awaria kampera - assistance na szybko |
Autor |
Wiadomość |
swierszcz
początkujący forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2016
|
Wysłany: 2016-10-29, 20:33 awaria kampera - assistance na szybko
|
|
|
Witam!
Potrzebuje pilnie porady. Jestem od kilku dni w Valence (pd. Francji). Auto unieruchomione, przekrecam kluczyk i nic. Nie wiem czy to stacyjka czy rozrusznik, nie znam sie na tyle zeby to sam ogarnac. Mysle o wykupieniu na szybko jakiegos assistance w Polsce, moze we Francji. Mam fiata ducato z 89r. Mam oc w uniqa do lipca, ale oni daja asistance na auta do 15 lat. Na startera jest za ciezki (3100kg). Dzwonilem do gothaer, ale tam trzeba miec oc. Pzu z tego co czytalem w ogole nie daje assistance na kampery. Bede bardzo wdzieczny za wszelkie porady.
Pozdrawiam
Lukasz |
|
|
|
 |
Wojciechu
Kombatant

Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2013 Piwa: 159/151 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2016-10-29, 20:59
|
|
|
Może PZM- ot. - tel+48225328444 |
_________________ prof-os
Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
 |
|
|
|
 |
Kuba L.
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi Q5 40TDI 204PS
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2009 Piwa: 19/48 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2016-10-29, 21:03
|
|
|
Sprawdź masę silnika, miedziany pasek łączący silnik i skrzynię biegów, masz może ze sobą miernik prądu? sprawdź napięcie akumulatora silnikowego/stan połączenia klem.. Jeżeli to rozrusznik to powinieneś spróbować to ogarnąć w jakimś najbliższym warsztacie, może góry pieniędzy nie zapłacisz a ci pomogą i będziesz mógł kontynuować dalej swoją podróż. |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2016-10-29, 21:18
|
|
|
A co mówi to nic po przekręceniu kluczyka czy zapalają się kontrolki silnik kręci i nie odpala czy w czasie próby odpalenia przygasają kontrolki i coś pstryka przy silniku czy kompletnie nic się nie odzywa .
jak długo masz to auto ?czy akumulator rozruchowy jest nowy czy stary .
czy masz z sobą ok 0,5 m grubego kabelka ?jeśli tak to zapraszam na PW |
|
|
|
 |
stef
zaawansowany

Twój sprzęt: Kamper Hymer BR 598
Dołączył: 25 Lis 2012 Piwa: 45/20 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-10-29, 21:18
|
|
|
prof-os napisał/a: | Może PZM- ot. - tel+48225328444 |
Dokładnie PZMot - można kupić przez www. Chyba po dobie możesz korzystać z pomocy.
A co do takiego braku zasilania. Na pewno klemy sprawdzałeś. Ja bym jeszcze zamienił akumulatory z pokładowym i zobaczył co będzie. No i jak dobrze znasz swoje auto?? Kiedyś kumpel miał identyczny przypadek i okazało się, że poprzedni właściciel zamontował centralny hebel pod siedzeniem. A kumpel coś tam wkładając po prostu odłączył zasilanie.
Gruba awaria prądu zwykle kończy się błahostką. |
_________________ Załoga: Agnieszka, Stefan oraz Piotuś i Gabrysia.
Sprzęt: było: Xsara picasso 1.8 LPG + KIP 42TTZ; i cudowny T4 EuroSky 550
Jest Hymer BR 544
Zdjęcia z wypraw i nie tylko: http://mojuaz.com |
|
|
|
 |
RIVOLT
trochę już popisał
Dołączył: 24 Paź 2016 Postawił 3 piw(a)
|
Wysłany: 2016-10-29, 22:57
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez RIVOLT 2016-12-26, 12:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
swierszcz
początkujący forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2016
|
Wysłany: 2016-10-30, 12:51
|
|
|
Problemy zaczely sie miesiac temu, ale je zaniedbalem niestety. Przekrecilem kluczyk w 1sza pozycje i kontrolki sie zaswiecaly normalnie ale pozniej silnik nie odpalal, zadnego krecenia, zadnego przygasania. Po paru probach jednak odpalal, czasem pomagalo przekrecenie i przytrzymanie klucza przez kilka, kilkanascie sekund.
Samochod kupilem od miciurina dwa miesiace temu http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=25349 , wiec nie znam go za dobrze. Akumulator wydaje sie byc stary, ale nie wydaje mi sie zeby tu lezal problem, sprobuje je jednak zamienic i zobaczymy.
Chetnie oddalbym go do warsztatu tylko boje sie kosztow holowania. |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2016-10-30, 13:54
|
|
|
Tutaj to wygląda na nie kontakt (zaśniedziałe , poluzowane) w stacyjce lub przewodzie do automatu-elektromagnesu lub nim samym, bo nic nie napisał żeby było słychać będiks .Wystarczy sprawdzić , ewentualnie kawałek przewodu od rozrusznika i do odpalenia dotknąć do plusa , a nie z powodu takiego głupstwa od razu holować. |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2016-10-30, 14:35
|
|
|
Auto na luz kluczyk w stacyjce przekrecic aż zapala się kontroli hamulec ręczny zaciągnąć
w okolicach akumulator przednia belka idzie wiązka kabli do rozrusznika gruby i taki ok 4mm2 czerwony do elektromagnesu rozrusznika wystarczy wyjąć go z wiązki odizolować kawałek i drugim kabelkiem
od plusa akumulatora do tego kabla podać plus zasilana jeśli akumulator sprawny i klemy czyste oraz masa sprawna auto odpadli a na pewno zacznie kręcić rozrusznik
Typowa awaria stacyki przerobienie na przekaźnik załatwić sprawę |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2016-10-30, 14:40
|
|
|
Jak nie masz kabla to można ten czerwony 4mm2 na ciągnąć na tyle ze sięganie do klemy plusowej tez tak miałem w Peugeocie i tak odpalalem dopuki nie przerobilem instalacji na przekaźnik przeróbka wielokrotnie opisywana na forum wystarczy poszukać |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|