Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Polecam tym co mają DUCATO I na 14 calach
Autor Wiadomość
Lutek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Hymermobile B584
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010
Otrzymał 9 piw(a)
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2019-05-07, 17:48   

Witam , ja dzisiaj wymieniłem felgi i opony w moim ducato z 14 na 16 . Felga od Trafika opony 195/75/16
po krótkim teście prędkość zgodna z GPS wcześniej licznik zawyżał o jakieś 8 km , poza tym mam wrażenie że przy 90 obroty silnika są niższe i jest ciszej w kabinie
_________________
lutek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-07, 18:31   

Kubbek napisał/a:
a czy bez modyfikacji luku na koło pod maska będzie wystarczająco dużo miejsca aby wcisnąć tak szeroką zapasówkę? moje 195 ledwo co weszło.

Tylne koła i tak będę miął szersze...
A jak wejdzie 205 będę zadowolony jak nie to wstawię na rezerwę 195 i tyle...
Duże koła stanowczo lepszy komfort nawet jazdy po dziurkach w jezdni...ale jednak gorszy moment obrotowy podczas wjeżdżania na kliny (takie moje spostrzeżenie)...

Fajnie się Zebra prezentuje na tych 16 :D
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-05-25, 21:50   

Mogę dodać kilka spostrzeżeń po dłuższym użytkowaniu.
Przełamanie licznika 5%
Spalanie bez zmian, może kilka procent wyższe. Ostatni pomiar miałem 7,93 a teraz 8,20 na 100 więc pewnie w granicach błędu cięższe nogi
Hamowanie takie samo
Przyspieszenie podobne
V max niższe
Kultura jazdy wyższa, ciszej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gardamm
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FIAT Talento 1991 GRANDUCA 49
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2011
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-05-26, 17:13   

Kubbek napisał/a:
Mogę dodać kilka spostrzeżeń po dłuższym użytkowaniu.
Przełamanie licznika 5%
Spalanie bez zmian, może kilka procent wyższe. Ostatni pomiar miałem 7,93 a teraz 8,20 na 100 więc pewnie w granicach błędu cięższe nogi
Hamowanie takie samo
Przyspieszenie podobne
V max niższe
Kultura jazdy wyższa, ciszej


a jak pod większą góre ?? :spoko próbowłeś
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-05-26, 19:02   

Od tego jest skrzynia biegów :-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gardamm
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FIAT Talento 1991 GRANDUCA 49
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2011
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-05-27, 08:03   

Kubbek napisał/a:
Od tego jest skrzynia biegów :-)


pytam czy nie masz wrażenia że samochód jest " słabszy"pod góre ( przecież zmienił się moment obr.) :gwm
Przerabiałem temat na własnym organizmie i te górki co wcześniej pokonywałem na 3 biegu teraz muszę redukować na 2 i jechać wolniej
Wiem że "Od tego jest skrzynia biegów "
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-05-31, 08:01   

ale moc pozostała taka sama - trzeba zwyczajnie inaczej wachlować biegami.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-05-31, 08:23   

Kubbek napisał/a:
ale moc pozostała taka sama
Na silniku ,
ale koła na poszczególnych biegach moc - moment się obniżył ,
czego efektem jest:
Kubbek napisał/a:
V max niższe
.Silnik nie ma na tyle mocy , by przy tym przełożeniu wkręcić na wyższe obroty, :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-06-03, 07:51   

nie chce mi się tłumaczyć bo widzę, że wiesz lepiej :-)
różnica nie do przeskoczenia jest tylko dla pierwszego i ostatniego biegu. dla całej reszty to kwestia odpowiedniego momentu kiedy zmienisz bieg.

w rzeczywistości nie ma różnicy - muł będzie mułem i nie oczekuję niczego więcej - w trasie ma się kulać 80-90km/h a w lesie tak aby niczego nie urwać i nie haczyć podwoziem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jeszcze 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 10, 1.9, Weinsberg
Dołączył: 07 Sie 2017
Skąd: LPU
Wysłany: 2019-07-27, 22:06   

Kubbek napisał/a:
nie chce mi się tłumaczyć bo widzę, że wiesz lepiej :-)
różnica nie do przeskoczenia jest tylko dla pierwszego i ostatniego biegu. dla całej reszty to kwestia odpowiedniego momentu kiedy zmienisz bieg.

w rzeczywistości nie ma różnicy - muł będzie mułem i nie oczekuję niczego więcej - w trasie ma się kulać 80-90km/h a w lesie tak aby niczego nie urwać i nie haczyć podwoziem.


Gratuluję zmiany. Ja wciąż nie wierzę że da się 1.9d jeździć nie tracąc z i tak niklego momentu tego silnika. Daj znać gdybyś był teraz gdzieś na wschodnim wybrzeżu. Chętnie podjadę i porozmawiam. Ja zalozylem że należy się najpierw przekladka silnika ze skrzynia choćby na te 2.5 D żeby myśleć o większej średnicy koła.

Gdybyś tez kiedyś jechał w okolice Puław Janowca czy Kazimierza daj znać. Przenocuje Ci kampra nad Wisłą. Pogadamy przy ognisku.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2020-02-19, 08:44   

małe ducato na blaszaku sprzedane :-( , ale mam teraz dukaciaka z alkową na hymerze. tym razem silniczek 2,5d. znowy stoję przed zmianą kół na większe. rozmiar raczej taki jak miałem w poprzednim.
zrobiłem małe zestawienie danych dotyczących oryginalnych 14tek, oraz 16tek w wiekszym rozmiarze.

może się przyda komuś :-)

koła ducato 14 16.jpg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 334,72 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-19, 20:23   

Gratulacje
Gdzieś wrzucałeś fotki co tam masz teraz?
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Feel3 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ducato 2.5TD, 1993 / Weinsberg
Dołączył: 29 Kwi 2021
Skąd: Mazowsze
  Wysłany: 2021-04-29, 21:17   

Witam, jako nowy tutaj :spoko przeczytałem z grubsza cały wątek i wynika z niego, że praktycznie warto zmienić koła na większe. Czeka mnie właśnie zmiana opon. Póki co w Ducato 2.5TD rocznik 1993 mam przepisowe 185/80/14. Przy okazji chcę zmienić lub odświeżyć felgi. Właśnie wszedłem w fazę lekkiej udręki technologiczno-mentalnej "warto czy nie warto?" i proszę o wsparcie. Przyszło mi, żeby nowe kółka były lekko szersze, bo lepiej się będą drogi trzymały i lepsza amortyzacja w terenie na wądołach. Czyli np. 195. A jeśli tak, to i felgi szersze, czyli 15", czy tak?
Czy taka zmiana rozmiaru opon i felg pociąga za sobą konieczność innych zmian? Piast, łożysk, śrub mocujących? Pozdrawiam :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-05-03, 13:35   

Feel3 napisał/a:
Czyli np. 195. A jeśli tak, to i felgi szersze, czyli 15", czy tak?

Nie,15" to wielkość, odpowiednia szerokość to 6"
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Feel3 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ducato 2.5TD, 1993 / Weinsberg
Dołączył: 29 Kwi 2021
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2021-05-03, 19:24   

Witaj darku 61,
dziękuję za info, to powtórzę jeszcze inne pytanie, a nuż widelec znasz odpowiedź 8-) : "czy taka zmiana rozmiaru opon i felg pociąga za sobą konieczność innych zmian? Piast, łożysk, śrub mocujących."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***