Sprzęgło/wałek sprzęgłowy Ducato/Talento 1992 |
Autor |
Wiadomość |
valdes
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016 Piwa: 15/11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-04-01, 20:19 Sprzęgło/wałek sprzęgłowy Ducato/Talento 1992
|
|
|
Witam,
mam pytanie do znawców tematu - po pierwszych oględzinach auta, które nabyłem pojawił się problem - hałas sprzęgła, po wciśnięciu pedału sprzęgła jest cisza, po jego zwolnieniu wyraźny szum - znajomy oświadczył, że to wałek sprzęgłowy - jakie mogą być koszty naprawy??? |
_________________ https://onnnn.flog.pl/
 |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2016-04-01, 20:52 Re: Sprzęgło/wałek sprzęgłowy Ducato/Talento 1992
|
|
|
valdes napisał/a: | Witam,
mam pytanie do znawców tematu - po pierwszych oględzinach auta, które nabyłem pojawił się problem - hałas sprzęgła, po wciśnięciu pedału sprzęgła jest cisza, po jego zwolnieniu wyraźny szum - znajomy oświadczył, że to wałek sprzęgłowy - jakie mogą być koszty naprawy??? |
Przypadłość tych skrzyń. Ja zalałem półsyntetykiem powyżej kreski (1/2l więcej ) i jeżdżę. |
|
|
|
 |
valdes
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016 Piwa: 15/11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-04-01, 20:59
|
|
|
Nie znam się kompletnie na tych rzeczach - to coś poważnego? Jest ryzyko, że w drodze (na razie po Polsce) auto stanie i finito? To droga naprawa jest? Lubię mieć jednak sprawne auto, nawet z takiego rocznika |
_________________ https://onnnn.flog.pl/
 |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2016-04-01, 21:07
|
|
|
valdes napisał/a: | Nie znam się kompletnie na tych rzeczach - to coś poważnego? Jest ryzyko, że w drodze (na razie po Polsce) auto stanie i finito? To droga naprawa jest? Lubię mieć jednak sprawne auto, nawet z takiego rocznika |
Nie ma ryzyka, nie ma zabawy. Ryzyko jest zawsze nawet w najlepiej działającej skrzyni. Szum powoduje łożyskowanie związane z używaniem piątego biegu. Jeżeli do działania skrzyni nie ma uwag to sprawdź olej lub wymień. Mi szumi odkąd pamiętam. |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
valdes
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016 Piwa: 15/11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-04-01, 21:12
|
|
|
Oki, trochę mnie uspokoiłeś dzięki, auto dziś pojechało na wymianę rozrządu i oleju, kupiłem półsyntetyk LiquiMoly Mos2 - olej, z którego byłem zadowolony kiedy jeździłem starą Primerą 2.0TD, odczuwalnie wyciszył silnik. Dzięki za pomoc |
_________________ https://onnnn.flog.pl/
 |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2016-04-01, 21:24
|
|
|
valdes napisał/a: | Oki, trochę mnie uspokoiłeś dzięki, auto dziś pojechało na wymianę rozrządu i oleju, kupiłem półsyntetyk LiquiMoly Mos2 - olej, z którego byłem zadowolony kiedy jeździłem starą Primerą 2.0TD, odczuwalnie wyciszył silnik. Dzięki za pomoc |
Poczekajmy, co powiedzą staży wyjadacze co nie jedną skrzynię roz..(_I_)..pili. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2016-04-01, 22:38
|
|
|
Prawdopodobnie słyszysz V bieg. Na puszczonym sprzęgle i odpalonym silniku, dopchnij lewarek zmiany biegów, tak jak byś chciał wsadzić V bieg. Pchaj do wyraźnego oporu, jak hałas ucichnie, to słychać piątkę. Lekarstwo na to? Nalać oleju ponad stan |
|
|
|
 |
valdes
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016 Piwa: 15/11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-04-01, 22:48
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Prawdopodobnie słyszysz V bieg. Na puszczonym sprzęgle i odpalonym silniku, dopchnij lewarek zmiany biegów, tak jak byś chciał wsadzić V bieg. Pchaj do wyraźnego oporu, jak hałas ucichnie, to słychać piątkę. Lekarstwo na to? Nalać oleju ponad stan |
Oke, jak tylko auto wróci z wymiany rozrządu i oleju nie omieszkam sprawdzić wg opisu
dziękuję , pozdrawiam |
_________________ https://onnnn.flog.pl/
 |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2016-04-01, 22:48
|
|
|
Mos może popsuć starą skrzynię. Ktoś na forum opisywał jak zalał stary silnik olejem z mos i go tym popsuł |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
valdes
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016 Piwa: 15/11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-04-01, 22:53
|
|
|
krimar napisał/a: | Mos może popsuć starą skrzynię. Ktoś na forum opisywał jak zalał stary silnik olejem z mos i go tym popsuł |
ups, no nie chce mi się wierzyć, przeszukam forum za tym wątkiem, ale żeby od oleju ? Nie wiem czy to dobrze ale polecili mi też płukankę Liqui Moly przed zalaniem nowym olejem. |
_________________ https://onnnn.flog.pl/
 |
|
|
|
 |
SZEJK
weteran

Twój sprzęt: Fiat Dukato 2,8 JTD BAVARIA
Nazwa załogi: Grab Klan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Piwa: 217/318 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2016-04-01, 22:59
|
|
|
Prawdopodobnie masz uszkodzone łożysko wyciskowe na wałku sprzęgłowym, bo po wyciśnięciu sprzęgła hałas mija pisałeś.
Łożysko tanie tylko trzeba wyjąć skrzynie biegów a to kosztuje. |
_________________ Pozdrawiam SZEJK
Ten co zna swoją wartość, nigdy nie będzie niszczył innych, by budować siebie.
Dr. Mateusz Grzesiak
Moje poprzednie i aktualna karawana:
 |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2016-04-01, 23:08
|
|
|
SZEJK napisał/a: | Prawdopodobnie masz uszkodzone łożysko wyciskowe na wałku sprzęgłowym, bo po wyciśnięciu sprzęgła hałas mija pisałeś.
Łożysko tanie tylko trzeba wyjąć skrzynie biegów a to kosztuje. |
Jeżeli byłoby odwrotnie to mogłoby to być łożysko oporowe w tym przypadku w/w diagnoza nie trafiona. |
Ostatnio zmieniony przez McGali 2016-04-01, 23:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
valdes
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016 Piwa: 15/11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-04-01, 23:10
|
|
|
SZEJK napisał/a: | Prawdopodobnie masz uszkodzone łożysko wyciskowe na wałku sprzęgłowym, bo po wyciśnięciu sprzęgła hałas mija pisałeś.
Łożysko tanie tylko trzeba wyjąć skrzynie biegów a to kosztuje. |
Jest odwrotnie , hałas jest na pewno na postoju, na biegu jałowym po wciśnięciu sprzęgła jest cisza, po jego zwolnieniu jest hałas ...nie wiem jak podczas jazdy, bo jak nim jechałem od sprzedającego byłem tak podekscytowany zakupem, że mogłem nie słyszeć podczas jazdy tego hałasu... |
_________________ https://onnnn.flog.pl/
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2016-04-02, 08:20
|
|
|
Typowe objawy uszkodzenia “7”
emaps.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4205 raz(y) 30,04 KB |
|
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
valdes
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016 Piwa: 15/11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-04-02, 09:17
|
|
|
A ta część nr 7 jest do nabycia osobno? I jakie ewentualne koszty takiej zabawy? Czy nie przejmować się faktycznie, jak piszą poprzednicy, nalać oleju ponad stan i jeździć? |
_________________ https://onnnn.flog.pl/
 |
|
|
|
 |
|