NIE uruchamiaj samochodu na podłączonym ładowaniu z sieci!!! |
Autor |
Wiadomość |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2011-11-12, 15:52 NIE uruchamiaj samochodu na podłączonym ładowaniu z sieci!!!
|
|
|
ostrzegam tych co nie wiedzą, że w ten sposób można uszkodzić energoblok
nie wiem dlaczego padł mi aku samochodu, postanowiłem podłączyć zasilanie żeby energoblok podładował. po jakimś czasie postanowiłem spróbować odpalić i nic
po kolejnych próbach podłączyłem dodatkowy prostownik i silnik zaskoczył
po wszystkim okazało się że skleił się stycznik wyłącznika głównego energobloku
nie raz odpalałem tak kampera ale widać prąd jaki popłynął przy słabym aku samochodu był tak duży że coś się sp....ło
zastanawia mnie czemu padł mi aku silnika ale to inny temat |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
Agostini
weteran

Twój sprzęt: Hymer ML-T 580
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Sty 2011 Piwa: 245/114 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-11-12, 16:47
|
|
|
Nie wiem jak jest w innych kamperach,
ale u mnie podłączenie do sieci 230V ładuje tylko akumulator pokładowy. |
_________________ Basia i Andrzej
 |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2011-11-12, 17:40
|
|
|
ja mam knefel do wyboru który akumulator ma być ładowany ...... nowsze energobloki są podobno automatami i ładują słabsze potem autoamtycznie sie przełączają na podtrzymanie.... jak się mylę to proszę poprawcie mnie |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2011-11-12, 17:49
|
|
|
co dokładnie się u mnie dzieje to trudno powiedzieć - pełna elektronika ....
dziwi mnie to że aku kempingu się naładował a aku samochodu nadal nie |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2011-11-12, 17:54
|
|
|
Ja mam pełny automat , nie interesuje mnie który się pierwszy ładuje ( prawdopodobnie ten z zabudowy) .
Kiedy startuję na włączonym energobloku to mi tylko piszczy bym nie odjechał na podłączonym kablu do kampera, kiedy go odłącze piszczenie ustaje.
W instrukcji obsługi nie wyczytałem że jest zabronione podłączenie kabla zasilającego kiedy silnik pracuje. |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
 |
maga
weteran

Twój sprzęt: Roller Team Granduca Garage P
Nazwa załogi: Ewa i Maciek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Piwa: 79/187 Skąd: Zaniemyśl (Wlkp)
|
Wysłany: 2011-11-12, 18:12
|
|
|
EwaMarek napisał/a: | co dokładnie się u mnie dzieje to trudno powiedzieć - pełna elektronika .... |
Zapytaj Świstaka,na pewno Tobie pomoże. |
_________________ Pozdrowienia z Pyrlandii !
Czołem wiaruchna kochana !!
 |
|
|
|
 |
Brat
Kombatant

Twój sprzęt: Merc310D/1995, Europa560
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Cze 2011 Piwa: 189/907 Skąd: San Escobar
|
Wysłany: 2011-11-14, 11:13
|
|
|
W moim ładuje oba - ale nie wiem, czy w tym samym czasie czy też w jakiejś kolejności ... a instrukcja jest po niemiecku .... Parę słów w tym języku kumam (hande hoch i tym podobne) ale to za mało trochę ... |
_________________ Marian
 |
|
|
|
 |
Tadeusz
Administrator CamperPapa

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1610/2337 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2011-11-14, 11:38
|
|
|
Sporo już było dyskusji na ten temat na naszym forum. Łatwo je znaleźć w dziale techniki.
Rozwiązania są bardzo różne w zależności od wieku kampera i typu zastosowanego energobloku, a nawet marki zabudowy.
W kamperach, których jest w naszym gronie najwięcej, czyli około dwudziestoletnich, w większości ładowany z sieci 230 V jest tylko aku zabudowy, a po uruchomieniu silnika oba jednocześnie.
Nigdy nie uruchamiam silnika gdy podłączony jestem do sieci. |
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
 |
|
|
|
 |
Bim
Kombatant Jacek

Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 168/103 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2011-11-14, 11:51
|
|
|
Tadeusz napisał/a: | Nigdy nie uruchamiam silnika gdy podłączony jestem do sieci. |
Tadeusz Ja też nie uruchamiałem do czasu jak wsiadłem i przekręciłem niechcąco stacyjkę po kilkunastu sekundach zgasiłem i zapomniałem o tym fakcie po małym wyjeździe rozładował mi się aku pokładowy w domu podładowałem go przez podłączenie kamperka na 220v po trzech dniach efekt zero prądu ,pomyślałem padł całkiem bo wydawało mi się że po 2 dniach stania pod prądem powinien wrócić do normy nie sprawdzałem miernikiem podczas ładowania czy działa energoblok.
Kupiłem nowy i podczas wyjazdu w bieszczady wróciliśmy bez prądu całkowicie rozładowałem nowy tak że kontrolki nie działały po przyjeździe do domu podłączyłem ponownie i po 1 dniu ładowania zero prądu na pokładzie sprawdziłem bezpiecznik przy energobluku cały i teraz poradźcie co dalej z tym fantem |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2011-11-14, 11:55
|
|
|
nie skleiły się styki gdzieś na przekaźnikach?
u mnie coś się dzieje nie tak bo przedtem ładowanie miałem na oba aku, teraz ten samochodu jakoś słabiej się ładuje....
może jakaś zwora na kablach??? |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
Bim
Kombatant Jacek

Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 168/103 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2011-11-14, 12:04
|
|
|
EwaMarek napisał/a: | nie skleiły się styki gdzieś na przekaźnikach? |
Niesty pod górkę miałem do szkoły w tej dziedzinie idę do samochodu zrobię zdjęcia energobloku może wtedy będzie jasnośc gdzie paluch włożyć |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/85 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2011-11-14, 12:21
|
|
|
W Burstnerze z 90 roku na tablicy rozdzielczej jest przełącznik który po przestawieniu w odpowiednie położenie (słychać kliknięcie przekaźnika) włącza ładowanie akku pokładowego lub samochodowego.Podczas przełączania wyrażnie słychać kliknięcie najpierw jednego ,a potem drugiego przekaźnika. Sprawdź jeżeli masz podobnie to w prosty sposób zdiagnozujesz gdzie płynie prąd,a gdzie nie i dla czego |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2011-11-14, 12:35
|
|
|
w moim pierwszym Burstnerze miałem panel i nie było żadnego typowego przełącznika, tylko przyciski dotykowe.... w energobloku często coś się wieszało albo rozłączało.... |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
Bim
Kombatant Jacek

Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 168/103 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2011-11-14, 13:26
|
|
|
Niestety u mnie też nie ma żadnych przycisków przełączających na panelu sterowania.
Przy włączniu zasilania głównym przyciskiem na panelu słychać jak coś załącza się w energobloku .
Wymontowałem całą skrzyneczkę i widzę że ktoś wcześniej coś już grzebał nie orginalny bezpieczniki w ilości 2 szt na kablach + na dojściu do energobloku brak bezpiecznika 30 A w orginalnym gnieździe
Nie obejdzie się bez fachowch oględzin.
Typ energobloku Elektromatic automatic- baterie-ladyesystem EBL 266-2 firmy Schaudt
Robił to chyba jeszcze pierwaszy właściciel bo znalazłem 2 EU niemieckie podczas demontażu.
Teraz szukam schematu coby było łatwiej fachowcowi pojąć co do czego ino nie znam niemieckiego
http://www.schaudt-gmbh.de/30.0.html |
|
|
|
 |
Tadeusz
Administrator CamperPapa

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1610/2337 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2011-11-14, 15:33
|
|
|
Jacuś, tu nie ma co kombinować. Trzeba energoblok oddać w fachowe ręce. Jeśli już w nim grzebano i są przeróbki to te ręce muszą być szczególnie fachowe i zdolne.
Mamy w naszym gronie fachowców elektryków i elektroników i zapewne nie odmówią pomocy jeśli w Sandomierzu jej nie znajdziesz.
W razie potrzeby pomogę.
|
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
 |
|
|
|
 |
|