 |
|
zmiana silnika - kaczka 307d |
Autor |
Wiadomość |
cehade
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: j5 alko adria 2,5td
Nazwa załogi: 23
Dołączył: 10 Maj 2016 Piwa: 2/6 Skąd: z ziemi
|
Wysłany: 2016-05-11, 20:36 zmiana silnika - kaczka 307d
|
|
|
juz sie przedstawilem, to teraz napisze z czym mam problem i mam nadzieje, ze sie cos uda z nim zrobic.
chce zmienic silnik z 2,4 na mysle przynajmniej 3 litrowy.
4 stopniowa skrzynia biegow wyje i nie daje odpoczac ani pasarzerom ani silnikowi przy troche wiekszych predkosciach.
czy ktokolwiek orientuje sie jak wyglada sprawa wymiana skrzyni i silnika?
z tego co do tej pory znalazlem w internecie niby silnik mozna zmienic, ale trzeba dospawac jeden uchwyt do silnika i cos skrocic ( nie jestem w stanie teraz przytoczyc co i jak).
ja wiem, ze wiele osob bedzie mi pisac, ze nie warto, i kup cos innego juz gotowego, ale mam teraz mozliwosc kupic okazyjnie ta kaczuche i uwazam, ze ma swietny jak dla nas rozklad -
kuchnia na samym tyle i rownolegla z kuchnia lazienka.
duzy srodek, z ktorego mozna wypruc wszystko poza zbiornikiem wody.
szoferka na 3 osoby ze spaniem u gory.
dobry bagaznik na dachu i miejsce na 2 kufry i rowery z tylu.
no.
p o m o c y bo jak sie da to zrobic to zobaczymy sie gdzies po drodze
pozdrowionka
michu |
|
|
|
 |
staszko
trochę już popisał

Twój sprzęt: MB 100 zrobiony
Dołączył: 08 Mar 2009 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Chorzów
|
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2016-05-14, 01:55
|
|
|
cehade napisał/a: | juz sie przedstawilem, |
Gdzie i komu??? |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
cehade
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: j5 alko adria 2,5td
Nazwa załogi: 23
Dołączył: 10 Maj 2016 Piwa: 2/6 Skąd: z ziemi
|
Wysłany: 2016-05-15, 09:50
|
|
|
a co to znaczy szybki most stachu?
na ogloszeniu byla sama skrzynia. orientujesz sie czy dlugosci polaczen (generalnie nie znam sie na mechanice) byla i jest uniwersalna dla innych rodzajow kaczek0
przedstawilem sie w temacie 'witamy', zeby nie zasmiecac innych watkow, co widzialem jest nie mile widziane.
w tym tygodniu przejde sie jeszcze do jakiegos tubylczego mechanika i zobaczymy co mi powie ze zmiana tych wszystkich klamotow.
pozdrowionka |
|
|
|
 |
staszko
trochę już popisał

Twój sprzęt: MB 100 zrobiony
Dołączył: 08 Mar 2009 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Chorzów
|
|
|
|
 |
willi7
doświadczony pisarz

Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2015 Piwa: 2/1 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-05-15, 10:49
|
|
|
nie kombinuj, bo to co piszą (skrócić, przyspawać itd.) to taka trochę rzeźba w g..nie, to nie samochód na budowę który będzie JAKOŚ jeździł w "koło komina"
Myślę, że szybka skrzynia od 208 czyli silnik 2,3 to inna bajka, niż stare poczciwe silniki z seri 2,0 , 2,4 , czy 3,0. Szukaj kompletu (silnik,skrzynia,most) najlepiej od 310 z szybkim mostem. Jak wsadzisz szybki most do tego bidnego 2,4 to pod górę będziesz redukował do jedynki.
Silniki 2,4 miały też dwie wersje trochę mocniejsze gdzie tłoki były z tak zwanymi pazurami.
W MB100 tez były stosowane te silniki ale znacznie mniejsze auto i jakoś tam sobie radziły. 2,4 nigdy nie był demonem mocy i prędkości, ale przebieg w MB123 na poziomie 1 000 000 km to żaden wynik.
Tak na marginesie jak zadajesz pytanie co to szybki most - to wierz mi znajdź sobie zaufanego mechanika, który Ci doradzi i nie oszuka...
Powodzenia |
|
|
|
 |
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-05-21, 11:40
|
|
|
Ja zmieniłem 2,4 na 2,3 + skrzynia 5 i szybki most z 208. W zasadzie większych problemów niema z przeróbką - stare merce to klocki lego. Ja miałem najwięcej problemów z grzaniem świec, jednak kolega ogarnął w kilka chwil.
Nie będę ściemniał testowałem jedynie na około 20-30 km jest ciszej i wydaje się trochę szybciej.
Co do 3l silnika, to 6 cylindrówka od mb 124 nie wejdzie jeśli masz zwykłą kaczkę blaszankę, jak integra to powinno wejść - przynajmniej u mnie jest dużo miejsca.
Stare 3l od 123 - 5 garnków - taki wejdzie ale ponoć nie są za dobre.
Ja w drugim mam 2,9 kaczkowy i z pierwszych sprinterów 100KM, jest to 5 cylindrówka ponoć najlepszy diesel na świecie. Ale także jeszcze nie dane było pojeździć. |
|
|
|
 |
m3tal
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013 Piwa: 6/2 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2016-05-26, 11:58
|
|
|
Ja bym próbował tam wżenić ciut mlodsze 2.9 td ze sprintera (122 KM), razem ze skrzynią. do tego ewentualnie jakaś kombinacja z mostem, ale dobrze byłoby najpierw ustalić, jakie masz teraz przełożenie w moście.
Sprinter z tym silnikiem na najszybszym moście z tym motorem leci 100 km/h, a na obrotomierzu równo 2000 rpm.
Najlepsze, co mi przychodzi do głowy, pod kilkoma względami. Taki napęd idzie tanio wyrwać, do tego prosta technologia to jeszcze jest.
Nie znam dokładnie szczegółów budowy kaczki, ale jeśli silniki z kaczek szły w pierwszych sprinterach, to w czym problem, zeby zrobic na odwrót?
Możliwe jest nawet bardzo, ze silnik dałby sie posadzić w kaczuszce jak w lego (jak ktoś juz pisał), na samych fabrycznych gratach. Skrzynia mogłaby wymagać przerobienia jakiejś łapy + być moze wał z jednej strony pod skrzynie dostosować. Umówmy sie, ze to jeszcze żadna wielka rzeźba, temat jest do ogarnięcia i na pewno juz ktoś to zrobił. |
_________________ http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154
VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył) |
|
|
|
 |
Rambler
zaawansowany związek energetyczno-motoryczny

Twój sprzęt: Vehicle Raptor [Westfalia James Cook]
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2012 Piwa: 10/14 Skąd: Kraków-Rząska
|
Wysłany: 2016-10-31, 01:59
|
|
|
Wtrące swoje 0.03 PLN bo mam podobny problem i nieco wieści.
OM 616 to silnik nie do zajechania ale dość wolny i na autostradzie jak u mnie max 90.
Zasięgnąłem więc opinii mechanika który specjalizuje się w starych mercach
i do wyboru jest 2.3D, OM601 cztery cylindry z ostatniej serii kaczek bodajże 86 kucy,
wspomniany 2.9D 99 KM 5 cyl. i 2.5TD 130KM z W124, które wchodzą, ale trzeba byłoby zmieniać wał o typoszereg krótszy lub skracać.
Koszt operacji przeszczepu tych szpejów to około 4-6 tysi.
Sama skrzynia z nowymi wybierakami i most + robota to około 1500,
ale tak jak willi7 pisał silnik jest za słaby żeby to uciągnąć pod nawet niewielką górkę,
można potraktować to jako usprawnienie autostradowe.
więc... zostawiam jak jest, wolniej jedziesz dalej zajedziesz... |
_________________ Nikt nie wie dokąd prowadzi droga, póki nie stanie u celu.
 |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|