Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Projekt Kapelusz
Autor Wiadomość
ipy 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Rogalik Ducato 2.3 150 2013
Nazwa załogi: 3 Kapelusze
Dołączył: 18 Sie 2016
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-10-08, 16:01   

Witam po długiej przerwie. Po czterech udanych sezonach spędzonych w przyczepce biwakowej, nadszedł czas na zbudowanie kampera.

Na bazę kupiłem Sprintera 312 Max z 1997 roku. Auto jest zarejestrowane jako ciężarowe na prywatną osobę, nie ma w dowodzie VAT1, jest sześcioosobowe, posiada z przodu fotel kierowcy i podwójną kanapę, zaś z tyłu potrójne siedzenie z autobusu, z pasami biodrowymi. Za tą kanapą znajduje się ściana grodziowa, w górnej części stała, a w dolnej, od oparć foteli, wykonana z wiszącego materiału dywanowego.

Założenie jest takie, że sprinter będzie 3- osobowy: z przodu pojedyncze fotele kierowcy i pasażera, z tyłu jeden fotel pasażera. Kupiłem zestaw foteli z Renault Espace, fotel tylny ma własny podajnik z 3-punktowym pasem.

No i czas na pytania ;-)

Czy mogę zdemontować ścianę grodziową i tak jeździć?

Czy mogę zamontować fotel drugiego rzędu w innym miejscu, niż obecna ławka? (ma być bliżej drzwi i nieco do tyłu).

Czy jest szansa, że po zabudowaniu i wyposażeniu w niezbędne sprzęty auto będę mógł zarejestrować jako kamper- bez faktury od firmy wykonującej przeróbki?

Takie pytania na teraz, o układzie wnętrza i dokładnym wyposażeniu później.

Pozdrawiam Budowniczych i z góry dziękuję za porady!

3.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 144,63 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 203,85 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 113,9 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rakro1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Piwa: 197/157
Skąd: Dębica
Wysłany: 2018-10-08, 17:44   

Materac "domowy" jest bardzo ciężki a warto walczyć o kilogramy na każdym etapie budowy.Może wystarczyłoby coś taniego,mniej wygodnego ale jednak lżejszego i również co bardzo ważne niższego - na jednym możesz zyskać np.8 cm wysokości.Fajnym rozwiązaniem jest demontowalna konstrukcja nośna dla materaca kładzionego na przednich fotelach.Chyba Darek Szczecin niedawno pokazywał na zdjęciach.Dla dziecka super a dla Was szansa na większą intymność z tyłu (chyba,że to pojedyncze dla Ciebie :wyszczerzony: ,to nie wiem). Wtedy tylne łóżko wyżej i duża przestrzeń na coś o czym teraz nawet nie wiesz.U mnie to skuter ale w wyższym aucie.Pozdrawiam,trzymam kciuki i zazdroszczę bo zaczynasz piękną zabawę.Dla wielu budowanie jest celem samym w sobie.Podróżują aby przetestować swoją pracę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-10-08, 19:04   

ipy napisał/a:
zarejestrować jako kamper- bez faktury od firmy wykonującej przeróbki?

Jeżeli masz działalność , dodajesz sobie o ile pamiętam kod PKD – 45.20.Z i sam sobie wypisujesz oświadczenie o przebudowie .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ipy 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Rogalik Ducato 2.3 150 2013
Nazwa załogi: 3 Kapelusze
Dołączył: 18 Sie 2016
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-10-08, 19:15   

Póki co najbardziej interesuje mnie fakt, czy mogę zdemontować ściankę między kabiną a paką, żeby uzyskać przestrzeń po całej długości auta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-10-08, 19:31   

ipy napisał/a:
czy mogę zdemontować ściankę
W ciężarowym od któregoś roku , produkcji czy rejestracji , nie pamiętam było pisane na forum , jest obowiązek posiadania takowej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KACPERKI 2 
weteran
Dawniej nick: Agat ;-)


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: Palma na boku ;-)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lut 2016
Piwa: 60/59
Skąd: z nad morza ;-)
Wysłany: 2018-10-08, 19:39   

Jesteś na forum od sierpnia 2016 czyli już ponad 2 lata a to niemało.
Chcesz budować od podstaw ( i super ) więc zapewne przeglądałeś forum w wątkach o budowaniu a tam temat wałkowany jest bardzo mocno w zakresie zmian konstrukcyjnych i sposobów ich legalizacji. Jeśli nie czytałeś to... chyba powinieneś przeglądnąć tematy (choćby Kaszuba) i sam przekonasz się że pytań które zadałeś w pierwszym poście - nie zadałbyś już wcale...

Sądzę że wielu kolegów z forum po prostu nie chce się n-krotnie powtarzać i odpowiadać na te same pytania po wielokroć.

Zatem moja rada - poczytaj choć ze dwa wątki o budowie ( wybierz sobie jakie ) a zapewniam że poświęcony czas zaowocuje ... :spoko

ad ściany grodziowej - formalnie nie wolno Ci jeśli chcesz jeździć cały czas i bez zmiany przeznaczenia auta.
Jednocześnie - oczywiście że wolno ale "na czas budowy kampera" po którym to musisz zmienić przeznaczenie na "specjalny kempingowy" bo ten przegrody mieć nie musi.
_________________
Po prostu od dawna lubię Mercedesy... ;-) osobowe i takie... z "Palmą na boku" ;-)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-10-08, 20:47   

Agat nie krzycz na kolegę bo się zamknie w sobie na następne dwa lata...
Wywalaj ścianę, wsadzaj fotele jak chcesz. I buduj co masz zbudować. Potem zmień przeznaczenie. Fotele były więc miał 6 osób w dowodzie. Wywalajac fotele nie robisz zmian konstrukcyjnych. Robisz to Wywalajac ścianę. Ale możliwie, że nikt do tego wynikać nie będzie. Podejdź na stację i przedstaw sytuację. Powiedz, że masz sprintka z 6 fotelami i chcesz wywalić 3(uwazam za błąd, że nie zrobisz na 4 osoby) i powiedz, że grodzki nie było jak kupiłeś. Zobaczysz co oni na to. Podejdź do kilku stacji. Będziesz miał jasność. Do działa bo szkoda czasu na pierdzielenie... :zastrzelic

Edyta: baza super. Niska jak dlamnie. Ale z przyczepy do sprintka to jak z lepianki na salony! Powodzenia!
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KACPERKI 2 
weteran
Dawniej nick: Agat ;-)


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: Palma na boku ;-)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lut 2016
Piwa: 60/59
Skąd: z nad morza ;-)
Wysłany: 2018-10-08, 21:22   

KASZUB napisał/a:
Agat nie krzycz na kolegę bo się zamknie w sobie na następne dwa lata...


Toć ja nie krzyczę tylko subtelnie wskazuję kierunek podróży :spoko
_________________
Po prostu od dawna lubię Mercedesy... ;-) osobowe i takie... z "Palmą na boku" ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ipy 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Rogalik Ducato 2.3 150 2013
Nazwa załogi: 3 Kapelusze
Dołączył: 18 Sie 2016
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-10-13, 07:54   

Gwoli upewnienia: mój Sprinter ma datę pierwszej rejestracji: sierpień 1997. Wobec zapisu w Ustawie:

"4.Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom:

.....

7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.;",

Czy wobec tego mogę śmiało zdemontować tą ściankę- samoróbkę i tak jeździć?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-10-13, 08:01   

Wszystko możesz. Przy kontroli reszta to już interpretacja własna sprawdzającego. Ja cie nie straszne! Bo sam mam wiele przepisów w :dupie. Gdyby tak się stosować do każdego to z domu byś nie wyszedł bez pozwolenia. Wywalaj ta ścianę i się nie łam.
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ipy 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Rogalik Ducato 2.3 150 2013
Nazwa załogi: 3 Kapelusze
Dołączył: 18 Sie 2016
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-10-22, 10:10   

Auto ma usuniętą ścianę grodziową, tapicerki i wygłuszenie z wełny mineralnej. Blachy- jak na 21 lat- są w zaskakująco dobrym stanie.

Dzisiaj przyjdzie pierwsza, testowa porcja maty butylowej i pianki kauczukowej.

Posłuchałem porady i auto będzie w wersji 4-osobowej.

Obecnie zastanawiam się nad kwestią siedzeń. Na razie jest pewien miszmasz: fotel kierowcy z jakiegoś innego auta jest zamontowany przy pomocy dodatkowych wzmocnień po bokach skrzynki. Ławka 3-osobowa pochodzi najpewniej z autobusu i jest przykręcona od spodu podłogi na 4 śruby (w tym jedną z nakrętką motylkową). Siedzenia ławki mają pasy biodrowe.

Kupiłem ładny zestaw foteli z Espace. Przednie będę miał zamocowane do skrzynek przez blacharza (mam już pojedynczą skrzynkę dla pasażera z przodu).

Pozostaje kwestia tylnej ławki. Opcje są 3:
- skracam obecną ławkę o 1 fotel;
- zlecam blacharzowi wykonanie i zamocowanie stalowej ramy pod fotele z Espace;
- wykonuję solidną skrzynię o wysokości około 20cm, na której montuję fotele z Espace. Skrzynia będzie trwale umocowana do ścian, podłogi i przyszłej łazienki.

Trzecia opcja jest najkorzystniejsza jeśli chodzi o zagospodarowanie wnętrza, ale pewnie kompletnie idiotyczna pod względem przepisów i bezpieczeństwa.

Proszę o ocenę powyższych pomysłów.

Chętnie porozmawiałbym z kimś na żywo o projekcie, mogę podjechać w okolice Bydgoszczy

FotelPasazera.jpg
Plik ściągnięto 2510 raz(y) 74,98 KB

FoteleTyl.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 90,26 KB

FoteleBok.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 99,61 KB

Ladownia.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 115,45 KB

FotelKierowcy.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 84,89 KB

Espace.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 103,77 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-10-22, 10:32   

Rama pod dwa fotele byłaby ok. W ramę możesz wstawić zbiornik czy zrobić szufladę. I nie musisz przesadzać z montowanie ich do wszystkiego co pod ręką... Zamocuj je porostu do podłogi. Anie dodatkowo ściany, kabiny, drzwi i co tam znajdziesz... Orginalne fotele też nie mają dużo śrub. Ławka od Ducato nowego na 3 osoby jest na 4 srubach. Dobierz tylko dobre śruby daj spore podkładki i będzie git :bigok Obawiam się, że fotele będą dosyć szerokie i zajmą ci trochę miejsca. Nie wiem czy to najlepszy wybór. Widziałem podobne na alledrogo. Gość je kupił i pozbywal się bo mu autko umarło. Duży plus za zintegrowane pasy.
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-10-22, 14:25   

Ja zamiast podkladek pod spodem proponuje profil zimnogiety, taki np 30x20 ustawiony tak jak stelaz ramy wszerz i przewiercony w miejscu srob, w razie W nie wyrwie.
A jak kolego bedziesz sie pozbywal tego fotela kierowcy to dawaj znac, pohandlujemy :spoko
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darecki_77 
początkujący forumowicz

Nazwa załogi: Banda Czajnika
Dołączył: 01 Sty 2018
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-24, 23:25   

Też planowałem użyć foteli z Espace bo niewiele foteli ma zintegrowane pasy 3 punktowe. Niestety fotele te mają mocowania w szyny lub zapięcia, są duże i ciężkie. Długo szukałem i finalnie wczoraj kupiłem takie, było 7 zostało gościowi 4.

https://www.olx.pl/oferta...D5-IDvXZL9.html

_________________
Darecki_77
Warszawa
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ipy 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Rogalik Ducato 2.3 150 2013
Nazwa załogi: 3 Kapelusze
Dołączył: 18 Sie 2016
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-12-09, 14:09   

Prace nad Pojazdem Kapeluszników powolutku posuwają się do przodu- nie mam presji na czas, ponieważ sezon 2019 zasadniczo spędzimy jeszcze w przyczepce biwakowej.

Auto przeszło solidny serwis: płyny i filtry, plus układ kierowniczy i hamulec ręczny.

Dach kabiny kierowcy okleiłem 2 kawałkami maty alu-butylowej, na to nakleiłem 2 warstwy spienionego kauczuku- będzie jeszcze 3-cia warstwa.

Zdemontowałem podstawy przednich foteli, w miejsce podwójnego fotela pasażera kupiłem pojedynczą podstawę. Do obydwu podstaw przyspawałem stalowe profile rozmiarowo dopasowane do foteli z Espace. Fotele gruntownie odświeżyłem.

Podłoga i ścianka grodziowa w przedniej części auta zostały odsłonięte. Było zaskakująco mało rdzy jak na 21 lat- głównie powierzchniowej w miejscach styku z podstawami foteli. Potraktowałem ją Cortaninem a następnie Hammerite. Tam gdzie oryginalna mata bitumiczna była luźna, została odłupana, a gdzie mocno trzyma, pozostawiona.

W najbliższym czasie planuję montaż pasów bezpieczeństwa do założonych już foteli. Dokończę izolację dachu kabiny kierowcy oraz jej podłogi i ścianki grodziowej.

Podloga.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 105,97 KB

Hammerite.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 100,27 KB

Alubutyl.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 127,9 KB

Kauczuk.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 90,74 KB

Kierowca.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 83,19 KB

Pasazer.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 84,45 KB

Kable.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 92,6 KB

Bialo.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 92,38 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***