Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy 2.5 TDI do 100 HP wystarczy....
Autor Wiadomość
Waldi369 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Dukato
Nazwa załogi: altura
Dołączył: 19 Cze 2015
Wysłany: 2015-06-21, 23:12   Czy 2.5 TDI do 100 HP wystarczy....

Przymierzam sie do zakupu swojego pierwszego kampera i przeglądając parametry najpopularniejszych modeli np. na Fiacie Dukato gdzie w średniej wielkości autach dominują motory serii 2.5 o mocach 80-100HP zastanawiam się czy przy DMC ok.3 - 3.5 tony da sie tym naprawdę podróżować bez nadmiernego stresu na dłuższej,zróżnicowanej trasie? Z jaką sensowną,praktyczną prędkością można podróżować ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gregor76 
trochę już popisał

Dołączył: 26 Gru 2011
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-06-22, 00:04   

Jeśli masz dużo wolnego czasu i cierpliwości to kupuj.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kisielak 
zaawansowany

Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010
Piwa: 12/14
Skąd: Piaseczno k Warszawy
Wysłany: 2015-06-22, 05:34   

Każdym kamperkiem da się podróżować - kwestia nastawienia i czasu. Jeśli to Twój pierwszy kamperek - patrz na stan techniczny. Jeśli jest OK - kupuj i ciesz się tym co masz. Przy zakupie następnego możesz zacząć "wydziwiać" :) .
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 245/616
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2015-06-22, 06:02   

Waldi369 napisał/a:
na Fiacie Dukato gdzie w średniej wielkości autach dominują motory serii 2.5 o mocach 80-100HP

Jak 2.5 TDI to tych HP jest trochę więcej i da się tym naprawdę podróżować bez stresu :bigok
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-06-22, 06:51   

Koledzy dają radę z 1,9 i sobie chwalą. Ja uważam że 2,5 TD to dobre rozwiązanie w końcu to urlop a nie wyścig. Co do prędkości to optymalnie ze względów ekonomicznych jest 90-100 km/h oczywiście szybciej też pojedzie tylko nieproporcjonalnie wzrasta spalanie.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 207/165
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2015-06-22, 06:51   

W poprzednim kamperku miałem 1.9 D i chyba z 70 KM . Nie był demonem szybkości :-/ górki czuł prędzej niż ja je widziałem . Ale taki miał urok :bigok Dało sie z tym żyć ; w końcu to był wakacjobus :ok
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mikojaj 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Burnster Privilege 728
Nazwa załogi: Mikołaj Opole
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Cze 2014
Piwa: 5/1
Skąd: Opole - Domecko
Wysłany: 2015-06-22, 06:54   

Pytanie trudne i niemożliwe do odpowiedzenia....
Wszystko zależy od twojego stylu jazdy i temperamentu.
Dla jednego 75KM jest wystarczające i doturla się wszędzie innemu 140 będzie mało i alkowa mu "nie jedzie". To jest indywidualne podejście każdego kamperowicza. Poczytaj trochę forum, było o mocach i prędkościach. Wyciągnij wnioski jaki masz styl jazdy i co Ci jest potrzebne.
_________________
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj żelazo nie klęka...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2015-06-22, 08:07   

3.0 i 180 koni to minimum. Mniej dobre tylko dla emerytów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fordek 
stary wyga

Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2014
Piwa: 14/5
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2015-06-22, 08:32   

Proponuję silnik V8 pojemność 4.2 280 KM - tylko taki pokona 3.0 180 KM JW. Miałem taki w Ducato Talento -roczni 92. Alle ! jazda.

A tak na poważnie to silniczek 2.8 JTD lub 2.5 TDi ( 109 lub 115 KM ) to chyba idealny wybór w starszych rocznikach .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 207/165
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2015-06-22, 10:03   

Fordek napisał/a:
...............

A tak na poważnie to silniczek 2.8 JTD lub 2.5 TDi ( 109 lub 115 KM ) to chyba idealny wybór w starszych rocznikach .


2,8 JTD ma 128 KM :chytry
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gregor76 
trochę już popisał

Dołączył: 26 Gru 2011
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-06-22, 10:16   

Obawiam się że silnik 4,2 V8 nie wejdzie pod maskę ducato więc nici z takiego swap'a :wyszczerzony: Poza tym nie widzę przyzwoitej trakcji dla tego ducaciaka napędzanego na przednią oś z taką mocą. A tak na poważnie to wszystko zależy od własnych preferencji, odległości i pochylenia w górę tras. Jeśli preferujesz częste objazdówki po górach to min. 2,8itdTD (122KM) lub nieco nowsze 2,8 JTD (128KM) . Z mniejszymi mocami tylko się namęczysz w górach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2015-06-22, 10:19   

Fordek napisał/a:

A tak na poważnie to silniczek 2.8 JTD lub 2.5 TDi ( 109 lub 115 KM ) to chyba idealny wybór w starszych rocznikach .

Dlaczego w starszych? Są dla nich osobne drogi czy co?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pawcio 
Kombatant


Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Piwa: 141/470
Skąd: z Nienacka
Wysłany: 2015-06-22, 10:43   

Waldi369 napisał/a:
Przymierzam sie do zakupu swojego pierwszego kampera i przeglądając parametry najpopularniejszych modeli np. na Fiacie Dukato gdzie w średniej wielkości autach dominują motory serii 2.5 o mocach 80-100HP zastanawiam się czy przy DMC ok.3 - 3.5 tony da sie tym naprawdę podróżować bez nadmiernego stresu na dłuższej,zróżnicowanej trasie? Z jaką sensowną,praktyczną prędkością można podróżować ?


Kamper z definicji pojazd turystyczny zawrotnych osiągów posiadać nie musi.
Komfortowa prędkość kamperka z silnikiem 2,5 to 80-100 km/h.


Johny_Walker napisał/a:
3.0 i 180 koni to minimum. Mniej dobre tylko dla emerytów.


Waldi369, ta wypowiedź to oczywiście złośliwość w czystej postaci, więc się nią nie przejmuj.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2015-06-22, 12:36   

i trzeba pamiętać, że pojazd specjalny kempingowy (bez M1 w DR) ma maksymalną prędkość dopuszczalną 70 km/h (autostrada 80 km/h)
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wbobowski 
Kombatant
moder


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Piwa: 354/135
Skąd: Lublin - Dąbrowica
Wysłany: 2015-06-22, 14:48   

gregor76 napisał/a:
2,8itdTD (122KM) lub nieco nowsze 2,8 JTD (128KM) . Z mniejszymi mocami tylko się namęczysz w górach.

I po co człowieka straszycie. To co w cytacie to nieprawda.
Alkowa Knaus 2,3 JTD 105 KM śmigała po górach bez najmniejszych problemów.
A teraz dużo starszy Dethleffs Integra z 2,5 TDI 116 KM nieczego się nie boi... a nawet niezłe górki załatwia na 5-tym biegu.
Wszystko zależy od warunków, prędkości itd., itp.
_________________
Włodek i Ela

Nasze kamperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***