 |
|
Problem z ładowarką/prostownikiem/energoblokiem |
Autor |
Wiadomość |
Czarna i Krzysiek
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2015-03-24, 18:49 Problem z ładowarką/prostownikiem/energoblokiem
|
|
|
Witajcie.
Ostatnio działy się w zabudowie dziwne rzeczy. Na dołkach, nierównościach, znikał prąd w całej zabudowie. Dzisiaj, korzystając z ładnej pogody, postanowiłem zagłębić się w temat. Miernik w rękę, dzieci na hak, ile radochy było przy skakaniu i bujaniu kamperka w lewo i prawo , rozkręciłem tablicę i wziąłem się za pomiary. Winowajcom okazał się włącznik, który po prostu pod wpływem wstrząsów czasami nie kontaktował:
Ten z prawej strony, z dwoma, grubymi czerwonymi przewodami. Postanowiłem wymienić dziada i tyle. Nie tak łatwo było go wyciągnąć, najpierw musiałem odlutować przewody, swoja drogą, bardzo solidnie były przylutowane, nie wiem co to za cyna, ale ciężko było ją podgrzać transformatorową lutownicą. W końcu puściły. Niestety przy próbie wyciągnięcia włącznika zgodnie ze sztuką, 28 letni plastik nie wytrzymał i te łapki, które trzymają włącznik w miejscu przeznaczenia rozsypały się w drobny mak. Włącznik miał 16A, a ja zakupiłem ostatnio kilkanaście włączników 20A w różnych kolorach, więc się ucieszyłem i postanowiłem założyć świecący włacznik 20A
Wyjęty, uszkodzony włącznik:
Wziąłem się za obróbkę przewodów, postanowiłem nie lutować, tak jak to było wcześniej, ale założyć wsuwki.
Jeden okazał się za krótki, nie chciałem odlutowywać oryginalnego, który dolutowany jest do bezpieczników, tylko po prostu go przedłużyłem
Pozostała tylko kwestia masy, żeby włącznik się świecił, założyłem sobie ładne oczko i masę pociągnąłem spod śrubki, która trzyma całą tablicę w swoim miejscu. Dokręcona jest do metalowej konstrukcji skrzyni akumulatora.
Kolejnym problemem, może powinienem o tym na początku napisać, okazało się osadzenie nowego włącznika w miejscu poprzednika. Po pierwsze nowy jest krótszy i szerszy :-( Wycinanie tego twardego plastiku bez konkretnych narzędzi, za pomocą nożyka do tapet...... nie łatwo było ale się udało. Niestety, nie miałem pomysłu na szparę, która została od góry, ale w sumie wydaje mi się, że i tak nieźle wyszło
Prąd w zabudowie wyłączony:
Prąd w zabudowie włączony
I tak to teraz wygląda Jednak, to nie koniec zagadek Podczas pomiarów odkryłem dość zagadkową prawidłowość.
Ładowarka, prostownik, energoblok, nie wiem co to jest, w moim kamperku jest taki:
I teraz tak. Podczas pracy silnika, wszystko jest ok, ładowanie na aku zabudowy 13,9V i wszystko jest ok. Podłączam kamperka do 230V i pojawia się zagadka. Zapala się kontrolka na, chyba jakimś bezpieczniku:
Napięcie na aku wzrasta do wartości 13,3V i rośnie
I teraz zagadkka, gdy dojdzie do 13,5V, a dokładnie do 13,53V, gaśnie ta czerwona kontrolka, ładowanie się kończy :-( Napięcie na aku spada do wartości 12,7V i tak już zostaje
Myślałem, że może jakieś zabezpieczenie i później ładowanie się załączy, ale obciążyłem aku, napięcie zaczęło spadać, a ładowania dalej nie było. Objaw ten nie występuję, kiedy przed rozłączeniem się tej czerwonej kontrolki obciążę aku min. 0,5A, wtedy ładowanie jest ciągle do momentu zniknięcia obciążenia. Po wyłączeniu odbiornika, wzrasta do wartości 13,5V i znowu się rozłącza.
No i teraz pytanie, dlaczego tak się dzieje? Czy tak ma być, czy coś jest nie tak ? |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
 |
Czarna i Krzysiek
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2015-03-25, 00:13
|
|
|
Naprawdę nikt nie zna odpowiedzi ? Nikt nie ma czegoś takiego u siebie i nie wie jak to działa ? |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2015-03-25, 07:02
|
|
|
pewnie aku się naładował. Obciążenie powoduje ponowne ładowanie
Może styki, przekaźnika. niełapią
A tak na marginesie na tyle tematów ludzie nie czytają wszystkiego.
Jedni wola opowieści podróżnicze inni techniczne |
|
|
|
 |
OldPiernik
stary wyga

Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Gru 2008 Piwa: 50/19 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-03-25, 07:28
|
|
|
A co się dzieje, kiedy napięcie na akumulatorze spadnie poniżej 12V? Czy ładowanie włącza się ponownie, czy nie? Czy wyłączenie i ponowne włączenie zasilania 230V uruchamia ponownie ładowanie?
Przy dodatkowym akumulatorze powinny być 3 bezpieczniki 2A, 25A i 40 A. Czy wszystkie są sprawne? |
_________________ Życie jest za krótkie na siedzenie w domu i zazdroszczenie innym. |
|
|
|
 |
chemik
weteran

Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2014 Piwa: 115/19 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 2015-03-25, 07:53
|
|
|
to co się świeci - ikonka - dioda
tam powinien być bezpiecznik - chyba 40A -sprawdzić.
Ta skrzynka - Bord Control 801 - sterownik automatycznego ładowania |
_________________ Chemik |
|
|
|
 |
EBRP670
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: LMC na DUCATO 92r.
Nazwa załogi: ELA i JUREK
Dołączył: 12 Kwi 2008 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2015-03-25, 08:12
|
|
|
[quote="Bronek"]pewnie aku się naładował. Obciążenie powoduje ponowne ładowanie
Mam identyczny sprzęt i osprzęt.TAK ma być. |
_________________ "Pewna śmierć,nie godzina" |
|
|
|
 |
Czarna i Krzysiek
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2015-03-25, 09:12
|
|
|
OldPiernik napisał/a: | A co się dzieje, kiedy napięcie na akumulatorze spadnie poniżej 12V? Czy ładowanie włącza się ponownie, czy nie? |
No właśnie NIE :-( Trzeba wcisnąć ten czerwony "cycek" co się świeci i wtedy ładowanie się rozpoczyna od nowa, do wartości 13,5V
OldPiernik napisał/a: | Czy wyłączenie i ponowne włączenie zasilania 230V uruchamia ponownie ładowanie? |
Tak, ładowanie rozpoczyna się wtedy automatycznie, do osiągnięcia wartości 13,5V
chemik napisał/a: | to co się świeci - ikonka - dioda
tam powinien być bezpiecznik - chyba 40A -sprawdzić. |
Nie ma tam żadnego bezpiecznika. Popatrz na zdjęcia, jak to wygląda rozebrane. Jest układ scalony, bezpieczniki automatyczne trzy, wartości można odczytać ze zdjęcia. Jeśli chodzi o ten "cycek" co się świeci, nie znajduję tam żadnego bezpiecznika. Podłączony jest cienkimi kabelkami do tej płytki scalonej.
EBRP670 napisał/a: | Mam identyczny sprzęt i osprzęt.TAK ma być. |
Czyli po wyłączeniu się automatycznym ładowania, muszę pamiętać, aby je samodzielnie uruchomić wciskając ten świecący "cycek" ? |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
 |
qdlaty_78
stary wyga

Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Lip 2013 Piwa: 19/22 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-03-25, 09:54
|
|
|
Ładowanie automatyczne następuje w jakimś tam przedziale od do. I teraz gdy aku jest naladowane a ty z niego korzystasz to możesz wymusić ręcznie ładowanie. Tak jest umnie Calira evs 12/12 board 808 |
|
|
|
 |
chemik
weteran

Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2014 Piwa: 115/19 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 2015-03-25, 09:58
|
|
|
o ile się dopatrzyłem , dolej , białej naklejce napisano po niemiecku " ........( nieczytelne ) jest uszkodzony"
pokaż zbliżenie tych naklejek. |
_________________ Chemik |
|
|
|
 |
Czarna i Krzysiek
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2015-03-25, 10:06
|
|
|
chemik napisał/a: | pokaż zbliżenie tych naklejek. |
Dopiero wstałem po nocce, zaraz się ogarnę i pójdę zrobić fotki
qdlaty_78 napisał/a: | Ładowanie automatyczne następuje w jakimś tam przedziale od do |
To byłoby dla mnie logiczne, tylko nie mogę doczekać momentu, kiedy ładowanie automatycznie włączy się ponownie. Nie wiem gdzie jest to "od" i co jest jego wykładnikiem, napięcie, czas, obciążenie ? Obciążyłem 4,5A i się nie załączyło :-( Dzisiaj muszę jakiś większy odbiornik poszukać i obciążyć mocniej i obserwować jak spada napięcie i kiedy się włączy albo nie. Tylko przy aku 100Ah to co ja mam tam podłączyć ?
qdlaty_78 napisał/a: | I teraz gdy aku jest naladowane a ty z niego korzystasz to możesz wymusić ręcznie ładowanie |
To wiem, ale też na chwilę. Jeśli nie ma obciążenia, a aku ma te swoje 12,7V, to wymuszone ładowanie trwa dosłownie 30-60s i rozłącza. |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
 |
qdlaty_78
stary wyga

Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Lip 2013 Piwa: 19/22 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-03-25, 10:19
|
|
|
Zakres pracy reguluje się wewnątrz elektrobloku. Ale ja bym nie grzebał. Zostaw włączony jakiś odbiornik i jak spadnie do 12 v to na pewno powinien się włączyć. |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2015-03-25, 10:28
|
|
|
Edyta i Krzysiek napisał/a: | chemik napisał/a: | pokaż zbliżenie tych naklejek. |
Dopiero wstałem po nocce, zaraz się ogarnę i pójdę zrobić fotki
qdlaty_78 napisał/a: | Ładowanie automatyczne następuje w jakimś tam przedziale od do |
To byłoby dla mnie logiczne, tylko nie mogę doczekać momentu, kiedy ładowanie automatycznie włączy się ponownie. Nie wiem gdzie jest to "od" i co jest jego wykładnikiem, napięcie, czas, obciążenie ? Obciążyłem 4,5A i się nie załączyło :-( Dzisiaj muszę jakiś większy odbiornik poszukać i obciążyć mocniej i obserwować jak spada napięcie i kiedy się włączy albo nie. Tylko przy aku 100Ah to co ja mam tam podłączyć ?
qdlaty_78 napisał/a: | I teraz gdy aku jest naladowane a ty z niego korzystasz to możesz wymusić ręcznie ładowanie |
To wiem, ale też na chwilę. Jeśli nie ma obciążenia, a aku ma te swoje 12,7V, to wymuszone ładowanie trwa dosłownie 30-60s i rozłącza. |
W camperach ładowanie z 230v jest rozwiązane mniej lub więcej:
schemat camper.jpg Instalacja 230v |
 |
Plik ściągnięto 200 raz(y) 43,58 KB |
4093273400_1357478780.jpg Stare rozwiązanie automatycznego ładowania |
 |
Plik ściągnięto 193 raz(y) 70,06 KB |
|
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2015-03-25, 10:33
|
|
|
qdlaty_78 napisał/a: | Zakres pracy reguluje się wewnątrz elektrobloku. Ale ja bym nie grzebał. Zostaw włączony jakiś odbiornik i jak spadnie do 12 v to na pewno powinien się włączyć. |
W niektórych camperach (starych) ładowanie uruchamia się samoczynnie po podłączeniu 230v. Następnie należy obserwować wyświetlacz diodowy i jeżeli napięcie spadnie (żółta lub czerwona dioda) ładowanie załącza się z palca i tak w koło. |
|
|
|
 |
Czarna i Krzysiek
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2015-03-25, 10:36
|
|
|
qdlaty_78 napisał/a: | Ale ja bym nie grzebał. Zostaw włączony jakiś odbiornik i jak spadnie do 12 v to na pewno powinien się włączyć. |
Dzisiaj to sprawdzę, tylko czym ja mam na szybko rozładować aku 100Ah naładowany na full do wartości poniżej 12V ????
McGali napisał/a: | W niektórych camperach (starych) ładowanie uruchamia się samoczynnie po podłączeniu 230v. Następnie należy obserwować wyświetlacz diodowy i jeżeli napięcie spadnie (żółta lub czerwona dioda) ładowanie załącza się z palca i tak w koło. |
No właśnie obawiam się, że u mnie tak właśnie jest, ale sprawdzę jeszcze wersję przedmówcy ;-)
McGali napisał/a: | W camperach ładowanie z 230v jest rozwiązane mniej lub więcej: |
Gdybym cokolwiek jeszcze z tego rozumiał, byłoby fajnie |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2015-03-25, 10:43
|
|
|
Edyta i Krzysiek napisał/a: | qdlaty_78 napisał/a: | Ale ja bym nie grzebał. Zostaw włączony jakiś odbiornik i jak spadnie do 12 v to na pewno powinien się włączyć. |
Dzisiaj to sprawdzę, tylko czym ja mam na szybko rozładować aku 100Ah naładowany na full do wartości poniżej 12V ????
McGali napisał/a: | W niektórych camperach (starych) ładowanie uruchamia się samoczynnie po podłączeniu 230v. Następnie należy obserwować wyświetlacz diodowy i jeżeli napięcie spadnie (żółta lub czerwona dioda) ładowanie załącza się z palca i tak w koło. |
No właśnie obawiam się, że u mnie tak właśnie jest, ale sprawdzę jeszcze wersję przedmówcy ;-)
McGali napisał/a: | W camperach ładowanie z 230v jest rozwiązane mniej lub więcej: |
Gdybym cokolwiek jeszcze z tego rozumiał, byłoby fajnie |
Ja nie widzę potrzeby, aby ładowanie załączało się automatycznie ponieważ po podłączeniu pod 230v akumulator ładuje się tylko raz i z niego się nie korzysta, gdyż do tego celu mamy 230v i 12v po zasilaczu. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|