Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Arbuz Mercedes L406D rocznik 1970
Autor Wiadomość
qazyt4 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2015-09-10, 22:15   

Dawca:
http://olx.pl/oferta/sprz...html#55c777abed
_________________
Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Arbuz
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Mercedes L406D
Dołączył: 06 Sie 2013
Piwa: 2/2
Skąd: Koleczkowo
Wysłany: 2015-09-11, 06:09   

quazyt4, masz jakies foty takiej przerobki.
Jaki gaznik, gazniki? jaki kolektor do tego i jakie wymiary to by mialo?
opcja fajna, koszerna i prosta... popoludniu skrzynie do tego sobie posprawdzam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qazyt4 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2015-09-11, 07:58   

Tak to wygląda.
https://www.youtube.com/watch?v=VY3jo4ffIX4

Ale lepszy byłby od G-klassy ze względu na kolektory które są bliżej.
Ten co wysłałem wcześniej jest na gaźniku , z pierwszych lat produkcji. Potem były na wtrysku ale to nie problem. Po prostu zdejmujesz ten mechaniczny wtryski, który połączony jest z kolektorem gumową rurą, dospawasz flansze i założysz gażnik np. od żuka ( im prostrzy tym lepszy ) Chodzi tylko o to żeby była przepustnica do gazu.

$_59.jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 190,24 KB

$_58.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 146,55 KB

$_57.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 112,64 KB

_________________
Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Arbuz
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Mercedes L406D
Dołączył: 06 Sie 2013
Piwa: 2/2
Skąd: Koleczkowo
Wysłany: 2015-09-11, 08:24   

dziekowac :-)
Qazyt4 a pomierzylbys go, jak jest pod reka ?
razem z tym mechanicznym wtryskiem.
Dawca dobry... koszerny... :mrgreen: pare fajnych gadzetow napewno by sie tam znalazlo :-)
ps. dziekowa za odpowiedz.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qazyt4 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2015-09-11, 09:28   

Z pomiarami nie pomogę poniewaz nie mam takiej Gietki na podwórku.
Zdjecia z netu.
_________________
Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2015-09-11, 14:29   

no to tylko 1 wałkowy 8 zaworowy 2.3 ok.90 rok z np. 124 .

wywalić kolektor , uspawać zawinięty nad głowice i masz.

2.3 daje rade i jest wąski i krótki.

arbuz ma stare zawieszenie - przelotowa 100 to i tak ogień :lol:

tylko to w ramach kompromisu bo 2 wałkowe silniki za szerokie :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qazyt4 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2015-09-11, 18:36   

Silnik om 102 czyli 2.3 na wtrysku od W124 ma 125KM
Wydaje mi się za to za mało do takiego busa. Za mało momentu, ale zmieści się lepiej.
Nie problemem jest rozbudowana glowica tylko mocno odstające kolektory.
_________________
Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Arbuz
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Mercedes L406D
Dołączył: 06 Sie 2013
Piwa: 2/2
Skąd: Koleczkowo
Wysłany: 2015-09-11, 19:59   

qazyt masz absolutna racje.
raz ze momentu malo, dwa- niestety ale dlugosc tych kolektorow z niczego sie nie wziela, nie mozna ich dlugosci w silniku wolnossacym tak poprostu skracac bez strat na i tak juz niewielkim momencie obr.
ps. dzwonilem do tego S116 - niestety sprzedany, silnik by stylem podpasowal pod Arbuza
nie mam tylko czasu zeby czegos sie o skrzyniach dowiedziec w starszych mb
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qazyt4 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2015-09-11, 20:07   

Skrzynie to zwykłe stare hydrauliczne automaty. Raczej bezawaryjne. Ostatni bieg przekłada 1x1.
_________________
Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Arbuz
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Mercedes L406D
Dołączył: 06 Sie 2013
Piwa: 2/2
Skąd: Koleczkowo
Wysłany: 2015-09-11, 20:14   

i tu kolejny problem... 1:1, nie bylo z 0,7 czegos? :?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2015-09-11, 20:36   

nikt ci nie kazał skracać kolektorów , tylko wywinąć w góre . no ale jak chcesz mocy to kombinuj :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Arbuz
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Mercedes L406D
Dołączył: 06 Sie 2013
Piwa: 2/2
Skąd: Koleczkowo
Wysłany: 2015-09-11, 20:44   

niestety trzeba pokombinowac :? rakiety z tego nie robimy, ma to poprostu jechac
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qazyt4 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2015-09-12, 19:17   

A co Ty byś chciał 0.7/1 czy 1/0.7

Zresztą zapomnij o tym, bo nie ma żadnego 0.7

Według mnie to może się fajnie zgrać. Spory moment obrotowy w sześciu cylindrów spokojnie rozpędzi samochód i pożwoli mu się utrzymać w ruchu. Na ostatnim biegu w automacie będziesz jechał 90km/h przy obrotach 3500-4000/min. Masz jeszcze przynajmniej 3000obr/min do dyspozycji. Myśle ze to pozwoli bujnąć to pudło na maxa do ok 130km/h
_________________
Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qazyt4 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2015-09-20, 20:45   

No i co temat umarł?
_________________
Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Arbuz
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Mercedes L406D
Dołączył: 06 Sie 2013
Piwa: 2/2
Skąd: Koleczkowo
Wysłany: 2015-09-21, 07:44   

absolutnie nie, na dzisiaj jesteśmy umówieni z blacharzem na podstawienie auta na wyprowadzenie blacharki i przeróbki budy. Za ponoć maks 3 tyg do odbioru. :mrgreen:
Jeśli chodzi o dawcę niestety nie wybraliśmy dalej. :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***