 |
|
|
Kupno kampera do 100tys.zł. |
| Autor |
Wiadomość |
chris201
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: W planach alkowa
Nazwa załogi: Kris, Monia, Mimo i Maja
Dołączył: 05 Lis 2016 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2016-11-05, 21:33 Kupno kampera do 100tys.zł.
|
|
|
Szanowni,
Planujemy z żoną zakup kampera. Pojazd ma służyć 4 osobom [dwie dorosłe i dwójka dzieci poniżej 10 lat], do dwóch / trzech wyjazdów w ciągu roku. Warunek to samochód który można prowadzić na kategorii B prawa jazdy. Chcielibyśmy wybrać taki, który po jakimś czasie będzie relatywnie łatwo odsprzedać [czyli będzie popularny i ceniony wśród używanych].
Proszę o porady jaki pojazd wybralibyście dla siebie mając do dyspozycji budżet 100tys.zł?
Na co zwracać szczególną uwagę kupując kampera za takie pieniądze?
Czy optymalnym rozwiązaniem będzie alkowa, półintegra, integra, czy wersja z opuszczanym łóżkiem?
Dodam, że nie musi to być samochód możliwe nowy - może być nieco starszy, ale za to mieć np. niezawodny zespół napędowy [silnik, skrzynia] lub inne pozytywne cechy pożądane w kamperach.
Liczę na wasze rzetelne opinie i podpowiedzi oraz o podejście praktyczne jako doświadczeni użytkownicy / serwisanci. Osobiście podoba mi się Ducato już w tej nowej budzie z rocznika powiedzmy 2007, ale czuję że to niekoniecznie musi być dobry wybór. |
| |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2016-11-05, 22:21
|
|
|
Więc po kolei:
- dla 4 osób polecałbym jednak alkowę + łóżka piętrowe na tyle, lub łóżko pełnowymiarowe z garażem poniżej np.
http://otomoto.pl/oferta/...y-ID6yBTV3.html
(w żądnym wypadku nie polecam tego konkretnego egzemplarza)
- łóżko opuszczane ma tę zasadniczą wadę, że uniemożliwia korzystanie ze stolika i siedzeń poniżej niego. Zatem opuszczenie łóżka zamyka znaczną część pomieszczenia i ... trzeba iść spać.
- szukaj jednak Ducato (łatwiej odsprzedać), ale i tak najważniejszy jest zawsze stan. Sprzeda się przede wszystkim pojazd zadbany, niezniszczony, bez przygód na drodze. Osobiście polecam Ducato praktycznie z każdym motorem (z wyłączeniem 2.2 PUMA) oraz Transita 2.4 (wtedy w wersji na bliźniakach + napęd na tył). |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2016-11-06, 00:00
|
|
|
Rav podałeś fajny przykład
alkowa do dzieci
jest gdzie posiedzieć
natrysk oddzielnie
piwniczka i nad nią spanko
dla rodziny 4 osobowej najlepsze rozwiazanie |
|
|
|
 |
chris201
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: W planach alkowa
Nazwa załogi: Kris, Monia, Mimo i Maja
Dołączył: 05 Lis 2016 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2016-11-06, 13:42
|
|
|
W tym właśnie kierunku idą nasze przemyślenia. Alkowa dla dzieciaków, z tyłu garaż z poprzecznym łóżkiem nad nim i w miarę obszerna łazienka oraz część dzienna.
Jaka mniej więcej jest wysokość w alkowie? Czy dzieci dadzą radę tam usiąść? |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 244/617 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2016-11-06, 13:52
|
|
|
| chris201 napisał/a: | | Jaka mniej więcej jest wysokość w alkowie? |
60-70 cm |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
MaciejK
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Carthago i c-line 4.8
Nazwa załogi: Kinale
Dołączył: 04 Wrz 2016 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-11-06, 23:41
|
|
|
Ludzie... Przy 2-3 wyjazdach rocznie to najkorzystniej przed zakupem chyba będzie tanio wynająć... W życiu się taka inwestycja nie opłaci w ciemno. Na początek radziłbym albo pojeździć ze znajomymi kamperem albo wynająć 2-3 różne modele, potem szukać optymalnego układu i dopiero się rozglądać za konkretem. To jest zasadniczy błąd, który także my popełniliśmy. Kupiliśmy alkowę Dethleffs A5881 z łóżkiem piętrowym z tyłu bo dzieci... i po 3 sezonach jest nowa integra, kasa w plecy i nerwy, ale mamy lekcję. Każdy musi nauczyć się na własnej skórze. Jak by było jedno uniwersalne rozwiązanie dla wszystkich to nie byłoby tego forum i pierdyliarda różnych modeli na rynku. Życzę owocnych poszukiwań, ale nic na siłę!!! Przy budżecie 100K nie można oczekiwać cudów, a się naszukacie... Najpierw testujcie, potem kupujcie ;- ) Biorąc pod uwagę koszt wypożyczenia w pierwszym sezonie, a uwzględniając koszt zakupu i utrzymania (przegląd, ew. serwisy, ubezpieczenia na cały rok) to posiadanie jest pozorną oszczędnością (3 wyjazdy nawet po 350 x 21 noclegów to ok. 8.000 czyli tak naprawdę koszt porządnego przeglądu, nowych opon i OC/AC na rok a zdążycie 3 różne auta przetestować docelowo).
do zobaczenia na trasie!
|
|
|
|
 |
rjas
stary wyga

Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Piwa: 25/13 Skąd: Przybysławice/Kraków
|
Wysłany: 2016-11-06, 23:51
|
|
|
| MaciejK - popieram. My właśnie tak zrobiliśmy - przez 3 sezony wynajmowaliśmy różne zabudowy żeby zobaczyć czego tak na prawdę chcemy i co nam najbardziej odpowiada i na bazie tych doświadczeń kupiliśmy swojego w tym roku. Nie powiem, żeby to było tanie rozwiązanie, ale też chyba jedno z tańszych na rynku (300 zł/doba) no i można potestować bez żadnych konsekwencji. |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2016-11-07, 07:41
|
|
|
Ju tu kilkakrotnie cytowano mądrzejszych, przez cytujcych jeszcze mądrzejszych....
"NIE WSZYSTKO CO WARTO SIĘ OPŁACA , i na odwrót"
Z tym testowaniem to racja, tylko to jak z panienkami.... i ślubem
Niektórym bez testowania się udało, inni testowali i testowali a i tak....
O wadach ukrytych nie wspominam... |
|
|
|
 |
chris201
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: W planach alkowa
Nazwa załogi: Kris, Monia, Mimo i Maja
Dołączył: 05 Lis 2016 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2016-11-07, 08:29
|
|
|
| MaciejK napisał/a: | Ludzie... Przy 2-3 wyjazdach rocznie to najkorzystniej przed zakupem chyba będzie tanio wynająć... W życiu się taka inwestycja nie opłaci w ciemno. Na początek radziłbym albo pojeździć ze znajomymi kamperem albo wynająć 2-3 różne modele, potem szukać optymalnego układu i dopiero się rozglądać za konkretem. To jest zasadniczy błąd, który także my popełniliśmy. Kupiliśmy alkowę Dethleffs A5881 z łóżkiem piętrowym z tyłu bo dzieci... i po 3 sezonach jest nowa integra, kasa w plecy i nerwy, ale mamy lekcję. Każdy musi nauczyć się na własnej skórze. Jak by było jedno uniwersalne rozwiązanie dla wszystkich to nie byłoby tego forum i pierdyliarda różnych modeli na rynku. Życzę owocnych poszukiwań, ale nic na siłę!!! Przy budżecie 100K nie można oczekiwać cudów, a się naszukacie... Najpierw testujcie, potem kupujcie ;- ) Biorąc pod uwagę koszt wypożyczenia w pierwszym sezonie, a uwzględniając koszt zakupu i utrzymania (przegląd, ew. serwisy, ubezpieczenia na cały rok) to posiadanie jest pozorną oszczędnością (3 wyjazdy nawet po 350 x 21 noclegów to ok. 8.000 czyli tak naprawdę koszt porządnego przeglądu, nowych opon i OC/AC na rok a zdążycie 3 różne auta przetestować docelowo).
do zobaczenia na trasie!
|
Właśnie tak zamierzamy zrobić [pisałem o tym w innym wątku, fakt - tutaj o tym Was nie poinformowałem ]. W 2017 chcemy wynająć i zobaczyć czy w ogóle nam odpowiada taki sport. A potem.... to trzeba jeszcze fundusze zgromadzić a to potrwa, więc kolejne powiedzmy dwa lata znowu na wynajmie a więc będzie czas na testowanie i sprawdzanie różnych rozwiązań. To nie kupno butów za 300zł i wiemy o tym, dlatego na pewno nie będziemy działać w pośpiechu i pod wpływem emocji. Zawsze można znowu wynająć na kolejny wyjazd zamiast wpakować się w szmelc na siłę. Z tego co czytam i obserwuję, to widzę, że zadbany używany sprzęt za takie pieniądze nie jest łatwo kupić, więc trzeba się nastawić na cierpliwość |
|
|
|
 |
dulare
weteran

Twój sprzęt: LMC Liberty A 723G
Pomógł: 14 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Piwa: 94/83 Skąd: Zielonki k. Krakowa
|
Wysłany: 2016-11-07, 11:53
|
|
|
To jeszcze ja dorzucę coś od siebie - my wyszliśmy z innego założenia - kupiliśmy tańszego kampera na próbę, licząc się z tym że być może sprzedamy po sezonie nawet te 10 000 taniej. Nie był w idealnym stanie, ale pokochaliśmy go od pierwszego wyjazdu. Żeby nie pchać się w koszty, kupiliśmy za niecałe 50 000 i w pierwszym roku tylko jeździliśmy (owszem - wymiana rozrządu i pełen przegląd mechaniczny został zrobiony, ale nic w środku). Kiedy po pierwszym roku okazało się że układ wnętrza jest dla nas bardzo dobry (jedyne do czego można się przyczepić to trochę za mało miejsca ) i że właściwie to nie chcemy go zmieniać na inny, wtedy zabraliśmy się za zmiany.
Wiem że nasza droga nie koniecznie będzie Wam pasować, ale podsuwam jako jeden z możliwych pomysłów. Kamper za 40-50 tysięcy nie będzie tak wypasiony ani tak nowy, ale za to może być na starszych i mniej kosztochłonnych rozwiązaniach mechanicznych.
My kupowaliśmy kampera będąc we czwórkę, tak jak Wy, wybraliśmy alkowę z łóżkiem piętrowym z tyłu (łóżko wzdłuż auta) i ten układ bardzo się nam sprawdził, ale jak wiecie to też sprawa indywidualna. Nam pasowało to, że nie musimy na noc rozkładać łóżka ze stolika albo spod sufitu jak w integrach. Teraz jeździmy w piątkę i też sobie radzimy - dopadło nas rozkładanie łóżka ze stolika, bo nie mieścimy się już na tych które są na stałe ale jakoś dajemy radę. Miejsca nadal nam trochę brakuje, ale za to (kamper 6 metrów) parkujemy niemal w każdej dziurze. |
_________________ "Nie należy wierzyć wszystkiemu co się przeczyta w internecie" - Maria Skłodowska-Curie
Konwerter współrzędnych geograficznych i GPS |
|
|
|
 |
chris201
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: W planach alkowa
Nazwa załogi: Kris, Monia, Mimo i Maja
Dołączył: 05 Lis 2016 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2016-11-07, 12:14
|
|
|
| dulare napisał/a: | To jeszcze ja dorzucę coś od siebie - my wyszliśmy z innego założenia - kupiliśmy tańszego kampera na próbę, licząc się z tym że być może sprzedamy po sezonie nawet te 10 000 taniej. Nie był w idealnym stanie, ale pokochaliśmy go od pierwszego wyjazdu. Żeby nie pchać się w koszty, kupiliśmy za niecałe 50 000 i w pierwszym roku tylko jeździliśmy (owszem - wymiana rozrządu i pełen przegląd mechaniczny został zrobiony, ale nic w środku). Kiedy po pierwszym roku okazało się że układ wnętrza jest dla nas bardzo dobry (jedyne do czego można się przyczepić to trochę za mało miejsca ) i że właściwie to nie chcemy go zmieniać na inny, wtedy zabraliśmy się za zmiany.
Wiem że nasza droga nie koniecznie będzie Wam pasować, ale podsuwam jako jeden z możliwych pomysłów. Kamper za 40-50 tysięcy nie będzie tak wypasiony ani tak nowy, ale za to może być na starszych i mniej kosztochłonnych rozwiązaniach mechanicznych.
My kupowaliśmy kampera będąc we czwórkę, tak jak Wy, wybraliśmy alkowę z łóżkiem piętrowym z tyłu (łóżko wzdłuż auta) i ten układ bardzo się nam sprawdził, ale jak wiecie to też sprawa indywidualna. Nam pasowało to, że nie musimy na noc rozkładać łóżka ze stolika albo spod sufitu jak w integrach. Teraz jeździmy w piątkę i też sobie radzimy - dopadło nas rozkładanie łóżka ze stolika, bo nie mieścimy się już na tych które są na stałe ale jakoś dajemy radę. Miejsca nadal nam trochę brakuje, ale za to (kamper 6 metrów) parkujemy niemal w każdej dziurze. |
No i super - ciasne ale własne.
Jest to jedno z całkiem dobrych rozwiązań wg mnie, właśnie z powodu tańszych i pewnie prostszych technologii użytych do budowy budy, a co za tym idzie w razie potrzeby można jakieś naprawy dokonywać we własnym zakresie. W nowszych konstrukcjach obawiam się że to nie jest takie proste o ile w ogóle w warunkach garażowo - domowych możliwe.
Problemem dla nas [a w zasadzie dla dzieci] byłaby mała ilość miejsca wewnątrz, zatem 6 metrówka pewnie by odpadła po oględzinach, choć wszystko zależy od układu wnętrza.
Też i taki wariant chodzi nam gdzieś po głowie. A co będzie - życie pokaże |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|