Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Inna koncepcja kampera
Autor Wiadomość
go;ibroda 
początkujący forumowicz

Dołączył: 19 Gru 2016
Wysłany: 2016-12-21, 22:12   

I przestawianie gratow z miejsca na miejsce aby dostac sie wlasnie do tej szuflady.... cos za cos. Dlatego ''koncepcja'' ma byc tez spory pies co raczej lap nie bedzie wycieral ;) ale skoro ma to byc burza mozgow to pisze... nie powiem licze na krytyke, traktuje ja konstruktywnie. W koncu ja do teraz nie mam kampa i skad moge znac realia. O spaniu w zimie w lesie, o wlosach, okosmetykach, teoriach spiskowych... tak tu moge uchodzic za praktyka i szybko znajdowac minusy propozycji swiezakow :)


A czy ktos moze wie cos o izolacji piekarnikow? Takie pytanie przy wyciganiu pizzy zrodzlo sie w mojej glowie? Szukam w necie ale moze ktos ugryzl temat?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
podróżowania na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: Złomek Domek i Złomek van Dakar
Nazwa załogi: naYerbani
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 222/255
Skąd: szkocja /dolny śląsk
Wysłany: 2016-12-21, 22:48   

Z ta podwójną podłogą, rozwinę, bo już się rozwinęło... ja mam częściowo (schodki spiżarnie z przodu i tył składana podkowa. I mam też psa. Bez odkurzacza zapomnij. Chyba, że jakiś anty grawitacyjny patent, bo sierść psa, piach. No syf. I tu pomaga tylko odkurzacz.

I załóż sobie faktycznie swój temat, bo tu trochę się temat rozłazi.
Na CT każdy pisząc o swoim kamperku raczej zakłada swój. :ok
Klikasz tu: http://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=396
i z lewej masz "nowy temat" i już.
_________________
Toscaner :)
Blog toscaner.com
ABC budowy kampera
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2016-12-21, 22:49   

Wełna niemoralna/szklana i przede wszystkim wentylacja (w tych nowszych). :)
Idea polaru, wełny i tym podobnych tkanin/dzianin z wentylowaniem ich celem wysuszenia jest aplikowaniem sobie syfa aby wyleczyć się z kiły ;)
Skoro chcesz mieć mobilny domek całoroczny, w miarę autonomiczny, to skup się na prostych obliczeniach zapotrzebowania energii do ogrzewania przy zastosowaniu różnych materiałów izolacyjnych. Później popatrz, jaki nośnik energii ma największą gęstość energetyczną i stosunek kWh/PLN.
Poszukaj w sieci prostego programu do liczenia domów (albo zrób prosty arkusz w excelu). Stwórz model o kubaturze pożądanego kampera i baw się współczynnikami. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
go;ibroda 
początkujący forumowicz

Dołączył: 19 Gru 2016
Wysłany: 2016-12-21, 23:05   

Zrozumialem - bez odbioru. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
podróżowania na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: Złomek Domek i Złomek van Dakar
Nazwa załogi: naYerbani
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 222/255
Skąd: szkocja /dolny śląsk
Wysłany: 2016-12-21, 23:17   

No to czekamy :kawka:
_________________
Toscaner :)
Blog toscaner.com
ABC budowy kampera
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
VivaVol 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: C8 Camper
Dołączył: 23 Sty 2019
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Wwa
Wysłany: 2019-03-19, 20:56   

Z mojego punktu widzenia, idealnym połączeniem dla kogoś, kto:
mieszka w dużym mieście, gdzie nie ma za dużo miejsca do parkowania,
kampera używa przez mniejszą część roku, natomiast przez resztę czasu fajnie byłoby, gdyby sprzęt był w miarę uniwersalny (np. wjechał na parking podziemny i mógł na nim zaparkować bez wystawania),
potrzebuje na co dzień kilku miejsc siedzących, byłby...

T5/T6 California (wymiary cywila ok. 5m długości, 1,7m szerokości oraz ok. 1,4m wysokości) w modułowej konstrukcji. Tzn. z opcją podniesienia dachu tak, żeby w środku było powyżej 2m, na szerokość 2,10m i długość ok. 6m.
Wtedy spokojnie wchodziłoby w poprzek łóżko o długości do 2m, wysokość pozwalałaby na swobodne chodzenie, gotowanie i używanie prysznica.

Automatyczne rozłożenie ze stanu "droga" do stanu "postój" trwałby kilka minut, dzięki siłownikom byłby to proces zautomatyzowany.

Do głowy przyszedł mi też pomysł zamontowania - początkowo w układzie hybryda, z czasem pełny EV, wiatraków jako formy mikro elektrowni wiatrowej (leżąco na dachu oraz na masce), które podczas jazdy generowałyby prąd.

Co myślicie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
stary wyga

Twój sprzęt: MALIBU t 440 qb (2016)
Nazwa załogi: ZŁOTKI
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 28/28
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-03-19, 21:14   

Odnośnie slajderów to problemem jest masa czyli ciężar konstrukcji... Sprawdź masę pojazdu razem ze slajderami do jego DMC.... i po zawodach.
Gdyby nie to ograniczenie to już od jakiegoś czasu mielibyśmy w EU takie kampery w sprzedaży. A tak to chyba tylko USA.
Co do wiatraków jako elektrowni to już o tym było. Jak to zamontować by się trzymało, nie wyłamało a działało :shock:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Home made master by KASZUB
Nazwa załogi: Piotr i Aleksandra i psy Lolek i Lola. :)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 42/56
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2019-03-19, 21:37   

Z tymi elektrycznymi zmieniono automatycznie na - opowiadaj daj sobie spokój. Gdyby było to tak proste już dawno byłoby w powszechnym użytku. Kup sobie elektryka i lataj wokół komina. Pozostaje marzyć o e kamperach o dużym zasięgu i niskiej masie własnej. Aj te elektryki. Które de facto kosztują masę pieniędzy, dają mylne wrażenie oszczędzania na paliwie i dbanie o naturę. Robiąc z użytkownikow pseudo pro ekologicznych. Zdających się nie wiedzieć lub udajacych, że nie wiedzą ile tej tak uwielbianej natury trzeba zniszczyć aby wyprodukować taki pojazd i bufory zasilania do nich. Co w żaden sposób jej przecież nie pomaga. A zaoszczędzone nie spalone paliwo to kropla w morzu zniszczeń jaka naturze czynią fabryki produkujące komponenty do produkcji tych aut. No ale cóż... Na hobby nic nie poradzisz. Zawsze można sobie je jakoś wytłumaczyć. Byle nie udawać... Sorki ale drażni mnie ta pseudo ekologia. :bigok i musiałem to z siebie wyrzucic :haha:
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pixi2000 
początkujący forumowicz

Dołączył: 17 Sty 2019
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-19, 21:47   

VivaVol napisał/a:
Do głowy przyszedł mi też pomysł zamontowania - początkowo w układzie hybryda, z czasem pełny EV, wiatraków jako formy mikro elektrowni wiatrowej (leżąco na dachu oraz na masce), które podczas jazdy generowałyby prąd.


Te wiatraki generują prąd odbierając energię przepływającemu powietrzu, a więc stawiając mu opór. Opór ten musisz pokonać siłą napędową samochodu, czyli więcej paliwa auto zużyje. Sumarycznie jest to tylko i wyłącznie przekształcenie energii ze spalania paliwa na energię elektryczną, tylko ze sporą stratą. Znacznie efektywniej robi to samo alternator.
One dają darmowy prąd tylko podczas postoju.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant
Wygląd i Nick potrafią zmylić

Twój sprzęt: dł. 7m
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 434/891
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-03-19, 21:53   

A mi przyszła bardziej przerażająca myśl. Pachnie Tworkami :oops:

Takie fermy wiatrowe spowalniają obrót Ziemi... Tej Ziemi i.... OZE MOŻE nas wykończyć szybciej niż węgiel :!:
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz_wol 
zaawansowany

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 24/12
Skąd: Piła
Wysłany: 2019-03-19, 22:24   

" Co myślicie?"

Jest taka dziedzina nauki: mechanika płynów. Jest dość skomplikowana i silnie zmatymatyzowana. Zajmuje się takimi zjawiskami jak np warstwa przyścienna. Jest to zjawisko jakie można zaobserwować podczas próby wyrzucenia peta w pociągu podczas jazdy - przeważnie wpada następnym otwartym oknem za palaczem, czy wirami jakie powstają za samochodem zwanymi wirami karmana - te są odpowiedzialne za brudną tylną szybę w samochodach z pionową tylną ścianą. Dlatego VW T4 musi mieć tylną wycieraczkę a dowolny sedan nie. Stado inżynierów mając wypasione komputery, tunel areodynamiczny opracowało optymalny kształt karoserii by współczynnik oporu cx Twojego auta był jak najmniejszy.

Ja myślę tak jak masz silną wiarę w siebie to buduj. Ja osobiście będę bardzo zaciekawiony co ci wyszło. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
VivaVol 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: C8 Camper
Dołączył: 23 Sty 2019
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Wwa
Wysłany: 2019-03-20, 09:21   

pixi2000 napisał/a:
VivaVol napisał/a:
Do głowy przyszedł mi też pomysł zamontowania - początkowo w układzie hybryda, z czasem pełny EV, wiatraków jako formy mikro elektrowni wiatrowej (leżąco na dachu oraz na masce), które podczas jazdy generowałyby prąd.


Te wiatraki generują prąd odbierając energię przepływającemu powietrzu, a więc stawiając mu opór. Opór ten musisz pokonać siłą napędową samochodu, czyli więcej paliwa auto zużyje. Sumarycznie jest to tylko i wyłącznie przekształcenie energii ze spalania paliwa na energię elektryczną, tylko ze sporą stratą. Znacznie efektywniej robi to samo alternator.
One dają darmowy prąd tylko podczas postoju.


Ok, ze wszystkich powyższych postów "elektrownia wiatrowa" zdecydowanie na nie.
Co do slajderów, czy ich masa jest aż tak wysoka, że w kamperze docelowo rozmiaru Ducato, a podczas jazdy T5/T6 przekroczy DMC na kat. B?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MECENAS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 510/705
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2019-03-20, 09:35   

slide nie jest ciężki , robiąc konstrukcję z amelinium jest jeszcze lżejszy , wiem bo sprawdziłem :)
_________________
MAPA DARMOWYCH MIEJSCÓWEK KAMPEROWYCH W Polsce ... podziel się swoimi wiadomościami :)
https://polskicaravaning.pl/miejscowki

lepciak , Komplet , ty wiesz , głup... jesteś :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
VivaVol 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: C8 Camper
Dołączył: 23 Sty 2019
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Wwa
Wysłany: 2019-03-20, 09:50   

MECENAS napisał/a:
slide nie jest ciężki , robiąc konstrukcję z amelinium jest jeszcze lżejszy , wiem bo sprawdziłem :)


Pochwalisz się (bądź podeślesz linka do tematu jeśli już to gdzieś opisałeś)?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
VivaVol 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: C8 Camper
Dołączył: 23 Sty 2019
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Wwa
Wysłany: 2019-03-21, 08:57   

Że do góry jest - wiedziałem.
Że do tyłu - zakładałem, że gdzieś jest ale nie wiedziałem jak.
IMO zrobione doskonale.

Ciekawe, czy w mniejszych sprzętach ktoś zrobił na boki (widziałem tylko w dużych+ na zeszłorocznych targach kamperowych w Nadarzynie)...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***