Pompka zanurzeniowa |
Autor |
Wiadomość |
koder
Kombatant (statystycznie)

Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:05 Pompka zanurzeniowa
|
|
|
Sprawiłem sobie taką pompkę zanurzeniową (Barwig typ 04, 10l/m, 0.6bar):
No i mam z nią trochę zagwozdkę. Nie jest oznaczona polaryzacja podłączenia. Silnik kręci się w obie strony (przy obu podłączeniach) i nie widzę różnicy w wydajności pompowania. Może ona być symetryczna? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:14
|
|
|
na ogół są tam proste łopatki i kierunek nie ma znaczenia. Tylko wymiar, prędkość, moc.
Ciągnie od środka normalnie czy w lewo czy w prawo.
A ujście jaest z boku i tam spadek ciśnienia wywołany odśrodkowym działaniem znajduje ujście.
Tak jest w tych najprostszych |
|
|
|
 |
akissjg
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: przyczepa TEC TM2 za Skoda YETI 4x4 140km
Nazwa załogi: AKissjg
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2009 Piwa: 3/2 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:20
|
|
|
Zazwyczaj w wyrobach pochodzenia niemieckiego, austriackiego odwrotnie jak u nas brązowy to masa (od koloru ziemi) a niebieski to plus. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:39
|
|
|
Niebieski plus. Ja u siebie mam tak opisaną |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:43
|
|
|
W pompce tej co na zdjęciu nie ma znaczenia.
W przelotowych z innym odejściem, dwuwirnikowych o wirniku zakrzywionym itp, tak
W tej nie. ! byleby kręciła.... |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:49
|
|
|
Bronek, nie do końca. Może mieć szczoty ustawione nie prostopadle. Odwrotne obroty, będą miały wpływ na szybsze zużywanie się szczotek. Szczotki często są tak ustawiane w celu zmniejszenia obudowy 12v= czarny/brązowy masa, inne kolory rzadko kiedy są stosowane. Moje słowa, tyczą się motoryzacji i 12V |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:56
|
|
|
Być może....
Rozbierałem takie padnięte,... i nic w nich szczególnego , bez finezji i fantazji.
To najprostsze pompki.
Ale dla zasady brązowy w mej głowie, to plus.
ALE HICIOR się zrobił. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-05-25, 22:05
|
|
|
Brązowy=L, czyli plus w napięciu zmiennym 230V. Niebieski to N, czyli Neutral 230V
12V stałe=masa |
|
|
|
 |
samotny wilk
weteran W podróży jesteśmy zawsze.

Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2013 Piwa: 73/62 Skąd: Stolica
|
Wysłany: 2015-05-25, 22:33
|
|
|
Dotyczy zasilania urządzeń napięciem stałym:
+ czerwony, dodatni przewód zasilający (niekiedy koloru brązowego),
- czarny, ujemny przewód zasilający (niekiedy koloru niebieskiego). |
_________________ Andrzej
 |
Ostatnio zmieniony przez samotny wilk 2015-05-25, 23:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
akissjg
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: przyczepa TEC TM2 za Skoda YETI 4x4 140km
Nazwa załogi: AKissjg
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2009 Piwa: 3/2 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2015-05-25, 22:36
|
|
|
To dlaczego wszystkie pojazdy grupy VAG i nie tylko masę mają oznaczoną kolorem brązowym? |
|
|
|
 |
samotny wilk
weteran W podróży jesteśmy zawsze.

Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2013 Piwa: 73/62 Skąd: Stolica
|
Wysłany: 2015-05-25, 22:38
|
|
|
Gewehr, cyt.: "Brązowy=L, czyli plus w napięciu zmiennym 230V".
Jak napięcie przemienne, to nie ma pojęcia "plusa", ani nawet "minusa" ? |
_________________ Andrzej
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-05-25, 22:46
|
|
|
akissjg napisał/a: | To dlaczego wszystkie pojazdy grupy VAG i nie tylko masę mają oznaczoną kolorem brązowym? |
Nie tylko VAG, ale i Fiat, BMW, IVECO i wiele innych. Tak jest przyjęte. Masa w 12V to czarny, lub brązowy. Żadne niebieski, czy inne kolory. Inne kolory są stosowane jako napięciowe, lub "wykonawcze".
Napisałem L, a plus dopisałem żeby się nie produkować L=FAZA N=ZERO PE=OCHRONA |
|
|
|
 |
mwservice
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Piwa: 7/10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-05-26, 07:57
|
|
|
Tu jest zawsze dylemat: dla elektryka brązowy to faza, dla elektronika brązowy lub czarny to masa. |
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2015-05-26, 09:43
|
|
|
Jeśli Koder sprawdził, że wydajność w obie strony taka sama, do tego kosztowała z 30 zł - tyle co np. pizza.
Ja mam podobną do napełniania białej i pier...lę to. Gdybym się zastanawiał, czy to Niemcy czy Chińczycy kolor wybierali, a najważniejsze, czy w środku jest plus do plusa, to bym do dziś kabli do wtyczki nie przylutował.
Poza tym w mojej jest wsadzony fabrycznie kabel od 230V dwużyłowy w podwójnej izolacji. Widocznie było chińczykom taniej z metra, niż wyprodukować czerwono czarny tylko dla pompki.
Szybciej to padnie od jakości materiałów (np. plastik wodą nasiąknie ) niż "złego" podłączenia. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2015-05-26, 10:08
|
|
|
Że tak powiem by pompować temat: z ust mi to wyjąłeś. |
|
|
|
 |
|