ladowanie aku rozruchowego z solarów zabudowy |
Autor |
Wiadomość |
Kuba75
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Icaro 5 Mobilvetta
Dołączył: 25 Wrz 2017 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 2019-11-13, 21:09
|
|
|
Jedyny problem jaki widzę, to moment rozruchu rozrusznikiem i bardzo duży pobierany prąd z aku rozruchowego i spadek napięcia na nim. Jak zareaguje regulator solara?
Ale jak czytam opis Cyrixa, to on wyrównuje potencjały kiedy JEDEN z akumulatorów osiągnie zadane napięcie, czyli aku rozruchowy podczas ładowania alternatorem podczas jazdy będzie doładowywał aku pokładowy i odwrotnie, pokładowy ładowany z solara/słupka doładuje przez Cyrixa rozruchowy. Dobrze myślę? |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2019-11-13, 22:14
|
|
|
Kuba75 napisał/a: | Ale jak czytam opis Cyrixa, to on wyrównuje potencjały kiedy JEDEN z akumulatorów osiągnie zadane napięcie, czyli aku rozruchowy podczas ładowania alternatorem podczas jazdy będzie doładowywał aku pokładowy i odwrotnie, pokładowy ładowany z solara/słupka doładuje przez Cyrixa rozruchowy. Dobrze myślę? |
Dobrze myślisz. |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2019-11-13, 22:18
|
|
|
DigitalNomad napisał/a: | Odgrzeje kotleta, ale nie udało mi się ze zrozumieniem przejrzeć całości.
Mam Cyrixa 120A, co by się stało jak bym podłączył regulator Tracer 40A do aku rozruchowego zamiast aku pokładowych?
Czy to ma prawo zadziałać? |
Cyrix działa w obie strony.
Jak podepniesz tracera pod zabudowę to i tak po naładowaniu zabudowy cyrix puści prąd na rozruchowy. |
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2020-05-25, 18:31
|
|
|
Jaki jest priorytet ładowania ze słupka? Jaka kolejność? Rozruchowy akumulator, czy zabudowy? |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
Kuba75
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Icaro 5 Mobilvetta
Dołączył: 25 Wrz 2017 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 2020-05-25, 19:05
|
|
|
Ładowarka ze słupka podobnie, naładuje Ci zabudowę a Cyrix podepnie do ładowania rozruchowy, gdy aku zabudowy będzie wystarczająco naładowany.
Docelowo naładujesz oba. Najpierw zabudowa potem rozruchowy. |
|
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2020-05-25, 19:37
|
|
|
Dzięki serdeczne.
Rozruchowy jest ładowany również z alternatora. Czy niczego nie uszkodzę, jak podłączę do rozruchowego zewnętrzny prostownik? Bez odłączania tego akumulatora od instalacji?
Pytam, bo zabudowa ma napięcie 14,3V, a rozruchowy 12,2V. Kamper od kilku godzin jest podłączony pod 230V. Rozruchowy rozładowałem przez nieuwagę. Nie wyłączyłem ładowarki od kamery cofania. Trwało to trochę. Może trzeba poczekać? Zobaczę jutro. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2020-05-25, 20:12
|
|
|
Prąd ładowania przy podpięciu na 230V jest inny dla rozruchowego - mały i dla pokładowego duży (ma priorytet) - u mnie tak jest i jest to duża różnica. Jest to opisane w instrukcji od kamperka i tak jest faktycznie. Przy ładowaniu z alternatora jest odwrotnie priorytetem jest rozruchowy. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2020-05-25, 20:48
|
|
|
Właśnie. Tak ładuje jakby chciał a mógł. Mam już 12,3V. Jak do jutra bateria nie będzie naładowana, to podłączę zewnętrzną ładowarkę. Na chłopski rozum nie powinno nic się zepsuć.
PS.
Po nocy jest 12,4V. Akumulator 80Ah. Strasznie wolno idzie to ładowanie. Takie ładowanie raczej konserwujące akumulator. Po odpaleniu silnika napięcie na zaciskach podnosi się do 14,40V.
Gdyby nie Twój post Dziwaczku, to byłbym mocno zmartwiony |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2020-05-26, 11:54
|
|
|
Dokładnie tak jest - prąd konserwujący, dziś postaram się wrzucić jak to jest w instrukcji obsługi. Po odpaleniu silnika masz dobre napięcie - jest oki!!!
Po za tym ten silnikowy jest już naładowany - ma starczyć na rozruch i tyle - taka jego rola. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
|
yamah
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 258/106 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2020-05-26, 17:41
|
|
|
Janusszr napisał/a: | Właśnie. Tak ładuje jakby chciał a mógł. Mam już 12,3V. Jak do jutra bateria nie będzie naładowana, to podłączę zewnętrzną ładowarkę. Na chłopski rozum nie powinno nic się zepsuć.
Po nocy jest 12,4V. Akumulator 80Ah. Strasznie wolno idzie to ładowanie. |
Spróbuj go wybudzić tzn. włącz jakieś odbiorniki na zabudowie...też mam podobnie ale z chwilą gdy włącze np. dmuchawę okapu kuchennego po 2 min widzę na wskaźniku fuul i dałem sobie spokój z kontrolą |
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
|
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2020-05-26, 18:47
|
|
|
Znalazłem z mojego kamperka - z niemieckiego
- pokładowy 10-18A
- silnikowy max 2A
IMG_20200526_183406.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 523,76 KB |
|
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2020-05-26, 21:24
|
|
|
Dziękuję Wam.
Niepotrzebnie się martwiłem. W końcu się naładował.
Robiłem przegląd techniczny miesiąc temu. Ładowarkę od kamery cofania wpiąłem w "gniazdko zapalniczkowe" w którym zawsze jest napięcie. I po miesiącu ssania prądu przez ładowarkę, silnika nie dało się odpalić. Akumulator już nie dał rady kręcić rozrusznikiem. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
|