Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Boxer 2,8 HdI
Autor Wiadomość
Piotrowski Zbys 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: BOXER 2,8 HDI
Dołączył: 26 Sty 2007
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Powidz k/Gniezna
Wysłany: 2016-02-04, 00:06   Boxer 2,8 HdI

Podczas ostatniego wyjazdu na Korfu, podczas normalnej jazdy, silnik nagle gaśnie. Zaraz nie odpali ale po ok. 1 min. zapala bez problemu. Nie traci mocy i wszystko jest ok. Nie ma reguły, po 300km lub po 30km.Tak dalej nie można jechać.
Co to może być ?
Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-02-04, 00:29   

czujnik położenia wału albo... 100 innych przyczyn . Mechanik znajdzie :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2016-02-04, 00:30   

Trzeba podłączyć komputer i sprawdzić błędy. Duże prawdopodobieństwo że przyciera się zawór MPROP w pompie CR.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2016-02-04, 00:31   

ewentualnie czujnik ciśnienia paliwa...
jak szwankuje, potrafi przesyłać do kompa info o za dużym ciśnieniu, i autko gaśnie..
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-02-04, 00:37   

tylko , że ten od ciśnienia zapisze w pamięci i można to odczytać a wału nie widzi komp jako wadę .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piotrowski Zbys 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: BOXER 2,8 HDI
Dołączył: 26 Sty 2007
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Powidz k/Gniezna
Wysłany: 2016-02-18, 23:40   

JEST diagnoza.
Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.
Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2016-02-18, 23:41   

Piotrowski Zbys napisał/a:
JEST diagnoza.
Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.
Pozdrawiam.


Stawiaj piwo. Trafiłem "wysyłkowo" :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-02-18, 23:47   

Gewehr napisał/a:
Piotrowski Zbys napisał/a:
JEST diagnoza.
Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.
Pozdrawiam.


Stawiaj piwo. Trafiłem "wysyłkowo" :haha:



nie tak szybko ... niech najpierw wymieni :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2016-02-18, 23:50   

Standardowy problem przy tych objawach ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2016-02-19, 10:16   

Piotrowski Zbys napisał/a:
Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.


W pompie wysokiego ciśnienia jest zawór ,który utrzymuje odpowiednie ciśnienie paliwa.Na czubku zaworu jest filterek i to właśnie zapchanie tego filterka powoduje wyłączenie silnika.Walczyłem z tym półtora roku w firmowym Iveco 2.8jtd..Z tym że u mnie silnik przechodził w tryb awaryjny.Po wielokrotnym czyszczeniu tego filterka miejscowi "fachowcy" uznali że pomoże tylko wymiana pompy.Kupiłem nową pompę i pomogło.Na trzy tygodnie :haha: W końcu w listopadzie auto wylądowało w Kielcach w specjalistycznym warsztacie.Okazało się,że powodem zapychania zaworu była pompa paliwa,która znajduje się przy zbiorniku paliwa.

Moja rada.Wymiana pompy paliwa przy zbiorniku.Wymiana filtra paliwa.Czyszczenie zaworu.

P.s.
W tej firmie w Kielcach dowiedziałem się ,że oni często odłamują ten filterek na zaworze w pompie.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2016-02-19, 17:13   

W Ducato jest inna pompa wstępna niż w Daily. Iveco ma zewnętrzną w ramie i ona faktycznie potrafi się łuszczyć. Później była zmiana i pompa poszła również do zbiornika. Problem przestał istnieć.
Ducato ma od zawsze w zbiorniku i średnio wytrzymuje ona 800tyś-1milion kilometrów. Praktycznie jest niezniszczalna. Opiłki tankujesz na stacji benzynowej, pochodzą one z pomp dystrybutorów i są tak drobne, że potrafią przecisnąć się przez filtr paliwa.
Sitka w zaworze nie wolno usuwać. Jak je usuniesz, to wszelkie opiłki osiądą we wtryskach. Nowsze zawory(np. w 2,3 i 3,0) już sitek nie mają i właśnie siadają wtryski, a nie zaworki MPROP. Poprawili na lepsze :haha:
Zawsze jak się grzebie przy układzie CR, trzeba wymienić filtr. Ja również zalecam wymianę filtra, gdy zabraknie paliwa. W samochodach gdzie jest wkład eko filtra, zawsze pilnujcie żeby przy wymianie umyli obudowę filtra. Ma być czysta jak łza ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***