Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Profilaktyka "dachowa"
Autor Wiadomość
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2016-03-24, 11:59   Profilaktyka "dachowa"

Czy ktoś miał do czynienia z farbą Abratex Flexcoat? Poszukiwałem czegoś w białym kolorze na lakierowaną blachę i na takie cudo się natchnąłem:
ABRATEX FLEXCOAT farba akrylowa „GUMA W PŁYNIE”
Jest to specjalny rodzaj farby wodą rozpuszczalnej, mieszaniną emulsji akrylowych, co daje elastyczną i
nieprzepuszczającą wody powierzchnię. Nie pęka dzięki swojej elastyczności. Jest bardzo dobra na dachy pokryte
papą, blachą ocynkowaną, (jeśli są ślady korozji należy zagruntować TEKNOLAC PRIMER), oraz inne powierzchnie,
które wcześniej były remontowane produktami asfaltowymi. Do malowania eternitu, betonu, dachówek
ceramicznych, ogrodzeń, małych basenów i oczek wodnych. Na wcześniej zagruntowane powierzchnie
drewniane i metalowe. BARDZO DOBRA DO REPERACJI I USZCZELNIEŃ.
WŁAŚCIWOŚCI:
Jest materiałem antykorozyjnym, możemy ją stosować w okolicach uprzemysłowionych, tam gdzie jest bardzo
mocno zanieczyszczona atmosfera i zasiarczenie. Materiałem mrozo i wodo odpornym.
SPOSÓB UŻYCIA:
Powierzchnia powinna być oczyszczona z brudu i tłuszczu i zagruntowana, ABRATEX - em rozcieńczonym do 10%
wodą. Farbę nakładamy pędzlem, wałkiem, szpachelką, natryskiem, (jeżeli malujemy dwa razy to drugą warstwę
krzyżujemy). Wydajność uzależniona jest od rodzaju powierzchni. Np. na blachę wydajność jest około 4 - 6 m2/
1L, na papę 2-3 m2 / 1L. Na powierzchnię porowatą zalecane jest nakładanie minimum 2-ch warstw. Grube rysy
i pęknięcia, albo łączenia np. blachy z betonem uszczelniamy gęstym ABRATEXEM. Prace najlepiej zakończy do
godziny 16, aby wieczorna rosa nie uszkodziła malowanej powierzchni. Nie malować poniżej 5⁰ C.
KOLORY STANDARDOWE: Biała, czarna, szara, brązowa, błękitna i ceglana. Na zamówienie kolory z karty NCS i RAL.
Ciężar właściwy: 1,5 kg/1l
Rozpuszczalnik: woda
Wygląd: gęsta masa
Środek wiążący: guma akrylowa
Całkowite utwardzenie: 7 dni
Grubość warstwy: do 1,5 mm po wyschnięciu
Łamliwość - wyginanie: 1220%
Opakowania: 0,5 -1 - 12 L, oraz każda wielkość na zamówienie
Rozciągliwość: 1,3 N/ mm2
Połysk: półmat
C
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Załoga G 
stary wyga

Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Piwa: 20/3
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2016-03-24, 22:56   

ja kupiłem taką farbę nie pamietam czy akurat tej firmy, chyba brałem ze sklepu
farbyjachtowe i pomalowałem sobie górę alkowy, bo poprzedni właściciel coś tam majstrował.
Jest elastyczna i tworzy gumę ale problem z wyglądem bo łapie brud i trudno się to myje,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2016-03-25, 08:31   

Załoga G napisał/a:
ja kupiłem taką farbę nie pamietam czy akurat tej firmy, chyba brałem ze sklepu
farbyjachtowe i pomalowałem sobie górę alkowy, bo poprzedni właściciel coś tam majstrował.
Jest elastyczna i tworzy gumę ale problem z wyglądem bo łapie brud i trudno się to myje,


Zamówiłem 2 litry (55zł/l) i się zobaczy organoleptyczne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Załoga G 
stary wyga

Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Piwa: 20/3
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2016-03-25, 09:45   

jestem bardzo ciekaw. Mnie zależy na uzyskaniu gładkiej powierzchni, łatwo zmywalnej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2016-03-26, 08:35   

Załoga G napisał/a:
jestem bardzo ciekaw. Mnie zależy na uzyskaniu gładkiej powierzchni, łatwo zmywalnej.

Na "Youbooku" jest filmik https://www.youtube.com/watch?v=Hlono4yxwAU
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2016-03-26, 13:47   

McGali napisał/a:
Załoga G napisał/a:
ja kupiłem taką farbę nie pamietam czy akurat tej firmy, chyba brałem ze sklepu
farbyjachtowe i pomalowałem sobie górę alkowy, bo poprzedni właściciel coś tam majstrował.
Jest elastyczna i tworzy gumę ale problem z wyglądem bo łapie brud i trudno się to myje,


Zamówiłem 2 litry (55zł/l) i się zobaczy organoleptyczne.


2 litry to mało .Musisz mieć z 5l aby grubość była odpowiednia 2 do 3 mm

Wiadomo ze będzie łapać bród ale deszcz zmyje hihihi .Coś za coś ,albo szczelność albo....

Kamperki z Alu na dachu ,to obowiązkowo powinny mieć to zrobione.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2016-03-26, 13:56   

Załoga G napisał/a:
jestem bardzo ciekaw. Mnie zależy na uzyskaniu gładkiej powierzchni, łatwo zmywalnej.


Ja mam zrobione jakąś gumą Szwajcarską i miałem puszkę 2,5l (trochę mało )
Powierzchnia jest gładka i ładnie się to myje (dzisiaj myłem )
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekM 
stary wyga


Twój sprzęt: Blaszana Choinka Jumper L3H3
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Sie 2011
Piwa: 28/24
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2016-03-26, 18:56   

A może takie cos: http://plastilak.pl
Elastyczne i w razie czego łatwo zdemontować.
_________________
Misiów5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2016-03-27, 00:30   

TomekM napisał/a:
A może takie cos: http://plastilak.pl
Elastyczne i w razie czego łatwo zdemontować.


Sorki kolego ale są święta i możesz to wypróbować ,a po usuniesz to :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Załoga G 
stary wyga

Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Piwa: 20/3
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2016-03-27, 09:46   

Tomek ten plastilak wychodzi bardzo drogo, i tworzy taką cieniutką gumę jak balonik i obawiam się, że gałązka może to przeciąć w jakimś miejscu i już cała robota na nic.
Nie jestem praktykiem ale czytałem, że tuningowcy malują tym felgi i czasem jak się gdzieś otrze to już potem trzeba to zrywać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekM 
stary wyga


Twój sprzęt: Blaszana Choinka Jumper L3H3
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Sie 2011
Piwa: 28/24
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2016-03-27, 16:39   

Znalazłem w sieci, więc poddalem pod waszą ocenę. Argumenty przyjmuję.
Co więc na dach?
_________________
Misiów5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-03-27, 19:23   

TomekM napisał/a:
Znalazłem w sieci, więc poddalem pod waszą ocenę. Argumenty przyjmuję.
Co więc na dach?


pytanie : po kiego pokrywać cały dach czymś tam nowym ?

dla walorów estetycznych lakieruje się blachę a szczelnościowych uszczelnia połączenia ... pokrycie wszystkiego jakimś gównem wcale nie uszczelni ani nie upiększy dachu więc po co ???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Załoga G 
stary wyga

Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Piwa: 20/3
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2016-03-27, 23:22   

Nie pamiętam w jakim dziale ale koledzy pisali kiedyś że dachy aluminiowe potrafią mieć taki
mikroskopijne szpary, których normalnie nie widać a przez które (szczególnie w miejscach w których stoi woda) potrafi przenikać wilgoć.
Nie wiem czy to prawda czy mit ale kiedyś naprawiając tył kampera z blachy od środka widziałem takie malutkie dziurki przez które próbowało się przedrzeć światło a od zewnątrz nie było tego widać.
Może faktyczne wystarczy sam lakier aby to uszczelnić.

o znalazłem
http://ww.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?p=2962 opisuje kolega Kazbar
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2016-03-28, 08:42   

Utlenia się Alu i powstają dziurki (korozja ) a blacha robi się jak papier (grubość )
Dlatego watro przesmarować gumą w płynie oczywiście z UV .Wzmacniamy i uszczelnimy
Było już pisane na ten temat .Lepiej zapobiegać niż remontować
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-03-28, 10:50   

andi at napisał/a:
Utlenia się Alu i powstają dziurki (korozja ) a blacha robi się jak papier (grubość )
Dlatego watro przesmarować gumą w płynie oczywiście z UV .Wzmacniamy i uszczelnimy
Było już pisane na ten temat .Lepiej zapobiegać niż remontować



z moich obserwacji alu blacha utlenia się z jakiejś przyczyny i tylko w określonych miejscach ... tam gdzie od spodu dostaje wody , od belki wzmacniającej , od mokrego styropianu ... na taką blachę nie ma już ratunku ale to nie jest rzeczywisty problem , problemem jest zgnilizna pod blachą . Zaklejenie dziurek nawet lepikiem niczemu już nie zapobiegnie bo zło już się wydarzyło i jest , śmierdzi i gnije . Jeśli zaklejenie dziurek poprawi humor właścicielowi to jest jedyny powód by je zaklejać ... kamper ma już przechlapane , z zaklejonymi dziurkami "wentylacyjnymi " ma przechlapane jeszcze bardziej :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***