Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło/wałek sprzęgłowy Ducato/Talento 1992
Autor Wiadomość
valdes 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016
Piwa: 15/11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-01, 20:19   Sprzęgło/wałek sprzęgłowy Ducato/Talento 1992

Witam,
mam pytanie do znawców tematu - po pierwszych oględzinach auta, które nabyłem pojawił się problem - hałas sprzęgła, po wciśnięciu pedału sprzęgła jest cisza, po jego zwolnieniu wyraźny szum - znajomy oświadczył, że to wałek sprzęgłowy - jakie mogą być koszty naprawy???
_________________
https://onnnn.flog.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2016-04-01, 20:52   Re: Sprzęgło/wałek sprzęgłowy Ducato/Talento 1992

valdes napisał/a:
Witam,
mam pytanie do znawców tematu - po pierwszych oględzinach auta, które nabyłem pojawił się problem - hałas sprzęgła, po wciśnięciu pedału sprzęgła jest cisza, po jego zwolnieniu wyraźny szum - znajomy oświadczył, że to wałek sprzęgłowy - jakie mogą być koszty naprawy???

Przypadłość tych skrzyń. Ja zalałem półsyntetykiem powyżej kreski (1/2l więcej ) i jeżdżę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
valdes 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016
Piwa: 15/11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-01, 20:59   

Nie znam się kompletnie na tych rzeczach - to coś poważnego? Jest ryzyko, że w drodze (na razie po Polsce) auto stanie i finito? :roll: To droga naprawa jest? Lubię mieć jednak sprawne auto, nawet z takiego rocznika ;)
_________________
https://onnnn.flog.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2016-04-01, 21:07   

valdes napisał/a:
Nie znam się kompletnie na tych rzeczach - to coś poważnego? Jest ryzyko, że w drodze (na razie po Polsce) auto stanie i finito? :roll: To droga naprawa jest? Lubię mieć jednak sprawne auto, nawet z takiego rocznika ;)

Nie ma ryzyka, nie ma zabawy. Ryzyko jest zawsze nawet w najlepiej działającej skrzyni. Szum powoduje łożyskowanie związane z używaniem piątego biegu. Jeżeli do działania skrzyni nie ma uwag to sprawdź olej lub wymień. Mi szumi odkąd pamiętam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
valdes 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016
Piwa: 15/11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-01, 21:12   

Oki, trochę mnie uspokoiłeś :) dzięki, auto dziś pojechało na wymianę rozrządu i oleju, kupiłem półsyntetyk LiquiMoly Mos2 - olej, z którego byłem zadowolony kiedy jeździłem starą Primerą 2.0TD, odczuwalnie wyciszył silnik. Dzięki za pomoc :)
_________________
https://onnnn.flog.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2016-04-01, 21:24   

valdes napisał/a:
Oki, trochę mnie uspokoiłeś :) dzięki, auto dziś pojechało na wymianę rozrządu i oleju, kupiłem półsyntetyk LiquiMoly Mos2 - olej, z którego byłem zadowolony kiedy jeździłem starą Primerą 2.0TD, odczuwalnie wyciszył silnik. Dzięki za pomoc :)


Poczekajmy, co powiedzą staży wyjadacze co nie jedną skrzynię roz..(_I_)..pili.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2016-04-01, 22:38   

Prawdopodobnie słyszysz V bieg. Na puszczonym sprzęgle i odpalonym silniku, dopchnij lewarek zmiany biegów, tak jak byś chciał wsadzić V bieg. Pchaj do wyraźnego oporu, jak hałas ucichnie, to słychać piątkę. Lekarstwo na to? Nalać oleju ponad stan ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
valdes 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016
Piwa: 15/11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-01, 22:48   

Gewehr napisał/a:
Prawdopodobnie słyszysz V bieg. Na puszczonym sprzęgle i odpalonym silniku, dopchnij lewarek zmiany biegów, tak jak byś chciał wsadzić V bieg. Pchaj do wyraźnego oporu, jak hałas ucichnie, to słychać piątkę. Lekarstwo na to? Nalać oleju ponad stan ;)


Oke, jak tylko auto wróci z wymiany rozrządu i oleju nie omieszkam sprawdzić wg opisu :)
dziękuję , pozdrawiam :)
_________________
https://onnnn.flog.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2016-04-01, 22:48   

Mos może popsuć starą skrzynię. Ktoś na forum opisywał jak zalał stary silnik olejem z mos i go tym popsuł
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
valdes 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016
Piwa: 15/11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-01, 22:53   

krimar napisał/a:
Mos może popsuć starą skrzynię. Ktoś na forum opisywał jak zalał stary silnik olejem z mos i go tym popsuł


ups, no nie chce mi się wierzyć, przeszukam forum za tym wątkiem, ale żeby od oleju ? Nie wiem czy to dobrze ale polecili mi też płukankę Liqui Moly przed zalaniem nowym olejem.
_________________
https://onnnn.flog.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SZEJK 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Dukato 2,8 JTD BAVARIA
Nazwa załogi: Grab Klan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Piwa: 217/318
Skąd: Dębica
Wysłany: 2016-04-01, 22:59   

Prawdopodobnie masz uszkodzone łożysko wyciskowe na wałku sprzęgłowym, bo po wyciśnięciu sprzęgła hałas mija pisałeś.
Łożysko tanie tylko trzeba wyjąć skrzynie biegów a to kosztuje. :lol:
_________________
Pozdrawiam SZEJK

Ten co zna swoją wartość, nigdy nie będzie niszczył innych, by budować siebie.
Dr. Mateusz Grzesiak

Moje poprzednie i aktualna karawana:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2016-04-01, 23:08   

SZEJK napisał/a:
Prawdopodobnie masz uszkodzone łożysko wyciskowe na wałku sprzęgłowym, bo po wyciśnięciu sprzęgła hałas mija pisałeś.
Łożysko tanie tylko trzeba wyjąć skrzynie biegów a to kosztuje. :lol:

Jeżeli byłoby odwrotnie to mogłoby to być łożysko oporowe w tym przypadku w/w diagnoza nie trafiona.
Ostatnio zmieniony przez McGali 2016-04-01, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
valdes 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016
Piwa: 15/11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-01, 23:10   

SZEJK napisał/a:
Prawdopodobnie masz uszkodzone łożysko wyciskowe na wałku sprzęgłowym, bo po wyciśnięciu sprzęgła hałas mija pisałeś.
Łożysko tanie tylko trzeba wyjąć skrzynie biegów a to kosztuje. :lol:


Jest odwrotnie :) , hałas jest na pewno na postoju, na biegu jałowym po wciśnięciu sprzęgła jest cisza, po jego zwolnieniu jest hałas ...nie wiem jak podczas jazdy, bo jak nim jechałem od sprzedającego byłem tak podekscytowany zakupem, że mogłem nie słyszeć podczas jazdy tego hałasu...
_________________
https://onnnn.flog.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-04-02, 08:20   

Typowe objawy uszkodzenia “7”

emaps.jpg
Plik ściągnięto 4205 raz(y) 30,04 KB

_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
valdes 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016
Piwa: 15/11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-02, 09:17   

A ta część nr 7 jest do nabycia osobno? I jakie ewentualne koszty takiej zabawy? Czy nie przejmować się faktycznie, jak piszą poprzednicy, nalać oleju ponad stan i jeździć?
_________________
https://onnnn.flog.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***