Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kamper na Citroenie 2.0 oraz Fordzie 2.0
Autor Wiadomość
Blizzard2016 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Rozeznaje opcje...
Nazwa załogi: GlobTrotuar
Dołączył: 30 Wrz 2016
Postawił 1 piw(a)
Wysłany: 2017-05-16, 18:53   

Ciekawe jak te wloskie marki utrzymuja wartosc rynkowa porownywalnie z niemieckimi kamperami. Czy tez nikt nie wie, bo rynek nowych pojazdow jest zbyt maly i mlody zeby wiedziec? :roll:

Tu jest maly przyklad jak trzeba uwazac z wyborem producenta...
https://www.youtube.com/watch?v=Ai0GW4F0ulw
:roll:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rjas 
stary wyga


Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Piwa: 21/12
Skąd: Przybysławice/Kraków
Wysłany: 2017-05-16, 21:21   

Blizzard2016 napisał/a:
Tu jest maly przyklad jak trzeba uwazac z wyborem producenta...
https://www.youtube.com/watch?v=Ai0GW4F0ulw
:roll:


Ten to akurat w Krakowie wylądował i była o nim dyskusja na forum :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2017-05-16, 21:39   

Nie ma co generalizować, ale pamiętam, że jeden z forumowiczów, też zaliczył wtopę z nowym Rollerem.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Blizzard2016 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Rozeznaje opcje...
Nazwa załogi: GlobTrotuar
Dołączył: 30 Wrz 2016
Postawił 1 piw(a)
Wysłany: 2017-05-16, 22:15   

Pogrzebalem troche w Internecie, i z radoscia potwierdzam, ze rzeczywiscie wiele reputowanych producentow juz oferuje 2 L silnik z Citroena
Jumpera, czyli Peugeot Boxer, o roznej mocy, lacznie z 160 KM, co powinno wystarczyc na popychanie 3.5 tonowej beczki. Przedniej jakosci
Dethleffs jest miedzy nimi! Jak milo jest widziec, ze jest wybor i mozna obejsc ta mordercza akcyze :lol:
Podejrzewiam, ze i inni zrobia to samo, to bedzie jeden z standardow w ofertach na 2018 sezon, silniki malej pojemnosci robia furore.

Osobnym tematem jest cala sprawa dotyczaca dodatkowych kosztow. Jest wymagany specialny plyn/katalizator, "15-litrowy zbiornik
zawierajacy 'AdBlue' katalizator wystarcza na 10,000 kilometrow", jak mowa w zalaczonym artykule. Czy ktos cos o tym wie? Ile kosztuje litr tego plynu?

Wlasciwie sam sobie odpowiedzialem na to pytanie...
http://www.motofakty.pl/a...e-go-bac-1.html

Dalej, na temat samego silnika:
https://www.autoevolution...ine-111062.html
Dzieki za porady!

Pozdrowienia dla wszystkich Kamperowiczow, udanych podrozy tego lata!
Ostatnio zmieniony przez Blizzard2016 2017-05-16, 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2017-05-16, 22:33   

Ile kosztuje litr tego plynu?
Ok 2 zl /l opakowanie 20l 37zł
Tragedi nie ma
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Blizzard2016 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Rozeznaje opcje...
Nazwa załogi: GlobTrotuar
Dołączył: 30 Wrz 2016
Postawił 1 piw(a)
Wysłany: 2017-05-16, 22:39   

papamila napisał/a:
Ile kosztuje litr tego plynu?
Ok 2 zl /l opakowanie 20l 37zł
Tragedi nie ma

Dzieki, to dobra wiadomosc :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Aran-70 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Citroen Moncayo
Nazwa załogi: ARAN-70
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Kwi 2016
Piwa: 8/9
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2017-05-17, 00:01   

papamila napisał/a:
Ile kosztuje litr tego plynu?
Ok 2 zl /l opakowanie 20l 37zł
Tragedi nie ma


Ja kupuje adblue po 1 zł netto za litr
Arek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2017-07-07, 16:48   

Niestety jako sprzedawca mam już bardzo złe doświadczenia z kamperami na podwoziu Ford 2.0 170KM z silnikami euro6.
Problem stwarzają wtryskiwacze - ostatnio klient nie dojechał nowym samochodem z Katowic do Warszawy - poleciały dwa wtryskiwacze. W kolejnym samochodzie ciągle jest problem z DPF - też wina wtryskiwaczy. Takie też doświadczenia mają moi koledzy z konkurencji. Ale sama awaria samochodu to nie koniec problemów - w serwisach Forda trzeba czekać 3-4 tygodni na dostawę części zamiennych czyli wtryskiwaczy. Problem nie dotyczy tylko Polski - ale całej Europy. Ostatnio Ford Polska otrzymał 6 sztuk wtryskiwaczy na 11 samochodów Ford Transit 2.0 170KM uziemionych w serwisach w całej Polsce. Pomijam już temat nie uznawania gwarancji na podwozia kamperów przez Ford Polska. Za naprawy wtryskiwaczy fabrycznie nowych kamperów płacą sprzedawcy a naprawa kosztuje około 5000 złotych. Wobec takiej sytuacji w tej chwili nie zamawiam kamperów na podwoziu FORD, bo z tą wiedzą nie mógłbym z czystym sumieniem oferować ich klientom.
Podobno sytuacja ma się poprawić, bo podobno w egzemplarzach wyprodukowanych po czerwcu tego roku mają być montowane wtryskiwacze od innego dostawcy. Ale czy będzie lepiej to dowiemy się dopiero za jakiś czas. Datę produkcji podwozia można sprawdzić w systemie Ford ETIS
Jak na razie z podwoziami CITROEN 2.0 nie ma takich problemów - osprzęt silnika jest podobno inny.
FORD twierdzi że przyczyną jest sposób produkcji kampera w fabryce - co chwile odpalanie silnika i podjeżdżanie o parę metrów. Tylko że kampery na podwoziu Fiat są tak samo produkowane i nic takiego się nie dzieje.
O tym problemie dyskutowano też na brytyjskim forum camperowym.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Aran-70 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Citroen Moncayo
Nazwa załogi: ARAN-70
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Kwi 2016
Piwa: 8/9
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2017-07-07, 17:29   

kaimar napisał/a:

FORD twierdzi że przyczyną jest sposób produkcji kampera w fabryce - co chwile odpalanie silnika i jpodjeżdżanie o parę metrów.

Większej głupoty nie słyszałem. Jaki ma wplyw co chwile odpalanie i podjezdzanie o parę metrów do "całej żywotności silnika"? Myślę, że gdzie indziej leży problem. Ale jak niewiadomo o co chodzi to chodzi o kasę czyli pewnie się nie dogadał producent kamperów z Fordem.

Arek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
NINED 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Knaus SKY TI 650 MF Silver Selection, Ducato
Nazwa załogi: NINED
Dołączył: 27 Sie 2016
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2017-07-08, 18:07   

Aran-70 napisał/a:
kaimar napisał/a:

FORD twierdzi że przyczyną jest sposób produkcji kampera w fabryce - co chwile odpalanie silnika i jpodjeżdżanie o parę metrów.

Większej głupoty nie słyszałem. Jaki ma wplyw co chwile odpalanie i podjezdzanie o parę metrów do "całej żywotności silnika"? Myślę, że gdzie indziej leży problem. Ale jak niewiadomo o co chodzi to chodzi o kasę czyli pewnie się nie dogadał producent kamperów z Fordem.

Arek


Są dwie możliwości: albo tylu durni pracuje w Fordzie (Ford gówno wort), albo Ford ma swoich klientów za durni.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2017-07-08, 19:25   

NINED napisał/a:
Są dwie możliwości: albo tylu durni pracuje w Fordzie (Ford gówno wort), albo Ford ma swoich klientów za durni.

A może i jedno i drugie... :zastrzelic
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yans1 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Na ten moment z wypożyczalni
Nazwa załogi: Krzyś, Ola i Bartek
Dołączył: 04 Cze 2016
Postawił 9 piw(a)
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-07-09, 12:23   

Wydaje mi się że to są efekty żyłowania silników. Kiedyś 170KM było z pojemności 3.0 a teraz z 2.0 plus turbo. Producent wtrysków dał d... i takie są efekty :gwm Miejmy nadzieję że Ford naprawi swój błąd i będzie montował lepszej jakości wtryski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2017-07-09, 14:03   

NINED napisał/a:


Są dwie możliwości: albo tylu durni pracuje w Fordzie (Ford gówno wort), albo Ford ma swoich klientów za durni.


Takie czasy, to nie tylko kwestia Forda. Np. BMW do całkiem niedawna klepało rodzinę silników 3.0d które z powodu błędnego umiejscowienia wtryskiwaczy w zasadzie z czasem Musiały się zatrzeć. Ale ponieważ ten czas następował sporo po 200 tys km i sporo po wszelkich nawet dodatkowych gwarancjach to BMW miało to w dupie z pełną świadomością.
Zrobić Nowy, od podstaw, silnik tak żeby był on odrazu super udaje się różnym firmom ale jak sądzę bardziej przypadkiem :lol:
A co do dwulitrówek hdi od PSA to bym się nie bał. Nikt nie robi lepszych 2 litrowych diesli. I wiadomo, że w kamperze jeżdżą one zawsze z max obciążeniem (3,5 t albo więcej..) ale z drugiej strony robią małe przebiegi, raczej w trasie, bez ciągłego odpalania i gaszenia itp itd. Takie 2.0 160km 6b uważam za idealny wybór z powodów akcyzowych. Najlepszy jest oczywiście 3.0 180km ale niebawem go w ogóle nie będzie bo za mało ma ekologii.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2017-07-09, 21:55   

Bajaga napisał/a:

Takie czasy, to nie tylko kwestia Forda. Np. BMW do całkiem niedawna klepało rodzinę silników 3.0d które z powodu błędnego umiejscowienia wtryskiwaczy w zasadzie z czasem Musiały się zatrzeć. Ale ponieważ ten czas następował sporo po 200 tys km i sporo po wszelkich nawet dodatkowych gwarancjach to BMW miało to w dupie z pełną świadomością.


O której generacji piszesz? Diesle BMW 3.0d (M57 i kolejne wersje rozwojowe) to zdecydowanie jedne z najlepszych diesli na rynku.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2017-07-09, 22:42   

Rav napisał/a:

O której generacji piszesz? Diesle BMW 3.0d (M57 i kolejne wersje rozwojowe) to zdecydowanie jedne z najlepszych diesli na rynku.

Zależy jaki przebieg mają... Mówienie o jakimś silniku, że jest dobry może mieć miejsce wyłącznie przy przebiegach 300 tys+ km.... Silniki bmw nie są w kategorii dobrych.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***