Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Baza na samochod turystyczny
Autor Wiadomość
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/74
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2015-11-19, 22:12   Baza na samochod turystyczny

Czesc!

Niedawno zakonczylismy ponad polroczna wloczege przyczepa kempingowa i wracajac do normalego zycia chcemy zmienic przyczepe na samochod "turystyczny". Ksztalt samochodu powoli rodzi sie w mojej glowie - nie bedzie to typowy kamper, bo na codzien bedzie sluzyl na dojazdy do pracy i weekendowe wycieczki, ale chcac uzyskac wpis w irlandzkim dowodzie rejestracyjnym "kempingowy" warunek kibla i prysznica musi spelnic ;)

Z punktu widzenia kampera najlepsze bylo by dla nas Ducato L2H2 (lub nawet L3H2) i lozko z tylu na szerokosc, ale wydaje mi sie, ze lepiej sie ograniczyc na dlugosci w codziennej eksploatacji. I stad pytanie - czy w najwyzszych busach sa szanse na lozko nad kierowca i pasazerami z tylu? Jaka tam jest wysokosc nad glowami?

Radek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Janwil 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,2D/350 Rimor 2007r.
Nazwa załogi: JANWIL
Dołączył: 13 Lut 2015
Piwa: 2/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-26, 07:18   Re: Baza na samochod turystyczny

RadekNet napisał/a:
Czesc!

Niedawno zakonczylismy ponad polroczna wloczege przyczepa kempingowa i wracajac do normalego zycia chcemy zmienic przyczepe na samochod "turystyczny". Ksztalt samochodu powoli rodzi sie w mojej glowie - nie bedzie to typowy kamper, bo na codzien bedzie sluzyl na dojazdy do pracy i weekendowe wycieczki, ale chcac uzyskac wpis w irlandzkim dowodzie rejestracyjnym "kempingowy" warunek kibla i prysznica musi spelnic ;)

Z punktu widzenia kampera najlepsze bylo by dla nas Ducato L2H2 (lub nawet L3H2) i lozko z tylu na szerokosc, ale wydaje mi sie, ze lepiej sie ograniczyc na dlugosci w codziennej eksploatacji. I stad pytanie - czy w najwyzszych busach sa szanse na lozko nad kierowca i pasazerami z tylu? Jaka tam jest wysokosc nad glowami?

Radek


....samochód turystyczny czyli na codzień, na weekend i na wakacje?
Ciekawa propzycja, ale czy możliwa do realizacji? A może coś takiego juz istnieje?
Ja jestem młody stażem, ale doświadczeni Koledzy powinni się wypowiedzieć.
A tu ciiisza. Szkoda
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/74
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2015-11-28, 22:39   

Janwil, nie obraz sie, ale nie chodzi o dyskutowanie nad moja wizja mojego samochodu :) Licze raczej na rady techniczne.

ps
Taka Westfalia Florida na LTku jest tylko o 20cm dluzsza niz auto, ktorym jezdze obecnie na codzien, a ma wszystko co trzeba do podrozowania. Procz rocznika. Stad pytanie jakie auto ma odpowiednio wysokosci nad glowami, zeby zrobic tam lozko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-11-28, 23:32   

Łóżko nad kabiną da się zorganizować w Ducato 2 L3H4, tam jest 228cm w środku, co pozwala na podział 140+80 - z kabiny przy opuszczonym łóżku da się normalnie korzystać. Udane konwersje są też na L3H2, choć wtedy łóżko pod sufitem odpada.

Brakuje istotnego kontekstu: na jak liczną załogę?
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Janwil 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,2D/350 Rimor 2007r.
Nazwa załogi: JANWIL
Dołączył: 13 Lut 2015
Piwa: 2/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-30, 08:00   

Radek: Janwil, nie obraz sie, ale nie chodzi o dyskutowanie nad moja wizja mojego samochodu :) Licze raczej na rady techniczne.

Janwil: Radek spoko, ja się nie obrażam, ale jakieś przykłady ST /sam.turyst./ by sie przydały...

Radek: Taka Westfalia Florida na LTku jest tylko o 20cm dluzsza niz auto, ktorym jezdze obecnie na codzien, a ma wszystko co trzeba do podrozowania.

Janwil: Mówisz Westfalia to masz: http: //otomoto.pl/oferta/volkswagen-transporter-california-weekend-4motion-ID4paDk2.html
Co o tym sądzicie? /cena to Himalaje, ile to VW powinno kosztować? i nieaktualność oferty/
Pozdrawiam. Do zobaczenia w Ciechocinku, pogoda będzie!!!
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/74
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2015-12-02, 11:51   

Jesli chodzi o ksztalt zabudowy to podoba mi sie ta idea na Ducato L1H2:

Dodalbym tylko wysokosci i lozko nad pasazerami.

Zaloga 2+2, ale w zamysle 5 foteli do jazdy.

Glowie sie nad Ducato L1H3 - byly takie wersje? Idealnie w wersji crew cab (zalogowej? tak sie to po polsku okresla?), zeby uzyc oryginalnej sciany dzialowej do zabezpieczenia pasazerow przed skutkami przemieszczenia zabudowy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-12-02, 16:17   

Dla L1H2 ten projekt trochę nierealny wg mnie, a jeszcze dla 4 osób. :shock:
L1 ma na podłodze 2510mm, co daje realnie ok. 2,30 - 2,35 m.
Tylne łózko ile? 80cm? Łazienka ile? 60cm? Ściany po 2 cm i mamy 145cm, zostaje ok. 85-90 cm na 2 rząd i stolik.
A gdzie nogi?
Na projekcie zawsze ładnie wygląda, ale proponuję wziąć kartonowe pudła i zrobić makietę np. w pokoju. Takie coś od razu zweryfikuje to co na obrazku.

W tej opcji widzę 2 rząd tylko z tyłu. Ja podpatrzyłem do złomka z biwaka ten patent. Wtedy zacznie to mieć jakiś sens.
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-12-02, 16:24   

Ja na takim krótkim autku zrobiłbym tak:

Tył podwójne łóżko ok 120cm składane w podkowę na dzień i 2 rząd. Można podpatrzeć u mnie.
Na noc mamy wygodne spanie dla 2 osób, na dzień część salonowo-jadalną (gdyby lało).
Zostaje nam ok 115cm i po lewej mamy miejsce na szafę i łazieneczkę, a po prawej odliczając ok 50-55cm na wejście ok 60-65cm kuchni. Kuchnia mała, ale można delikatnie zabrać z łóżka te powiedzmy 10cm i mamy ok 75cm kuchni. Łóżko na noc przy głowach 120 (opcjonalnie 130cm), a w nogach ok 110cm.

Inna opcja kuchnia i łazienka na tył a 2 rząd zaczyna mieć wymiar pozwalający zrobić 2 poziomowe łóżka
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maferos
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Gru 2015
Wysłany: 2015-12-02, 16:33   

Właśnie zbieram pieniędze na kamper, nie mogę doczekać się podróży :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 65/66
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2015-12-02, 16:51   

maferos napisał/a:
Właśnie zbieram pieniędze na kamper, nie mogę doczekać się podróży :D

:evil: a kultury to w domu nikt cię na nauczył?
_________________
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janwil 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,2D/350 Rimor 2007r.
Nazwa załogi: JANWIL
Dołączył: 13 Lut 2015
Piwa: 2/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-02, 17:28   

[quote="RadekNet"]Jesli chodzi o ksztalt zabudowy to podoba mi sie ta idea na Ducato L1H2:


Drogi Inicjatorze Tematu /DIT/
Przyznam się że ,,przy carawaningu" jestem od 4 lat z przyczeą TEC 560 K1 z 2006 r.
Jeżdzę tylko z Żoną. Mamy dla siebie na dyszlu ,,kawalerkę" 16 m2. Wędrujemy, zwiedzamy w tym roku byliśmy w Giblartarze , Hiszpanii, Portugalii.. Z Maroka zrezygnowaliśmy bo stało się w tym roku niebezpieczne...
Razem 11.057 km i 2 miesiące, VI-VII. Dużo zwiedzamy, nigdzie nie jeśteśmy dłuzej niż 2-4 dni. Przedsionka i markizy namiotowej nawet ze sobą nie wzieliśmy bo po co? Holownikowi było lżej, a cień i chłód mieliśmy w cepce. Szybciej się zwijaliśmy i fruuu...
I kiedy przyjechałem do Grudziądza, gdzie przyczep było słownie 3 szt , zdałem sobie sprawę że przyczepa 760 cm dług. i 250 cm sze.r to luksus ale i przesada dla 2 osób.
I nie o koszty np. paliwa tu chodzi. Średnie zużycie z całej wyprawy to 9,5 l/100km /pomimo Alp i dookoła Hiszpanii/. Starsi stażem Koledzy się mną troskliwie ,,zaopiekowali" i odkryłem po integrze i półintegrze tzw. blaszaki /czy na to milszej nazwy nie ma na samochód turystyczny ST/ I to cała MOJA krótka historia ST.
Odpowiadając na pytania Kolegi powiem ogólnie tak, że po wstępnym ,,szumie marek" aktualnie ,,specjalizuję się" w VW T5 i Ducato w kolejności zainteresowania jak wymieniłem...
I na początek propozycja która im mniejsza tym robi większe wrażenie!
http://otomoto.pl/oferta/...n-ID4paDk2.html
Oczywiście proszę nie sugerować się ceną, bo to jest marzenie srzedającego...
Ale pomysł wykorzystania sanitarki do zabudowy i 4x4, jakośc wykonania i wiele pomysłów to już jest godne zainteresowania. W każdym razie ,,w konkurencji mobilności" na drodze, zdecydowanie pokonuje Ducato. A czy wystarczy powierzchni?
Proszę o Wasze fachowe opinie o takim projekcie jak VW T5.
Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-12-02, 19:39   

Janwil podaj wymiary paki w tym VW T5 i będzie wiadomo co tam można zmieścić. No i dla 2 osób to kompletnie inna bajka niż dla 4 osób.

My 11 mies. w kamperze i sporo ponad 20 tys. km. w tym czasie. Taki POE (powolny objazd europy). Jakieś tam przemyślenia w tym czasie się pojawiły. Może coś się uda doradzić.
Zawsze trzeba dopasować długość kampera, jego wysokość i zabudowę do wzrostu podróżujących i ich trybu podróżowania. Inaczej zawsze coś będzie w jakimś stopniu dyskomfortem.
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/74
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2015-12-02, 21:37   

Projekt tego L1H2 zostal wykonany:
http://www.jwgcampers.nl/fotogalerie/kolkman.html

Draze temat wysokosci, bo majac L1H3 zrezygnowac mozna by z lozka z tylu, robiac lozko nad czescia pasazerska (patrz wspominany przezemnie VW LT). Po za tym mam wrazenie, ze Ducato sa najmniej popularne (cena?) a w np. Transicie lozko z tylu wszerz odpada (ja mam 190cm). Lozko na pietrze to rowniez wiecej przestrzeni zyciowej na parterze.

Upieram sie przy L1, bo to tylko 20cm dluzsze auto niz mam teraz a na wielkiego kampera stojacego i czekajacego na urlop pozwolic sobie nie moge. Zreszta, nie ta filozofia. To auto ma byc w ruchu caly rok i zawsze z nami. A do miasta auto zony. O aucie wielkosci Milki bedziemy myslec jak dzieci wyfruna z domu i bedzie mozna znowu urlopy liczyc w miesiacach a nie tygodniach ;)

Cztery osoby to tak na prawde dwie plus dwoje dzieci, ktore na razie sa male ( 10 miesiecy i 3,5 roku), a jak beda starsze to mysle, ze albo i tak beda wolaly "mieszkac" w oddzielnym namiocie, albo wrecz bedziemy z przyczepa jezdzic na dluzsze wakacje.

VW T5 - za maly, za waski. Dla mnie bez sensu.

ps
7 miesiecy w przyczepie Avondale Rialto 525 z dwojka dzieci (na starcie: 3 miesiace oraz 3 lata), z czego polowa to "POE" :) Powoli zmieniamy przyczepe na kampera, bo na razie brak perspektyw na powtorke tak dlugiego urlopu i potrzebny nam jest szybszy srodek transportu. Przyczepa jest super na takie glugie wypady, ale majac 3 tygodnie wolnego, samochodu turystycznego nie zastapi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-12-02, 21:56   

RadekNet napisał/a:

Draze temat wysokosci, bo majac L1H3


Nie to, że się czepiam, bo opieram się na wikipedii, która czasem się myli, ale wersja Ducato L1H3 nie istnieje.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ducato
Chyba, że mowa o jakiś przeróbkach, ale wtedy można i L1H5 stworzyć. :mrgreen:

Fakt jest, że da się zrobić wszystko, pytanie jak w takim układzie na L1H2 później kamperować w 4 osoby?
Teoretycznie można zrobić na 6 osób. Dodatkowe 2 w ostatnim rzędzie i spanie na podłodze. Tylko czy to ma sens?
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2015-12-02, 22:20   

Cytat:
Ducato sa najmniej popularne

Raczej jedne z popularniejszych do zabudowy
Cytat:
ja mam 190cm

Jeżeli masz tyle wzrostu,to tylko łózko wzdłuż auta.
Robię minimalną izolację i wyszło 195 cm,więc się nie wyśpisz.
Możesz wziąć auto max i zrobić łóżko opuszczane z sufitu,wtedy masz większe możliwości użytkowania dołu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***