Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot J5 - co to za element w układzie chłodzenia?
Autor Wiadomość
pingwin52 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 2,5D 1991r.
Dołączył: 28 Lut 2016
Skąd: Belgia
Wysłany: 2016-07-10, 20:02   Peugeot J5 - co to za element w układzie chłodzenia?

Witam,

Dzisiaj podczas jazdy zagotował mis się płyn chłodniczy (tzn. woda, mam od niedawna tego kampera - sprawdzałem stan, lecz nie wymieniłem cieczy chłodniczej). dolałem ok 2,5l wody zanim płyn pojawił się w zbiorniczku wyrównawczym. Odkryłem, iż winowajcą ucieczki cieczy jest element zaznaczony na poniższym zdjęciu, który od kupna już mnie zastanawiał, bo był cały kompletnie zasilikonowany. Więc moje pytanie co to za element? Czy mam go wyjmować i łatać czy da się to kupić, bo wymiana jest raczej banalna.

Właśnie odkryłem co to jest, mianowicie "naczynie odparowania gazów z cieczy chłodzącej". Szperam po internecie i nie widzę możliwości nabycia tego elementu, więc nowe pytanie - czy da się to czymś zastąpić? Czy to jest potrzebne? Są do tego podłączone 3 przewody: 1 gruby idący chyba do nagrzewnicy, 2 gruby idący chyba do silnika, 3 cienki idący do zbiorniczka wyrównawczego. Czy jeżeli połącze te dwa grube i wywale ten cienki to coś się będzie złego działo? czy zaślepić rónież króciec w zbiorniczku wyrównawczym?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2016-07-10, 22:43   Re: Peugeot J5 - co to za element w układzie chłodzenia?

pingwin52 napisał/a:
Witam,

Dzisiaj podczas jazdy zagotował mis się płyn chłodniczy (tzn. woda, mam od niedawna tego kampera - sprawdzałem stan, lecz nie wymieniłem cieczy chłodniczej). dolałem ok 2,5l wody zanim płyn pojawił się w zbiorniczku wyrównawczym. Odkryłem, iż winowajcą ucieczki cieczy jest element zaznaczony na poniższym zdjęciu, który od kupna już mnie zastanawiał, bo był cały kompletnie zasilikonowany. Więc moje pytanie co to za element? Czy mam go wyjmować i łatać czy da się to kupić, bo wymiana jest raczej banalna.

Właśnie odkryłem co to jest, mianowicie "naczynie odparowania gazów z cieczy chłodzącej". Szperam po internecie i nie widzę możliwości nabycia tego elementu, więc nowe pytanie - czy da się to czymś zastąpić? Czy to jest potrzebne? Są do tego podłączone 3 przewody: 1 gruby idący chyba do nagrzewnicy, 2 gruby idący chyba do silnika, 3 cienki idący do zbiorniczka wyrównawczego. Czy jeżeli połącze te dwa grube i wywale ten cienki to coś się będzie złego działo? czy zaślepić rónież króciec w zbiorniczku wyrównawczym?


Pokaż jak wygląda to co potrzebujesz chyba mam ten zbiorniczek
Tak mam ten zbiorniczek a!e będę dopiero za 2 tygodnie więc mogę potwierdzić wtedy na 100 procent
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pingwin52 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 2,5D 1991r.
Dołączył: 28 Lut 2016
Skąd: Belgia
Wysłany: 2016-07-11, 06:49   

Ok, dzieki, jak nic nie wykombinuję do tego czasu to napewno się odezwe. Czy jednak ktoś wie czy mogę tymczasowo wywalić ten element? Chciałbym gdzieś wyruszyć w weekend. Namierzyłem na internecie takie coś podobne od renault 5, może podejdzie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Peugeot-504 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: j5
Dołączył: 18 Cze 2016
Wysłany: 2016-07-11, 07:26   

W autach typu J5 C25 to widocznie dość częsta usterka... bo i mi uciekał tamtędy płyn chłodzący. Niedopilnowanie tego może skutkować zatarciem silnika :stop: tak było w moim przypadku... Teraz jestem na etapie montażu drugiego silnika 2,5 TD którego prawie dwa miesiące szukałem....Nie ukrywam, że też jestem ciekaw czy można to zastąpić czymś innym... ???
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pingwin52 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 2,5D 1991r.
Dołączył: 28 Lut 2016
Skąd: Belgia
Wysłany: 2016-07-11, 09:27   

Daje jeszcze raz zapożyczoną fote tego ustrojstwa. Chyba kupię ten od Renault 5, dam znać czy to bangla, a jeżeli miał ktoś podobny problem i wie czy można zastosować bypass niech da znać, taka informacja może bardzo przydać się dla potomnych w trasie w razie wystąpienia tej usterki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2016-07-12, 16:17   

czy tam w środku jest jakaś membrana albo coś
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-07-12, 20:18   

W/g mnie to zbiornik do odpowietrzania układu a ten "cycek" za górnym przewodem miał kiedyś ciąg dalszy w postaci gałki za pomocą której po odkręceniu wypuszczało się powietrze.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2016-07-12, 21:30   

mrsulki napisał/a:
W/g mnie to zbiornik do odpowietrzania układu a ten "cycek" za górnym przewodem miał kiedyś ciąg dalszy w postaci gałki za pomocą której po odkręceniu wypuszczało się powietrze.

Na pewno nie a zbiorniczek od citroena c25 mam ale będę dopiero po 24 lipca
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-07-13, 23:25   

mrsulki napisał/a:
W/g mnie to zbiornik do odpowietrzania układu a ten "cycek" za górnym przewodem miał kiedyś ciąg dalszy w postaci gałki za pomocą której po odkręceniu wypuszczało się powietrze.


ten cycek na górze łączył się rurka ze zbiorniczkiem wyrównawczym .

Można to całe gówno wywalić , połączyć grube węże , zasilają nagrzewnicę w środku .

górne wyjście z chłodnicy na wężu przerobić, wstawić w układ rurkę z której wychodzi króciec połączony rurką ze zbiorniczkiem wyrównawczym . po zawodach, układ się odpowietrza , przelewa , działa .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Peugeot-504 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: j5
Dołączył: 18 Cze 2016
Wysłany: 2016-07-14, 07:09   

Może by tak jakiś rysunek techniczny dla potomnych :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-07-16, 11:48   Re: Peugeot J5 - co to za element w układzie chłodzenia?

pingwin52 napisał/a:
...
Czy jeżeli połącze te dwa grube i wywale ten cienki to coś się będzie złego działo?
...

Możesz ten element trwale usunąć. Grube przewody połącz ze sobą króćcem.
Natomiast cienki przewód ten od zbiorniczka wyrównawczego musisz podłączyć w dowolnym górnym punkcie układu chłodniczego.
.
Rozważ jeszcze poprawę skuteczności układu chłodzenia, mój silnik był taki sam:
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=18114
.
.
.
Edit:
O... Adam... powieliłem Twoja wiedzę :)
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Peugeot-504 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: j5
Dołączył: 18 Cze 2016
Wysłany: 2016-07-16, 11:58   

Fajnie by było jakbyś to zademonstrował na przykładzie Twojego J5 znaczy się fotkę wrzuć :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-07-16, 12:32   

Ja już go nie mam, ale dziwi mnie że masz kłopot z wyobraźnią, jak wyglądają połączone ze sobą 2 przewody...
Kawałek rurki/króćca, 2 opaski i gotowe.
Możesz zastosować trójnik, jedno w wyjść o małym kalibrze wykorzystać dla cienkiego przewodu.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Peugeot-504 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: j5
Dołączył: 18 Cze 2016
Wysłany: 2016-07-16, 13:00   

Socale napisał/a:
Ja już go nie mam, ale dziwi mnie że masz kłopot z wyobraźnią, jak wyglądają połączone ze sobą 2 przewody...
Kawałek rurki/króćca, 2 opaski i gotowe.
Możesz zastosować trójnik, jedno w wyjść o małym kalibrze wykorzystać dla cienkiego przewodu.

Z moją wyobraźnią jest wszystko ok... z tym łączeniem bardziej mi chodziło o to w którym miejscu było by najlepsze ? czy dać kolanko zaraz przy tym cieknącym badziewiu czy np tuż przy sciance grodziowej... z której te przewody wychodzą...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-07-16, 13:51   

Aaaaa, rozumiem...
Dla poprawności działania układu chłodzenia nie ma to znaczenia, jak wygodniej. Ja jestem zwolennikiem stanu fabrycznego, więc zostawiłbym furtkę na powrót do oryginału, może kiedyś trafi się puszka i założysz.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***