Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Techniki wykonywania slidera
Autor Wiadomość
Istvan 
zaawansowany
Istvan

Twój sprzęt: Łódzki Sześciopak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Otrzymał 15 piw(a)
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-05-28, 09:23   

Mój slajd miał mieć 125cm szer. - wysuwu max.65cm. Używany tylko przy większej załodze 4-6 osób.
Teraz przy 2os zupełnie wystarcza to co mam. Pomijając sprawy technicze trzeba pomyśleć o wygodzie użytkowania. Tam gdzieś wyżej napisałeś ze kuchnia łazienka poza slajdami. Przy zamkniętych nie będziesz miał tam dostępu a wydaje mi się że kamper powinien dać się wówczas używać. Sama procedura składania wymaga wyczyszczenie powierzchni do zera żeby slajdy się schowały. Jak będziesz kamperował niestacjonarnie to Twoja Szefowa zabije Cię po tygodniu.

Ale kibicuję
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
misiek85 
doświadczony pisarz
serce otwiera głowę

Dołączył: 03 Maj 2014
Piwa: 2/9
Wysłany: 2016-05-28, 13:38   

Istvan napisał/a:
Tam gdzieś wyżej napisałeś ze kuchnia łazienka poza slajdami. Przy zamkniętych nie będziesz miał tam dostępu
Mogę zostawić trochę wolnej przestrzeni na dostęp do kuchni. Nie planuję też często zmieniać lokalizacji. Nie sądzę, że będzie to częściej niż raz na miesiąc albo nawet rzadziej z lenistwa. Muszę się nad tym zastanowić, bo jak będę chciał często zmieniać miejsce to zmienię koncepcję na bardziej mobilne i proste w przygotowaniu do jazdy rozwiązanie.
W przypadku całej zabudowy rozsuwanej dostęp do wszystkiego będzie nawet jak buda jest złożona.

Istvan napisał/a:
Sama procedura składania wymaga wyczyszczenie powierzchni do zera
Nie planuję robić takiej zaślepki w zewnętrznej ścianie slajdera. Planuję natomiast przyczepić do zabudowy szeroki pas gumy, która będzie zgarniać wszelkie liście i gałęzie przy wsuwaniu slajdera do środka. Na dole natomiast przyczepię gumę nie do zabudowy tylko do slajdera, żeby chroniła przed dostawaniem się wody do wnętrza zabudowy. W planach jest jeszcze roleta, żeby to wszystko zamknąć albo jakieś lżejsze rozwiązanie, jak np. plandeka.
Tak to wygląda w teorii :) Nie jestem pewien czy się to sprawdzi w praktyce, szczególnie te gumy, bo tego nie jestem pewien. I nie wiem czy plandeka nie będzie hałasować na wietrze jeśli jej sprytnie nie zabezpieczę przed dostawaniem się pod spód powietrza w trakcie jazdy. Zawsze mogę założyć tylko pas dajmy na to 20 centymetrowy na samą szczelinę. Niestety byłoby to już do wykonania ręcznie. To tak na wszelki wypadek gdyby gumy się nie sprawdziły.

silny napisał/a:
robiąc 50-cio cm ślizg prawie nie ma znaczenia ile szyny wchodzi w podwozie , troche zapasu i już .Zaskoczyło mnie jednak przy przekroczeniu metra wysuwu jakie wielkie siły zaczynają działać , bo poprostu zasada dżwigni przejeła władze nad masą .
o ile pusty nie pracował wcale to pod obciążeniem tragedia .


dałem grubsze profile to zaczeła giąć się ........podłoga busa :roll: tak tak .

przy wysunięciu 120 cm które mam u siebie profil ma prawie 3 metry i klika rolek żeby nie wyginać konstrukcji.
Profil na pewno musi mieć bardziej kształt płaskownika pionowo położonego niż poziomo. Poziomo położony płaskownik będzie się giął niemiłosiernie. Zatem ważne jest, żeby profil był bardziej wysoki niż szeroki. Te profile bramowe są zazwyczaj kwadratowe. To trochę nie pasuje pod to rozwiązanie. Zawsze można kupić cienki profil bramowy i dospawać po dwóch jego bokach dwa grube płaskowniki, żeby zwiększyć jego nośność, jednak to już trochę komplikuje rozwiązanie. -A nawet tylko na jednym jego boku, ale odpowiednio grubszy.

Silny, Twoje uwagi są dość cenne :bukiet:
_________________
Gdzie kucharek 6 tam 12 cycków
Ostatnio zmieniony przez misiek85 2016-05-28, 14:21, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Istvan 
zaawansowany
Istvan

Twój sprzęt: Łódzki Sześciopak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Otrzymał 15 piw(a)
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-05-28, 14:15   

[quote="misiek85"]
Istvan napisał/a:
...

Istvan napisał/a:
Sama procedura składania wymaga wyczyszczenie powierzchni do zera
...


Liście i gałązki to prawda, ale mi chodziło o środek. Jeśli masz dwa slajdy po 120cm to one schodzą się na styk i wszystkie rzeczy muszą być z tej przestrzeni zabrane i wrzucone np. do slajdów i tak w kółko.

W bramach profile bramowe nie dają sztywności. To konstrukcja skrzydła ją zapewnia, a one tylko trochę przy okazji że tam są to pomagają. Ich rola to rola bieżni dla rolek. Przy małej rozpiętości i małym obciążeniu mogą udawać że są ważne i też będą przenosić obciążenia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2016-05-28, 19:04   

oj Istvan coś rozsądnie pisze .

jest co robić przy ślizgu , jest co dbać .

kibicuje i szkoda że kolega który zrbił piętro zarejestrował się i olał forum bo mógłby podzielić się informacjami :(
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2016-05-28, 20:57   

Cytat:
szkoda że kolega który zrobił

Tak, wiele jest pokazówek i...na tym się kończy.

Profile bramowe,wielkie i ciężkie...
Przecież taki bok slidera to można np. z dwóch rur 3/4" i kawałka drutu zrobić i po wysunięciu możesz na tym siedzieć.
Jeszcze nie rozgryzałem tematu,choć bardzo mi się podoba żeby sobie zrobić.
Ale ładowanie czołgowych profili nie koniecznie jest potrzebne.
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
misiek85 
doświadczony pisarz
serce otwiera głowę

Dołączył: 03 Maj 2014
Piwa: 2/9
Wysłany: 2016-05-28, 21:37   

Zastanawiam się nad pracą resorów i amortyzatorów przy tak dużym rozsuwie i braku podpór. Zastanawiam się jak bardzo będą pracować. Na pewno długość ramienia zrobi swoje.
Dodatkowo im większa jego długość tym środek ciężkości szybciej będzie się przesuwał. Będę musiał to policzyć o ile przesunie się środek ciężkości przy przeniesieniu 400 kg (4 osoby) z krańca lewej strony na prawą. O ile przechyli się zabudowa?

Przy szerokości rozstawu kół 1.5m. i wysunięciu slidera na 1.2m, długość ramienia do amortyzatora i resora wyniesie 1.75 metra, czyli prawie 2 metry. Sporo.

Moment siły działający na resor i amortyzator podwoi się. Jeśli na obu krańcach położy się po 500kg, każdy z nich będzie to odbierał jakby to była 1t.
Chociaż w sumie w trakcie jazdy są one przystosowane do większych obciążeń, jednak są to obciążenia chwilowe.
_________________
Gdzie kucharek 6 tam 12 cycków
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 426/100
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2016-05-29, 11:12   

Przy wysuniętym slajdzie obciążenie powinno być przenisione na dach (siła rozrywająca dach) przez ukośny zastrzał łączący najbardziej dolny wysunięty punkt slajda z najmniej wysuniętym górnym. Dźwignia będzie przenosić siły na dach auta (rozrywanie) i na jego podłogę (zgniatanie). Będzie to konstrukcja stabilna przy całkowitym wysunięciu i przy całkowitym zablokowaniu mechanizmu w pozycij wysuniętej oraz odpowiednio ustawionego ogranicznika wysuwu/uszczelnienia przy dachu. Funkcję zastrzału będą poniekąd realizować ściany boczne slajda, najlepiej wzmocnione ukośnym płaskownikiem ewentualnie linką ze stali nierdzewnej(siła rozrywająca). Zwyczajnie trzeba się pogodzić z myślą że slajd w czasie wysuwania będzie lekko uciekał w dół i nie można go w tym czasie nadmiernie obciążać, a po całkowitym wysunięciu i zablokowaniu wyrówna się i zyska sztywność.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
misiek85 
doświadczony pisarz
serce otwiera głowę

Dołączył: 03 Maj 2014
Piwa: 2/9
Wysłany: 2016-05-29, 11:24   

Świstak napisał/a:
Przy wysuniętym slajdzie obciążenie powinno być przenisione na dach (siła rozrywająca dach) przez ukośny zastrzał łączący najbardziej dolny wysunięty punkt slajda z najmniej wysuniętym górnym.
Dobry patent z tymi przestrzałami :brawo: :pifko

Jest pewien mankament. Takie przestrzały można schować tylko w ścianach slajdera, zatem jeśli prowadnice nie są umieszczone na jego krańcach, tylko gdzieś pośrodku podłogi, trzeba zrobić w miarę solidną ramę podłogi, co by przeniosła siły z przestrzałów, które są w ścianach, na prowadnice, które są gdzieś pośrodku podłogi. Trochę się to nie uśmiecha. Natomiast instalowanie prowadnic na krańcach slajdera to troche nieefektywne rozwiązanie.

Mimo wszystko można zastosować takie przestrzały.
_________________
Gdzie kucharek 6 tam 12 cycków
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2016-05-29, 14:00   

Nawet jak masz prowadnice odsunięte od ścian bocznych,to końcowa belka je łącząca dochodzi do boków ,i już masz punkt mocowanie zastrzałów.
Jednak zaprojektowanie prowadnic w narożniku upraszcza i odchudza konstrukcję.
Między nimi (prowadnicami) można wstawić lekką kratownicę podłogi,a szkielet boków i sufitu również łatwiej wykonać.
Mocne prowadnice w narożniku to b.dobry"fundament" dla całości.
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
misiek85 
doświadczony pisarz
serce otwiera głowę

Dołączył: 03 Maj 2014
Piwa: 2/9
Wysłany: 2016-05-29, 19:13   

Zobaczcie to rozwiązanie.

W 3:16 gościu próbuje się na nim oprzeć.
W 3:29 widać jak mu to lata na boki, a profile ma potężne. Przestrzały są chyba niezbędne.

_________________
Gdzie kucharek 6 tam 12 cycków
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-05-29, 21:03   

misiek85 napisał/a:
Zobaczcie to rozwiązanie.

W 3:16 gościu próbuje się na nim oprzeć.
W 3:29 widać jak mu to lata na boki, a profile ma potężne. Przestrzały są chyba niezbędne.



Świstak wcześniej dokładnie określił kiedy slid jest sztywny ...tylko w pozycji zamknietej lub otwartej , w pośrednich wszystko sie buja i wszelakie fabryczne instrukcje zabraniają wchodzenia do slida w pozycjach pośrednich . Nie dopuszczają też używania w takich pośrednich pozycjach ze względu na brak uszczelnień .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***