Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Milka 2
Autor Wiadomość
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 426/100
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2015-09-09, 21:11   Milka 2

Kamperowanie jest drogim sportem, a budowa kampera równie nieopłacalna jak posiadanie dzieci. Pamiętając również że nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki mogę zrobić tylko jedno - zbudować kolejnego kampera!

Tym razem założenia są troszkę zweryfikowane przez nasze dojrzalsze już potrzeby i oczekiwania, a także przez zebrane doświadczenia... Wiemy już że podróżować będziemy we dwójkę i będą to długie podróże. Wiemy też że spędzanie czasu w aucie to ostateczność, bo nie po to ruszamy w świat, żeby oglądać telewizję w kamperze. Wiemy że najbardziej odpowiada nam przebywanie w miejscach ustronnych lub niezbyt zaludnionych. Nie zamierzamy więc za wszelką cenę szukać kempingów czy miejsc parkingowych w centrach wielkich aglomeracji bo te planujemy przemierzać motocyklem. Z drugiej jednak strony jesteśmy dziećmi cywilizacji i nasze zapotrzebowanie na energię elektryczną, wodę i ciepło są bardzo duże, bo komfort bardzo cenimy. Książki, drzemki i pocałunki to główne zajęcia jakim planujemy się w czasie tych podróży oddawać....

Tak więc jest kilka sprzeczności które muszę jakoś pogodzić - z jednej strony duże zapotrzebowanie na energię, z drugiej niechęć do kempingów czy hałasu generowanego przez agregaty. Podobnie z wodą - nie zamierzamy oszczędzać, ale nie chcemy też co chwilę szukać kranu. Milka stała się energetycznie niezależna po zamontowaniu kilku dużych paneli fotowoltaicznych i dużej przetwornicy. Specjalny 1000 litrowy zbiornik okazał się również optymalnej wielkości, ale to ponad tona balastu...

Jak to wszystko pogodzić? Ano auto musi być duże. Nie tak duże jak Milka, bo dla dwóch osób chcących pałętać się po bezdrożach to trochę za dużo, ale w 3500 kg zmieścić mi się nie uda. Kolejnym sensownym progiem wagowym jest 7500 lub 8000 kg. Ostatecznie 10000 ale to już za dużo w wielu miastach. Tak więc celuję w auto o DMC 7990 kg.

Podwozie 4x4 to poważny wydatek, dlatego też planuję budowę rozłożoną na dłuży okres, a właściwie na kilka etapów - najpierw kontener na szosowym podwoziu, a w miarę potrzeb i warunków finansowych zmianę podwozia na bardziej wyczynowe. Oznacza to minimalną integrację kontenera z podwoziem i brak integracji kontenera z kabiną.

Ze względów praktycznych i finansowych do zabudowy chcę wykorzystać gotowy kontener izoterma (lub wręcz chłodnia czy mroźnia) o długości 5,0 - 5,5 m, wysokości wewnątrz około 2 m i szerokości na jaką pozwalają przepisy czyli 2,55 - 2,60 po zewnętrznej. Drzwi boczne i drzwi tylne. Całkowita długść auta nie powinna przekroczyć 7,5m, a wysokość 3,20m. Z tyłu dokompletuję składaną rampę na motocykl, z boku pięcio metrową markizę rozwijaną elektrycznie, od spodu zaś przymocuję do ramy łatwo zdejmowalne zbiorniki na wodę białą i szarą.

Zastanawiam się nad gazem którego najchętniej bym się zupełnie pozbył, ale ze względów finansowych chyba jednak będzie musiała znaleźć się też i ta instalacja, tyle że zbiornik będzie już w kontenerze.

Bardzo proszę o wytknięcie błędów w moim rozumowaniu... Długość samochodów na promach, ceny parkingów, pomoc żółtych aniołów.... Gdy przebrniemy przez te podstawowe założenia pochwalę się innymi pomysłami.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/454
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2015-09-09, 21:23   

A nie mógł byś spróbować czegoś ciut mniejszego, w granicach do 5000 DMC...? :roll:
Unimog np. ?
Albo takie Volvo...

vv.jpg
Plik ściągnięto 254 raz(y) 107,34 KB

_________________
Pozdrawiam - Darek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
weteran


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 241/84
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2015-09-09, 21:37   

Będę Tobie kibicował całym sercem, pomysł ciekawy bo uniwersalny.

Ale (Ale jest często) wierzę w Twoje techniczne możliwości upchania wszystkiego tak jak należy i według potrzeb, rozmiarów, lecz autko by cieszyło powinno być też ładne, mieć jakieś proporcje, sylwetkę.

I tak próbuję sobie wyobrazić przestawny kontener kempingowy o podanych z grubsza rozmiarach, ustawiony wysoko na podwoziu i jakoś nie mogę tego sobie wyobrazić. Następuje skojarzenie z czeskim wesołym miasteczkiem. Wiem mam słabą wyobraźnię, więc natchnij ;)

Kolor, rozumiem ustalony, bo milkowy nr2.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2015-09-09, 21:37   Re: Milka 2

Świstak napisał/a:

Ze względów praktycznych i finansowych do zabudowy chcę wykorzystać gotowy kontener izoterma (lub wręcz chłodnia czy mroźnia) o długości 5,0 - 5,5 m, wysokości wewnątrz około 2 m i szerokości na jaką pozwalają przepisy czyli 2,55 - 2,60 po zewnętrznej. Drzwi boczne i drzwi
Zastanawiam się nad gazem którego najchętniej bym się zupełnie pozbył, ale ze względów finansowych chyba jednak będzie musiała znaleźć się też i ta instalacja, tyle że zbiornik będzie już w kontenerze.

Bardzo proszę o wytknięcie błędów w moim rozumowaniu....

Nie wiem po co to podwozie 4x4. Ile razy w życiu może to być do czegoś potrzebne? A zakładany kontener o długości 5m.... no szału nie ma. Narobisz się i nie będzie to ani wygodne ani terenowe.
Nie wiem jaki jest budżet, nie moja broszka, ale wolałbym kupić nieco starszego kampera USA (są różne układy, alkowa, autobus, dostawczak itp) i go dostosować pod siebie. Wyjdzie i taniej i fajniej.
A co do gazu: zrób ogrzewanie na lpg albo on. Lodówka na 12/24v i tylko gotowanie na kuchence na kartusze gazowe. Proste, tanie i skuteczne.


[edit] Techniczna naprawa cytatu. WB
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Ostatnio zmieniony przez wbobowski 2015-09-13, 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Istvan 
zaawansowany
Istvan

Twój sprzęt: Łódzki Sześciopak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Otrzymał 15 piw(a)
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-09-09, 21:53   Re: Milka 2

Świstak napisał/a:
... Kolejnym sensownym progiem wagowym jest 7500 lub 8000 kg. Ostatecznie 10000 ale to już za dużo w wielu miastach. Tak więc celuję w auto o DMC 7990 kg.

Podwozie 4x4 to poważny wydatek,....



Witam
Jest dużo zakazów wjazdu do 7,5 ton, więc jakbyś w to wycelował , to byłoby praktyczniejsze.

Podwozie 4x4 to już grubsza sprawa (wagowo). Chyba że masz na myśli Iveca , Mitsubishi Canter itp.

Może wystarczyłaby blokada mostu :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2015-09-09, 21:59   

ŚWISTAK...Ty wariacie :pifko Asia powinna trzymać kasę :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 179/376
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-09-09, 21:59   

Może coś takiego http://otomoto.pl/oferta/...y-ID6y7FDt.html
Widziałem kilka razy przebudowane bardzo fachowo na niemieckich stronach, wagowo można zbliżyć się do 8ton, szeroki długi na ponad 7m jest możliwość przedłużenia jak w mikrobusach, blokada tylnego mostu,
nad przednim fotelami łóżko jak w integralu (z integry), fotele obracane, mnie się wydaje że połączona część szoferki z zabudową jest praktyczniejsza, występują modele jako brygadówki a wtedy dzwi otwierane zamiast przesównych.
Kibicuję w przebudowie :spoko
https://www.google.pl/url...441919206358623

http://www.mobile.de/pl/D.../208745298.html
_________________
komplet
Ostatnio zmieniony przez Komplecik 2015-09-09, 23:01, w całości zmieniany 3 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Jerzyk 
zaawansowany


Twój sprzęt: Hymermobil z gwiazdą
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2010
Piwa: 130/5
Skąd: Józefów
Wysłany: 2015-09-09, 22:02   

Super pomysł!!!
kiedyś myślałem o takim rozwiązaniu jak w fotach:
wspieram Cię duchowo! - J

P1010257.JPG
Plik ściągnięto 270 raz(y) 96,83 KB

P1010258 (1).JPG
Plik ściągnięto 246 raz(y) 95,67 KB

P1010259 (1).JPG
Plik ściągnięto 254 raz(y) 115,75 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
weteran


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 241/84
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2015-09-09, 22:09   

Ale było "Ze względów praktycznych i finansowych do zabudowy chcę wykorzystać gotowy kontener izoterma" :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 179/376
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-09-09, 22:16   

Skwarek napisał/a:
Ale było "Ze względów praktycznych i finansowych do zabudowy chcę wykorzystać gotowy kontener izoterma" :spoko

Było też o prośbie uniknięcia ew. błędów :)
:spoko
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jerzyk 
zaawansowany


Twój sprzęt: Hymermobil z gwiazdą
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2010
Piwa: 130/5
Skąd: Józefów
Wysłany: 2015-09-09, 22:20   

rozumiem, że to nie kontener, ale może znalazłoby się finansowanie gdyby zrobić np dwie takie skorupy...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
inhalt 
zaawansowany


Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Piwa: 9/3
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2015-09-09, 22:25   Re: Milka 2

Świstak napisał/a:
wysokość 3,20m

Z pewnych względów podczas tegorocznych wakacji spędzanych w Polsce i krajach ościennych (damoludach) zwracałem uwagę na ograniczenia wysokości. Najczęściej spotykałem 3,20 i 3,10 ale było też niestety trochę 3,0 m. Z moich obserwacji wynikało, że jednak warto jest unikać przekraczania 3 m całkowitej wysokości pojazdu. Oczywiście zawsze znajdzie się objazd i wszędzie da się dojechać, ale przecież nie chodzi o to żeby się stresować i nadkładać kilometry, a raczej by było przyjemnie.
Sugeruję zatem byś zastanowił się nad ograniczeniem wysokości całkowitej samochodu do 3 m i to z uwzględnieniem tych dodatkowych 10 cm nad dachem na solary, okno dachowe, kominek pieca itp.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mariusz.n3stor 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: T5 long
Dołączył: 07 Lis 2014
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-09-09, 22:26   



unimog z taką zabudową się chyba mieści w założonym tonażu

Cytat:
Sugeruję zatem byś zastanowił się nad ograniczeniem wysokości całkowitej samochodu do 3 m i to z uwzględnieniem tych dodatkowych 10 cm

nie zrobisz campera 4x4 do 3 metrów bez nadwozia samonośnego/zintegrowanego na stałe z kształtem ramy



Masa własna 7 ton, kontener: http://www.automativ.de/o...r-id-48065.html
Ostatnio zmieniony przez mariusz.n3stor 2015-09-09, 23:02, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
inhalt 
zaawansowany


Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Piwa: 9/3
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2015-09-09, 22:43   


Tutaj niestety zabraknie ładowności na duży zbiornik z wodą.

Świstak - musisz mieć 4x4 bo to bardzo komplikuje sprawę? Iveco Eurocargo 4x4 ma ramę na wysokości 123 cm i wówczas faktycznie nie da się zmieścić w 3 m wysokości ani w 3,20 też nie.
Może rozważ kwestię takiego MB Vario z blokadą mostu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 434/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2015-09-10, 00:51   

Też zapytam o to 4x4 . Z racji preferowanego sposobu wypoczynku w miejscach raczej ustronnych, zakładasz częstą potrzebę wjazdu w teren trudny i stąd to 4x4 ?
Rozumiem że temat postanowiony , ale gdyby jednak nie to faktycznie może blokada mostu załatwiła by sprawę, na pewno będzie prościej i taniej.
Kontener o wymiarach jakie podałeś i przy założeniu braku integracji z kabiną, to realnie mniej miejsca jak w półintegrze do 3,5t (bo tam jeszcze kabina z fotelami dorabia przestrzeni). Pytanie jest czy warto dla takiej przestrzeni wchodzić w taki duży tonaż a co za tym idzie w koszty wykonania i potem eksploatacji ?
Przyzwyczajony do Milki możesz mieć poważne problemy aby się znaleźć w takim małym pudełku . Uważam że jak pakować się w tonaż to tylko z racji większej przestrzeni życiowej .
Ja też planuję zabudowę kontenerową , ale kamperową w nieco dalszej perspektywie , wcześniej dwa inne rozwiązania .
Wątek tutaj - http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22549 , ale pewnie czytałeś.
Może to rozwiązanie ze sztywno mocowaną naczepą było by dla Ciebie do dobre, tym bardziej że DMC u Ciebie ma mniejsze znaczenie jak u mnie
Ja na razie rozgryzam temat teoretycznie i od strony przepisowo-papierologicznej ..... światełko w tunelu jest :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***