Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-10-05, 22:31
podłączenie trzeciego akumulatora
Autor Wiadomość
bolros 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato-Dethleffs
Dołączył: 01 Mar 2008
Skąd: zielona góra
Wysłany: 2008-04-10, 15:36   podłączenie trzeciego akumulatora

Może Ktoś z Kolegów pomoże mi rozwiązać problem z odatkowym akumulatorem głebokiego rozładowania który właśnie kupiłem w celu zwiększenia posiadanej mocy elektrycznej. W szczególności nie jestem penym jak ten akumulator połączyć z istniejącymi akumulatorami tj rozruchowym i poładowym.Rozważam przyłączyć nowy akumulator równolegle do istniejących z zastosowaniem wyłacznika który będę rozłączał w czasie jazdy jak również gdy będę podpięty pod 220 V. tak aby uniemożliwić sukcesyne ładowanie tego trzeciego akumulatora. Dopiero gdy ten akumultor będzie rozładowany/jaki jest prosty spob kontroli rozładowania?/podłączę go do oddzielnego prostownika.Pozdrawiam wszystkich bolros
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sasquatch 
weteran
CamperPark.pl


Twój sprzęt: Riva Mobil City540 Ducato 1,9td
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2007
Piwa: 5/1
Skąd: Przedzeń
Wysłany: 2008-04-10, 15:59   

Popatrz na istniejące wątki - gdzieś już o tym rozmawialiśmy.

Ja mam trzeci akumulator podłączony równolegle do tego od części mieszkalnej - i już - nic więcej.
_________________
"Jeśli chcesz - szukasz sposobów. Jeśli nie chcesz - szukasz powodów"
www.CamperPark.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jerzy 
weteran

Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2007
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2008-04-10, 16:23   

bolros napisał/a:
jaki jest prosty spob kontroli rozładowania?

W naszych warunkach praktycznie jedynym sposobem oceny stanu naładowania jest kontrola napięcia na zaciskach. Napięcie poniżej 10,5 V w alumulatorze ołowiowym zwykło się uważać za oznakę rozładowania i początku procesu zasiarczania płyt.

bolros napisał/a:
Rozważam przyłączyć nowy akumulator równolegle do istniejących z zastosowaniem wyłacznika który będę rozłączał w czasie jazdy jak również gdy będę podpięty pod 220 V. tak aby uniemożliwić sukcesyne ładowanie tego trzeciego akumulatora.

Ze wzlędu na różne charakterystyki napięciowo-pojemnościowe "sztywne" łączenie kilku baterii zwłaszcza różnych typów nie jest zalecane. Podłączenie takiego "zestawu" do enegrobloku, który nie przewiduje trzeciej baterii może grozić jego uszkodzeniem...

bolros napisał/a:
podłączę go do oddzielnego prostownika

...i jest to najprostsze rozwiązanie sprawy ładowania.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
medard 
weteran
Saint Medard


Dołączył: 08 Kwi 2008
Otrzymał 7 piw(a)
Wysłany: 2008-04-10, 19:48   

podlacz rownolegle nic sie nie stanie to tak jakbys zamiast 60 ah dal akumulator 120 i nic wiecej ci nbie potrzeba mam podobne rozwiazanie ale jest u mnie niezbedne z wzglewdu na przetwornice 230v ktora jesli jest spadek napiecia sama sie wylacza do czasu kiedy w akumulatorach nie ma wlasciwego
_________________
http://picasaweb.google.com/1medard1
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-04-10, 21:57   

bolros napisał/a:
Może Ktoś z Kolegów pomoże mi rozwiązać problem z odatkowym akumulatorem głebokiego rozładowania który właśnie kupiłem
pierwsze zasadnicze pytanie to jakie masz te akumulatory czy w zabudowie obydwa są żelowe ? jak to rozwiążemy to możemy iść dalej :spoko
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bolros 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato-Dethleffs
Dołączył: 01 Mar 2008
Skąd: zielona góra
Wysłany: 2008-04-12, 08:17   

Dzięki za zainteresowanie chociaż jasności w dalszym nie posiadam a to ze względu na różne stanowiska wypowiadających się w tej sprawie.Z tego co czytam przeważa pogląd że podłączanie trzeciego akumulatota jest przez niektórych Kolegów praktykowane.Jeżeli chodzi o rodzaj akumulator to akumulator pokładowy i ten dodatkowy są tradycyjnymi akumulatorami kwasowymi o podobnej pojemności ok 80 Ah.Chciałbym jeszcze coś więcej dowiedzieć się o tym wyłączniku odcinającym ten dodatkowy akumulator w czasie jazdy czy jest on konieczny,pożądany czy wręcz zbędny.Serdecznie pozdrawiam bolros
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-04-12, 17:15   

bolros napisał/a:
eżeli chodzi o rodzaj akumulator to akumulator pokładowy i ten dodatkowy są tradycyjnymi akumulatorami kwasowymi o podobnej pojemności ok 80 Ah.
to w takim układzie nie możesz połączyć bezpośrednio tego trzeciego akumulatora , musisz posiadać dodatkowy prostownik typowy do akum. żelowych oraz sprawdzić napięcie ładowania z alternatora jeżeli jest za wysokie są to warunki niekorzystne :spoko
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bolros 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato-Dethleffs
Dołączył: 01 Mar 2008
Skąd: zielona góra
Wysłany: 2008-04-12, 17:27   

HEJ Eler 1 dzięki za zainteresowanie ale chyba zaszło jakieś przekłamanie ja piszę o 3 akum tradycyjnych kwasowych a TY muwisz o prostowniku do akumulatorów żelowych pozdrawiam bolros
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jerzy 
weteran

Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2007
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2008-04-12, 21:28   

bolros napisał/a:
...dodatkowym akumulatorze głebokiego rozładowania, który właśnie kupiłem

bolros napisał/a:
...piszę o 3 akum. tradycyjnych kwasowych


???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-04-12, 21:45   

Cytat:
HEJ Eler 1 dzięki za zainteresowanie ale chyba zaszło jakieś przekłamanie ja piszę o 3 akum tradycyjnych kwasowych a TY muwisz o prostowniku do akumulatorów żelowych pozdrawiam bolros
tak twoją wypowiedz zrozumiałem może byś podał jaki to typ tego głębokiego rozładowania tej nowej kwasówki ?
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bolros 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato-Dethleffs
Dołączył: 01 Mar 2008
Skąd: zielona góra
Wysłany: 2008-04-12, 22:36   

W tej chwili mogę podać jedynie dane dot. akumulatora z faktury.Varta 90 Energy 95752.Więcej informacji jutro jak będę miał dostęp do akumulatora.Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wbobowski 
Kombatant
moder


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Piwa: 354/135
Skąd: Lublin - Dąbrowica
Wysłany: 2008-05-05, 23:40   

Jestem mechanikiem a nie elektronikiem ani elektrykiem. Z ciekawością przczytałem wszystkie posty z tego tematu i mam problem. Jedni podłączyli 3 akumulator i są zadowoleni, fachowcy jak rozumiem są sceptyczni. Z tego co do tej pory mi radzono wynikało tylko jedno - że 3 akumulator musi być tej samej lub zbliżonej pojemności i podłączony równolegle. Mam pytanie wobec tego - czy podłączenie 3 akumulatora na sztywno faktycznie może naważyć piwa w energobloku i z kim to można ustalić?
Będę wdzięczny za informacje.
Pozdrawiam
_________________
Włodek i Ela

Nasze kamperki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-05-05, 23:47   

wbobowski napisał/a:
czy podłączenie 3 akumulatora na sztywno faktycznie może naważyć piwa w energobloku
nie powinno może tylko wydłużyć czas ładowania akumulatorów - ale to moja prywatna opinia, miałem tak podłączoną instalację w poprzednim kamperku i hulało :spoko najważniejsze aby był tej samej maści tzw.kwasowy lub żelowy a co do tej samej pojemności to chyba kwasówki mają z tym największy problem
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jerzy 
weteran

Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2007
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2008-05-06, 09:35   

eler1 napisał/a:
najważniejsze aby był tej samej maści tzw. kwasowy lub żelowy
...i to jest pewne!

wbobowski napisał/a:
...czy podłączenie 3 akumulatora na sztywno faktycznie może naważyć piwa w energobloku?
Nie musi ale może - zależy to od indywidualnej odporności konkretnego energobloku na pociągnięcie dużego amperażu, zwłaszcza w sytuacji wszystkich "pustych" baterii.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-05-06, 17:24   

Jerzy napisał/a:
zależy to od indywidualnej odporności konkretnego energobloku
więc trzeba sprawdzić jaki masz energoblok - przeważnie mają zapas u mnie jest 20A chyba a akumulator był 90A więc zapasu jest drugie tyle biorąc pod uwagę max.prąd ładowania 10%
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***