAŁEM AWARII SKRZYNI !!!
A dlaczego?? Dlatego, że nie wierzyłem w mity.
Olej w ASB wymieniamy zawsze !!!! Jak sama nazwa wskazuje, jest to olej, który traci swe właściwości po jakimś czasie. Czas wymiany, różnie. W chryslerach wymieniałem co dwie wymiany w silniku, czyli co 30 kkm, na skrzyni przejechałem ponad 600 000km bez uszkodzenia !! W Mercedesie, co 50 000km, skrzynia ma już 340 kkm i działa jak nowa.
Częstotliwość wymiany oleju zależy do samego oleju oraz sposobu użytkowania auta, ale to inny temat.
NIGDY NIE WYMIENIAMY CAŁEGO OLEJU !!! W 99% olej spuszcza się przez odkręceni miski olejowej i dolewamy świeżego tyle, ile zleciało starego, oczywiście jeśli nie ma wycieków i stan był odpowiedni. Cały olej wymieniamy jedynie przy kapitalnym remoncie skrzyni. Nie dajcie się nigdy namówić na tzw. Dynamiczną wymianę oleju, często kończy się to nieodwracalnymi uszkodzeniami w skrzyni. Jeśli macie bardzo stary olej, wymieńcie dwa czy trzy razy, co np. 5000km, ale metodą normalną !
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dziabong 
weteran


Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Piwa: 16/90
Skąd: Dziabongowo
Wysłany: 2015-07-28, 16:58   

Warto wymieniać. Powody wyżej.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 366/743
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-28, 17:07   

Ducata trojaczki nie mają automatów do zwykłej skrzyni dokładają zmieniarkę, oliwę tu i tu trzeba wymieniać.
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-07-28, 18:41   

HENRYCZEK napisał/a:
Q7 3.0 D
Przebieg 140 tyś.
Do 100 tyś serwis w ASO.

W Audi podobnie jak w Mercedesach. Wymiana co 40-50 kkm. Moja dobra rada, nie daj się namówić na inny olej niż oryginalny. Będzie nieco droższy, ale to zaawansowana technicznie skrzynia, a jeśli dwu sprzęgłowa, to już w ogóle, po zamiennych olejach, mimo, że niby parametrami niczym się nie różnią, potrafią dziać się cuda. Wymiany nie musisz dokonywać w ASO, ale w dobrym serwisie, dysponującym wiedzą i komputerem do zczytania ewentualnych błędów oraz do zaprogramowania skrzyni po wymianie oleju To bardzo ważna czynność serwisowa. Większość pseudo serwisów tego nie posiada i później cuda się dzieją. Na czym jak na czym, ale na oleju i porządnym serwisowaniu ASB się nie oszczędza. Remont takiej skrzyni, to koszt 5-8 tyś. W Bielsko Białej nie znam serwisów, ale jeśli w Mazowieckim, to znam kilka, z których sam korzystam od lat i mogę polecić :)
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2015-07-28, 20:10   

Edyta i Krzysiek napisał/a:

W Bielsko Białej nie znam serwisów, ale jeśli w Mazowieckim, to znam kilka, z których sam korzystam od lat i mogę polecić :)


To kogo polecasz?
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WODNIK 
weteran


Twój sprzęt: HOBBY 600
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Piwa: 55/234
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-28, 20:47   

Rav napisał/a:
Edyta i Krzysiek napisał/a:

W Bielsko Białej nie znam serwisów, ale jeśli w Mazowieckim, to znam kilka, z których sam korzystam od lat i mogę polecić :)


To kogo polecasz?


W Bielsku na ul. Regera jest warsztat który robi ze skrzyniami automatami od dawna.
Trzeba podjechać i zapytać, może coś pomogą.
Jakby co namiary mam.
Pozdrawiam :spoko
_________________
--- B E S K I D N I K ---

Pozdrawiamy Bronia i Janek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
elspasoo 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato 2,8 Jtd Autostar Auros 448
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2010
Piwa: 4/5
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2015-07-28, 21:01   

Edyta i Krzysiek, rozumiem ,ze chcesz pomóc ale mam wrażenie ,że nie bardzo się rozumiemy, a twoja wiedza w temacie.... no cóż zweryfikujmy skoro zostałem wezwany do tablicy:

1. Wyjaśnij proszę zasadność wymiany ok 3,5 litra oleju tylko z miski skoro w układzie jest ok 8L?
2. Dynamiczna metoda polega na wymianie oleju w układzie za pomocą specjalnej aparatury i muszę cię zaskoczyć bo serwis MB takowej używa ,a przynajmniej niektóre. Zapewne ty pomyślałeś o odłączeniu powrotu na skrzyni , zgadłem :) ?
3. Chętnie dowiem się również na czym polega programowanie skrzyni i w jaki sposób przebiega :) ?
4. Na jakiej podstawie każesz lać tylko oryginalny olej. Czy sprawdzałeś kiedykolwiek skład i parametry olejów przekładniowych, bo ja tak - czyżby np Audi,MB lub inna marka była producentem oleju , czy raczej pakowaczem?

Pytam ponieważ od zawsze jeżdżę Mercedesami w automacie i mam swoją Star Diagnosis i sam oganiam moje MB i mam w tym jakieś doświadczenie. Nie jestem typem internetowego hejtera i jeśli wiem to podzielę się tym, w każdym razie powinieneś zmienić mechanika. Chętnie dowiem się kogo polecasz w mazowieckim , kto przekazał tobie taka wiedzę , powiedzmy że znam sporo warsztatów w Polsce specjalizujących się w MB ;)
_________________
Ford Transit Westfalia Nugget '89 Swap na 2,3 16V + automat
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
ferguson 
zaawansowany


Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2014
Piwa: 5/1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-28, 22:04   

Ja także zadałbym podobne pytania co przedmówca (moderator z forum W210) :spoko
Co do dynamicznej wymiany oleju to kolega Edyta i Krzysiek chyba nigdy nie miał styczności z wymuszona wymiana oleju, bez uruchomiania silnika, tylko za pomocą urządzenia z pompa wysysającą. Bez porządnego zestawu do takiej wymiany, bezpieczniej jest częściej wymienić tylko część oleju znajdujący się w misce.
_________________
Pozdrawia Krzysztof
Ostatnio zmieniony przez ferguson 2015-07-28, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-28, 22:06   

W skrzyniach ręcznych vw też nie zaleca wymiany. Do tego longlife, łańcuch rozrządu i spokojnie dojeżdżamy do 150.000 km. A potem płacz, że trzeba było wymienić wcześniej bo teraz to już po ptakach.
W alfach benzynowych też zalecali wymianę paska rozrządu co 120 000 a jak wytrzymał 80 to był cud. ASO swoje a fizyka i jakość materiałów swoje.
Kupiłem Forda windstara w którym gość wymieniał olej co roku czyli co niecałe 15000. Niestety, raz kupił olej na allegro i tym sposobem mam skrzynie po remoncie.
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-07-28, 23:17   

Ok, doprecyzuję, bo faktycznie się nie zrozumieliśmy. Po zdjęciu miski, to co w niej to jedno a jeszcze z samej skrzyni tez wycieka, łącznie to daje ok. 80% jej zawartości. Przy regularnej wymianie te 20% co zostaje nie wpływa na całokształt. Tak, myślałem o odłączeniu powrotu, zalewaniu od góry, odsysaniu i innych czarach, które juz widziałem :/ ASO VW też wymienia dynamicznie przez odpięcie rurki.... Specjalistyczną stację wymiany ma niewielki odsetek. Dalej, z polecanych warsztatów od zawsze Samko, tylko nie oddział w Wawie, bo drożsi od pieniędzy. Maja oddział w Rostkach i tam pilecam. Oprócz tego w Nadmie kolo Wołomina. No i Janki, ale tam drogo.
Co do oleju, nie wiem czy MB czy inni pakują, ale skrzynia inaczej zachowuje sie na "ich" oleju niż na innym o niby tych samych parametrach. Zresztą ze skrzyniami GM było tak samo.
Największe sprostowanie co do programowania. Robi sie to na pewno w skrzyniach GM USA, Plymouth, Dodge, Windstar, Pontiac, Chrysler i inne pochodne. Polega to na tym, ze na postoju przy wciśniętym hamulcu komputer przerzuca przez wszystkie biegi mierzą ciśnienie oleju na elektrozaworach. Nie wiem czy wiecie ale w skrzyniach chociażby Voyagera nawet rozmiar opon sie wprowadza, po tych operacjach działają prawidłowo. Nie wiem czy w innych markach jest taka opcja, za to niedomówienie przepraszam.
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***