Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: koder
2016-04-24, 13:01
Na ile kamper moze byc samowystarczalny ?
Autor Wiadomość
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2017-12-26, 21:49   

Silnik turbinowy odpada ze względu na trudność odebrania mocy z wału turbiny.
To już lepszy byłby taki Impax Toscanera z chłodzeniem cieczą - cichszy, możliwość odbioru ciepła z układu chłodzenia silniczka spalinowego. A jeszcze dodać kocioł odzysknicowy (ciepło ze spalin), to już niezła elektrociepłownia by się zrobiła. :)
Pewnikiem trzebaby zastosować mniejszy silniczek spalinowy, żeby obniżyć wydajność (i troszkę zużycie spalania).
Taaakkk... Coś takiego mi się marzyło w domku na zadupiu. Tyle, że w zdecydowanie większym wymiarze. A może właśnie do kampera taką miniaturkę wykonać? Wystarczyłoby, żeby chodziło toto na paliwo tańsze niźli bronkowy metanol. ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2017-12-26, 22:05   

zbiegusek napisał/a:
Silnik turbinowy odpada ze względu na trudność odebrania mocy z wału turbiny.


jak poczytasz o turbinach gazowych do wytwarzania prądu to jest sposób na odebranie
momentu obrotowego z silnika turbinowego.
zresztą wyżej też jest napisane ogólnikowo
A co do koncepcji spalinowego to też sensowna, ale głośniejsze i
większa awaryjność ze względu na złożoność mechanizmu

Bronek napisał/a:
Kamper na LPG, to byłoby chyba lżejsze rozwiązanie od kampera elektrycznego. Myślę też o napędzie.

no tak. to wtedy najlepiej silnik z prądnicą na LPG od jakiegoś Lanosa,
prądnica doładowuje małe Aku na 50 km, napęd jest elektrycznie na koła
przekazywany, a jak stoisz to nie masz żadnych problemów z zasilaniem, bo masz całą elektrownie.
Korzystasz z tych samych Aku w domku co do napędu. I masz wielki agregat i napięcie 230V 50Hz z falownika, żadnego 12v i rzeżb rozmaitych
Taka koncepcja za mną chodzi. Oczywiśćie można dyskutować o sprawnośći,
ale myślę, że tragedii by nie było.
Może wtedy też większy turbinowy silnik zamiast spalinowego - od razu za odkurzacz centralny by robił... albo z mazdy Wankla wykorzystać. malutki jest
oczywiście tą najostatniejszą wersję
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2017-12-26, 22:50   

Ponieważ nic nowego się nie pojawiło, więc i nic więcej nie da się przeczytać. Im mniejsza turbina, tym większe obroty i idące za nimi kłopoty. :)
A już wstawianie Wankla przy twoim podniesieniu problemu awaryjności ze względu na skomplikowanie konstrukcji to znów ślepy zaułek - ty z kolei odłóż na bok artykuły wychwalające prostotę konstrukcji Wankla i poczytaj o żywotności tych silników a zwłaszcza ich uszczelnień. ;)
Duży silnik tłokowy z dużą prądnicą to już idziemy w stronę hybryd. Znów kwestia odpowiedniego balansu pomiędzy mocą siłowni a pojemnością akumulatorów i zapotrzebowaniem na moc mechaniczną w ruchu pojazdu. Sprawa na pracę doktorską albo kilka lat badań laboratoryjnych jakiegoś poważnego instytutu... A i tak rynek by to zweryfikował. ;)
Tutaj chodzi o ekonomiczną autonomiczną elektrociepłownię kampera - oderwaną od jego napędu. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2017-12-27, 00:35   

zbiegusek napisał/a:
Ponieważ nic nowego się nie pojawiło, więc i nic więcej nie da się przeczytać. ...

a jednak. powyżej napisałem:
"....Przede wszystkim błędne w tym projekcie jest założenie odbioru mocy.
Stosuje się oddzielne turbiny napędzane przepływającymi gazami wydechowymi,
zaraz za turbiną wylotową. Ich kształt i ilość zmienia obroty, bo tak jak piszą
to przekładnie musiałyby być w technologii kosmicznej...."


zbiegusek napisał/a:

A już wstawianie Wankla przy twoim podniesieniu problemu awaryjności ze względu na skomplikowanie konstrukcji to znów ślepy zaułek - ty z kolei odłóż na bok artykuły wychwalające prostotę konstrukcji Wankla i poczytaj o żywotności tych silników a zwłaszcza ich uszczelnień. ;)

Wiem jakie są problemy z silnikami Wankla. Ale mazda najostatniejszy
silnik Wankla miała już naprawdę dopracowany...
Ale tak naprawdę wspomniałem o nim tylko ze względu na wymiary gdyż zdaje sobię
sprawę, że jakbym chciał kupić najostatniejszy silnik mazdy w tej technologii
to taniej by mnie wyszły ogniwa paliwowe...

zbiegusek napisał/a:

Duży silnik tłokowy z dużą prądnicą to już idziemy w stronę hybryd. Znów kwestia odpowiedniego balansu pomiędzy mocą siłowni a pojemnością akumulatorów i zapotrzebowaniem na moc mechaniczną w ruchu pojazdu. Sprawa na pracę doktorską albo kilka lat badań laboratoryjnych jakiegoś poważnego instytutu...

W dzisiejszym świecie wszystko jest tematem na pracę doktorską...
Strach się wysikać. Z tą pracą doktorską oczywiście można, ale nie przesadzajmy
że to jakiś kosmiczne obliczenia. Fizyka rządzi się pewnymi prawami i podstawy wyliczę...
Zdaję sobie sprawę że nie trafię perfekcyjnie i będę robić poprawki, ale też się z tym liczę

zbiegusek napisał/a:

... A i tak rynek by to zweryfikował. ;)

jaki rynek. dla siebie robię. a czy się uda to przed rynkiem to zweryfikuję... ;)

zbiegusek napisał/a:
Tutaj chodzi o ekonomiczną autonomiczną elektrociepłownię kampera - oderwaną od jego napędu. :)

rozumiem, że Tobie chodzi o oderwaną. Mi nie. Mi chodzi o zintegrowaną....
Każdemu może chodzić o coś innego... nie mam nic przeciwko... :)
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***