|
Czy 2.5 TDI do 100 HP wystarczy.... |
| Autor |
Wiadomość |
Waldi369
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Dukato
Nazwa załogi: altura
Dołączył: 19 Cze 2015
|
Wysłany: 2015-06-21, 23:12 Czy 2.5 TDI do 100 HP wystarczy....
|
|
|
| Przymierzam sie do zakupu swojego pierwszego kampera i przeglądając parametry najpopularniejszych modeli np. na Fiacie Dukato gdzie w średniej wielkości autach dominują motory serii 2.5 o mocach 80-100HP zastanawiam się czy przy DMC ok.3 - 3.5 tony da sie tym naprawdę podróżować bez nadmiernego stresu na dłuższej,zróżnicowanej trasie? Z jaką sensowną,praktyczną prędkością można podróżować ? |
|
|
|
 |
gregor76
trochę już popisał
Dołączył: 26 Gru 2011 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2015-06-22, 00:04
|
|
|
| Jeśli masz dużo wolnego czasu i cierpliwości to kupuj. |
|
|
|
 |
kisielak
zaawansowany
Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010 Piwa: 12/14 Skąd: Piaseczno k Warszawy
|
Wysłany: 2015-06-22, 05:34
|
|
|
Każdym kamperkiem da się podróżować - kwestia nastawienia i czasu. Jeśli to Twój pierwszy kamperek - patrz na stan techniczny. Jeśli jest OK - kupuj i ciesz się tym co masz. Przy zakupie następnego możesz zacząć "wydziwiać" .
|
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 245/616 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2015-06-22, 06:02
|
|
|
| Waldi369 napisał/a: | | na Fiacie Dukato gdzie w średniej wielkości autach dominują motory serii 2.5 o mocach 80-100HP |
Jak 2.5 TDI to tych HP jest trochę więcej i da się tym naprawdę podróżować bez stresu |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-06-22, 06:51
|
|
|
| Koledzy dają radę z 1,9 i sobie chwalą. Ja uważam że 2,5 TD to dobre rozwiązanie w końcu to urlop a nie wyścig. Co do prędkości to optymalnie ze względów ekonomicznych jest 90-100 km/h oczywiście szybciej też pojedzie tylko nieproporcjonalnie wzrasta spalanie. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 207/165 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2015-06-22, 06:51
|
|
|
W poprzednim kamperku miałem 1.9 D i chyba z 70 KM . Nie był demonem szybkości górki czuł prędzej niż ja je widziałem . Ale taki miał urok Dało sie z tym żyć ; w końcu to był wakacjobus |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
Mikojaj
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Burnster Privilege 728
Nazwa załogi: Mikołaj Opole
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Cze 2014 Piwa: 5/1 Skąd: Opole - Domecko
|
Wysłany: 2015-06-22, 06:54
|
|
|
Pytanie trudne i niemożliwe do odpowiedzenia....
Wszystko zależy od twojego stylu jazdy i temperamentu.
Dla jednego 75KM jest wystarczające i doturla się wszędzie innemu 140 będzie mało i alkowa mu "nie jedzie". To jest indywidualne podejście każdego kamperowicza. Poczytaj trochę forum, było o mocach i prędkościach. Wyciągnij wnioski jaki masz styl jazdy i co Ci jest potrzebne. |
_________________ Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj żelazo nie klęka... |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2015-06-22, 08:07
|
|
|
| 3.0 i 180 koni to minimum. Mniej dobre tylko dla emerytów. |
|
|
|
 |
Fordek
stary wyga
Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Cze 2014 Piwa: 14/5 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2015-06-22, 08:32
|
|
|
Proponuję silnik V8 pojemność 4.2 280 KM - tylko taki pokona 3.0 180 KM JW. Miałem taki w Ducato Talento -roczni 92. Alle ! jazda.
A tak na poważnie to silniczek 2.8 JTD lub 2.5 TDi ( 109 lub 115 KM ) to chyba idealny wybór w starszych rocznikach . |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 207/165 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2015-06-22, 10:03
|
|
|
| Fordek napisał/a: | ...............
A tak na poważnie to silniczek 2.8 JTD lub 2.5 TDi ( 109 lub 115 KM ) to chyba idealny wybór w starszych rocznikach . |
2,8 JTD ma 128 KM |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
gregor76
trochę już popisał
Dołączył: 26 Gru 2011 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2015-06-22, 10:16
|
|
|
Obawiam się że silnik 4,2 V8 nie wejdzie pod maskę ducato więc nici z takiego swap'a Poza tym nie widzę przyzwoitej trakcji dla tego ducaciaka napędzanego na przednią oś z taką mocą. A tak na poważnie to wszystko zależy od własnych preferencji, odległości i pochylenia w górę tras. Jeśli preferujesz częste objazdówki po górach to min. 2,8itdTD (122KM) lub nieco nowsze 2,8 JTD (128KM) . Z mniejszymi mocami tylko się namęczysz w górach. |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2015-06-22, 10:19
|
|
|
| Fordek napisał/a: |
A tak na poważnie to silniczek 2.8 JTD lub 2.5 TDi ( 109 lub 115 KM ) to chyba idealny wybór w starszych rocznikach . |
Dlaczego w starszych? Są dla nich osobne drogi czy co? |
|
|
|
 |
Pawcio
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/470 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2015-06-22, 10:43
|
|
|
| Waldi369 napisał/a: | | Przymierzam sie do zakupu swojego pierwszego kampera i przeglądając parametry najpopularniejszych modeli np. na Fiacie Dukato gdzie w średniej wielkości autach dominują motory serii 2.5 o mocach 80-100HP zastanawiam się czy przy DMC ok.3 - 3.5 tony da sie tym naprawdę podróżować bez nadmiernego stresu na dłuższej,zróżnicowanej trasie? Z jaką sensowną,praktyczną prędkością można podróżować ? |
Kamper z definicji pojazd turystyczny zawrotnych osiągów posiadać nie musi.
Komfortowa prędkość kamperka z silnikiem 2,5 to 80-100 km/h.
| Johny_Walker napisał/a: | | 3.0 i 180 koni to minimum. Mniej dobre tylko dla emerytów. |
Waldi369, ta wypowiedź to oczywiście złośliwość w czystej postaci, więc się nią nie przejmuj. |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2015-06-22, 12:36
|
|
|
| i trzeba pamiętać, że pojazd specjalny kempingowy (bez M1 w DR) ma maksymalną prędkość dopuszczalną 70 km/h (autostrada 80 km/h) |
_________________ Krawat dodaje szyku.
| Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
| Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
wbobowski
Kombatant moder

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Piwa: 354/135 Skąd: Lublin - Dąbrowica
|
Wysłany: 2015-06-22, 14:48
|
|
|
| gregor76 napisał/a: | | 2,8itdTD (122KM) lub nieco nowsze 2,8 JTD (128KM) . Z mniejszymi mocami tylko się namęczysz w górach. |
I po co człowieka straszycie. To co w cytacie to nieprawda.
Alkowa Knaus 2,3 JTD 105 KM śmigała po górach bez najmniejszych problemów.
A teraz dużo starszy Dethleffs Integra z 2,5 TDI 116 KM nieczego się nie boi... a nawet niezłe górki załatwia na 5-tym biegu.
Wszystko zależy od warunków, prędkości itd., itp. |
_________________ Włodek i Ela
Nasze kamperki
 |
|
|
|
 |
|
|