Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-02-02, 00:20
Elektrozawór na wylocie wody szarej
Autor Wiadomość
zibikruk 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Cze 2010
Piwa: 93/116
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2011-09-16, 21:05   

Janusz ma w pełni rację.
Próbowałem wykorzystać ten zawór plastykowy - nie daje to rezultatu bo brak ciśnienia.
Kupiłem kampera z uszkodzonym zaworem (poprzednik na końcu założył szybkozłączkę z odcinkiem rury na końcu zaślepionej). Zrobiłem wykorzystując taki sam elektrozawór jak Janusz - posiada włączniki krańcowe sygnalizując w pełni otwarty oraz w zamknięty zawór. Posiada także pewną wadę - aby go zastosować musiałem zrobić układ zasilania (z 12V należy uzyskać od 3 do 6V). Podany zawór na allegro jest na 12V wydaje się idealny do zastosowania.

Nie wypuszczam brudnej wody metodą "anglika" ale mam możliwość spuszczania do studzienek bez klękania na ziemi - polecam, bo warto. :spoko
_________________
Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2011-09-16, 21:14   

zibikruk napisał/a:
ale mam możliwość spuszczania do studzienek bez klękania na ziemi - polecam, bo warto. :spoko

Idż na całość, dołóż do tego jeszcze kamerkę, taką jak cofania. Aby ucelować w kratkę kanalizacyjną idealna sprawa. Wylot zaworu mam po prawej stronie samochodu i podjechanie do kratki kanalizacyjnej jest bardzo proste.
Kamerkę mam sterowna (włączaną) tym samym przełącznikiem co uruchamianie zaworu.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zibikruk 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Cze 2010
Piwa: 93/116
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2011-09-16, 21:32   

Wylot zaworu mam także po prawej stronie przy drzwiach, włącznik elektrozaworu mam przy wejściu do kamperka tak, że widzę wylot zaworu i studzienkę (niektórzy mają w kabinie przy kierownicy i wówczas rzeczywiście warto mieć podgląd na studzienkę).
_________________
Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2011-09-24, 13:34   

janusz napisał/a:
Taki zawór nie zda egzaminu, przerabiałem ten temat. Taki zawór bez ciśnienia wcale się nie zamknie i metoda kropelkowa będzie permanentna.
To działa na podobnej zasadzie jak zawór w normalnej spłuczce w ubikacji. Maleńki zaworek służy do wyrównania cienienia wody po obu stronach membrany. Pływak w spłuczce robi to samo co ten elektryczny. To nie będzie działało.
Ja zastosowałem taki tylko udało mi się kopić calowy.
http://allegro.pl/zawor-k...1820438170.html
To jest zwykły zawór kulowy z silniczkiem i dwoma krańcówkami w środku.


Januszku mam prośbę :bukiet:
Właśnie nabyłem ten w.w zawór czy mógłbyś opisać sterowanie tym zaworem. Chodzi mi o zmianę napięcia na 6V (myślę o zastosowaniu scalonego stabilizatora) i jak wykonuje się zmianę polaryzacji i sygnalizację krańcówki. Warto korzystać z doświadczenia kolegów :idea
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zibikruk 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Cze 2010
Piwa: 93/116
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2011-09-24, 17:20   

Dziwaczek,
układ zmieniający napięcie z 12V na żądane znajdziesz tutaj .
Sterowanie realizujące zmianę polaryzacji oraz wykorzystanie krańcówek wykonałem przy wykorzystaniu przekaźnika. :spoko
_________________
Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
matro 
weteran
musi być twardy!Tylko co trzecia noc na campingu:)


Twój sprzęt: FFB Classic 570
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Piwa: 71/110
Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
Wysłany: 2011-09-24, 18:43   

http://allegro.pl/zawor-k...78.html#gallery
takie coś się pojawiło :spoko
_________________


...może i alkowa bardziej przypomina kamper... za to integral bardziej przypomina dom ! ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
aroo59 
zaawansowany
602517332


Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2011-09-25, 09:53   

I to jest najlepsze rozwiązanie . :spoko Poszukam tylko taniej może bez dodatkowych kosztów przesyłki.
_________________
Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2011-09-25, 21:36   

sys napisał/a:
http://allegro.pl/zawor-kulowy-wodny-1cal-elektryczny-silnikowy-i1838225878.html#gallery
takie coś się pojawiło :spoko


Tez go widziałem ale znalazłem i wylicytowałem za 69zł (z przesyłka) zawór na 3/4 cala.

Jest sterowany na 4.5V-6V i właśnie poprzez zmianę polaryzacji, ma tez krańcówki i sygnalizację otwarcia i zamknięcia. W tym tygodniu przesyłka powinna dojść :wyszczerzony:

Na zmianę polaryzacji znalazłem - prosty sposób na forum elektroda http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1082748.html na dole strony jest schemat połączeń dla przełącznika dwustanowego (troszkę go opisałem i pozwoliłem sobie wykorzystać). Przełącznik musi mieć stany I, 0, II jest tanio prosto i skutecznie.
Zmianę napięcia zrobię na stabilizatorze LM7906 np. takim http://allegro.pl/stabili...1837978218.html

1820438170.jpg
zawór
Plik ściągnięto 8042 raz(y) 15,62 KB

zmiana polaryzacji opis.gif
rozrysowane podłączenie przełacznika
Plik ściągnięto 8042 raz(y) 10,03 KB

_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-09-26, 06:52   

Zastosuj przełącznik do opuszczania i podnoszenia szyby w drzwiach auta.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2011-09-26, 09:15   

SlawekEwa napisał/a:
Zastosuj przełącznik do opuszczania i podnoszenia szyby w drzwiach auta.

Dobry pomysł. Obejrze sobie. Puki co przymierzam sie do typowego przełącznika tablicowego takiego z podswietleniem. Mam zamiar zamontowac go w panelu sterujacym i taki mi pasuje optycznie.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zibikruk 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Cze 2010
Piwa: 93/116
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2011-09-26, 09:28   

U siebie zastosowałem przełacznik bistabilny 3 połozeniowy: naciśnięcie w dół otwiera zawór, naciśnięcie w góre zamyka go - po puszczeniu przycisk powraca do położenia środkowego (kupiłem na Giełdzie Elektronicznej na Wolumenie). Z krańówek dostaje sygnał o połozeniu zaworu poprzez zapalenie diodek LED: czerwona zawór otwarty, zielona - zamknięty.
Układ redukcji napięcia zakupiłem w firmie ATV: płytka oraz elementy do zamontowania.
Całość hula od roku. :spoko
_________________
Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2011-09-26, 09:46   

dziwaczek napisał/a:
jak wykonuje się zmianę polaryzacji i sygnalizację krańcówki.

W moich sterowaniach silniczkami elektrycznymi a mam kilka w samochodzie stosuję sprawdzony układ dwóch przekaźników samochodowych typu 541. To jest typowy przekaźnik z instalacji elektrycznej samochodu i ma wiele zamienników. Ma jeden zestaw dwóch styków, zwierany i rozwierany. Taki zresztą układ stosowany jest w większości sterowań silniczków elektrycznych opartych na przekaźnikach. W moim "sterowniku" zaworu jest jeszcze przekaźnik sterujący kamerą. Do obniżenia napięcia zastosowałem tylko opornik szeregowo z silniczkiem (na schemacie nie ma bo schemat opracowywałem z założeniem, że silniczek z opornikiem jest na 12V ), nie pamiętam chyba 100 omów. Opornik dobrałem doświadczalnie, podłączyłem zawór do akumulatora przez opornik i zmierzyłem napięcie. Trzeci przekaźnik wyłącza zasilanie silniczka przy dojściu do końca (otwarcia/zamknięcia) zaworu lub zatrzymania w pozycji "kropelkowej". Dodatkowym jego zadaniem jest wyłączenie zasilania układu który w pozycji spoczynkowej nie pobiera żadnego prądu, oszczędność akumulatora.
Są dwie diody wskazujące działanie. Gdy przełącznik jest na "0" diody nie świecą, zawór nie ma zasilania. Po przełączeniu na zamykanie lub otwieranie świecą się obie diody. W momencie pełnego otwarcia/zamknięcia jedna gaśnie i to jest sygnał, że można przełączyć wyłącznik na "0". Zawór pozostanie w stanie otwartym (np na zimę albo na czas spuszczania ścieków) lub zamknięty. Świeci wtedy jedna dioda, albo zamknięty albo otwarty. Kamera ma zasilanie tylko wtedy gdy przełącznik jest w pozycji "I" lub "II". Podjeżdżając pod studzienkę włączam przełącznik na zamykanie (mimo że zawór jest zamknięty) w kamerze widzę miejsce zrzutu ścieków. Po podjechaniu przełącznik na spuszczanie i widzę jak woda spływa i czy spływa. Po zakończeniu zrzutu przełącznik na "0", kamera wyłącza się zawór zostaje otwarty, lub na zamykanie do momentu zapalenia się drugiej diody i dopiero na "0".

zawór elektryczny.jpg
Plik ściągnięto 291 raz(y) 539,21 KB

_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zaradek 
stary wyga


Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2008
Piwa: 13/9
Skąd: P-ń
Wysłany: 2011-09-26, 10:00   

Zamiast ukladu redukcji napiecia mozna zastosowac samochodowa ladowarke do telefonu. Do kupienia w markecie za ok 5 zl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Student 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Hymercamp 57 Ducato 92' 2,5TD
Dołączył: 28 Lip 2010
Piwa: 1/1
Skąd: Leszno/Trzebiny
Wysłany: 2011-09-26, 10:17   

"dziwaczek" Zmianę napięcia zrobię na stabilizatorze LM7906....
Raczej 7806 bo 7906 jest stabilizatorem napięcia ujemnego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2011-09-26, 11:31   

Tylko po co komplikować sobie życie. Opornik wystarcza. Układ działa drugi rok i jest OK.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***