Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik szarpie na wysokich obrotach
Autor Wiadomość
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-05-30, 18:49   Silnik szarpie na wysokich obrotach

Pytanie do obeznanych z tematem lub tych z nas co tak mieli. Do rzeczy: mam silnik 2,8iDTD objaw jaki wystąpił podczas majówki: podczas jazdy nie zależnie od biegu przy wysokich obrotach silnik zaczyna poszarpywać jakby paliwa zaczynało mu brakować, starczy odpuścić nieco gaz i problem zanika. Mam też wrażenie że nieco mu mocy brakuje. Sugestie???
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-05-30, 19:00   

Na moje zle ustawiony kąt pompy,za wczesny,przyspieszyc przesuwajac pompe 1mm w kierunku bloku silnika.Potrzebny klucz 13 typu banan,innym nie dojdziesz do dolnej nakretki.Ale uwaga,moze zaczac podciekac pod uszczelka po takim zabiegu,jesli ktos wczesniej uzyl jakiegokolwiek uszczelniacza.
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-05-30, 19:01   

a i sprawdz ciegno przyspieszacza,bo moze sie zatarlo w pozycji zaciagnietej?
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-05-30, 19:04   

tom-cio napisał/a:
zle ustawiony kąt pompy
Nic nie było ruszane. A efekt szarpania jest naprawdę bardzo odczuwalny jakby momentami zapłon tracił na ułamek sekundy, odpuszczam lekko gaz i jest git.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-05-30, 19:10   

mrsulki napisał/a:
akby momentami zapłon tracił na ułamek sekundy

A może po prostu najbardziej prozaiczna przyczyna, czyli zapchał się filtr paliwa i najzwyczajniej brakuje paliwa.... miałem tak kiedyś w mercedesie, objaw ustąpił po wymianie filtra paliwa.
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2016-05-30, 19:22   

Też bym zaczął od wymiany filtra paliwa bo to najmniej kosztuje a i tak co jakiś czas zrobić to trzeba. Jak problem nie ustąpi zapytam moich mechaniorów.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-05-30, 21:41   

lepciak napisał/a:
Też bym zaczął od wymiany filtra paliwa

Ja też bym tak zrobił, więc zrobiłem (zakupiony w trakcie wyjazdu). Filtr wymieniony, ropa wylana ze starego czyściutka. Co prawda nie miałem już czasu na przejażdżkę ale nie sądzę że to był powód. Stary wyglądał na niedawno wymieniany.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-05-31, 13:01   

Ja mialem wlasnie takie szarpanie przy zlym kącie wtrysku.I wystarczylo mm przestawic i jak reka odjal.A jaki kolor spalin pod obciazeniem-czarny czy bialawy?Jak rano zimny po zapaleniu?Jak bialawo to kąt
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-05-31, 16:43   

tom-cio napisał/a:
A jaki kolor spalin pod obciazeniem-czarny czy bialawy

No właśnie po spalinach nic nie widać bo po prostu nie kopci ani na niebiesko, biało czy czarno.
tom-cio napisał/a:
Ja mialem wlasnie takie szarpanie przy zlym kącie wtrysku

Ale to nie jest takie poszarpywanie tylko efekt jak by mu paliwa zaczynało brakować albo po prostu ktoś zapłon wyłączał. Dzieje się to tylko na obrotach w zasadzie prawie maksymalnych. Starcy lekko ująć gazu i efekt znika.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2016-05-31, 16:53   

Podczepię sie pod temat :-P

U mnie traci moc dokładnie na 2500 obr/min. czyli przy prędkości najkorzystniejszej dla Diesla. Bez względu na bieg;prędkość itd. Co Wy na to ?
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zibikruk 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Cze 2010
Piwa: 93/116
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2016-05-31, 16:59   

Zaczął bym od sprawdzenia ssaka w zbiorniku paliwa. Jest taka możliwość, że dodatki "roślinne" spowodowały przytkanie filtra (siatki) na ssaku. :-/
_________________
Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2016-05-31, 20:21   

zibikruk napisał/a:
Zaczął bym od sprawdzenia ssaka w zbiorniku paliwa. Jest taka możliwość, że dodatki "roślinne" spowodowały przytkanie filtra (siatki) na ssaku. :-/

Albo osad z dna zbiornika zaczyna zatykać sitko. Wystarczy dmuchnąć sprężonym powietrzem w zasilający przewód paliwowy od strony filtra paliwa aż usłyszy się uchodzące powietrze przez ssak. Należy zrobić to na zagrzanym silniku.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
lenku 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: J5 1990 Autostar 505 GTX
Dołączył: 17 Maj 2023
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2023-07-11, 09:18   

mrsulki napisał/a:
tom-cio napisał/a:
A jaki kolor spalin pod obciazeniem-czarny czy bialawy

No właśnie po spalinach nic nie widać bo po prostu nie kopci ani na niebiesko, biało czy czarno.
tom-cio napisał/a:
Ja mialem wlasnie takie szarpanie przy zlym kącie wtrysku

Ale to nie jest takie poszarpywanie tylko efekt jak by mu paliwa zaczynało brakować albo po prostu ktoś zapłon wyłączał. Dzieje się to tylko na obrotach w zasadzie prawie maksymalnych. Starcy lekko ująć gazu i efekt znika.


Odkopię. Czy doszedłeś do tego, co było przyczyną poszarpywania? mam identyczne objawy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-07-15, 12:31   

Wymieniem filtr paliwa oraz rozruszałem zastaną ośkę od zaworu upustowego w turbo. Obstawiam że był to taczej filtr.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***