Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
pozno gasnaca kontrolka cisnienia oleju silnika 1.9 TD
Autor Wiadomość
karino13 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 290 Hymer
Dołączył: 19 Lis 2021
Skąd: Braunschweig
Wysłany: 2021-12-03, 20:23   pozno gasnaca kontrolka cisnienia oleju silnika 1.9 TD

Witak
jak w temacie. Po kilkudniowym postoju po odpaleniu silnika kontrolka gasnie baaardzo pozno. Wiem , ze filtr olejuwy musi miec przepone wewnatrz aby olej sie nie cofal do miski i taki tez filtr mam. Ktos z Was ogarnial ten temat?? wiem , ze silniki 2,5 tez maja z tym problem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piasek1 
weteran

Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2020
Piwa: 30/25
Skąd: Piotrków Kujawski
Wysłany: 2021-12-03, 20:50   

Wkręć manometr w miejsce czujnika i sprawdź co się dzieje z ciśnieniem. Może czujnik już zdycha a może już pompa oleju ma dość, panewki też by się przydało zmienić na nowe puki jeszcze jest co zmieniać.
_________________
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2021-12-03, 20:59   

Jaki olej i jak wygląda łączenie pompy vacum z wałkiem? Miska oleju nie podgięta?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2021-12-03, 21:45   Re: pozno gasnaca kontrolka cisnienia oleju silnika 1.9 TD

karino13 napisał/a:
...
Po kilkudniowym postoju po odpaleniu silnika kontrolka gasnie baaardzo pozno.
...

Pragnę Cię uspokoić.
Przy naturalnym zużyciu silnika i postoju w czasie którego ostatnia kropla oleju spłynie do miski w kanałach olejowych jest pusto. Nie ma w silnikach nic , co utrzymywałoby ciśnienie oleju gdy silnik stoi.
Nie jest to aż tak bardzo niepokojące zjawisko, bowiem na każdym mm2 powierzchni smarowanej olejem pozostaje tzw film olejowy, który powoduje że podczas rozruchu silnik nie pracuje całkowicie na sucho i to go chroni.
Efekt ten jest powszechnie znany podczas wymiany oleju i filtra, gdzie po odpaleniu już na nowym spokojnie czekamy kilka sekund aż olej osiągnie właściwe ciśnienie.
Musisz tylko pamiętać, że żaden Diesel z olejem czy bez, nie lubi gazowania do wysokich obrotów. Odpalisz, to zostaw go na wolnych obrotach przez kilka minut a potem umiarkowanie traktuj pedał gazu aż osiągnie chociaż 50st C/=pierwszy ruch wskazówki.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
weteran


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 241/84
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2021-12-04, 14:40   

Kiedyś miałem podobnie nic złego się nie działo. Były dość luźne śruby wokół pompy i jej zębatek. Po dokręceniu pomogło ;)
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***