Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie podwozie pod zabudowę
Autor Wiadomość
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 454/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2015-08-30, 22:38   Jakie podwozie pod zabudowę

Potrzebuję w firmie pojazd do transportu produkowanych u nas urządzeń, w formie zdejmowany kontenerów.
Planuję zakup podwozia pod zabudowę i na jego bazie wykonanie takich kontenerów z systemem szybkiego ich mocowania, tak aby można było dostarczyć je na miejsce przeznaczenia, i ustawić na regulowanych nogach. System będzie bardzo podobny do stosowanego w nakładach kempingowych na pickupy.
Nie ukrywam ze jeżeli sprawdzi się to w tym zastosowaniu, to w przyszłości pomyślę również o wykonaniu takiego kontenera kempingowe, dlatego chciałbym wybrać odpowiednie podwozie, które w przyszłości sprawdzi się również w takiej roli.
Wstępnie myślałem o Ducato w wersji rama pod zabudowę, ale coraz bardziej skłaniam się w kierunku Iveco Daily z kilku powodów. Podobno w konkretnej zabudowie jest nieco lżejsze od Ducato, pomimo masywne wyglądu, można zamówić je z 8-mio biegowym automatem na którym mi zależy, w opcji ma blokadę mostu, i jest zwyczajnie ładniejsze. Myślę aby do tego od razu zamówić zabudowę kabiny z firmy Spojkar.
Pytanie moje jest takie, czy ktoś użytkuje może to nowe Iveco i jak się ma jakość i parametry w porównaniu do Ducato,. Ewentualnie jakie jeszcze inne autko nadawało by się do takiej roli?
Większość kamperow bazuje na Ducato, podobno z powodu jakości, ale wydaje mi się ze chyba Iveco jest pojazdem solidniejszym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_66 
weteran

Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 15/36
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-08-30, 23:00   Re: Jakie podwozie pod zabudowę

joko napisał/a:
Większość kamperow bazuje na Ducato, podobno z powodu jakości, ale wydaje mi się ze chyba Iveco jest pojazdem solidniejszym.


masz iveco nie zajedziesz daleko :haha: :haha:

takie kiedyś było powiedzonko :spoko i sporo było w nim prawdy

jeśli chcesz automat kupić to fiat chyba się wycofał z seryjnej produkcji automatów , tylko na speczamówienie albo na rynek USA z benzynowym silnikiem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 454/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2015-08-31, 09:32   

Ten automat we fiacie był kiepski, bo to chyba nie normalny automat tylko skrzynia zautomatyzowana była. Zależy mi na tym automacie bo nie wiadomo komu przyjdzie tym jeździć :wyszczerzony:
Ten blokowany most w Iveco jest tylko w wersji z bliźniakami czyli +150kg, więc odpada, tak więc z plusów Iveco pozostaje na razie ta skrzynia i wygląd.

Powiedzonko , powiedzonkiem, ale może jakieś konkrety z eksploatacji takich samochodów ktoś napisze .
Zawsze mi się wydawało że Iveco jest o półkę wyżej jak Ducato, ale może to tylko wizualne wrażenie. Nigdy nie miałem więc pytam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2015-08-31, 09:55   

Miałem (i mam) w życiu parę ducato, w większości plandeki.

Ogólnie jestem bardzo zadowolony, samochody hulają aż miło, rekordowy egzemplarz pochodzi z 2007 roku (2.3 120KM) i ma w tej chwili 580 tysięcy km. Tyle, że to przebieg zrobiony wyłącznie w trasach.

Uwagi generalne - jest wyraźna różnica między odmianami "35" i "maxi", oba z DMC 3500, ale ten pierwszy na kołach 15, drugi 16.
Odmiana maxi jest dużo sztywniejsza, dużo odporniejsza na ciężkie ładunki i zdecydowanie lepiej się nadaje do wożenia ciężkich rzeczy, choć na pusto jest mniej komfortowa.
O ile odmiana 35 przy masie rzeczywistej załadowanego samochodu 3500kg jest już (idzie o odczucia z jazdy) wyraźnie obciążona, to na wersji maxi taka waga samochodu nie robi żadnego wrażenia.

Jeśli idzie o silniki to mam do czynienia tylko z 2.3 (120-130-150KM) i złego słowa nie powiem - co prawda rozrząd jest na pasku, ale wymienia się go tak rzadko, że nie ma to większego znaczenia, pali za to wyraźnie mniej niż 3.0 (no i jest jakieś 50kg lżejszy).
Samochody nie służą do wyścigów, więc 180KM nie potrzebuję.

Jeśli idzie o ceny nowych samochodów to bez problemu dostaje się ponad 30% rabatu od cennika.

Nie wiem co jeszcze chciałbyś wiedzieć, jeśli masz jakieś pytania to wal śmiało.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 454/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2015-08-31, 10:36   

Dzięki Bartku, ale pytałem o Iveco Daily :spoko Mam Ducato kampera 2.0 i plandekę 2.3 (dla mnie lepszy i oszczędniejszy kamper z 2.0 pomimo że cięższy) i te samochody znam dokładnie. Interesuje mnie Iveco bo wrobi wrażenie porządniejszego samochodu. Ewentualnie inny z automatem, godny uwagi (nie wiem jak Mastery ?)
Generalnie jeżeli chodzi o ramy pod zabudowę z DMC 3500 to nie ma wyboru, króluje Fiat/Citroen/Peugeot, jest Iveco i Renault/Opel.
Na razie wychodzi mi na to że Iveco jest najlepsze, ale chciałem to potwierdzić u uzytkowników, najlepiej takich którzy mają doświadczenia również z ducato dla porównania.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2015-08-31, 10:56   

joko napisał/a:
\Mam Ducato kampera 2.0 i plandekę 2.3 (dla mnie lepszy i oszczędniejszy kamper z 2.0 pomimo że cięższy)


Czytałem już o tym, muszę się przejechać 2.0 bo brzmi kusząco ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vIrek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Piwa: 17/10
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2015-08-31, 12:35   

Mam Ducato 3.0 z Comfort Matic czyli zautomatyzowaną skrzynią i bardzo sobie chwalę. Co prawda to był dopiero pierwszy sezon, ale zrobiłem ok. 6 tysięcy km i nie mam praktycznie zastrzeżeń. Jechałem do Turcji przez Rumunię gdzie połowa trasy to teren zabudowany i gdyby nie automat to miałbym za swoje z mieszaniem biegami. W połączeniu z tempomatem jest naprawdę super. Można dodatkowo włączyć tryb "ciężarowy", w którym biegi przełączane są przy wyższych obrotach (tak mi się wydaje bo nie korzystałem z tego za wiele).
Dodatkowo nie ma tutaj wad typowych automatów takich jak zwiększone spalanie czy wrażliwość na jakość, terminowość i specyfikę wymiany oleju (nie mam doświadczenia z typowymi automatami, więc nie wiem czy nie powielam stereotypów).
_________________
vIrek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2015-08-31, 13:59   

Mozesz zapomniec o zautomatyzowanej skrzyni w masterze
W praktyce okazala sie jednorazowa.
Pol roku serwis maprawial/wymienial za to wystawil stosowna fakture na 17000
Wytrzymala 13 miesiecy:( i padla
Przerobka na zwykle sterowanie wydala sie jedynie sluszna decyzja
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
poptek 
zaawansowany


Twój sprzęt: Buerstner Ixeo Time 726G
Nazwa załogi: POPTEK TEAM
Dołączył: 04 Lip 2014
Piwa: 5/28
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-08-31, 14:35   

Mam Iveco 50C15 3.0 na najdłuższej ramie, skrzynia manualna 6 biegów. Rocznik 2009. Do tej pory nic się nie zepsuło. W tamtym roku chciałem nawet robić na nim zabudowę ale niestety DMC mnie powstrzymało. Samo auto + zabudowa skrzynia (burty aluminiowe, podłoga ze sklejki) waży 2500 kg. Lepsze jest na pewno zawieszenie niż w Fiacie. Szczególnie przy dużych ładunkach.

bart.ek napisał/a:
Uwagi generalne - jest wyraźna różnica między odmianami "35" i "maxi", oba z DMC 3500, ale ten pierwszy na kołach 15, drugi 16.
Odmiana maxi jest dużo sztywniejsza, dużo odporniejsza na ciężkie ładunki i zdecydowanie lepiej się nadaje do wożenia ciężkich rzeczy, choć na pusto jest mniej komfortowa.


To też potwierdzam, w tej chwili mam zabudowę na Ducato Maxi i całkiem inaczej się prowadzi to auto, niż takie Ducato "35". Jest dużo sztywniejsze i pewniejsze w zakrętach.
_________________
Pozdrawiam
Tomek.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Danyxm 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato 1991 Knaus Traveller
Dołączył: 24 Sie 2015
Piwa: 3/5
Skąd: Szkocja
Wysłany: 2015-09-01, 12:26   

Hej hol!
Ja jezdze Masterem od 2 lat. Bezproblemowe auto. Jezdzilem tez iveco - i gdyby nie waga pojazdu, zdecydowanie wolalbym iveco. Poruszam sie blaszakami na trasach miedzynarodowych i o ile wielkim plusem mastera jest wygoda i oszczednosc , o tyle iveco ma juz cos z ciezarowki, a masterowi blizej do osobowki. Fakt, silnik 3.0 i naped na tyl robily swoje. Ale wrazenie pozostalo : iveco jest mala ciezarowka - master/boxer/relay - to takie rozdmuchane male busiki jak dla mnie :) Gdyby nie duza masa wlasna iveco - jezdzilbym iveco.

Przy tym przedstawiony pomysl, juz widzialem w niemczech. Jest jakis producent takich ustandaryzowanych konterow wraz ze specjalniedo tego przystosowanymi autami. Bardzo fajnie to wyglada (auto troche "kleka" odczepiajac badz zaczepiajac zabudowe stojaca na swoich "nogach") , bardzo sprawnie to idzie, ale podejrzewam ze kosztuje majatek.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2015-09-01, 15:14   

Ten system się nazywa BDF i jest stosowany w transporcie (także u nas, choć nie jest to popularne) od lat ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 454/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2015-09-01, 16:09   

Danyxm napisał/a:
Gdyby nie duza masa wlasna iveco - jezdzilbym iveco.


Nowe Iveco jest podobno około 50kg lżejsze jak Ducato w identycznej zabudowie.

http://40ton.net/iveco-da...iedzynarodowek/

Oglądałem i jeździłem wczoraj w salonie takim Iveco i faktycznie robi wrażenie ciężarówki (w dobrym znaczeniu) i generalnie takie to jakieś lepiej zrobione jak Ducato .

Tak chodzi mi o coś takiego jak BDF, tylko na dostawczaku a nie dużej ciężarówce. Będę to budował sam, ale może jest jakieś gotowe rozwiązanie dla dostawczaków , jeżeli chodzi o system mocowania bo nie ma sensu odkrywać drugi raz ameryki.

Jeżeli chodzi o to klękanie przy montazu/demontażu, to Iveco ma właśnie do takich celów specjalne pneumatyczne zawieszenie, które poza poziomowaniem nadwozia niezależnie od ciężaru i rozkładu ładunku, klęka dla ułatwienia załadunku.
Ja jednak jestem za nogami z siłownikami elektrycznymi sterowanymi przez układ elektroniczny, tak aby poza samą funkcją montażu/demontażu można było zrealizować samopoziomowanie kontenera.


Sama konstrukcja pojazdu jest trwalsza i sztywniejsza bo całość razem z szoferką i silnikiem leży na ramie a nie tak jak w Ducato rama doczepiana jest do samonośniej szoferki.

Napęd na tył i opcjonalna blokada mostu też mogą okazać się przydatne.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2015-09-01, 16:28   

Trochę się boję, że w daily tył na poduszkach nie wystarczy do opuszczania samochodu w celu zmiany kontenerów, w BDF nie ma problemu bo montuje się go do ciężarówek zawieszonych w całości na powietrzu (wszystkie osie). Nie wiem na ile ruch (góra-dół) tylnej osi można wymusić, ale tak czy siak przód pozostaje w miejscu.
Przód na poduszkach to już customowe zabawy w poduszki montowane do mcpersonów i bawią się w to raczej tuningowcy-airride'owcy ;)

Mam w trafiku tył na poduszkach, które w tym samochodzie zastępują po prostu sprężyny tylnego zawieszenia i możliwość regulacji jest dość spora, ale przód pozostaje prawie bez zmiany:
https://www.facebook.com/...026760220697730
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
inhalt 
zaawansowany


Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Piwa: 9/3
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2015-09-01, 16:59   

Mam dwie uwagi dot. Iveco.

1) Zadałem podobne pytanie Iveco vs. Ducato znajomemu pracującego przez parę lat w serwisie Iveco. On najpierw powiedział, że pod względem awaryjności nie ma współcześnie różnicy, po czym pomyślał i dodał, że jeśli będę kupował używany (ja o takim mówiłem) to ze względu na przebieg lepiej bym pomyślał jednak o Ducato. W Iveco jeśli padnie most - a zdarza się to czasem po solidnym przebiegu i solidnym notorycznym przeładowywaniu - to naprawa jest bardzo droga. W kontekście nowego samochodu, o którym piszesz nie ma się co obawiać mostu więc Ducato nie będzie mniej awaryjny tylko podobnie.

2) Tak się składa, że moi sąsiedzi pracują w firmie wożącej wędliny do sklepów. Parkują swoje prawie nowe Iveco obok mnie. Nie wiem jak to możliwe, ale w samochodach z ostatniej generacji (nie tej najnowszej 2014 tylko poprzedniej) mocno zardzewiała jest maska na przedniej krawędzi. I w jednym i w drugim. Kiedyś podjechał trzeci kolega i przerzucali jakieś skrzynki, a ja popatrzyłem na maskę trzeciego Iveco i ... zardzewiała z przodu.
Nie mam pojęcia o co chodzi, ale Iveco rdzewieje szybciej niż Polonez w najgorszych czasach. Mój samochód ma ponad 20 lat i jest dużo mniej zardzewiały. Może tylko maska ma ten problem? Ale trochę strach kupić samochód z myślą o fajnej zabudowie i długoletniej eksploatacji, a potem go reanimować z powodu korozji. Dziwne to.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2015-09-01, 17:06   

Dostawczaki generalnie dość szybko rdzewieją, ale akurat włoskie pod tym względem trzymają fason, mam wrażenie, że "liderują" w tej kategorii transity i sprintery/craftery.

Jeśli idzie o awaryjność - silniki w ducato i daily są te same - ivekowskie (z wyjątkiem 2.0 w fiacie), więc pod tym względem nie powinno być różnic.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***