Zwiększenie rozstawu kół osi tylnej. |
Autor |
Wiadomość |
Strzelec
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016 Postawił 2 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2016-11-02, 08:48 Zwiększenie rozstawu kół osi tylnej.
|
|
|
Witam.
Zastanawiam się nad poszerzeniem tylnej osi w celu zwiększenia rozstawu kół, co z pewnością poprawiłoby komfort jazdy i bezpieczeństwo. Wiadomo pojazd szerszy jest bezpieczniejszy, a fiaty i inne pojazdy z lat 8o/90 posiadają wąskie osie.
Myślę o jakiś dystansach pomiędzy felgą a bębnem. Może macie już jakieś doświadczenie w tym temacie |
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-11-02, 09:00
|
|
|
Podejrzewam że błotnik nie pozwoli,może centymetr,dwa,ale co to da. |
_________________
|
|
|
|
|
Strzelec
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016 Postawił 2 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2016-11-02, 09:06
|
|
|
u mnie spokojnie można poszerzyć nawet 4-5 cm., rozstaw na jednym kole, a to dawałoby w sumie około 10 cm. na całej osi a kamper byłby stabilniejszy na zakrętach i nie bujałoby podczas jazdy. |
Ostatnio zmieniony przez Strzelec 2016-11-02, 09:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2016-11-02, 09:09 Re: Zwiększenie rozstawu kół osi tylnej.
|
|
|
Strzelec napisał/a: | Witam.
Zastanawiam się nad poszerzeniem tylnej osi w celu zwiększenia rozstawu kół, co z pewnością poprawiłoby komfort jazdy i bezpieczeństwo. Wiadomo pojazd szerszy jest bezpieczniejszy, a fiaty i inne pojazdy z lat 8o/90 posiadają wąskie osie.
Myślę o jakiś dystansach pomiędzy felgą a bębnem. Może macie już jakieś doświadczenie w tym temacie |
Najprościej
1 - znajdź stare bębny, zmierz grubość ścianki czoła bębna
2 - zmierz długość szpilek piasty - chyba, że masz do kół śruby nie szpilki
3 - przeanalizuj czy szpilki / śruby są na tyle długie, że grubość ścianki "drugiego" bębna pozwoli bezpiecznie zamontować koło. jeśli tak,
4 - weź stare bębny do tokarza, niech Ci wytnie z nich czoła. Masz gotowe tanie dystanse które wkładasz pomiędzy bęben hamulcowy a felgę. W każdej chwili możesz zrezygnować z patentu. Nie wiem tylko, czy to zadowalający dystans. Można wsadzić po dwa czoła (jeśli śruby pozwolą).
jeżeli powyższe 4 to za mało to:
5 - poszukaj ewentualnie felg o innym niż obecne odsadzeniu na zewnątrz (pamiętaj, że będziesz musiał poszerzyć też nadkola, bo wystające poza obrys koło będzie chlapało po lusterkach i wszystkim innym, a i pierwsza kontrola drogowa pozbawi Ciebie DR
Zbyt duże dystanse (takie np.: jak stosowane w terenówkach) mogą się odbić na żywotności łożysk piast, choć może nie. Nie wiem z jakim "nadmiarem" były one konstruowane, z drugiej strony spód to przecież dostawczak, więc kartonowe to pewnie nie jest, choć pewnie półosie są typu "obciążone" |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2016-11-02, 09:12
|
|
|
przelicz obciążenie łożyska koła przy zwiększeniu ramienia ... kamper jest non stop max obciążony ... jak będzie się opłacać to działaj dalej...
...mało komu sie opłaca, najbardziej tym,którzy nie używają takiego wynalazku i mają go dla mania |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Strzelec
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016 Postawił 2 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2016-11-02, 09:26
|
|
|
właśnie znalazłem profesjonalny artykuł w tym temacie tzn. ze zdjęciem takiej płytki dystansowej, zwiększającej fabryczny rozstaw kół nawet o 116 milimetrów. http://polskicaravaning.p...oprawia-fabryke
Muszę iść w tym kierunku |
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-11-02, 10:48
|
|
|
Strzelec napisał/a: | u mnie spokojnie można poszerzyć nawet 4-5 cm., rozstaw na jednym kole, a to dawałoby w sumie około 10 cm. na całej osi a kamper byłby stabilniejszy na zakrętach i nie bujałoby podczas jazdy. |
Niby u mnie też jest tyle luzu,ale przy wymianie koła za dużo go już nie ma. |
_________________
|
|
|
|
|
RIVOLT
trochę już popisał
Dołączył: 24 Paź 2016 Postawił 3 piw(a)
|
Wysłany: 2016-11-02, 10:58
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez RIVOLT 2016-12-26, 13:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Strzelec
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016 Postawił 2 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2016-11-02, 11:14
|
|
|
Drążka stabilizacyjnego nie mam, ale to też dobra myśl.
Wracając do poszerzenia osi a raczej kół, to znaczący jest zarówno efekt poprawiający stabilność jak i wizualny. Zauważyłem już dawno że patrząc od tyłu wszystkie starsze kampery z węższym rozstawem osi wyglądają nieproporcjonalnie do zabudowy i przez to nieco pokracznie. Szerszy rozstaw kół poprawiłby te niedoskonałości. |
|
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2016-11-02, 11:19
|
|
|
aha |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2016-11-02, 11:22
|
|
|
Strzelec napisał/a: | Zauważyłem już dawno że patrząc od tyłu wszystkie starsze kampery z węższym rozstawem osi wyglądają nieproporcjonalnie do zabudowy i przez to nieco pokracznie.. |
Widzę ,że Tobie trzeba dwa razy ...ok.
Zastanów się dlaczego firmy kamperowe / raczej fabryki samochodów dla tych firm między innymi oczywiście / nie dołożyły dystansów do wąskich osi tylko osie poszerzyły .... |
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
|
|
|
|
Strzelec
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016 Postawił 2 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2016-11-02, 11:28
|
|
|
BIORCA napisał/a: | ...Zastanów się dlaczego firmy kamperowe / raczej fabryki samochodów dla tych firm między innymi oczywiście / nie dołożyły dystansów do wąskich osi tylko osie poszerzyły .... |
A może Ty mi odpowiesz, byłbym wdzięczny .
I czytałeś ten wątek w całości http://polskicaravaning.p...oprawia-fabryke
Firmy kamperowe właśnie dokładają poszerzenia. |
|
|
|
|
|
RIVOLT
trochę już popisał
Dołączył: 24 Paź 2016 Postawił 3 piw(a)
|
Wysłany: 2016-11-02, 11:33
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez RIVOLT 2016-12-26, 13:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Strzelec
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016 Postawił 2 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2016-11-02, 11:37
|
|
|
Nie sądzę, ponieważ przy takiej operacji, co jasno wynika z artykułu TÜV otrzymują od ręki, a co za tym idzie nie traci się gwarancji producenta. |
|
|
|
|
|