Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Eberspeicher nadmuchowy ropniak na 24v
Autor Wiadomość
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2016-05-05, 09:02   Eberspeicher nadmuchowy ropniak na 24v

czy po zastosowaniu przetwornicy 12/24v będzie to sie sprawdzarko,nie rozwali akumulatora szybko?,na tablice jest chyba 30W
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TECHTRON
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Maj 2016
Wysłany: 2016-05-05, 09:23   

Rozumiem że masz ogrzewanie postojowe 24V, a chcesz to zasilać napięciem 12V

Pamiętaj że pobór prądu przy 12V jest 2 razy większy niż przy 24V.
Czyli pobór prądu przy 24V jest np 2A, to przy 12V jest 4A + sprawność przetwornicy.

Zwróć uwagę, czy zastosowano świecę żarową (wysoki pobór prądu na rozgrzanie świecy) czy ceramiczną.
Od tego zależy jaką moc przetwornicy będzie trzeba zastosować 200W (8A) czy 400W (16A) a może nawet i 600W:

http://przetwornice-napie...chtron-p-7.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2016-05-05, 09:31   

ogrzewania jeszcze nie kopiłem,wiec nie wiem jaka jest świeca,pewnie żarowa, taka znalazłem przetwornice http://www.cyberbajt.pl/p...24v-dcdc-2.html
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TECHTRON
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Maj 2016
Wysłany: 2016-05-05, 09:37   

Niestety, ta przetwornica bardzo się grzeje, te 200W jest przesadzone. Wydaje mi się że nawet już nie jest produkowana od dłuższego czasu w tej wersji obudowy. Jest/była też w innej obudowie (czarnej) generalnie pojawiły się problemy z tym związane (wycofałem z oferty), nie warto oszczędzać.
Wystarczy spojrzeć na złącze, trochę za delikatne jak na prąd do 16-18A (po stronie 12V).
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2016-05-05, 09:55   

dzieki za odp,ale dam na luz i poszukam na 12v
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TECHTRON
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Maj 2016
Wysłany: 2016-05-05, 10:03   

Prawdopodobnie nie będzie to opłacalne, koszt 12V to co najmniej 2-3 razy większy niż wersji 24V (informacje od zakładów montujących, które kupują przetwornice napięcia 12V/24V PNS-200, PNS-400).
Jest tego więcej na rynku ze złomowanych starych lub rozbitych ciężarówek.

Dodam, że niektórzy wybierają wersje 12/27V, niweluje to ewentualne spadki napięcia i Webasto się tak szybko nie wyłączy.

Są też osoby, które robią to dobrze (bez oszczędzania), stawiają drugi akumulator zasilający ogrzewanie postojowe i do tego jeszcze takie dwa moduły:

http://techtron.pl/p2524,...ladowaniem.html
i
http://techtron.pl/p2523,...arator-sla.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***