 |
|
|
Mitsubishi L300 / Butla LPG / Budowa podwozia |
| Autor |
Wiadomość |
cezariusz
początkujący forumowicz
Dołączył: 25 Maj 2016
|
Wysłany: 2016-06-07, 13:32 Mitsubishi L300 / Butla LPG / Budowa podwozia
|
|
|
Hej,
Jestem posiadaczem kampera Mitsubishi L300 Dethleffs w benzynie 1,6 i mam pewien problem.
Właśnie muszę zamontować nową butlę gazowa i zastanawiam się pomiędzy 80 a 110.
Butla będzie montowana pod podwoziem i bez kombinacji mieści się 80.
Jednak zależy mi na jak największej (czyli 110) jednak ma za duża średnicę i trzeba by bylo wbudowywać ją w podłogę. Aktualnie bez przebudowy wystawalaby ~2cm niżej niż skrzynia biegów - więc odpada!
Jak uważacie, czy jest sens cięcią podłogi i wsadzania większej butli?
Z czego dokladnie sklada się taka podłoga?
Jak duże niebezpieczeństwo dla kampera się z tym wiąże. Zakładam, żę zabudowałabym to blachą i sklejką (czarną). Może nie ma sensu ingerować w konstrukcję, ale z drugiej strony większa butla to większa butla.
To pilna sprawa bo do jutra musze zdecydowac co robie, dlatego mam nadzieję, że wyraziłem się jasno w pytaniach!
podsyłam foty. ZDJĘCIA KAMPERA, głównie spód!
Z góry dzięki!
ps przedstawienie się w dziale nastapi, jak już tylko domkniemy z rodziną formalnośći!
Pozdrawiam! |
| |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2016-06-07, 16:29
|
|
|
| cezariusz napisał/a: | | Jednak zależy mi na jak największej (czyli 110) jednak ma za duża średnicę i trzeba by bylo wbudowywać ją w podłogę. Aktualnie bez przebudowy wystawalaby ~2cm niżej niż skrzynia biegów |
czy Ty tam chcesz montować butlę walcową, że zwiększenie jej średnicy skutkuje mniejszym prześwitem?
osobiście nie ruszałbym podłogi, dotknięcie się do niej może się okazać początkiem długiego remontu, pomyślał o butli toroidalnej. |
_________________ Krawat dodaje szyku.
| Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
| Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
cezariusz
początkujący forumowicz
Dołączył: 25 Maj 2016
|
Wysłany: 2016-06-07, 18:01
|
|
|
owszem, walcową. dokładnie tak jak mówisz 110 ma 36cm i jej montaż pod podłogą (bez kombinacji i przebijania sie przez podłoge) spowodowałby zmniejszenie prześwitu, bylaby ~2cm niżej niż skrzynia biegów (najniższy element). Natomiast 80 ma 31cm i tutaj spokojnie jest mnóstwo zapasu i brak kombinacji.
Butla toroidalna nie wchodzi w grę, ponieważ się po prostu już nie zmieści. Stad wybór padł na walcowatą.
Dlatego waham się, bo dodatkowe 30l to bardzo dużo, moim zdaniem (czyli faktyczne dodatkowe 20l gazu).
Pytanie jak skonstruowana jest podłoga, bo samo podwozie wygląda fantastycznie, ta czarna płyta jest w bardzo dobrym, jesli nie celującym stanie i może szkoda byłoby w niej grzebać.
Planujemy dlugie OFFgridowe postoje z dala od cywilizacji |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2016-06-07, 19:49
|
|
|
Toroidalna 100 litrowa ma ok 30 cm wysokości i 70 cm średnicy - także chyba powinna się zmieścić (oczywiście zamiast koła zapasowego).
Może 2 walcowe? |
_________________ Krawat dodaje szyku.
| Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
| Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
| |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|