Zwiększenie mocy Sprinter 312 |
Autor |
Wiadomość |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
skrzychu
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Jumper 3.0
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lip 2013 Piwa: 6/6 Skąd: Konopiska
|
Wysłany: 2017-11-29, 13:37
|
|
|
Osobiście nie zdecydowałbym się na podnoszenie mocy bez podpiętego komputera z odpowiednim softem do konfiguracji. No i wypadałoby to wszystko na koniec "zhamować" bo skąd będziesz wiedział, ile mocy Ci przybyło? O ile w ogóle przybyło
Podnosiłem moc w osobówce swojej w zakładzie specjalizującej się we wszelkich modyfikacjach Saaba, i nie jest to takie hop siup. Jeśli ktoś po prostu montuje boxa i bierze za to kasę, to raczej go omijaj szerokim łukiem. Każdy silnik powinien być zoptymalizowany indywidualnie. Nie ma uniwersalnych zestawów. |
_________________ campi-van.pl
Podzespoły do budowy kampera
 |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-11-29, 15:19
|
|
|
skrzychu napisał/a: | Osobiście nie zdecydowałbym się na podnoszenie mocy bez podpiętego komputera z odpowiednim softem do konfiguracji. No i wypadałoby to wszystko na koniec "zhamować" bo skąd będziesz wiedział, ile mocy Ci przybyło? O ile w ogóle przybyło
Podnosiłem moc w osobówce swojej w zakładzie specjalizującej się we wszelkich modyfikacjach Saaba, i nie jest to takie hop siup. Jeśli ktoś po prostu montuje boxa i bierze za to kasę, to raczej go omijaj szerokim łukiem. Każdy silnik powinien być zoptymalizowany indywidualnie. Nie ma uniwersalnych zestawów. | . Procedurę znam, tylko gdzie się nie pytam w firmach które robią remaping, nie chcą zajmować się starą technologią TD. Do motocykli np. Harley sam dokupowałem boxy typu 20% more Power i nawet to dawało radę. Zresztą kolega z forum podpowuedział mi tą metodę jeśli chodzi o stary silnik 2,9 TD ponoć daje radę |
|
|
|
 |
skrzychu
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Jumper 3.0
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lip 2013 Piwa: 6/6 Skąd: Konopiska
|
Wysłany: 2017-11-30, 14:48
|
|
|
Nie twierdzę że nie, ale dobrze by było później zoptymalizować mapy wtrysku. Tak silnik jak i osprzęt nowy nie jest, więc jakieś zbalansowanie całości wskazane... |
_________________ campi-van.pl
Podzespoły do budowy kampera
 |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-11-30, 23:25
|
|
|
skrzychu napisał/a: | Nie twierdzę że nie, ale dobrze by było później zoptymalizować mapy wtrysku. Tak silnik jak i osprzęt nowy nie jest, więc jakieś zbalansowanie całości wskazane... |
Nie brał bym się za to jak by motor podupadający był. W moim 2,9TD ciśnienia nominalne, turbina nówka, pompa i wtryski mają rok od montażu, intercooler i wszystkie rurki też nowe. Zamówiłem, jutro nowy sterownik dojdzie. Podjadę sobie na jakąś hamownie z ciekawości. Mam taką górkę na dwupasmówce w okolicy i tam zawsze jak pedał w podłogę to max było 110km/h jak pójdzie więcej to oznaka że się poprawiło |
|
|
|
 |
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
Wysłany: 2017-11-30, 23:38
|
|
|
TO cos masz nie tak ja swoim z silnikiem ja swoim 1.9td 90KM 110km/h spokojnie daje rade pod gorke |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-11-30, 23:49
|
|
|
wirefree napisał/a: | TO cos masz nie tak ja swoim z silnikiem ja swoim 1.9td 90KM 110km/h spokojnie daje rade pod gorke |
musimy na górki się pomieniać i sprawdzimy |
|
|
|
 |
skrzychu
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Jumper 3.0
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lip 2013 Piwa: 6/6 Skąd: Konopiska
|
Wysłany: 2017-12-01, 08:35
|
|
|
Darek Szczecin napisał/a: | skrzychu napisał/a: | Nie twierdzę że nie, ale dobrze by było później zoptymalizować mapy wtrysku. Tak silnik jak i osprzęt nowy nie jest, więc jakieś zbalansowanie całości wskazane... |
Nie brał bym się za to jak by motor podupadający był. W moim 2,9TD ciśnienia nominalne, turbina nówka, pompa i wtryski mają rok od montażu, intercooler i wszystkie rurki też nowe. Zamówiłem, jutro nowy sterownik dojdzie. Podjadę sobie na jakąś hamownie z ciekawości. Mam taką górkę na dwupasmówce w okolicy i tam zawsze jak pedał w podłogę to max było 110km/h jak pójdzie więcej to oznaka że się poprawiło |
Jeśli wszystko nowe i sprawne, to faktycznie można spróbować. Daj znać jak poszło - może i ja swojego 2,8 dTi dłubnę Życzę powodzenia w działaniach. |
_________________ campi-van.pl
Podzespoły do budowy kampera
 |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-12-01, 08:45
|
|
|
Wiecie skąd opinia ,że 2,9 to pancerne silniki ? Bo odporne na tuning |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-12-01, 09:12
|
|
|
BIORCA napisał/a: | Wiecie skąd opinia ,że 2,9 to pancerne silniki ? Bo odporne na tuning |
Fakt odporne nikt nie chce robić, bo pewnie się nie da za dużo zrobić, w tych nowoczesnych gdzie te konie takie bardziej elektroniczne są to bez problemu,w Nuggecie 2,2L po 4h pracy pana i hamowni mam na wykresie 360Nm i 167PS można więcej, ale tyle i tak już jest dobrze.
A ten 2,9 TD kloc wielki obibok taki jak zrobi 140 PS to tylko mu na zdrowie wyjdzie porusza się trochę.
Z tą mocą to mam świadomość że jednostka bardziej obciążona i wiem jak to działa, bo przez rok na studiach hamowałem silniki ciężarówek, ale chodzi mi nie o super zapierdzielanie z pedałem wciśniętym do oporu i nawet dywanik wyjęty od rana do wieczora, tylko o większe bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu, niby planuje się z zapasem ale czasem ułamka sekundy może zabraknąć, bo sytuacja na drodze zmieniła się nagle. Lepiej mieć parę kucy mechanicznych w zanadrzu, a nuż się przyda i uratuję. |
|
|
|
|
 |
skrzychu
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Jumper 3.0
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lip 2013 Piwa: 6/6 Skąd: Konopiska
|
Wysłany: 2017-12-01, 21:03
|
|
|
Też jestem zdania, że mocy nigdy nie jest za dużo
Daj znać jak poszło, bo ciekaw bardzo jestem. |
_________________ campi-van.pl
Podzespoły do budowy kampera
 |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-12-02, 07:28
|
|
|
Lpg i masz 2 plusy- moc ile chcesz i spalanie lepsze a przy okazji zasięg na tankowaniu
Tylko cena |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-12-02, 11:01
|
|
|
silny napisał/a: | Lpg i masz 2 plusy- moc ile chcesz i spalanie lepsze a przy okazji zasięg na tankowaniu
Tylko cena | . Cena jak cena, ważne żeby ktoś to mądrze zrobił, a nikogo takiego w okolicy nie znam. Pewnie gdy by nie odszedł nagle z tego świata w młodym wieku mój kumpel ze studiów, który był mistrzem w gazowaniu aut, to już bym taką instalację posiadał. A ktoś się orientuje jakie ta przyrosty momentu i mocy zapewnia zasilanie dodatkowo LPG ? |
|
|
|
 |
vwyogi
zaawansowany

Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015 Piwa: 17/13 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-12-03, 11:03
|
|
|
Cytat: |
Mam taką górkę na dwupasmówce w okolicy i tam zawsze jak pedał w podłogę to max było 110km/h jak pójdzie więcej to oznaka że się poprawiło |
Darek jak Ci mało prędkości maksymalnej to sprawdź jaki masz tylny most. Przerabiałem temat w moim LT 2.5TDI, poprawa zadowalająca, ale oczywiści od samej zmiany mostu koni ani momentu nie przybyło.
Mój 2.9TD z wysokim dachem jak Twój Nugget spoko idzie 130km/h i chce szybciej, ale trochę strach,n natomiast do wyprzedzania nie zaszkodziłoby parę koni więcej. Będę obserwował temat |
_________________ Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-12-03, 11:16
|
|
|
vwyogi napisał/a: | Cytat: |
Mam taką górkę na dwupasmówce w okolicy i tam zawsze jak pedał w podłogę to max było 110km/h jak pójdzie więcej to oznaka że się poprawiło |
Darek jak Ci mało prędkości maksymalnej to sprawdź jaki masz tylny most. Przerabiałem temat w moim LT 2.5TDI, poprawa zadowalająca, ale oczywiści od samej zmiany mostu koni ani momentu nie przybyło.
Mój 2.9TD z wysokim dachem jak Twój Nugget spoko idzie 130km/h i chce szybciej, ale trochę strach,n natomiast do wyprzedzania nie zaszkodziłoby parę koni więcej. Będę obserwował temat | . Mam teraz 35-8 i trochę wolny on 5 bieg spokojnie zapinam przy 50km/h taki optymalny to chyba 37-9 Agat taki ma i zadowolony jest |
|
|
|
 |
|