Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Co sądzicie o silnikach Fiat Ducato 2,0 JTD 115 KM
Autor Wiadomość
Zbigniew Mazur 
trochę już popisał

Twój sprzęt: HYMER EXSIS 512
Nazwa załogi: ZBIMAZ
Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: SOSNOWIEC
Wysłany: 2013-10-07, 13:21   Co sądzicie o silnikach Fiat Ducato 2,0 JTD 115 KM

Czy może ktoś powiedzieć jak sprawują się siniki Fiat Ducato 2, 0 JTD 85 kW / 115.
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2013-10-07, 13:26   

To nowa jednostka, pewnie wielu opinii nie będzie na jej temat. Rokowania są dobre - to ewolucja bardzo porządnego fiatowskiego 1.9jtd (montowanego oprócz grupy fiata także np. w saabach, oplach, załapał się nawet do jednego z modeli cadillaca), który jest trwały i ekonomiczny.
Przemyślałbym kwestię kupowania campera z tym silnikiem - niższa akcyza to jedno, ale następny w kolejce silnik 2.3jtd ma lepsze parametry (130KM, 320Nm) i łączony jest ze skrzynią 6b (2.0 - 5b) o zdecydowanie dłuższych przełożeniach (ciszej i bardziej ekonomicznie w trasie).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-10-07, 14:48   

w 2,3 może nieznacznie ciszej ale ta 6 przy 130KM to nadbieg i poniżej 90 trzeba redukować
a ekonomią silnik 2.0 bije go na głowę, jest bezkonkurencyjny przy jeżdzie 100-120km/h
szybciej to faktycznie jest głośniej, ale bez tragedii (wynikato z obrotów)

co do trwałosci to jak narazie zrobione ponad 60.000km- bez zastrzeżeń
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2013-10-08, 08:55   

Jeżeli będę kupował nowego kampera, to właśnie 2.0 115KM. 30 000 zł oszczędności, a w razie czego można zaczipować, albo nawet za parę lat wymienić silnik na większy.
Nie wiem gdzie można zrobić jazdę próbną, bo na targach dają się przejechać tylko większymi silnikami. Ostatnio jeździłem Hymerem 2,3 i 7m długości w okolicach Dusseldorfu - rewelacja.
Kampera zamierzam używać do wypoczynku i dłuższych wyjazdów bez pośpiechu. Nie interesują mnie prędkości powyżej 100km/h. Wystarczy 80-90. Teoretycznie 115 koni i 3,5 tony powinny sobie dać radę, a nawet być ekonomiczne.
Gdyby nie akcyza, to wolałbym słabszy 130KM z dwóch 2,3 litrowych silników, bo zawsze to mniej wysilony, a masa silnika prawdopodobnie taka sama, co 2.0. Mocniejszy 2.3 148KM waży chyba o 50 kg więcej.

Tutaj mój wątek na ten temat: http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=16404
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wiktor 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Ford Rimor
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2013-10-08, 11:32   

Wypożycz go sobie na weekend od www.campery24.eu i przetestuj (Burstner Argos Time).
Montowanie tego silnika do kampera jest "porażką". Dynamika dyskusyjna - szczególnie na podjazdach autostradowych , spalanie 12-15l/100 km.
Jeździłem autem z takim silnikiem (nie camper) i zdecydowanie odradzam.
Pozdrawiam,
_________________
Grzegorz+Beata
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szymek1967 
Kombatant


Twój sprzęt: VW colorado KARMANN
Nazwa załogi: rodzinka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2011
Otrzymał 35 piw(a)
Skąd: zielona gora
Wysłany: 2013-10-08, 11:43   

Wiktor napisał/a:
Montowanie tego silnika do kampera jest "porażką".


nie do konca się z tą tezą zgodze :-/
silnik który ma moc ponad 100 kucy a i moment obrotowy spory :)

co maja powiedzieć ludkowie którzy posuwają na motorach 75 kucyków i w dodatku bez turbinki,e ?
jakoś sobie daja rade :ok

ps. kamper nie słuzy do rajdów górskich a zaoszczedzone kilkadziesiat tysi na akcyzie wynagrodzi wszelkie braki ( o ile o takich możemy mówić )

w tej kwestii niech wypowiedaja sie posiadacze kamperków z tymi silnikami
oni beda najbardziej opiniotwórczy :spoko

ps2.
dzony,
bardzo słuszna decyzja , to jest ten kierunek :)
_________________
szymek1967
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wiktor 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Ford Rimor
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2013-10-08, 12:00   

Można długo dyskutować o mocy jak i przebiegu momentu obrotowego danej jednostki. Najlepiej wypożyczyć i samemu przetestować.
Pozdrawiam
_________________
Grzegorz+Beata
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2013-10-08, 13:15   

Może nie umieją jeździć dieslem i wciskają gaz do końca? W swoim samochodzie osiągam spalanie 24% niższe, niż fabryka obiecała.
Jakim cudem ten silnik ma mieć mniejszą dynamikę, niż zachwalane na forum stare wolnossące 2,5?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Simbus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Eura Mobil Activia 690 VB
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 9/16
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-10-08, 14:23   

Wiktor napisał/a:

Montowanie tego silnika do kampera jest "porażką". Dynamika dyskusyjna - szczególnie na podjazdach autostradowych , spalanie 12-15l/100 km.
Pozdrawiam,


Jesteś w dużym błędzie. Tak się składa że mam od lipca tego roku kampera właśnie z tym silnikiem. I uwierz mi że nie chwalę go bo akurat taki mam.. Mocy jest wystarczająco, nawet często za dużo. Na co dzień jeżdzę osobówką z 250 konnym silnikiem więc tym bardziej mógłbym czuć po przesiadce do kampera niedobór mocy.

Jeśli chodzi o spalanie..to potwierdzam to co napisał kolega papamila.
Moje minimalne spalanie jadąc do Bogacs przez Słowację gdzie nie chciałem zapłącić mandaciku wyniosło 7,4 ! Fakt jechałem spokojnie, ale taki wynik ciężko często osiągnąć autem o połowę lżejszym.

papamila napisał/a:

a ekonomią silnik 2.0 bije go na głowę, jest bezkonkurencyjny przy jeżdzie 100-120km/h
szybciej to faktycznie jest głośniej, ale bez tragedii (wynikato z obrotów)


bart.ek napisał/a:

Przemyślałbym kwestię kupowania campera z tym silnikiem - niższa akcyza to jedno, ale następny w kolejce silnik 2.3jtd ma lepsze parametry (130KM, 320Nm) i łączony jest ze skrzynią 6b (2.0 - 5b) o zdecydowanie dłuższych przełożeniach (ciszej i bardziej ekonomicznie w trasie).


W firmie użytkuje też inne Fiaty Ducato. Z silnikami o oznaczeniu 100 i 120. O ile 100 to dobry silnik i trwały, na łańcuchu z dobrze zestrojoną skrzynią to 120 według mnie to porażka. Fakt 130 koni, jednak moje subiektywne odczucia są takie że jeśli mam jechać w trasę wolę 100. Dodatkowo wszystkie 120 mają wadę fabryczną związaną z przepustnicą i po około 60 tyś. km trzeba się liczyć z naprawą w kwocie około 1500 zł. Ogólnie drugi raz żadnego Ducato z tym silnikiem bym nie kupił.

Podsumowując - nowy silnik 115 2.0 w Ducato to idealne rozwiązanie. Mocy nie brakuje, jest bardzo oszczędny. W kieszeni ze względu na akcyzę zostaje sporo dudków :lol:
Polecam z własnego a nie zasłyszanego doświadczenia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-10-08, 19:13   

Simbus napisał/a:
Z silnikami o oznaczeniu 100 i 120. O ile 100 to dobry silnik i trwały, na łańcuchu z dobrze zestrojoną skrzynią to 120 według mnie to porażka. Fakt 130 koni, jednak moje subiektywne odczucia są takie że jeśli mam jechać w trasę wolę 100. Dodatkowo wszystkie 120 mają wadę fabryczną związaną z przepustnicą i po około 60 tyś. km trzeba się liczyć z naprawą w kwocie około 1500 zł. Ogólnie drugi raz żadnego Ducato z tym silnikiem bym nie kupił.


Gdybyś operował pojemnościami (lub typem) a nie mocą, można by podyskutować, a tak to mówisz sam do siebie ;)
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2013-10-08, 19:20   

silnik 2,3/130ps -jazda od 70 do 120km-srednie spalanie wyszlo 10,7litra
bocznymi drogami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Simbus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Eura Mobil Activia 690 VB
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 9/16
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-10-08, 19:26   

eMKa napisał/a:

Gdybyś operował pojemnościami (lub typem) a nie mocą, można by podyskutować, a tak to mówisz sam do siebie ;)


Gdybyś czytał ze zrozumieniem.. Przecież podałem typ silnika po jego oznaczeniu 100, 115, 120.
Może to bardziej będzie czytelne..

http://pl.wikipedia.org/w...Silniki_.5B1.5D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotr1 
Kombatant


Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010
Piwa: 17/18
Skąd: gdańsk i okolice
Wysłany: 2013-10-08, 20:41   

papamila napisał/a:
w 2,3 może nieznacznie ciszej ale ta 6 przy 130KM to nadbieg i poniżej 90 trzeba redukować
a ekonomią silnik 2.0 bije go na głowę, jest bezkonkurencyjny przy jeżdzie 100-120km/h
szybciej to faktycznie jest głośniej, ale bez tragedii (wynikato z obrotów)

co do trwałosci to jak narazie zrobione ponad 60.000km- bez zastrzeżeń


W moim ivo jest taki sam silnik i z czystym sumieniem mogę go polecić :spoko :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotr1 
Kombatant


Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010
Piwa: 17/18
Skąd: gdańsk i okolice
Wysłany: 2013-10-08, 20:45   

andi at napisał/a:
silnik 2,3/130ps -jazda od 70 do 120km-srednie spalanie wyszlo 10,7litra
bocznymi drogami


Ja ostatnio jechałem przez Słowację i Węgry nie szybciej niż 90 km/h i spalił mi 8.2 l/100km. aż byłem w szoku :spoko :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 500/29
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2013-10-08, 22:15   

Na temat silnika 2.0JTD 115 mam dokładnie takie spostrzeżenia jak Simbus.
Od połowy lipca mam nowego kamperka z tym właśnie silnikiem i nadal jestem w szoku jak dobrze się sprawuje.
To że akurat taki kupiłem to nie kwestia przypadku, a zamierzone działanie.
Wprawdzie nie próbowałem tego silnika przed kupnem i do momentu odbioru kampera nie byłem pewien czy dobrze zrobiłem, ale już po paru kilometrach wiedziałem , że był to strzał w dychę.
Z porównania suchych danych wyszło mi , że 15KM róznicy do wersji 2.3 to niewiele (zakładałem chip-tuning po czasie ale teraz widzę , że będzie to chyba zbędne ), a 50 tys PLN różnicy na akcyzie piechotą nie chodzi.
W praktyce eksploatacja kampera z takim motorkiem wygląda nawet o wiele lepiej niż wynikało by to z parametrów.
Pojazd jeździ "lekko" a wyniki spalania to następna miła niespodzianka.
Przez ostatnie trzy weakendowe wyjazdy zrobiłem ok.2000km , a średnie spalanie za ten dystans wyniosło 9,3l. Połowa tego dystansu to autostrada A4 i inne dwupasmowe drogi (wyjazd do Kłodzka, Łańcuta i Buska Zdroju), gdzie poruszałem się z prędkością 110-130km/h, reszta to jazda 60-90km/h i miasta.
Dzisiaj , korzystając z ładnej pogody i tego , że mam kilka spraw do załatwienia, a kamperek stał pierwszy z brzegu :wyszczerzony: , zrobiłem kółeczko Andrychów- Oświęcim - Alwernia- Kraków (i sporo po Krakowie) - Kalwaria-Wadowice-Andrychów, w sumie ok 220km. Z ciekawości wyzerowałem licznik A po ok 10km i na pozostałym dystansie 210km średnia wyszła mi 7,2l/100km :shock: . Jazda w ruchu z prędkościami 40-80km/h , korek w Oświęcimiu i ok 20km po Krakowie.
Niech ktoś powie, że to nie jest dobry wynik jak na pojazd ważący ze mną,pełnym wyposażeniem i prawie pełnym zbiornikiem wody i paliwa , ok 3300kg.
Wynik nie do pobicia przez silnik 2.3 (blaszak z silnikiem 2.3 w podobnych warunkach drogowych dobija mi do 10l/100km)
Często wytykanym minusem wersji z silnikem 2.0 JTD jest 5-cio biegowa skrzynia i to budziło również moje obawy przed kupnem, ale podobnie jak przy sprawności i spalaniu, również tutaj bardzo pozytywne wrażenia. Faktycznie może przy 130km/h czasami człowiek odruchowo szuka 6-tki (ponad 3500 obr/min) ale umówmy się, kamperem to nie jest prędkość z jaką często i długo się podróżuje.
Jak dodać jeszcze do tego wszystkiego bardzo pozytywne opinie mechaników na temat żywotności i niskiej awaryjności tej jednostki, to jak dla mnie to do nowego kampera nie ma innej alternatywy. To co więcej daje silnik 2.3 nie jest warte w/g mnie 5000 PLN a co dopiero 50000 (w sumie to nie wiem co więcej daje, bo do blaszaka z 2.3JTD różnicy nie widzę, a jeśli to na korzyść 2.0). Różnicę w akcyzie w części wydałem na doposażenie (roleta, TV, TV-sat, klima, solar, markowa pneumatyka, zabezpieczenia, bagażnik na rowery........etc.etc.) i jeszcze sporo zostało na paliwo :spoko

No i najważniejsze - jak wybierzesz taki motorek (akcyza 3.1%) to takie głupie pomysły jak rejestracja na niemieckiego "słupa" , nie będę chodziły Ci po głowie :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***