Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Stabilizator poprzeczny przedniego zawieszenia
Autor Wiadomość
Strzelec 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2016-11-22, 17:34   Stabilizator poprzeczny przedniego zawieszenia

Witam "Fiatowiczów". Czy to możliwe, że Fiat Ducato I-szej generacji nie posiada takiej prostej rzeczy jak stabilizator poprzeczny przedniego zawieszenia :shock: .
Może próbował ktoś ewentualnie w Ducato I zamontować takowy stabilizator, np. z Forda Transita :?: .
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-11-22, 17:40   

po co ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Strzelec 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2016-11-22, 17:51   

BIORCA napisał/a:
po co ?

No wiesz, sama nazwa wskazuje :wyszczerzony: ... dla stabilizacji :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-11-22, 19:01   

Strzelec napisał/a:
BIORCA napisał/a:
po co ?

No wiesz, sama nazwa wskazuje :wyszczerzony: ... dla stabilizacji :spoko


sugerujesz,że konstruktorzy samochodu się pomylili ??? na jakiej podstawie ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Strzelec 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2016-11-22, 19:38   

Ot taka formułka;
Stabilizator w ujęciu klasycznym, to sprężysty, odpowiednio ukształtowany pręt pracujący na skręcanie, zamocowany do ruchomych elementów prowadzących koło, bezpośrednio lub za pomocą odpowiednich łączników.

Stabilizator w razie potrzeby, zwiększa sztywność kątową zawieszenia danej osi. Jego zadaniem jest ograniczenie bocznych przechyłów nadwozia podczas jazdy po łuku co pozytywnie wpływa na kierowalność, przyczepność i co za tym idzie, zwiększa bezpieczeństwo.


Gdyby tak nie było, to w Ducato II generacji nie zastosowano by stabilizatora :-P .
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-11-22, 19:44   

czyli się pomylili i nagle ktoś wpadł na to ... no fajnie .

w maluchu też się pomylili ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-11-22, 19:51   

No kiedyś w skodach? Felicja? chyba się pomylili i przód się rozłaził. Gdzie McPerson trza było poprzeczkę montować
Czasem trzeba wzmocnić, ale nie w kamperach/dostawczakach chyba.?

Przy takiej ilości, wyszło by Premier z worka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-11-22, 20:09   

Bronek...o czymś innym piszesz ... konstrukcja w felce była kiepska to belkę wsadzali nad silnikiem .

są modele ze stabilizatorem i bez niego ... ducato I to myśl techniczna 1980 rok czyli ... dawno temu :)

Nawet niektóre modele BMW z naszego wieku nie mają stabilizatorów , więc o czym tu gadać... tak wymyślono , sprawdzono,że działa i OK . Kamper się buja bo jest ciężki i do tego często ma wyryrane amorki , sprężyny i resory ... poduszki do tyłu , napompować i przestanie się bujać ... jedyna rada oprócz doprowadzenia zawieszenia do stanu fabrycznego :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-11-22, 20:11   

No :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2016-11-22, 20:18   

Strzelec napisał/a:
Gdyby tak nie było, to w Ducato II generacji nie zastosowano by stabilizatora :-P .


Nie wszystkie wersje silnika/nadwozia w DII posiadały stabilizator!
W DI masz drążki reakcyjne, takie jak np. w IVECO 35c12. Tam się stabilizator słabo sprawdza i w DI będziesz miał tak samo. Można coś rzeźbić, ale to będzie miało słaby skutek :chytry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Strzelec 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: OBECNIE: Renault Trafic GENERATION 1,9 dCI
Nazwa załogi: Strzelec
Dołączył: 30 Wrz 2016
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2016-11-22, 20:30   

Gewehr napisał/a:
Strzelec napisał/a:
Gdyby tak nie było, to w Ducato II generacji nie zastosowano by stabilizatora :-P .


Nie wszystkie wersje silnika/nadwozia w DII posiadały stabilizator!
W DI masz drążki reakcyjne, takie jak np. w IVECO 35c12. Tam się stabilizator słabo sprawdza i w DI będziesz miał tak samo. Można coś rzeźbić, ale to będzie miało słaby skutek :chytry

Właśnie rozważam opcjonalnie stabilizator zamontować bliźniaczo przy mocowaniach drążków reakcyjnych.
Dzięki za cenną informację.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***