Stabilizator poprzeczny przedniego zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
Strzelec
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016 Postawił 2 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2016-11-22, 17:34 Stabilizator poprzeczny przedniego zawieszenia
|
|
|
Witam "Fiatowiczów". Czy to możliwe, że Fiat Ducato I-szej generacji nie posiada takiej prostej rzeczy jak stabilizator poprzeczny przedniego zawieszenia .
Może próbował ktoś ewentualnie w Ducato I zamontować takowy stabilizator, np. z Forda Transita . |
|
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2016-11-22, 17:40
|
|
|
po co ? |
|
|
|
 |
Strzelec
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016 Postawił 2 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2016-11-22, 17:51
|
|
|
BIORCA napisał/a: | po co ? |
No wiesz, sama nazwa wskazuje ... dla stabilizacji |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2016-11-22, 19:01
|
|
|
Strzelec napisał/a: | BIORCA napisał/a: | po co ? |
No wiesz, sama nazwa wskazuje ... dla stabilizacji |
sugerujesz,że konstruktorzy samochodu się pomylili ??? na jakiej podstawie ? |
|
|
|
 |
Strzelec
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016 Postawił 2 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2016-11-22, 19:38
|
|
|
Ot taka formułka;
Stabilizator w ujęciu klasycznym, to sprężysty, odpowiednio ukształtowany pręt pracujący na skręcanie, zamocowany do ruchomych elementów prowadzących koło, bezpośrednio lub za pomocą odpowiednich łączników.
Stabilizator w razie potrzeby, zwiększa sztywność kątową zawieszenia danej osi. Jego zadaniem jest ograniczenie bocznych przechyłów nadwozia podczas jazdy po łuku co pozytywnie wpływa na kierowalność, przyczepność i co za tym idzie, zwiększa bezpieczeństwo.
Gdyby tak nie było, to w Ducato II generacji nie zastosowano by stabilizatora . |
|
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2016-11-22, 19:44
|
|
|
czyli się pomylili i nagle ktoś wpadł na to ... no fajnie .
w maluchu też się pomylili ? |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2016-11-22, 19:51
|
|
|
No kiedyś w skodach? Felicja? chyba się pomylili i przód się rozłaził. Gdzie McPerson trza było poprzeczkę montować
Czasem trzeba wzmocnić, ale nie w kamperach/dostawczakach chyba.?
Przy takiej ilości, wyszło by Premier z worka |
|
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2016-11-22, 20:09
|
|
|
Bronek...o czymś innym piszesz ... konstrukcja w felce była kiepska to belkę wsadzali nad silnikiem .
są modele ze stabilizatorem i bez niego ... ducato I to myśl techniczna 1980 rok czyli ... dawno temu
Nawet niektóre modele BMW z naszego wieku nie mają stabilizatorów , więc o czym tu gadać... tak wymyślono , sprawdzono,że działa i OK . Kamper się buja bo jest ciężki i do tego często ma wyryrane amorki , sprężyny i resory ... poduszki do tyłu , napompować i przestanie się bujać ... jedyna rada oprócz doprowadzenia zawieszenia do stanu fabrycznego |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2016-11-22, 20:11
|
|
|
No |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2016-11-22, 20:18
|
|
|
Strzelec napisał/a: | Gdyby tak nie było, to w Ducato II generacji nie zastosowano by stabilizatora . |
Nie wszystkie wersje silnika/nadwozia w DII posiadały stabilizator!
W DI masz drążki reakcyjne, takie jak np. w IVECO 35c12. Tam się stabilizator słabo sprawdza i w DI będziesz miał tak samo. Można coś rzeźbić, ale to będzie miało słaby skutek |
|
|
|
 |
Strzelec
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016 Postawił 2 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2016-11-22, 20:30
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Strzelec napisał/a: | Gdyby tak nie było, to w Ducato II generacji nie zastosowano by stabilizatora . |
Nie wszystkie wersje silnika/nadwozia w DII posiadały stabilizator!
W DI masz drążki reakcyjne, takie jak np. w IVECO 35c12. Tam się stabilizator słabo sprawdza i w DI będziesz miał tak samo. Można coś rzeźbić, ale to będzie miało słaby skutek |
Właśnie rozważam opcjonalnie stabilizator zamontować bliźniaczo przy mocowaniach drążków reakcyjnych.
Dzięki za cenną informację. |
|
|
|
|
 |
|