Przesunięty przez: janusz 2009-02-02, 00:20 |
Elektrozawór na wylocie wody szarej |
Autor |
Wiadomość |
zibikruk
weteran
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2011-09-16, 21:05
|
|
|
Janusz ma w pełni rację.
Próbowałem wykorzystać ten zawór plastykowy - nie daje to rezultatu bo brak ciśnienia.
Kupiłem kampera z uszkodzonym zaworem (poprzednik na końcu założył szybkozłączkę z odcinkiem rury na końcu zaślepionej). Zrobiłem wykorzystując taki sam elektrozawór jak Janusz - posiada włączniki krańcowe sygnalizując w pełni otwarty oraz w zamknięty zawór. Posiada także pewną wadę - aby go zastosować musiałem zrobić układ zasilania (z 12V należy uzyskać od 3 do 6V). Podany zawór na allegro jest na 12V wydaje się idealny do zastosowania.
Nie wypuszczam brudnej wody metodą "anglika" ale mam możliwość spuszczania do studzienek bez klękania na ziemi - polecam, bo warto. |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
|
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2011-09-16, 21:14
|
|
|
zibikruk napisał/a: | ale mam możliwość spuszczania do studzienek bez klękania na ziemi - polecam, bo warto. |
Idż na całość, dołóż do tego jeszcze kamerkę, taką jak cofania. Aby ucelować w kratkę kanalizacyjną idealna sprawa. Wylot zaworu mam po prawej stronie samochodu i podjechanie do kratki kanalizacyjnej jest bardzo proste.
Kamerkę mam sterowna (włączaną) tym samym przełącznikiem co uruchamianie zaworu. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
zibikruk
weteran
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2011-09-16, 21:32
|
|
|
Wylot zaworu mam także po prawej stronie przy drzwiach, włącznik elektrozaworu mam przy wejściu do kamperka tak, że widzę wylot zaworu i studzienkę (niektórzy mają w kabinie przy kierownicy i wówczas rzeczywiście warto mieć podgląd na studzienkę). |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
|
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-09-24, 13:34
|
|
|
janusz napisał/a: | Taki zawór nie zda egzaminu, przerabiałem ten temat. Taki zawór bez ciśnienia wcale się nie zamknie i metoda kropelkowa będzie permanentna.
To działa na podobnej zasadzie jak zawór w normalnej spłuczce w ubikacji. Maleńki zaworek służy do wyrównania cienienia wody po obu stronach membrany. Pływak w spłuczce robi to samo co ten elektryczny. To nie będzie działało.
Ja zastosowałem taki tylko udało mi się kopić calowy.
http://allegro.pl/zawor-k...1820438170.html
To jest zwykły zawór kulowy z silniczkiem i dwoma krańcówkami w środku. |
Januszku mam prośbę
Właśnie nabyłem ten w.w zawór czy mógłbyś opisać sterowanie tym zaworem. Chodzi mi o zmianę napięcia na 6V (myślę o zastosowaniu scalonego stabilizatora) i jak wykonuje się zmianę polaryzacji i sygnalizację krańcówki. Warto korzystać z doświadczenia kolegów |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
zibikruk
weteran
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2011-09-24, 17:20
|
|
|
Dziwaczek,
układ zmieniający napięcie z 12V na żądane znajdziesz tutaj .
Sterowanie realizujące zmianę polaryzacji oraz wykorzystanie krańcówek wykonałem przy wykorzystaniu przekaźnika. |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
|
|
|
|
|
matro
weteran musi być twardy!Tylko co trzecia noc na campingu:)
Twój sprzęt: FFB Classic 570
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/110 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
|
|
|
|
aroo59
zaawansowany 602517332
Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009 Piwa: 2/4 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 2011-09-25, 09:53
|
|
|
I to jest najlepsze rozwiązanie . Poszukam tylko taniej może bez dodatkowych kosztów przesyłki. |
_________________ Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa. |
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-09-25, 21:36
|
|
|
sys napisał/a: | http://allegro.pl/zawor-kulowy-wodny-1cal-elektryczny-silnikowy-i1838225878.html#gallery
takie coś się pojawiło |
Tez go widziałem ale znalazłem i wylicytowałem za 69zł (z przesyłka) zawór na 3/4 cala.
Jest sterowany na 4.5V-6V i właśnie poprzez zmianę polaryzacji, ma tez krańcówki i sygnalizację otwarcia i zamknięcia. W tym tygodniu przesyłka powinna dojść
Na zmianę polaryzacji znalazłem - prosty sposób na forum elektroda http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1082748.html na dole strony jest schemat połączeń dla przełącznika dwustanowego (troszkę go opisałem i pozwoliłem sobie wykorzystać). Przełącznik musi mieć stany I, 0, II jest tanio prosto i skutecznie.
Zmianę napięcia zrobię na stabilizatorze LM7906 np. takim http://allegro.pl/stabili...1837978218.html
1820438170.jpg zawór |
|
Plik ściągnięto 8042 raz(y) 15,62 KB |
zmiana polaryzacji opis.gif rozrysowane podłączenie przełacznika |
|
Plik ściągnięto 8042 raz(y) 10,03 KB |
|
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/481 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-09-26, 06:52
|
|
|
Zastosuj przełącznik do opuszczania i podnoszenia szyby w drzwiach auta. |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-09-26, 09:15
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | Zastosuj przełącznik do opuszczania i podnoszenia szyby w drzwiach auta. |
Dobry pomysł. Obejrze sobie. Puki co przymierzam sie do typowego przełącznika tablicowego takiego z podswietleniem. Mam zamiar zamontowac go w panelu sterujacym i taki mi pasuje optycznie. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
zibikruk
weteran
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2011-09-26, 09:28
|
|
|
U siebie zastosowałem przełacznik bistabilny 3 połozeniowy: naciśnięcie w dół otwiera zawór, naciśnięcie w góre zamyka go - po puszczeniu przycisk powraca do położenia środkowego (kupiłem na Giełdzie Elektronicznej na Wolumenie). Z krańówek dostaje sygnał o połozeniu zaworu poprzez zapalenie diodek LED: czerwona zawór otwarty, zielona - zamknięty.
Układ redukcji napięcia zakupiłem w firmie ATV: płytka oraz elementy do zamontowania.
Całość hula od roku. |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
|
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2011-09-26, 09:46
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | jak wykonuje się zmianę polaryzacji i sygnalizację krańcówki. |
W moich sterowaniach silniczkami elektrycznymi a mam kilka w samochodzie stosuję sprawdzony układ dwóch przekaźników samochodowych typu 541. To jest typowy przekaźnik z instalacji elektrycznej samochodu i ma wiele zamienników. Ma jeden zestaw dwóch styków, zwierany i rozwierany. Taki zresztą układ stosowany jest w większości sterowań silniczków elektrycznych opartych na przekaźnikach. W moim "sterowniku" zaworu jest jeszcze przekaźnik sterujący kamerą. Do obniżenia napięcia zastosowałem tylko opornik szeregowo z silniczkiem (na schemacie nie ma bo schemat opracowywałem z założeniem, że silniczek z opornikiem jest na 12V ), nie pamiętam chyba 100 omów. Opornik dobrałem doświadczalnie, podłączyłem zawór do akumulatora przez opornik i zmierzyłem napięcie. Trzeci przekaźnik wyłącza zasilanie silniczka przy dojściu do końca (otwarcia/zamknięcia) zaworu lub zatrzymania w pozycji "kropelkowej". Dodatkowym jego zadaniem jest wyłączenie zasilania układu który w pozycji spoczynkowej nie pobiera żadnego prądu, oszczędność akumulatora.
Są dwie diody wskazujące działanie. Gdy przełącznik jest na "0" diody nie świecą, zawór nie ma zasilania. Po przełączeniu na zamykanie lub otwieranie świecą się obie diody. W momencie pełnego otwarcia/zamknięcia jedna gaśnie i to jest sygnał, że można przełączyć wyłącznik na "0". Zawór pozostanie w stanie otwartym (np na zimę albo na czas spuszczania ścieków) lub zamknięty. Świeci wtedy jedna dioda, albo zamknięty albo otwarty. Kamera ma zasilanie tylko wtedy gdy przełącznik jest w pozycji "I" lub "II". Podjeżdżając pod studzienkę włączam przełącznik na zamykanie (mimo że zawór jest zamknięty) w kamerze widzę miejsce zrzutu ścieków. Po podjechaniu przełącznik na spuszczanie i widzę jak woda spływa i czy spływa. Po zakończeniu zrzutu przełącznik na "0", kamera wyłącza się zawór zostaje otwarty, lub na zamykanie do momentu zapalenia się drugiej diody i dopiero na "0".
zawór elektryczny.jpg
|
|
Plik ściągnięto 291 raz(y) 539,21 KB |
|
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
Zaradek
stary wyga
Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Piwa: 13/9 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2011-09-26, 10:00
|
|
|
Zamiast ukladu redukcji napiecia mozna zastosowac samochodowa ladowarke do telefonu. Do kupienia w markecie za ok 5 zl |
|
|
|
|
Student
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Hymercamp 57 Ducato 92' 2,5TD
Dołączył: 28 Lip 2010 Piwa: 1/1 Skąd: Leszno/Trzebiny
|
Wysłany: 2011-09-26, 10:17
|
|
|
"dziwaczek" Zmianę napięcia zrobię na stabilizatorze LM7906....
Raczej 7806 bo 7906 jest stabilizatorem napięcia ujemnego. |
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2011-09-26, 11:31
|
|
|
Tylko po co komplikować sobie życie. Opornik wystarcza. Układ działa drugi rok i jest OK. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
|