Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Truma combi 6 diesel,czy truma combi gaz?
Autor Wiadomość
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2016-09-25, 20:34   Truma combi 6 diesel,czy truma combi gaz?

Moje rozważania są takie,żeby lodówka była kompresorowa.Kuchenkę już mam 3 palnikową więc ona będzie na gaz.Zastanawiam się jaki piec ewentualnie zakładać.
Albo truma combi 6 diesel plus 230v,
albo truma combi 6 gaz plus 230v.
Czy ktoś może używał taki piec (diesel)i może się podzielić doświadczeniami.....
Jak działa,czy w środku ..ropuchą..nie śmierdzi itd...
Czy jest zadowolony z użytkowania...
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-12-26, 17:34   

Przyłączam się do pytania. Diesel kusi większą prostotą układu, a straszy spalinami. Amperaż poboru diesla większy... trzeba to uwzględnić. Mniejsza sprawność nie jest problemem.

Prosimy już wspólnie o uwagi i podpowiedzi
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2016-12-26, 23:53   

Ponieważ ..blaszak.. jest mały i częsta wymiana butli była by upierdliwa a tak tylko do kuchenki 5 litrów gazu wystarczy.Diesla tankować mogę i codziennie a opitalać się z butlami i tasiemkami w ciasnej szafce to ble....
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-12-27, 00:34   

Jak wygląda prowadzenie przewodów powietrznych pod podłogą ? sztywne czy jakoś osłaniane flex , izolowane cieplnie i w jaki sposób ?
Odprowadzenie spalin z Trumy... jakim przewodem , na ścianę czy lepiej nad dach ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2016-12-27, 21:43   

W przyczepach np.pod podwoziem idą takie same przewody do ogrzewania (truma 70 mm) tylko w specjalnej rurze osłonowej (wygląda tak samo tylko jest czarna).Za zadanie ma chronić i trochę odizolowywać żeby nie stygło za bardzo.
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-12-27, 22:44   

Tak myślałem, więc takie wzmocnione i izolujące zaplanuję. Dziękuję za podpowiedź.
Czy Truma Combi ma swoją pompę z bojlera, która zasysa wodę do podgrzania i podaje z boilera ciepłą np. do prysznica, czy trzeba ten układ dodatkowo zaprojektować ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-12-27, 22:46   

trzeba pompę
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-12-27, 23:19   

Wystarczy jedna, za boilerem, która jednocześnie zasysa do boilera, czy muszą być dwie , w dodatku zgrane ze sobą wydajnością ?
Jaki powinien być wydatek pompy, w litrach na /minutę ,żeby prysznic był komfortowy ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nikita55 
stary wyga

Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sty 2015
Piwa: 28/12
Skąd: Nieokreślone
Wysłany: 2016-12-27, 23:31   

Też mnie interesuje TRUMA combi diesel.Sama truma jest standardowa czyli w skrucie wejście wody, wyjście wody ciepłej.Pompę montujesz w zbiorniku wody (lub obok jeśli pompa ciśnieniowa).Woda idzie bezpośrednio do kranów (zimna)lub przez trumę (ciepła).
Pompka np.19 litrów na minutę jest ok.(zanurzeniowa).Pompy ciśnieniowe mają mniej (chyba 10 litrów na min)ale według mnie lepiej się korzysta.Co do ..komina..to jak w blaszaku to lepiej przez ścianę boczną (zresztą chyba taka opcja tylko jest w standardzie).W zestawie jest też pompka do diesla którą podłącza się do baku.Najnowsze modele mają już seryjnie montowane grzałki na 230 v.... :wyszczerzony:
_________________
nikita55
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-12-28, 07:32   

"Prysznic komfortowy"..... :?: Z pewnymi ograniczeniami tak.

A więc... perlator i słuchawka z zamknięciem strumienia wody.


W ok 110 litrach wody " O Sole mio" długo nie pośpiewasz w trakcie ablucji. ... :idea

Co do pomp i ich wyboru, czy zanurzeniowa, czy też ciśnieniowa - mam do tej pory dylemat. :?

Obecnie mam ciśnieniową i upierdliwe czyszczenie, buczy też z lekka , oraz świadomość potencjalnej nieszczelności i zalania budzi malutkie obawy. Układ za to prostszy - niby?

Warto dać dodatkowy filtr przed pompą a za nią zbiornik ciśnieniowy. Czyli już prosto nie jest.
Rozkręcanie tego mnie męczy, może z racji dostępu. Fitr, pompa, zbiornik wyrównawczy mam w "kupie" , czyli gówniana lokalizacja :?
O syfie w pompie pisałem


Zanurzeniowe, wymagają np. trzech kranów z mikrowyłącznikami i kabelków poprowadzonych do pompy.
Raz na początku więcej roboty potem luzik. W razie awari pompy na wyjeździe można wozić zapasową, która na co dzień pełnić może rolę "przepompowni" wody z np. kanistra/transportera do zbiornika w kamperze.

Pewnie ktoś powie, że krany się psują....
Tak stare mogą częściej, nowe raczej nie. :lol: (miałem stare i ok z 15 lat w Hymer Eriba).

Ale wg. mnie to niemal równoważne systemy. :!: Kwestia podejścia i przypadku.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2018-01-09, 14:07   

Witam, czy ktos moze mi w powiedziec jaka jest roznica miedzy

a

?
oba niby do tego samych modeli ..
znalazłem info na stronie niemieckiego sprzedawcy że te modele mają taki sam wydech jak Combi 6 Plus, ale całkowita dowolność jaką posługują się sprzedawcy w określaniu modelu jest rozbrajająca.. Osobiście bym ich wszystkich wytarzał w smole i pierzu.

Zadalem pytanie sprzedajacemu ...juz dwa razy... czy to 64L pasuje do Combi 6 Plus... bez odzewu...
Z gory dziekuje za pomoc...


pozdrawiam
Rafal

edit..
probowalem to kupic w GB za 29 funtów, ale wrócili mi pieniadze (glupie zlodzieje) tlumaczac ze producent to wycofał i teraz proponują mi z innym numerkiem za 66 funtów...
wiec moze to stara nowa dostawa, a tower ten sam?
ktos sie orientuje?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***