Polecam tym co mają DUCATO I na 14 calach |
Autor |
Wiadomość |
Lutek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Hymermobile B584
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2019-05-07, 17:48
|
|
|
Witam , ja dzisiaj wymieniłem felgi i opony w moim ducato z 14 na 16 . Felga od Trafika opony 195/75/16
po krótkim teście prędkość zgodna z GPS wcześniej licznik zawyżał o jakieś 8 km , poza tym mam wrażenie że przy 90 obroty silnika są niższe i jest ciszej w kabinie |
_________________ lutek |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-05-07, 18:31
|
|
|
Kubbek napisał/a: | a czy bez modyfikacji luku na koło pod maska będzie wystarczająco dużo miejsca aby wcisnąć tak szeroką zapasówkę? moje 195 ledwo co weszło. |
Tylne koła i tak będę miął szersze...
A jak wejdzie 205 będę zadowolony jak nie to wstawię na rezerwę 195 i tyle...
Duże koła stanowczo lepszy komfort nawet jazdy po dziurkach w jezdni...ale jednak gorszy moment obrotowy podczas wjeżdżania na kliny (takie moje spostrzeżenie)...
Fajnie się Zebra prezentuje na tych 16 :D |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-05-25, 21:50
|
|
|
Mogę dodać kilka spostrzeżeń po dłuższym użytkowaniu.
Przełamanie licznika 5%
Spalanie bez zmian, może kilka procent wyższe. Ostatni pomiar miałem 7,93 a teraz 8,20 na 100 więc pewnie w granicach błędu cięższe nogi
Hamowanie takie samo
Przyspieszenie podobne
V max niższe
Kultura jazdy wyższa, ciszej |
|
|
|
|
gardamm
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: FIAT Talento 1991 GRANDUCA 49
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2011 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2019-05-26, 17:13
|
|
|
Kubbek napisał/a: | Mogę dodać kilka spostrzeżeń po dłuższym użytkowaniu.
Przełamanie licznika 5%
Spalanie bez zmian, może kilka procent wyższe. Ostatni pomiar miałem 7,93 a teraz 8,20 na 100 więc pewnie w granicach błędu cięższe nogi
Hamowanie takie samo
Przyspieszenie podobne
V max niższe
Kultura jazdy wyższa, ciszej |
a jak pod większą góre ?? próbowłeś |
_________________
|
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-05-26, 19:02
|
|
|
Od tego jest skrzynia biegów :-) |
|
|
|
|
gardamm
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: FIAT Talento 1991 GRANDUCA 49
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2011 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2019-05-27, 08:03
|
|
|
Kubbek napisał/a: | Od tego jest skrzynia biegów :-) |
pytam czy nie masz wrażenia że samochód jest " słabszy"pod góre ( przecież zmienił się moment obr.)
Przerabiałem temat na własnym organizmie i te górki co wcześniej pokonywałem na 3 biegu teraz muszę redukować na 2 i jechać wolniej
Wiem że "Od tego jest skrzynia biegów " |
_________________
|
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-05-31, 08:01
|
|
|
ale moc pozostała taka sama - trzeba zwyczajnie inaczej wachlować biegami. |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-05-31, 08:23
|
|
|
Kubbek napisał/a: | ale moc pozostała taka sama | Na silniku ,
ale koła na poszczególnych biegach moc - moment się obniżył ,
czego efektem jest:
Kubbek napisał/a: | V max niższe | .Silnik nie ma na tyle mocy , by przy tym przełożeniu wkręcić na wyższe obroty, |
|
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2019-06-03, 07:51
|
|
|
nie chce mi się tłumaczyć bo widzę, że wiesz lepiej :-)
różnica nie do przeskoczenia jest tylko dla pierwszego i ostatniego biegu. dla całej reszty to kwestia odpowiedniego momentu kiedy zmienisz bieg.
w rzeczywistości nie ma różnicy - muł będzie mułem i nie oczekuję niczego więcej - w trasie ma się kulać 80-90km/h a w lesie tak aby niczego nie urwać i nie haczyć podwoziem. |
|
|
|
|
Jeszcze
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 10, 1.9, Weinsberg
Dołączył: 07 Sie 2017 Skąd: LPU
|
Wysłany: 2019-07-27, 22:06
|
|
|
Kubbek napisał/a: | nie chce mi się tłumaczyć bo widzę, że wiesz lepiej :-)
różnica nie do przeskoczenia jest tylko dla pierwszego i ostatniego biegu. dla całej reszty to kwestia odpowiedniego momentu kiedy zmienisz bieg.
w rzeczywistości nie ma różnicy - muł będzie mułem i nie oczekuję niczego więcej - w trasie ma się kulać 80-90km/h a w lesie tak aby niczego nie urwać i nie haczyć podwoziem. |
Gratuluję zmiany. Ja wciąż nie wierzę że da się 1.9d jeździć nie tracąc z i tak niklego momentu tego silnika. Daj znać gdybyś był teraz gdzieś na wschodnim wybrzeżu. Chętnie podjadę i porozmawiam. Ja zalozylem że należy się najpierw przekladka silnika ze skrzynia choćby na te 2.5 D żeby myśleć o większej średnicy koła.
Gdybyś tez kiedyś jechał w okolice Puław Janowca czy Kazimierza daj znać. Przenocuje Ci kampra nad Wisłą. Pogadamy przy ognisku. |
|
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2020-02-19, 08:44
|
|
|
małe ducato na blaszaku sprzedane :-( , ale mam teraz dukaciaka z alkową na hymerze. tym razem silniczek 2,5d. znowy stoję przed zmianą kół na większe. rozmiar raczej taki jak miałem w poprzednim.
zrobiłem małe zestawienie danych dotyczących oryginalnych 14tek, oraz 16tek w wiekszym rozmiarze.
może się przyda komuś :-)
koła ducato 14 16.jpg
|
|
Plik ściągnięto 32 raz(y) 334,72 KB |
|
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Feel3
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato 2.5TD, 1993 / Weinsberg
Dołączył: 29 Kwi 2021 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2021-04-29, 21:17
|
|
|
Witam, jako nowy tutaj przeczytałem z grubsza cały wątek i wynika z niego, że praktycznie warto zmienić koła na większe. Czeka mnie właśnie zmiana opon. Póki co w Ducato 2.5TD rocznik 1993 mam przepisowe 185/80/14. Przy okazji chcę zmienić lub odświeżyć felgi. Właśnie wszedłem w fazę lekkiej udręki technologiczno-mentalnej "warto czy nie warto?" i proszę o wsparcie. Przyszło mi, żeby nowe kółka były lekko szersze, bo lepiej się będą drogi trzymały i lepsza amortyzacja w terenie na wądołach. Czyli np. 195. A jeśli tak, to i felgi szersze, czyli 15", czy tak?
Czy taka zmiana rozmiaru opon i felg pociąga za sobą konieczność innych zmian? Piast, łożysk, śrub mocujących? Pozdrawiam |
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-05-03, 13:35
|
|
|
Feel3 napisał/a: | Czyli np. 195. A jeśli tak, to i felgi szersze, czyli 15", czy tak? |
Nie,15" to wielkość, odpowiednia szerokość to 6" |
_________________
|
|
|
|
|
Feel3
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato 2.5TD, 1993 / Weinsberg
Dołączył: 29 Kwi 2021 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2021-05-03, 19:24
|
|
|
Witaj darku 61,
dziękuję za info, to powtórzę jeszcze inne pytanie, a nuż widelec znasz odpowiedź : "czy taka zmiana rozmiaru opon i felg pociąga za sobą konieczność innych zmian? Piast, łożysk, śrub mocujących." |
|
|
|
|
|