Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: koder
2015-09-18, 23:33
VW LT 1978 "Freddie Cruiser" 2.0 -> 2.8
Autor Wiadomość
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-09-18, 22:23   

Ogólnie to tak sobie popatrzyłem i pomyślałem... I jest taka mała sprawa do moderatora- ten mój wynalazek i relacja z prac chyba bardziej pasują do działu Podwozia/VW. Na razie sama mechanika, która zreszta stanowi 3/4 tego projektu, auto docelowo tez nie do końca ma być typowym kamperem, bardziej salonką.
W związku z tym, jeśli nie jest to problem, można temat przenieść do w/w działu, o naturze duzo bardziej mechanicznej.
Czy muszę w związku z tym poszukiwać kontaktu z którymś z moderatorów, czy może mogę liczyć na to, że prędzej lub pózniej któryś natrafi na mojego posta?
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-09-18, 23:33   

Raczej wcześniej ;)
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
nikos151 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: lt
Dołączył: 19 Wrz 2015
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-09-19, 21:50   

Kolego podziwiam cię, za taki zapał do projektu ale powiedz mi dlaczego VR6? Przecież to jest jedna z bardziej zawodnych konstrukcji(bardzo delikatna), do tego jeszcze wcale nie jest ekonomiczna, momentem obrotowym też nie powala, a dalsza sprawa jest duży i masz multum blacharki? Fakt dźwięk ma powalający, ale nie łatwiej było wsadzić 1.8t albo chociaż tą nowszą vrkę z golfa IV?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-09-20, 08:14   

koder napisał/a:
Raczej wcześniej ;)


Fakt, czas reakcji niezły :) dziękuję :)


nikos151, trochę się nie zgadzam z tym, co piszesz o vr6... Delikatny to jest 3.0 tdi z hydraulicznym napinaczem rozrządu, ktory pół miliona polaczków zarżnęlo przez wymianę oleju we własnym garażu bez napełnienia filtra olejem przed wkręceniem w blok, a teraz wszyscy chodzą i pier****, ze 3.0 to kupa g...

Vr6 ma swoje wady, wiem o tym. Ekonomiczny jakoś szczególnie nie jest, w końcu pochodzi konstrukcyjnie z początku lat '90... Oj tam, oj tam. Wtrysk podtlenku LPG (polskie nitro?) czyni cuda z wagą portfela.
Delikatny? Czasem rozrząd wypadałoby zrobić.
W trakcie tej walki poznałem gościa, który ściga się na ćwiarę Golfem mk2 vr6t. Wiosną przekroczył magiczną barierę tysiąca koni mechanicznych, hamowania wypluła na wydruku chyba 1030 KM :)
1.8t? Na pewno łatwiej byłoby go wpasować w komorę, w audi były montowane wzdłużnie, co tez ułatwiałaby robotę, troche więcej kabelków do ogarnięcia. Potencjał tez jest, ale... Dźwięk vr-ki jest po prostu magiczny :)
Nowsza vr-ka z golfa IV tez była rozważana. Były dwie do wyboru, 2.8 24v 204 km i r32 250 km. Jak juz któryś z nich, to eRka :) ale tu znowu rosną koszta i komplikacje- szyna CAN i takie tam.

Wybór na stare vr6 padł przez pojemność ("dwa litry to moze mieć karton mleka, a nie silnik"), jakąś tam moc wyjściową, cudowny klang oraz toporność i prostotę w sumie pasującą przecież do starego eLTeka. Jest tez jakimś kompromisem, nie ściemniajmy, tanio można kupić.
Zdaję sobie sprawę z tego, że dałoby sie wybrać cos lepszego, ale przecież nie twierdzę, że to dożywocie, eRkę chciałbym wsadzić, ale... Moze kiedyś, sprawa bedzie o tyle ułatwiona, ze dookoła silnika mechanicznie wszystko to samo i pasuje p&p chyba, do tego tylko elektrykę trzeba dołożyć :)

Najchętniej i tak upakowałbym tam 4.2 V8 z jakiegoś starszego audi S, zakuł, podwójnie zaturbił i wyjeżdzał na miasto wnerwiać motocyklistów na ich szlifierkach takim 700- konnym autobusem :chytry Szkoda tylko, ze musiałbym na samo zbudowanie takiej motorowni wydać 2x aktualny przewidywany budżet na całą budowę samochodu. Ale nie twierdzę rownież, ze i takiego "tuningu" kiedyś nie popełnię :bajer


A ze auto duże i dużo blacharki do roboty?
No popatrz, niespodziewajka :P
Nawiasem dodając, buda ma być zrobiona na "nówkę".
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-09-20, 10:00   

Zapomniałem dodać, ze wybór na vr6 padł w jakichś 50% z powodu magii kultu, jakim owiana jest ta jednostka :)

p.s. W 3.0 tdi jest jeszcze czujnik ciśnienia oleju... warto go wymieniać, hmm... razem z olejem chyba :P
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2015-09-20, 12:35   

nikos się myli, stare vr6 są nie do zdarcia ale na pomiarach nigdy nie trzymają parametrów mocowych.
te akcje z łańcuchem rozrządu to 2.8 24v -dolne koło łańcucha katastrofa.

r 32 robiłem pare razy w porsche cayene w wersji dla ubogich , rozwiercony 2.8 24v .
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-09-20, 21:55   

silny, z tym "nigdy" to tez chyba trochę krzywdzący stereotyp...
Naoglądałem sie w tym kontekście wiele wykresów z hamowni rożnych vr-ek, w tym seryjnych, zgazowanych, dwudziestoletnich, z przebiegami i "na stożkach" i poza kilkoma zarżniętymi trupami spadki mocy nie były tragicznie wielkie... Chyba, ze traktujemy spadek o 5-8 KM jako rażący, wtedy w sumie nie mam sie o co kłócić :)

Tak, czy inaczej, 6 garów i pojemność zawsze zrobi swoje... A ze skrzynia katalogowo przenosi 350 Nm, setka zapasu tu jeszcze zostaje... I tu tez mam w głowie taki plan, zeby dorzucić małe soft turbo, dmuchnąć 0,2 - 0,3 bara, z suszarki na tyle niedużej, żeby tylko nie dławiła silnika przed końcem użytecznych obrotów, oraz przesunęła większość mocy i momentu w jak najniższe obroty.
Wszystko po to, by mieć moze 200 koni idących od samego dołu :) tak, dla przyjemności z jazdy...
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-09-20, 22:23   

Przy okazji, rozwój vr-ki jakby prześledzić (2.8 12v => 2.8 24v => r32 => r36 ciaśniejszy o 5 st. między cylindrami) i budy, w które VAG je wsadzał, to faktycznie wychodzi na to, ze cayenne 3.2 to wersja dla ubogich... No bo co to za Porsche z silnikiem z Golfa? :P (nie, żebym właśnie nie przerobił tematu eLTeka z silnikiem z Porsche :P)

Co nie zmienia faktu, ze miska olejowa z tej właśnie wersji jest białym krukiem dla właścicieli mocno glebionych oraz montowanych wzdłużnie vr-ek...
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikos151 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: lt
Dołączył: 19 Wrz 2015
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-09-21, 06:05   

Trochę tego szajsu nawsadzalem tu i uwdzie. To moje zdanie i uważam, że ten silnik nadrabia jedynie dźwiękiem. Niczym innym. Co innego jest nowsza jednostka z g4 204km tam mamy unowoczesniony silnik i wzrasta jego niezawodność. ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-09-21, 17:11   

nikos151, tak jak pisałem, nie twierdzę, że te akurat ten vr6 to najlepsze, co można tam wsadzić.

To jakiś tam kompromis, też bym wolał 204 km z mk4, ale tu się sprawa komplikuje i koszta rosną, a szczerze mówiąc, to wcale nie planowałem wykonywać tego swapa, chociaż jakiś tam pomysł w głowie siedział. Samo zabranie się za to, to był raczej impuls- przejechałem się autem po pierwszym komplecie modów i stwierdziłem, że taki muł to być nie może, jak już robić zabudowę, to na porządnie przygotowanym podwoziu.
W ten oto sposób na strzelenie palcami dołożyłem sobie dodatkowych kilka tysi do kosztorysu projektu :gwm
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-09-28, 11:40   

Jakieś tam bieżące fotki, tak wygląda teraz (pusta) komora silnika...:



na ostatnim zdjęciu widać, jak udało się wykorzystać całą podstawę poduchy, przenosząc ją wzdłuż do przodu na podłużnicy :)

Ogólnie liczyłem, że dużo szybciej to będzie szło... mimo liczenia z zapasem... ale grunt, że- póki co- do przodu :)
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-06-04, 19:26   

i ...??????????????????????

co dalej ??????????? :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2016-06-06, 20:32   

A jednak ktoś mi kibicuje :pifko
Witam kolegę z Rumi, kiedyś tam podjadę do tego Twojego warsztatu :)

Z moim projektem cos tam sie ostatnio na nowo ruszyło- odkopałem po zimie auto spod płotu.
Po kilku zrobionych krokach w przód trzeba było zrobić krok w tył.
Na dostępnych fabrycznie gratach silnik mocno pochylał się na stronę kierowcy (przy skrzyni ustawionej w prawidłowym poziomie).
Nie podobało mi sie to (układany wzdłużnie vr6 lubi stać w pionie), więc będzie mała poprawka: wykonujemy na cnc nowy adapter skrzynia/silnik+ koło zamachowe. Dla jeszcze lepszej zabawy łapy silnika będzie trzeba wykonać na nowo... ale nie takie to straszne, wystarczy trochę wyobraźni+ ogarnięta para rąk do spawania.
W związku z tym silnik ze skrzynią pojechały sobie na palecie pod Gliwice.
W międzyczasie muszę wyciągnąć sanki z auta, na nowo je przerobić, pomalować.
Rozpracowałem też temat wykonania kilku ślusarskich przeróbek w karoserii pod nowy zespół napędowy- naspawanie na podłużnicach wzmocnień pod jakieś mocowanie skrzyni itp...
Nawet kupiłem sobie piaskarkę ciśnieniową (taką małą, 76 litrów, oczywiście z allegrowego hipermarketu), żeby sobie w wolnych chwilach powalczyć ze rdzą zalęgającą tu i ówdzie po zakamarkach karoserii.
Poza tym od kwietnia b.r. jadę grubo z remontem w mieszkaniu, rury z posadzki powypruwane, tym podobne klimaty. Jeszcze pewnie z miesiąc to potrwa, a to mi trochę wiąże ręce w kwestii jakichś poważniejszych działań przy eLTeku.
Ale... Ale nie zapominam o moim autku, w sumie ten projekt jest moim- nie dającym spać po nocach- oczkiem w głowie :)
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-06-06, 22:07   

zapytam za jakiś czas :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2016-06-09, 20:31   

Zapewniam, że o wszystkich konkretnych postępach będę informował w temacie... jak tylko jakieś nastąpią :)
Swoją drogą, odkopanie przez Ciebie tematu zmobilizowało mnie do zatelefonowania do gościa od adaptera. Chwilę sobe pogadaliśmy, obgadaliśmy kilka szczegółów projektu. Zdążył juz rzucić okiem na mje graty, nawet dość szczegółowo- zadałem mu kilka pytań, on rozwiał wszystkie moje watpliwości co do sprawy- wiem już na pewno, że sprawa jest wykonalna. Magik też jest pierwsza klasa.
Niech no tylko wygrzebie się spod kupy swojej bieżącej roboty, żeby móc na spokojnie przysiąść do mojego zlecenia :)

W najbliższym tzw. "międzyczasie" zabieram się spowrotem za budę eLTeka- trzeba przygotować komorę na wpasowanie do niej (po raz drugi) nowego serca.
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***