Podłączenie reduktora pod instalację LPG. |
Autor |
Wiadomość |
elmo78
doświadczony pisarz
Dołączył: 13 Lut 2013 Otrzymał 9 piw(a)
|
Wysłany: 2015-07-10, 20:06 Podłączenie reduktora pod instalację LPG.
|
|
|
Czy ma ktoś pomysł jak podłączyć reduktor ciśnienia pod instalację LPG. Mam zbiornik, z którego przewód prowadzi do kamperowego rozgałęziacza na gaz (taka listwa mosiężna z narysowanymi symbolami kuchenki, lodówki, boilera itd.).
No ale gdzieś musi się znaleźć reduktor ciśnienia (a nawet dwa) i chciałbym to zrobić solidnie a nie naciągając gumowe węże i cybanty gdzie popadnie.
Reduktory mam typowe czyli z wyjściem na butlę 11kg z lewym gwintem.
Jest do kupienia jakiś adapter? A może specjalny reduktor ciśnienia? |
_________________ camper 4x4 |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2015-07-10, 20:14
|
|
|
NIE MASZ O TYM POJĘCIA TO JEDŹ DO TYCH CO SIĘ ZNAJĄ np firmy montujące instalacje LPG . z gazem nie ma żartów
Proponuję takich tematów nie rozwijać na forum bo to nic innego jak powielanie bzdurnych teorii i beznadziejnych rad |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
zibikruk
weteran
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2015-07-10, 21:12
|
|
|
Adaś , dzięki za rady dla Kolegi, moja jest taka sama. |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Johny_Walker
Kombatant
Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2015-07-11, 08:36 Re: Podłączenie reduktora pod instalację LPG.
|
|
|
elmo78 napisał/a: | Czy ma ktoś pomysł jak podłączyć reduktor ciśnienia pod instalację LPG. Mam zbiornik, z którego przewód prowadzi do kamperowego rozgałęziacza na gaz (taka listwa mosiężna z narysowanymi symbolami kuchenki, lodówki, boilera itd.).
No ale gdzieś musi się znaleźć reduktor ciśnienia (a nawet dwa) i chciałbym to zrobić solidnie a nie naciągając gumowe węże i cybanty gdzie popadnie.
Reduktory mam typowe czyli z wyjściem na butlę 11kg z lewym gwintem.
Jest do kupienia jakiś adapter? A może specjalny reduktor ciśnienia? |
Jak najbliżej butli. Najlepiej przy zbiorniku żeby był wentylowany. Połączenie z reduktora do rozdzielacza musi być sztywne. Z butli do reduktora również. Chyba że zastosujesz specjalne węże.
Pozostaje jeszcze kwestia czy instalacja ma być legalna do używania na postoju czy także w czasie jazdy. W drugim przypadku węże z odcięciem w przypadku spadku ciśnienia i reduktor z odcięciem w przypadku przeciążeń.
Na razie nic nie rób i czytaj.
U siebie zastosowałem Truma DuoControl CS z wężami o końcówkach zaprasowanych 30 ojro/szt. i mogę używać urządzeń gazowych w czasie jazdy. |
|
|
|
|
Johny_Walker
Kombatant
Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2015-07-11, 08:44
|
|
|
BIORCA napisał/a: |
NIE MASZ O TYM POJĘCIA TO JEDŹ DO TYCH CO SIĘ ZNAJĄ np firmy montujące instalacje LPG . z gazem nie ma żartów
|
Nieustająco polecam gazowy serwis u Palmowskiego. Będzie bombowo. Wcześniej wykupić dobre AC. |
|
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2015-07-11, 10:16
|
|
|
elmo78 napisał/a: | Czy ma ktoś pomysł jak podłączyć reduktor ciśnienia pod instalację LPG. |
Czy należy z tego pytania rozumieć, że masz samochód (silnik) zasilany LPG i z tej samej instalacji, z tego samego zbiornika, chciałbyś pobierać gaz do lodówki, kuchenki, pieca i bojlera?
Jeśli tak, to jest kłopot bo w instalacji LPG zasilającej silnik samochodu jest gaz w postaci ciekłej (skroplonej) a do wyposażenia kamperowego potrzebna jest faza gazowa i z uzyskaniem jej jest kłopot.
Jeśli nie, jeśli to ma być inny zbiornik taki jak LPG ale tylko do zasilania urządzeń, to takie rozwiązania były opisywane na forum kilka razy, poszukaj. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
elmo78
doświadczony pisarz
Dołączył: 13 Lut 2013 Otrzymał 9 piw(a)
|
Wysłany: 2015-07-11, 12:51
|
|
|
Kurcze, ludzie, nie bądźcie tacy wybuchowi. Znam się na gazie i instalacjach LPG. Chcę tylko sobie ułatwić pracę i kupić coś gotowego, żeby nie tracić czasu na rzeźbę z tysiącem końcówek.
Jest zbiornik LPG tylko do zasilania kampera i po prostu chcę kupić coś plug-and-play aby leciał sobie gaz tak jak trzeba.
Z butli wyprowadzony przewód Faro do kampera. W kamperze rozgałęziacz do gazu (ten kamperowy z czerwonymi kurkami). No ale gdzieś muszę się wpiąć z reduktorami ciśnienia gazu. Chciałem kupić reduktory, które miałyby z dwóch stron końcówki do przewodów sztywnych 8mm, aby je ładnie zacisnąć (tak jak w typowych instalacjach LPG) ale nie wiem czy są takie, bo póki co znajduję jedynie reduktory do butli gazowych, które mają z jednej strony lewy gwint do butli a z drugiej strony lewy gwint 1/4 cala albo w ogóle brak gwintu tylko króciec do nakładania węża. No i gdybym to chciał podłączyć tak jak 'nakazują' mi produkty to musiałbym z rozgałęziacza kamperowego wyjść przewodem gumowym na cybancie (amatorszczyzna) i podłączyć się do reduktora. Potem z reduktora wyjść znowu wężem z cybantem i podłączyć się np do lodówki. Amatorszczyzna.
Chcę kupić po prostu gotowy komplet produktów, aby uniknąć cybantów. Podajcie proszę link do czegoś takiego, jeśli istnieje, zamiast prawić morały o niebezpieczeństwach LPG. Byłem już u kilku osób montujących LPG zawodowo i nikt nie potrafi mi pomóc.
Zobaczcie na rysunku poniżej jak to wygląda. Chcę albo znaleźć odpowiednie przejściówki w miejscach znaków zapytania albo odpowiedni reduktor, który jest z dwóch stron zakończony gwintami takimi jak do rozgałęziacza (z lewej), czyli 8mm rurka i nakrętka z prawym gwintem. Lodówka, boiler, kuchenka i ogrzewania mają właśnie rurki 8mm z baryłkami.
podlaczenie lpg.jpg
|
|
Plik ściągnięto 41 raz(y) 40,74 KB |
|
_________________ camper 4x4 |
|
|
|
|
Donat
weteran
Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2010 Piwa: 71/57 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-07-11, 13:20
|
|
|
Źle rozumujesz, redyktor musi być pierwszym urządzeniem po wielozaworze zbiornika, dopiero za reduktorem montyjesz zawory odcinające. Jak zawsze polecam firmę Gomet, znajdziesz u nich przejsciówke z faro na gwint zwyklego reduktora z dużej butli. |
_________________ Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
|
Ostatnio zmieniony przez Donat 2015-07-11, 15:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
elmo78
doświadczony pisarz
Dołączył: 13 Lut 2013 Otrzymał 9 piw(a)
|
Wysłany: 2015-07-11, 14:07
|
|
|
No fajnie, tylko mam dwa urządzenia o różnych ciśnieniach (30 i 50mbar) dlatego chciałem reduktory dać za rozgałęziaczem. Zajrzę co ma Gomet w ofercie. Dzięki. |
_________________ camper 4x4 |
|
|
|
|
Donat
weteran
Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2010 Piwa: 71/57 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-07-11, 15:54
|
|
|
Jeśli masz dwa urządzenia o różnym ciśnieniu to powinieneś dać pierwszy reduktor o wyższym ciśnieniu zaraz za wielozaworem a poźnie reduktor z tego wyższego na niższe przed urzadzeniem albo dać zaraz za wielozaworem oba reduktory równolegle i rozdzielić instalacje na dwie o różnym ciśnieniu |
_________________ Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
|
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2015-07-11, 15:59
|
|
|
elmo78 napisał/a: | No fajnie, tylko mam dwa urządzenia o różnych ciśnieniach (30 i 50mbar) |
Czy nie prościej wymienić dyszę w tym na 50 i zrobić go na 30 mb?
Reduktory na gwinty produkuje Truma np SecuMotion tylko, że to jest na 30.
Są też reduktory z 50/30.
Zastosować normalny reduktor na 50, zasilić to co na 50 i dalej zredukować do 30.
http://www.truma.com/pl/p...r-vdr-50-30.php |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
vIrek
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2012 Piwa: 17/10 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2015-07-12, 07:52
|
|
|
Elmo, tutaj jest taki do zaciśnięcia na przewodzie 8mm, ale na ciśnienie 30mbar. Zmień dyszę w urządzeniu jak proponuje janusz i się nada.
http://www.igaz.pl/index....-0-8-kg-h-rvs-8 |
_________________ vIrek |
|
|
|
|
Karas
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 Blaszak L3H2
Dołączył: 16 Maj 2014 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Dębe Wielkie
|
Wysłany: 2015-07-12, 09:50
|
|
|
taki by był świetny, tylko ma zdecydowanie za małą wydajność ;/
a również jestem na etapie montażu butli lpg do zasilania grila, kuchenki i trumy.
Cytat: | Gomet, znajdziesz u nich przejściówkę z faro na gwint zwykłego reduktora z dużej butli. |
szukałem u nich czegoś takiego, ale nie rzuciło mi się w oczy, jak to się fachowo zwie? |
|
|
|
|
|
krimar
Kombatant
Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2015-07-12, 11:56
|
|
|
http://www.igaz.pl/index....miedzianej-fi-8
tylko się pospiesz, bo piszą, że ostatnia sztuka
a jak rozwiązałeś sprawę elektrozaworu otwierającego przepływ gazu, cały czas musisz podawać napięcie, czy wydłubałeś tłoczek?
a mi cały czas chodzi po głowie pomysł, aby pobierać gaz płynny, który odparowywałby w radiatorze wewnątrz kampera i tak powstałaby klimatyzacja (ciekawe jak to by wyszło po przeliczeniu bilansu cieplnego) |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
|
|
vIrek
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2012 Piwa: 17/10 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2015-07-12, 14:14
|
|
|
U mnie się sprawdza. Co prawda piecyk mam tylko 2kW, a kuchenki nie odpalałem na 2 palniki, ale jest OK. Ja tłoczek w elektrozaworze mam wyciągnięty, a w razie potrzeby jest jeszcze w wielozaworze zawór iglicowy, tyle że trzeba się schylić pod auto i zdjąć pokrywę wielozaworu. |
_________________ vIrek |
|
|
|
|
|