Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: ognista pieczara
Dołączył: 02 Maj 2018 Piwa: 1/8 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-21, 23:59 Kamper do transportu statkiem
Planuję budowę alkowy o długości ok. 8m, szerokości 2,2 oraz wysokości min. 2,5m
Z racji tego że planuję odwiedzić kilka kontynentów, szukam sprawdzonych informacji jaka maksymalnie może być wysokość pojazdu aby można było go przetransportować drogą morską
Spędzę w nim kilka lat i spartańskie warunki mnie nie interesują
Niestety wygoda jest połączona z większą objętością
Dlatego mam zamiar wykorzystać maksymalne (w granicach rozsądku) wymiary
Oraz w miarę możliwości zmieścić się w rozsądnym budżecie przy transporcie morskim/oceanicznym
Wszelkie informacje mile widziane
Z tego co wiem ducato h2 wchodzi do wysokiego kontenera High Cube 40 stóp, po warunkiem demontazu bagaznika i mozliwego upuszczenia powietrza na moment wjazdu. Piszac alkowa, chyba wykazujesz się brakiem rozeznania, bo alkowa ma 280cm. Generalnie najlatwiej samochod przewiezc kontenerem.
Sa co prawda kontenery Open Top - bez dachu - ale drzwi maja takie same jak zwykle, a kampera górą nie zaladujesz.
R
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Oni
https://drivenfar.com/wyprawy/
wysyłali samochody do Australii, Japonii itp także tam można pewnie co-nie-co zaczerpnąć/podpytać o samą papierologię i ogólnie logistykę shippingu.
Jest w kraju wiele firm trudniących się importem samochodów z USA, ZEA czy Japonii. Myślę że będą posiadać najpełniejszą wiedzę odnośnie ceregieli i kosztów aby wysłać auto "w tamtą" stronę.
Wysłać to jedno ale jeszcze uzyskać jakieś dopuszczenia żeby się "naszym" autem po tamtejszych drogach poruszać to będzie wyzwanie zarówno papierologiczne jak i finansowe. Kwestie ewentualnych napraw pojazdu który będzie mocno nietypowy i niespotykany w tamtych rejonach świata ...
kamperaustralia, kanal na Youtube, w tym roku pojechali po kampera do USA, kupili chyba za 15kUSD ale okazuje sie ze zadna klima nie dziala i w Vegas 42 stopnie w kamperze :D
Teraz ładują w niego kasę, czesto bezskutecznie i powoli przestaje być tanio.
Ale wracając do tematu, kilka odcinków temu, opowiada o tym jak go chcą przewieźć do polski i maja gościa który sprowadza kampery do polski z USA, on temat ogarnia. Nie wiem czy podał do niego namiary, ale pamiętam ze obiecywał.
W każdym bądź razie kamer jest daleki od zmieszczenia się w jakimkolwiek kontenerze, czyli sa statki którymi da się zabrać. No są oczywiście, bo samochody z Europy przewożą masowo. Tylko jak się do nich wbić.
Z innej strony, rozmawiałem ostatnio z siostrą która robi w spedycji miedzynarodowej dla producenta części z Tychów i ona twierdzi ze spedycja kosztuje majątek teraz, że za kontener płacą już nawet 20kUSD a płacili 1,5k, wiec jakieś szaleństwo. Twierdzi też że samochody podrożeją, bo w nowych zamówieniach na produkt końcowy, kontraktują już dostawy cześci od europejskich wytwórców... co oczywiscie odbije się na cenie.
więc jak ktoś by chciał coś wymienać w przyszłym roku, to polecam się zatowarować już teraz.
R
kupili chyba za 15kUSD ale okazuje sie ze zadna klima nie dziala i w Vegas 42 stopnie
tylko że oni byle gruza ani też jakiegoś ułomka nie kupili a porównując to do naszych standardów w camperach to oni kupili dom na kołach a nie campera Auto pewnie dla 6 osób którym podróżują 2. Trochę przerost formy... Nie oni pierwsi i zapewne nie ostatni podróżują po Stanach mieszkając w aucie, w necie pełno filmików ludzi którzy całe lata radzą sobie na pokładach dużo mniejszych samochodów (pokroju T2/T3). Wydaje mi się że trochę przestrzelili z tą inwestycją.
Awarie mogą się zdarzyć zawsze, zwłaszcza w używanych autach. Jakieś serwisy, obsługa i naprawy - toż to w fabrycznie nowym za setki tysięcy może się zepsuć - wie o tym każdy tutaj że "bawiąc się" w caravaning musisz być trochę złotą rączką. Za to ile materiałów na odcinki :D
Obstawiam że coś bazującego na tradycyjnych w USA busach w zabudowie camperowej byłoby jednak sporo tańsze zarówno w nabyciu jak i późniejszej obsłudze i eksploatacji.
Wysyłka pojazdu z Polski gdzieś na drugi koniec globu, jakieś opłaty/depozyty itp co tam sobie nieraz życzą aby się tym poruszać, a potem trzeba to jeszcze przywieźć z powrotem do kraju i to bez względu na stan. Dla mnie niepotrzebne zaprzątanie sobie głowy zbędną biurokracją i gigantycznymi kosztami.
W dzisiejszych czasach gdzie internet masz w komórce a kartę płatniczą w kieszeni odkrywanie świata stało się znacznie prostsze
tylko że oni byle gruza ani też jakiegoś ułomka nie kupili a porównując to do naszych standardów w camperach to oni kupili dom na kołach a nie campera ..... Awarie mogą się zdarzyć zawsze, zwłaszcza w używanych autach. .... Za to ile materiałów na odcinki :D
j nie krytykuję, a wręcz przeciwnie, jestem pełen podziwu dla ogromu i ogólnego stanu tego kampera, podałem to jako ciekawostkę. I oczywiście namiar na ewentualny transport drogą morską - zgodnie z tematem.
R
kamperaustralia, kanal na Youtube, w tym roku pojechali po kampera do USA, kupili chyba za 15kUSD ale okazuje sie ze zadna klima nie dziala i w Vegas 42 stopnie w kamperze :D
Teraz ładują w niego kasę, czesto bezskutecznie i powoli przestaje być tanio.
Ale wracając do tematu, kilka odcinków temu, opowiada o tym jak go chcą przewieźć do polski i maja gościa który sprowadza kampery do polski z USA, on temat ogarnia. Nie wiem czy podał do niego namiary, ale pamiętam ze obiecywał.
W każdym bądź razie kamer jest daleki od zmieszczenia się w jakimkolwiek kontenerze, czyli sa statki którymi da się zabrać. No są oczywiście, bo samochody z Europy przewożą masowo. Tylko jak się do nich wbić.
Z innej strony, rozmawiałem ostatnio z siostrą która robi w spedycji miedzynarodowej dla producenta części z Tychów i ona twierdzi ze spedycja kosztuje majątek teraz, że za kontener płacą już nawet 20kUSD a płacili 1,5k, wiec jakieś szaleństwo. Twierdzi też że samochody podrożeją, bo w nowych zamówieniach na produkt końcowy, kontraktują już dostawy cześci od europejskich wytwórców... co oczywiscie odbije się na cenie.
więc jak ktoś by chciał coś wymienać w przyszłym roku, to polecam się zatowarować już teraz.
R
W opisie tego filmu jest kontakt do zioma, który sprowadza takie Kampery z USA do EU:
Cytat:
Jak byście chcieli sprowadzić sobie takiego kampera z Ameryki to polecam wam kontakt do Mariusza, on pomoże wam z całą logistyką, szukaniem i sprowadzeniem:
Mariusz Zuba
FB/Messenger: https://www.facebook.com/mariusz.zuba.7
TEL: +48 791929122
Ale w mojej ocenie sprowadzanie tego kolosa z myślą podróży po EU to nietrafiony pomysł...
Jak już ogarną z tych awarii to spokojnie powinni sprzedać na miejscu za dużo więcej niż kupili
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum