 |
|
|
Skrzynia biegów automat-bezobsługowa. |
| Autor |
Wiadomość |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2015-07-28, 14:42 Skrzynia biegów automat-bezobsługowa.
|
|
|
Tak się zastanawiam,czy w automatach jak w tytule warto olej wymieniać?
Serwis twierdzi że jak bezobsługowa,bez miarki kontroli poziomu oleju,to nic nie robimy.
Wątpliwości nabieram po kolejnej informacji od użytkowników,"padła po przebiegu 150-200 tyś
(Skubie, szarpie przy zmianie biegu).Układ przeniesienia napędu ok.Skrzynia sucha bez wycieku.
W sprzedaży są filtry oleju do skrzyń bezobsługowych i to mnie zastanawia i zarazem nurtuje.
Wymieniać czy nie |
|
|
|
 |
elspasoo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato 2,8 Jtd Autostar Auros 448
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2010 Piwa: 4/5 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2015-07-28, 15:12
|
|
|
Oczywista bzdura, olej bezwzględnie nalezy wymianiać co ok 50-60 tkm wraz z fitrami (czasem kilka doadkowych detali w zależności od skrzyni). Wiekszość obecnych skrzyn hydraulicznych nie ma już bagnetu a poziom oleju uzupełnia się do wysokości "przelewu" (dodatkowy otwór w obudowie skrzyni),przy określonej temperaturze oleju (pomiar na podstawie danych z interfejsu).
Jesi nie ma możliwiości spuszczenia starego oleju z wandlera wymienia się go wielokrotnie do uzuskania czystej barwy lub z uzyciem pompki do wymiany dynamicznej. Pierwsze objawy zyzytego oleju to zazwyczaj szarpanie , zablokowanie biegu itp.
Niestety brak korka spustowego w wandlerze, brak bagnetu i informacje o bezobsługowości są podyktowane tylko przedwczesnym zużyciem skrzyni. Równiez nie nalezy wierzyć wyjątkowści i super nowoczenym normom olejów, bo w wiekszości przypadków nie jest to prawda. |
_________________ Ford Transit Westfalia Nugget '89 Swap na 2,3 16V + automat |
|
|
|
 |
makdrajwer
weteran Artur,Ola,Zosia,Zuzia

Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2011 Piwa: 50/75 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-07-28, 15:17
|
|
|
| A co to za skrzynia? |
_________________ keep calm and dance
 |
|
|
|
 |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2015-07-28, 15:43
|
|
|
Q7 3.0 D
Przebieg 140 tyś.
Do 100 tyś serwis w ASO. |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 366/743 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-07-28, 16:26
|
|
|
| Ducata trojaczki nie mają automatów do zwykłej skrzyni dokładają zmieniarkę, oliwę tu i tu trzeba wymieniać. |
_________________ komplet |
|
|
|
 |
Czarna i Krzysiek
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2015-07-28, 16:45
|
|
|
| elspasoo napisał/a: | | wymienia się go wielokrotnie do uzuskania czystej barwy lub z uzyciem pompki do wymiany dynamicznej. |
Kolejna bzdura skutkująca późniejszymi awariami i bardzo kosztownymi naprawami.
Jeżdżę automatami od lat, w sumie zrobiłem pewnie już ze 2mln kilometrów, automaty różne, niemieckie, amerykańskie, NIGDY NIE MIAŁEM AWARII SKRZYNI !!!
A dlaczego?? Dlatego, że nie wierzyłem w mity.
Olej w ASB wymieniamy zawsze !!!! Jak sama nazwa wskazuje, jest to olej, który traci swe właściwości po jakimś czasie. Czas wymiany, różnie. W chryslerach wymieniałem co dwie wymiany w silniku, czyli co 30 kkm, na skrzyni przejechałem ponad 600 000km bez uszkodzenia !! W Mercedesie, co 50 000km, skrzynia ma już 340 kkm i działa jak nowa.
Częstotliwość wymiany oleju zależy do samego oleju oraz sposobu użytkowania auta, ale to inny temat.
NIGDY NIE WYMIENIAMY CAŁEGO OLEJU !!! W 99% olej spuszcza się przez odkręceni miski olejowej i dolewamy świeżego tyle, ile zleciało starego, oczywiście jeśli nie ma wycieków i stan był odpowiedni. Cały olej wymieniamy jedynie przy kapitalnym remoncie skrzyni. Nie dajcie się nigdy namówić na tzw. Dynamiczną wymianę oleju, często kończy się to nieodwracalnymi uszkodzeniami w skrzyni. Jeśli macie bardzo stary olej, wymieńcie dwa czy trzy razy, co np. 5000km, ale metodą normalną ! |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
 |
Dziabong
weteran

Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/90 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2015-07-28, 16:58
|
|
|
| Warto wymieniać. Powody wyżej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 366/743 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-07-28, 17:07
|
|
|
| Ducata trojaczki nie mają automatów do zwykłej skrzyni dokładają zmieniarkę, oliwę tu i tu trzeba wymieniać. |
_________________ komplet |
|
|
|
 |
Czarna i Krzysiek
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2015-07-28, 18:41
|
|
|
| HENRYCZEK napisał/a: | Q7 3.0 D
Przebieg 140 tyś.
Do 100 tyś serwis w ASO. |
W Audi podobnie jak w Mercedesach. Wymiana co 40-50 kkm. Moja dobra rada, nie daj się namówić na inny olej niż oryginalny. Będzie nieco droższy, ale to zaawansowana technicznie skrzynia, a jeśli dwu sprzęgłowa, to już w ogóle, po zamiennych olejach, mimo, że niby parametrami niczym się nie różnią, potrafią dziać się cuda. Wymiany nie musisz dokonywać w ASO, ale w dobrym serwisie, dysponującym wiedzą i komputerem do zczytania ewentualnych błędów oraz do zaprogramowania skrzyni po wymianie oleju To bardzo ważna czynność serwisowa. Większość pseudo serwisów tego nie posiada i później cuda się dzieją. Na czym jak na czym, ale na oleju i porządnym serwisowaniu ASB się nie oszczędza. Remont takiej skrzyni, to koszt 5-8 tyś. W Bielsko Białej nie znam serwisów, ale jeśli w Mazowieckim, to znam kilka, z których sam korzystam od lat i mogę polecić |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2015-07-28, 20:10
|
|
|
| Edyta i Krzysiek napisał/a: |
W Bielsko Białej nie znam serwisów, ale jeśli w Mazowieckim, to znam kilka, z których sam korzystam od lat i mogę polecić |
To kogo polecasz? |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
 |
WODNIK
weteran

Twój sprzęt: HOBBY 600
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2009 Piwa: 55/234 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-07-28, 20:47
|
|
|
| Rav napisał/a: | | Edyta i Krzysiek napisał/a: |
W Bielsko Białej nie znam serwisów, ale jeśli w Mazowieckim, to znam kilka, z których sam korzystam od lat i mogę polecić |
To kogo polecasz? |
W Bielsku na ul. Regera jest warsztat który robi ze skrzyniami automatami od dawna.
Trzeba podjechać i zapytać, może coś pomogą.
Jakby co namiary mam.
Pozdrawiam |
_________________ --- B E S K I D N I K ---
Pozdrawiamy Bronia i Janek
 |
|
|
|
 |
elspasoo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato 2,8 Jtd Autostar Auros 448
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2010 Piwa: 4/5 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2015-07-28, 21:01
|
|
|
Edyta i Krzysiek, rozumiem ,ze chcesz pomóc ale mam wrażenie ,że nie bardzo się rozumiemy, a twoja wiedza w temacie.... no cóż zweryfikujmy skoro zostałem wezwany do tablicy:
1. Wyjaśnij proszę zasadność wymiany ok 3,5 litra oleju tylko z miski skoro w układzie jest ok 8L?
2. Dynamiczna metoda polega na wymianie oleju w układzie za pomocą specjalnej aparatury i muszę cię zaskoczyć bo serwis MB takowej używa ,a przynajmniej niektóre. Zapewne ty pomyślałeś o odłączeniu powrotu na skrzyni , zgadłem ?
3. Chętnie dowiem się również na czym polega programowanie skrzyni i w jaki sposób przebiega ?
4. Na jakiej podstawie każesz lać tylko oryginalny olej. Czy sprawdzałeś kiedykolwiek skład i parametry olejów przekładniowych, bo ja tak - czyżby np Audi,MB lub inna marka była producentem oleju , czy raczej pakowaczem?
Pytam ponieważ od zawsze jeżdżę Mercedesami w automacie i mam swoją Star Diagnosis i sam oganiam moje MB i mam w tym jakieś doświadczenie. Nie jestem typem internetowego hejtera i jeśli wiem to podzielę się tym, w każdym razie powinieneś zmienić mechanika. Chętnie dowiem się kogo polecasz w mazowieckim , kto przekazał tobie taka wiedzę , powiedzmy że znam sporo warsztatów w Polsce specjalizujących się w MB |
_________________ Ford Transit Westfalia Nugget '89 Swap na 2,3 16V + automat |
|
|
|
 |
ferguson
zaawansowany

Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2014 Piwa: 5/1 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-07-28, 22:04
|
|
|
Ja także zadałbym podobne pytania co przedmówca (moderator z forum W210)
Co do dynamicznej wymiany oleju to kolega Edyta i Krzysiek chyba nigdy nie miał styczności z wymuszona wymiana oleju, bez uruchomiania silnika, tylko za pomocą urządzenia z pompa wysysającą. Bez porządnego zestawu do takiej wymiany, bezpieczniej jest częściej wymienić tylko część oleju znajdujący się w misce. |
_________________ Pozdrawia Krzysztof |
| Ostatnio zmieniony przez ferguson 2015-07-28, 22:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
makdrajwer
weteran Artur,Ola,Zosia,Zuzia

Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2011 Piwa: 50/75 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-07-28, 22:06
|
|
|
W skrzyniach ręcznych vw też nie zaleca wymiany. Do tego longlife, łańcuch rozrządu i spokojnie dojeżdżamy do 150.000 km. A potem płacz, że trzeba było wymienić wcześniej bo teraz to już po ptakach.
W alfach benzynowych też zalecali wymianę paska rozrządu co 120 000 a jak wytrzymał 80 to był cud. ASO swoje a fizyka i jakość materiałów swoje.
Kupiłem Forda windstara w którym gość wymieniał olej co roku czyli co niecałe 15000. Niestety, raz kupił olej na allegro i tym sposobem mam skrzynie po remoncie. |
_________________ keep calm and dance
 |
|
|
|
 |
Czarna i Krzysiek
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2015-07-28, 23:17
|
|
|
Ok, doprecyzuję, bo faktycznie się nie zrozumieliśmy. Po zdjęciu miski, to co w niej to jedno a jeszcze z samej skrzyni tez wycieka, łącznie to daje ok. 80% jej zawartości. Przy regularnej wymianie te 20% co zostaje nie wpływa na całokształt. Tak, myślałem o odłączeniu powrotu, zalewaniu od góry, odsysaniu i innych czarach, które juz widziałem :/ ASO VW też wymienia dynamicznie przez odpięcie rurki.... Specjalistyczną stację wymiany ma niewielki odsetek. Dalej, z polecanych warsztatów od zawsze Samko, tylko nie oddział w Wawie, bo drożsi od pieniędzy. Maja oddział w Rostkach i tam pilecam. Oprócz tego w Nadmie kolo Wołomina. No i Janki, ale tam drogo.
Co do oleju, nie wiem czy MB czy inni pakują, ale skrzynia inaczej zachowuje sie na "ich" oleju niż na innym o niby tych samych parametrach. Zresztą ze skrzyniami GM było tak samo.
Największe sprostowanie co do programowania. Robi sie to na pewno w skrzyniach GM USA, Plymouth, Dodge, Windstar, Pontiac, Chrysler i inne pochodne. Polega to na tym, ze na postoju przy wciśniętym hamulcu komputer przerzuca przez wszystkie biegi mierzą ciśnienie oleju na elektrozaworach. Nie wiem czy wiecie ale w skrzyniach chociażby Voyagera nawet rozmiar opon sie wprowadza, po tych operacjach działają prawidłowo. Nie wiem czy w innych markach jest taka opcja, za to niedomówienie przepraszam. |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|