Akumulator. Ile mamy prądu a ile balastu? |
Autor |
Wiadomość |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 238/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2015-11-15, 19:42
|
|
|
No nie śpieszę się.
Z zakupem nowych też, bo nie widzę potrzeby. Choć przyznam, że zakładałem, że po roku kamperowania będę wymieniał te taniochy, bo stracą sporo pojemności. A tu zaskoczenie.
Ale rzetelnie pokazujące pojemność, czyli jakby nie było długotrwałe testy, po takim "katowaniu" no niestety nie wcześniej niż w 2016r.
Żałuję tylko, że nie zrobiłem takich testów zaraz po zakupie. Byłoby widać realne ich zużycie. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
|
|
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2016-02-29, 09:18
|
|
|
Odświeżę temat w sobotę wymieniłem akumulator zabudowy na zwykły kwasowy Centra Heavy 12V 120AH cena 380zł zamiast żelówki 120AH .
A to kilka powodów
1) przy tej samej pojemności 10kg lżejszy
2) podczas jazdy zauważyłem zbyt wysokie napięcie ładowanie co pewnie moją żelówkę wykończyło oraz dopomogło jej rozładowanie do 8V
3) mam dużą przetwornicę do suszarki klimy i czasami ekspresu - prądy pobierane z akum. czasami przekraczają 100A
4) mam jeszcze używaną żelówkę ale po teście żarówką halogenową wyszło mi że jej pojemność z 120AH jest 50AH - więc jest zbędny balast
5) miałem pojemnik z poprzedniego kamperka na akumulator kwasowy ,a odpowietrzenie z akumulatora dałem rurką pod kamperka |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
Filip
zaawansowany
Twój sprzęt: Bavaria T73
Dołączył: 06 Mar 2007 Piwa: 18/22 Skąd: Otrębusy
|
Wysłany: 2016-03-09, 21:13
|
|
|
Mam pytanie:
Miałem rozładowane akumulatory. Zostawiłem włączone radio i niestety padły oba.
Podłączyłem pod prąd kampera i naładował się aku pokładowy. Silnikowy ani nie drgnął. Wyłączyłem prąd w kamperze i podłączyłem zwykły prostownik do aku silnikowego. Zostawiłem na noc i wszystko wróciło do normy.
W końcu pytanie: Czy podłączenie pod prąd kampera nie ładuje w drugiej kolejności aku silnikowego?
Kamper LMC LIBERTY 1999 r. 2.8 idTD |
_________________ Brejdak w kamperze |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2016-03-09, 21:20
|
|
|
Pewnie za bardzo rozładowany. I nie został "wykryty" |
|
|
|
|
Filip
zaawansowany
Twój sprzęt: Bavaria T73
Dołączył: 06 Mar 2007 Piwa: 18/22 Skąd: Otrębusy
|
Wysłany: 2016-03-09, 21:23
|
|
|
Jakbym zostawił dłużej to by go podładował?
Dziwiłem się ale może rzeczywiście trzeba na dłużej zostawić.
Podłączony był ok 6 godzin |
_________________ Brejdak w kamperze |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2016-03-09, 21:36
|
|
|
Trudno powiedzieć. Pewnie nie, rozłaowany został pominięty lub uznany za uszkodzony.
Podładowałeś zew. ładowarką to go kamper zobaczył i przywitał.
Pora przejrzeć akumulatory. Zafundować im programy uzdrawiające.
Jest temacik o ładowarkach z wyższej półki. |
|
|
|
|
mrsulki
weteran w średnim wieku
Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-03-09, 21:42
|
|
|
Filip, bardziej ważne jest to jaki masz elektroblok niż typ budki. Niektóre starsze modele niestety nie ładują silnikowego. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
|
|
|
|
|
Filip
zaawansowany
Twój sprzęt: Bavaria T73
Dołączył: 06 Mar 2007 Piwa: 18/22 Skąd: Otrębusy
|
Wysłany: 2016-03-09, 22:34
|
|
|
Zrobię fotke jak wróci z wymiany oleju. Ciekaw jestem czy mój powinien ładować. Ach ta elektryka... jestem zielony w tym temacie |
_________________ Brejdak w kamperze |
|
|
|
|
jedrek49
weteran badz zawsze usmiechniety
Twój sprzęt: sprinter CDI 2,7 316
Nazwa załogi: jedrek49
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2009 Piwa: 52/3 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2016-03-10, 08:54
|
|
|
witam
w moim kamperku,jak podlacze 230V to najpier laduje sie akumulator pokladowy pozniej rozruchowy i potem laduja sie oba rownoczesnie,Natomiast gdy jade kamperkiem to najpier laduje sie rozruchowy i pozniej pokladowy i oba rownoczesnie
pozdrawiam
jedrek49 |
|
|
|
|
Filip
zaawansowany
Twój sprzęt: Bavaria T73
Dołączył: 06 Mar 2007 Piwa: 18/22 Skąd: Otrębusy
|
Wysłany: 2016-03-10, 16:02
|
|
|
Jedrek49 jak to sprawdziłeś?
Może u mnie też tak jest tylko jak mam to sprawdzić? |
_________________ Brejdak w kamperze |
|
|
|
|
Johny_Walker
Kombatant
Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2016-03-11, 09:14
|
|
|
Filip napisał/a: | Jedrek49 jak to sprawdziłeś?
Może u mnie też tak jest tylko jak mam to sprawdzić? |
Podłącz woltomierze do akumulatorów i obserwuj wskazania po rozpoczęciu ładowania. |
|
|
|
|
jedrek49
weteran badz zawsze usmiechniety
Twój sprzęt: sprinter CDI 2,7 316
Nazwa załogi: jedrek49
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2009 Piwa: 52/3 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2016-03-11, 13:22
|
|
|
witam
Sprawdzilem w ten sposob
podlaczylem 230V i na panelu w zabudowie mam wskaznik z wyswietlaczem i po przycisnieciu przycisku ze znakiem akumulatora zabudowy pokazuje napiecie ladowania aku/zabudowy ,po jaki,a po przysisnieciu przycisku aku/rozruchowego pokazuje napiecie tegoz aku,,ale jest ono w okolicach 12,4V,po 2 godzinach dalej napiecie ladowanie na aku jest 14,5V ale i na aku rozruchowym podnioslo sie do 14Vz tego wywnioskowalem ,.ze tak jest jak wyzej pisalem
w czasie jazdy jest odwrotnie
A mozna tez sprawdzic woltomierzem jak pisze kolega Johny
pozdrawiam |
|
|
|
|
Filip
zaawansowany
Twój sprzęt: Bavaria T73
Dołączył: 06 Mar 2007 Piwa: 18/22 Skąd: Otrębusy
|
Wysłany: 2016-03-11, 19:25
|
|
|
Jedrek49...
niby to takie proste a człek się głupio pyta.
Jak wróci z serwisu to spróbuje Twoim sposobem.
Dzięki |
_________________ Brejdak w kamperze |
|
|
|
|
koolcik
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Sprinter 315 2007 max L4h2
Dołączył: 06 Sty 2019 Postawił 10 piw(a) Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-01-07, 01:47
|
|
|
Odkopując temat, to jaki kwasiak ma najlepszy stosunek ah do kilogramów?
Chciałbym zamontować ok 360ah, rozpiętość cen i wybór marek jest olbrzymi. Jakie aku cieszą się największą popularnością? |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2019-01-07, 20:38
|
|
|
koolcik napisał/a: | Odkopując temat, to jaki kwasiak ma najlepszy stosunek ah do kilogramów?
Chciałbym zamontować ok 360ah, rozpiętość cen i wybór marek jest olbrzymi. Jakie aku cieszą się największą popularnością? |
te wyglądają stosunkowo dobrze. 125Ah w średniej obudowie. "Kleisz" kablami 3 sztuki i masz 375 Ah.
Po długich analizach co na rynku i w jakich cenach właśnie kupiłem dwa takie ( z tym, że u mnie idą na 24V) tu:
https://akumeo.pl/akumulatory/154-akumulator-varta-promotive-black-j1-12v-125ah-720a-prawy-plus-4016987129128.html
cena aktualnie najlepsza
są podobne bezobsługowe (tzn nie maja korków) te też są niby bezobsługowe ale (jak dla mnie zaleta) mają korki |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
|