Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
iveco 3510W1 4010W1 i pochodne kilka przydasiek
Autor Wiadomość
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 37/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2016-11-18, 22:16   iveco 3510W1 4010W1 i pochodne kilka przydasiek

Uzupełniona o kilka uwag "wiedzologia" IV 4x4


iveco 4x4

Postprzez north-bert » 18 Lis 2016 21:52
wz z brakiem dobrego katalogu części do modeli 4x4 brnę przez różne tematy z tym związane.
Trochę "wiedzy" się nazbierało



"wiedza" poniżej

HAMULCOWANIE
Rozgryzłem w 4010W1 hamulcownię, zaraz będą konkrety, może komuś się przyda.

Teraz dygresyjka, jakiś czas temu szukałem cylinderków hamulcowych do dyliżansu. Nie ma, może będą ale trzeba skądeś tam wlec (włochy, Węgry itp) ceny od bagatelne 760 zł sztuka ale i okazje za 120 zeta. Kupiłem po ciężkim znoju któregoś ze sprzedawców. Gdzieś jeden, potem drugi i jeszcze trzeci na zapas w cenach ca 100 zeta sztuka.
Wczoraj kupiłem dwa po... 20 zł, włoskie (fakt, wyprzedażowe) nawet z "laskami" popychaczy, bez łask wyprzedażowych orgi włoskie można kupić od ręki po ca 50-60 zł tylko trzeba wiedzieć, że (!) nie szukamy/chcemy/kupujemy do 1040W1 tylko do 5912 ;)

TYŁ
W 4010W1 (przynajmniej tym moim) tył (hamulce) ciach ciach ciach

UPORZĄDKOWANIE KWESTII POWYŻSZEJ (tylnego hamulcowania):
okładziny szczęk w 5210 to 310x100 w 4010W 325X100 jak widać okładzinami można się posiłkować bez problemu, natomiast w przypadku całej szczęki trzeba się podeprzeć spawarką i dorobić tego brakującego centa (po pół góra / dół) ale nie półtora co wynikało by z różnicy szczęk. Reszta klamotów (rozpieraki, gwoździe, regulatory, sprężyny etc etc) jest taka sama w 4010W i 5912 oprócz tarczy kotwicznej


PRZÓD
to Iveco Daily 4910-12. Średnica tłoczków 44. Można kupić całe zaciski w cenie ca 350 zł lub reperaturki. Zestaw z tłoczkami od ca 80 zeta. Zestaw bez tłoczków same gumki ca 40 zeta.

Pompa hamulcowa
jeśli mocowana na 4 śruby do serwa to jest to pompa od Iveco Daily modele 4910-12 oraz 4510-12. Pompa: "grinta 18Q

uzupełnienie informacji/wiedzy nt hamulcowania w dyliżansach.
Przednie klocki to nie tylko tak jak u góry ale i...
Mercerde G class; Mercedes L Series; Puch G Series - DELPHI LX 0104 LP 180 jedyna różnica w stos do oryginałów to brak czujnika zużycia


blaszki stabilizujące klocki hamulcowe w zaciskach, ponoć nie osiągalne okazuja się być osiągalne, są takie jak w Mercedesie 207/208/209/210/307/308/309/310/407/409/410/507/510 oraz VW LT 4WD
koszt dwóch blach i dwóch bolców to 29 zeta


Linka hamulca ręcznego tylna (ta nieosiągalna i horrendalnie droga) to w zasadzie to samo co linka do iveco 5912.
Wszystko jest takie same oprócz (niestety) długości. Jak kto ma dobrze zachowaną zerwana linkę to można zlecić wykonanie nowej na bazie elementów (okuć) starej. Jak ich nie ma albo są kiepskie to można kupić nową do 5912 i wykorzystać okucia. Nowa do 5912 to ca 120 zeta, dorobienie linki to ca 150 zeta (+ oczywiście przesyłki)

Uwaga w przypadku zerwania linki hamulcowej tylnej, przed kontynuacja jazdy należy zdjąć bęben hamulcowy po stronie zerwania i wyjąć z niego
rozpierak, sprężynkę z talerzykiem. Te elementy nie podtrzymywane linką spadają na dół i w czasie jazdy mogą ulec deformacji lub uszkodzić elementy regulatora. Uwaga, wz z tym, że bęben bardzo ściśle siada na piaście warto a nawet należy miejsce styku bębna z piastą (krawędź) przed montażem zasmarować smarem miedzianym.

Przewody hamulcowe gumowe ori są dłuższe od modeli 35 i nie dostępne od ręki, ja mam zrobione tak, że mam założone po dwa przewody na jedna stronę z 35 (zamiast jednego długiego dwa krótsze co daje zresztą większy margines bezpieczeństwa w przypadku naciągających badyli)


OPONIADA.
1 - fabryczne felgi to felgi obręczowe 6.0 cala w modelach 4010 wymagają dętek (oprócz nowszych typu wojskowego, te mimo, że obręczowe są bezdętkowe ale i w zasadzie nie osiągalne) co zawęża znacznie wybór. Oczywiście można i do bezdętkowych wpakować dętki ale częste kapcie murowane. Niewiele opon dostępnych na rynku ma gładkie (do dętek) wykończenie wewnętrznych ścianek.
2 - fabryczne felgi to felgi obręczowe 5.0 cala (dętkowa)
3 - alternatywą są felgi z modeli cywilnych w wersji 5.5 cala ale w tym przypadku podtoczenia lekkiego wymagają bębny hamulcowe
4 - Stosowane fabrycznie opony Michelina 7.50 x 16 lub zamiennie inne w rozmiarze 235/5/16 są i niskie i wąskie jak na potrzeby tego auta, 9.00 na 16 wymagają w cywilnych wersjach podcinania nadkoli, o ile z przodu niewiele, to z tyłu jeżeli wersja nadwozia "BUS" znacznie, do tego stopnia, że zaczyna się problem z suwanymi drzwiami. Jeżeli wersja 3200 (takie jak latały w energetyce) to tył nie stanowi problemu. Bez cudów wchodzi też rozmiar 255/85/16 (choć fabryczna felga z modelu 3510 - bezobręczowka - jest "stanowczo za wąska"" a z modelu 4010 - obręczowka - "tylko za wąska" to da się na tym rozmiarze jeździć. Używam również opon 280/85/16 ale to rzadki rozmiar i w zasadzie tylko "ostre" opony terenowe nie nadające się na asfalty
Inne rozmiary w zasadzie nie znajdują zastosowania.
Osobiście jeżdżę na robionych felgach 7.5 cala szerokich na których mam założone kapcie 255/85/16 Toyo MT open Country (kompromis)
5- rozmiarem opon można poprawić fabryczne przełożenia które nie dają temu modelowi zbyt dużych prędkości przelotowych
i tak
7.50/16 i 235/85/16 ciężko ale do 85/88km/h
255/85/16 przelotowo 90/95 max 105 według GPS-u (przekłamanie licznika 8 km w dół)
280/85/16 przelotowo koło 100 max 115 według GPS-u (przekłamanie licznik 10 km w dół)
9.00/16 (słyszałem, że do) 120

Oleje:
uwaga w skrzyni rozdzielczej ATF, reszta standardowo

ŁOŻYSKA KÓŁ PRZEDNICH

Łożyska piasty przód przychodzą trzy na piastę
32013X (65x100x23) szt 2 (stożkowe)
16010 szt 1 (kulkowe)
simering 80x100x10
Stożkowe jak to stożkowe trzymają bieżnię. Kulkowe jest podporą dla półosi i zabieraka.
By dobrać się do łożysk przedniej piasty trzeba odkręcić całą flanszę (stabilizuje się na szpilkach koła) a przykręcona do piasty jest śruba z łbem na śrubokręt gwiazdkowy. Po odkręceniu tej śruby mamy doczynienia jeszcze z dwoma segerami, jeden nad osłona półosi, drugi dostępny po zwolnieniu pierwszego i wyjęciu zaślepki, cienkim śrubstakiem oddzielamy flanszę od piasty i mamy dostęp do łożysk. Warto pomiędzy flanszę a piastę dać leciuchno silikonu uszczelkowego przy składaniu, u mnie po jeździe po wodzie pomiędzy flanszą a piastą trochę wilgoci poszło na smar

NOWOŚĆ (15.12.2017)
Uszczelniacz półosi w zwrotnicy ma rozmiar:
90 x 70 + wysokość i tu od 10 do 14. 5
Wysokość 14.5 według katalogu jest właściwa, wysokość 10 kasetowe było faktycznie i fabrycznie w moim
Można normalny dwuwargowy ale musi być dwukierunkowy i tu mamy do dyspozycji mnóstwo taniości od wysokości 10 do drogości ale już kasetowej np CORTECO 12015793B czyli tego co z katalogu wynika jako dedykacja
Zalecałbym wymieniać (a przynajmniej kontrolować) razem z simer piasty. W każdym bądź razie jeżeli w piaście masz wodę ale zagnojone jest bardziej łożysko zewnętrzne to winny jest uszczelniacz właśnie półośki w zwrotnicy.



TULEJE (sitenbloki)
Do drążków skrętnych stosować wyłącznie oryginały, na zamiennikach firmy LEMA w terenie robi się ca 5000 km (dwukrotnie popełniłem błąd, zakładając, że pierwsze były felerne), kolega który założył LEME też dwakroć ja robił i tez z takim rezultatem, stąd spokojnie mogę stwierdzić to co stwierdzam.
W dolnych wahaczach LEMA się sprawdza, tzn działa od ca 12 tys i jeszcze nie wylazła bokami (ile wytrzyma to się okaże)

Pamiętać o tym, by śruby regulacji drążków skrętnych zawsze były powleczone warstwą smaru miedziowego !

GUMY OSŁONOWE PRZEGUBÓW PRZEDNICH PÓŁOSI

oryginalne horendalnie drogie, bardzo dobrze sprawdzają się:
https://www.forch.pl/product.aspx?p=474 ... 56189cbd48

zamawiając trzeba uważać, by zamówić pakiet BIG (normalne są na mniejsze przeguby)
warto od razu tam zamówić napinacz do taśm, stalowe taśmy są nietypowe w zamkach i ciężko je innym napinaczem zacisnąć

AMORY PRZÓD
amory przód to np.: sachs 312 378 009 (od fabrycznych krótsze o ca 1 cm ale nie stanowi to problemu w pracy zawieszenia)

i jeszcze wydłubane z niemieckiego forum więc nie sprawdzone:Z niemieckiego forum: jak nie chcesz oryginalnych amortyzatorów (prawdopodobnie nr. Iveco 8585651) Trailmaster ma takie w ofercie:
57030 przód
56940 tył
cena 110,75€ brutto




i jeszcze
linka gazu: modelr 35
linka sprzęgła: modele 35
Końcówki drążków: modele 35
Filtry wszelkie: modele 35
Krzyżaki: 30x92 (ford transit nr ori GU 2200) lub GKN U 220 (ori Japan szukać)

Pompa wspomagania w zasadzie to samo co modele: 35 z tym ze w 35 są pompy 80 bar a ori w 4010 jest 100 bar
Przekładnia kierownicza (listowa) to samo co w modelach: 35/40/45 i całej reszcie pochodnych
Drążki kierownicze to samo co modele: 35 z tym że szukać dobrej firmy, niezłe są TRW

Termostat to samo co modele: 35 np Wahler 4174.79D. (nie przejmować się tym, że czasem wskaźnik temp idzie powyżej 80 a nawet dobija do 90, tak działa czujnik wisko wiatraka. To prawidłowe działanie.


Uwaga odnośnie filtra powietrza. Z obudowy w dół patrzą dwa otwarte króćce. To odwodnienia komory wstępnej filtra powietrza (działanie coś a'la cyklon) Gdy auto było nowe miało tam smoczki, takie co to jak dmucha to są otwarte a jak by woda napierała to się zamykają. W normalnej eksploatacji nie ma znaczenia czy one w ogóle są, czy są sprane, może ich nie być. W przypadku głębokiego brodzenia przy otwartych króćcach można doprowadzić do nabrania wody do komory filtra. By tego uniknąć ja swoje otwory zaślepiłem dekielkami. Daje to spokój przy wjeżdżaniu do wody, ale też trzeba pamiętać by raz na jakiś czas je otworzyć, zbiera się nad nimi bowiem woda z deszczów i naturalnego skraplania wody. Przy ciągłej eksploatacji (codziennej) warto to raz na miesiąc zrewidować

pióra wycieraczek, polecam stosować wycieraczki z tworzywa, tzn bez metalowych elementów konstrukcyjnych. Wycieraczka elastyczna zawsze, nawet w czasie mrozów dobrze dolega do szyby nie ma bowiem ruchomych elementów zawiasowanych.





Edyta kolejna SIMERINGI ATAK I EDUKTOR:

Simering ataku to
corteco 12015791B

Simering reduktora w zasadzie osiągalny tylko ori z iveco, cena ca 220 brutto z tym, ze corteco oferuje prawie identyczny ciut niższy z ciut krótszym dodatkowym kołnierzem Wymiary ori śr zewnętrz 70 śr wewnętrzna 45 wysokość 12 / 21 (12 to wysokość simer a do 21 to warga)
tu corteco oferuje:
http://www.e-simmering.pl...-12015392B/1640
mam go, ale... zastosowałem jednak fabryczny skoro go juz kupiłem (a kupiłem na wzór do poszukiwań). Mslę, że dadzą się zamienić, acz "myślenie" oparte o ogląd nie praktykę.




Edyta kolejna RESORY:
jeżeli chcesz wymienić resory nie kupuj POLSKIEGO BADZIEWIA. po roku, przecież niedoładowanego auta strzeliła laga a zastosowane tuleje (przez producenta resorów) firmy LEMA przestały istnieć jako tuleje
rozpracowuje teraz kwestie zastosowania resorów parabolicznych trzy piórowych, widziałem kiedyś iveco 4010 4x4 z kontenerem na właśnie takich resorach, niestety nie spytałem wówczas z czego one są.
W resorach nie stosować tulejek zamienników a broń boże LEMA. Ori sztuka to 25 zeta a różnica kosmiczna

wszystkie wymiary w mm
ori resor ma szerokość 60, długość 1415 przy czym "kelner-śruba" nie jest centralnie, jest bliżej przodu resora tj w odległości 700, za śrubą resor ma 715
składa się z 6 lub 7 piór o kombinowanych grubościach, zajmijmy sie resorem standardowym dla 4010W
4 pióra 10 i 3 pióra 15 dają wysokość resora 85 (oczywiście w najwyższym miejscu)

Resor 5912 (w wersji nas interesującej czyli epliptyka ;) )
nadszedł, znalazłem, dotarły.
Jak by ktoś chciał to: Auto Mix SC Nieporęt Wojska Polskiego 1a

resor kompletny 12003643
cena 750 PLN brutto

wszystko OK w wymiarówce, trzeba tylko dołożyć 20 mm dystansu między dolne pióro a siodło mostu, może to być stare pióro krótkie z tradycyjnej wersji.

Edyta, nie trzeba zakładać dystansu ew dać 10 mm (dotyczy resoru trzy piórowego)

Zamontowane, pierwsze kilkanaście km po dziurach robi dobre wrażenie. Jutro poważniejsze testy.
Po testach:
różnica w stosunku do (tu edyta: WIELO)piórowych jest duża. Ładniej wybiera, lepiej krzyżuje.
Niemniej gdybym kupował jeszcze raz, to wziąłbym 2 piórowe nie trzy. W trzy piórowych dopiero jak wiozłem 6 rosłych chłopa z doposażeniem to było bardzo komfortowo, na pusto jest trochę twardawy, ale i tak lepiej niż na piórówkach.
_________________

Jeszcze przyczynek pt:
blokada tylnego mostu i problemy z jej wyłączeniem.

Problem ma jedno banalne oblicze. Biegnąca pod autem linka blokady wskutek kontaktu z badylami - bywa - rozciąga się, a dokładnie rozciąga sie jej pancerz, wystarczy dosłownie pół "centa" by różnica długości pancerza i linki uniemożliwiła swobodne rozpięcie blokady. Co zrobić
a- wymienić linkę
b- wydłużyć łącznik pomiędzy końcem linki a dźwignią blokady ( w oryginale jest tam sprężyna) przy pomocy nawierconej blaszki oczywiście bez rezygnacji z sprężyny
c-metoda doraźna (a prowizorki są najtrwalsze)to trytrytka pomiędzy sprężyną a dźwignią stosownie zaciągnięta. Wówczas warto jeszcze drugą trytrytką przypiąć sprężynę przez środek do dźwigni blokady, to na wypadek gdyby wypad la z któregoś z punktów kotwiczenia (wówczas nie zginie.

Uwaga: trzpień sterowania blokady przy przejściu przez obudowę uszczelniany jest filcowym krążkiem. Krążek należy zasmarować (obficie) smarem grafitowym, zapobiegnie to blokowaniu obrotu trzpienia przez błoto a i rdzę
_________________
Norbert J. Zbróg
Ostatnio zmieniony przez bert 2017-12-15, 20:20, w całości zmieniany 6 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
grzegorz_wol 
zaawansowany

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 19/11
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-11-19, 00:57   

Wiesz Norbert ja osobiście niewiele z tego zrozumiałem ale proszę pisz takie rzeczy.

Wierzę że ta dezorientacja na mojej OSKP ustąpi kiedyś wiedzy.

Po obejrzeniu Twojego niepowtarzalnego autka i obejrzeniu "innych opcji" stwierdziłem że to jest mój cel.

Ponieważ ta "osobówka" z Kudowy ma drugi rząd siędzeń do wymiany na dwu osobowy mocowany w innych miejscach to diagnosta wyraźnie spękał na pytanie czy mozna....

Reszta autek (doka) na dzień dzisiejszy to powyżej 3,5 tony więc podjełem decyzje o kursie na "C"



pozdro :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2017-06-03, 06:58   

bert,
Twój post z nieba mi spadł i to na 4 łapy :kwiatki:
Pozwolę sobie Tobie wysłać pifko.

ad rem,
przybliż proszę działanie reduktora, czy na 4F mogę jechać po asfalcie, na schematach BW 1356 widać coś w stylu mechanizmu różnicowego ala Torsen, ale nie mam żadnych źródeł pisanych aby to potwierdzić. Czy może reduktor spina na sztywno oba mosty?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 37/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-06-03, 09:11   

jelo71 napisał/a:
bert,
Twój post z nieba mi spadł i to na 4 łapy :kwiatki:
Pozwolę sobie Tobie wysłać pifko.

ad rem,
przybliż proszę działanie reduktora, czy na 4F mogę jechać po asfalcie, na schematach BW 1356 widać coś w stylu mechanizmu różnicowego ala Torsen, ale nie mam żadnych źródeł pisanych aby to potwierdzić. Czy może reduktor spina na sztywno oba mosty?


w modelach 3510 i 4010 (W1) 4x4 nie ma mechanizmu różnicowego w skrzyni rozdzielczej. Zastosowany napęd to klasyczne rozwiązanie ze stałym napędem na tylny most i dołączanym przodem.
Położenia reduktora
1 - bieg wysoki
2 - bieg wysoki i przedni napęd
3 - neutral
4 - bieg niski + przód

Wersje cywilne (straż, energetyka) miały dodatkowo sprzęgła (manualne) przednich piast
Wojskowe są bez tych sprzęgiełek.

Jeszcze w kwestii napędów, standardowe wyposażenie to blokada tylnego mostu, w nielicznych sztukach również przedniego mostu (mój ma)

co do nowszych modeli nie mam wiedzy, ale jest tu na forum RUBIKON, om ma właśnie iveco z tych nowego typu. Pytaj jego.

pzdr
PS widzę, że muszę uzupełnić kilka informacji w pierwszym mailu (wiedza ostatnio nabyta) odnośnie 4010
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2017-06-03, 09:34   

Tak, tak pisz ile możesz, bardzo proszę,
ja teraz chłonę takie info jak gąbka.

mój to model 40.10 W/A bus 9 osobowy po carabinierach, rok 1999, 2.8 td , przód na piastach ze sprzęgłami mechanicznymi, tył blokada na linkę a przód niestety otwarty, bez blokady.

Czy taka blokada jest możliwa do zdobycia i montażu poza fabryką?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 37/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-06-03, 10:03   

jelo71 napisał/a:
Tak, tak pisz ile możesz, bardzo proszę,
ja teraz chłonę takie info jak gąbka.

mój to model 40.10 W/A bus 9 osobowy po carabinierach, rok 1999, 2.8 td , przód na piastach ze sprzęgłami mechanicznymi, tył blokada na linkę a przód niestety otwarty, bez blokady.

Czy taka blokada jest możliwa do zdobycia i montażu poza fabryką?


pewnie tak, ale... generalnie z częściami do tego auta niema lekko
zresztą spytam, po co Ci blokada przodu? Mam i czasem w górach na skałach używam, ale nie miałbym krzywdy gdyby jej nie było. Nb zawsze a już szczególnie bardzo daleko od domu, wole się podciągnąć windą niż piłować na kółkach i jeszcze na blokadach.

w kolejnym mailu uzupełniona "wiedzologia" Iv 4x4

nb początkiem lipca i gdzieś pod koniec sierpnia będe w krakówku (dojazd i powrót z Rumunii) to możemy oblukać ten Twój nabytek. Gdzie kupiłeś, u nas czy gdzieś poza PL?
_________________
Norbert J. Zbróg
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 37/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-06-03, 10:07   

uzupełnione i przeniesione do pierwszego "listu" w temacie
_________________
Norbert J. Zbróg
Ostatnio zmieniony przez bert 2017-09-08, 11:25, w całości zmieniany 8 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2017-06-03, 10:45   

bert,
przepraszam,
z tą blokadą przodu było pytanie trochę zaczepne,
chciałem się upewnić czy nie zaczynam się "przegotowywać",
dziękuję.

Zdecydowanie zapraszam Ciebie i Załogę na wizytę, będę bardzo kontent.

Kupiłem we Włoszech trzy dni temu, jeszcze tam stoi i czeka na lorę do Polonii,
jak dam rady to wkleję zdjęcie.

Buda bez śladów korozji (dlatego wybrałem Włochy), na ramie tylko kilka punktów rdzy, 174 tyś przebiegu, pali, jeździ, bez wycieków, może być problem z reduktorem bo ciężko wchodzi 4F,
ale środek jest adekwatny do sposobu życia Włochów, syf.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2017-06-03, 10:59   

IVECO 40.10 W/A "Żandarm"

40.10WA.jpg
Plik ściągnięto 27 raz(y) 93,5 KB

40.10WAdecha.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 70,27 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 37/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-06-03, 14:25   

no to zaczniesz chyba, od podniesienia dachu, pasuje z cywilnego laminatowy. Wówczas robi się jakaś przestrzeń do życia ;)
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2017-06-03, 15:19   

tak, tak to chyba będzie konieczne,
jednak najpierw wykonam konieczne czynności przy mechanice aby zrobić kółeczko po Rumunii, zapoznać się autem i wtedy podejmę decyzję o dalszych pracach.

Nie masz może wiedzy gdzie kupię felgi szersze?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 37/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-06-03, 21:53   

jelo71 napisał/a:
tak, tak to chyba będzie konieczne,
jednak najpierw wykonam konieczne czynności przy mechanice aby zrobić kółeczko po Rumunii, zapoznać się autem i wtedy podejmę decyzję o dalszych pracach.

Nie masz może wiedzy gdzie kupię felgi szersze?


mam i wiedzę ;) i takie jak w ofercie, i od tego "sprzedawcy". W kwestii ceny dzwoń na podany numer. Nie zniechęcaj się ;)

przy tych felgach robi się mały problem z bocznymi przesuwnymi drzwiami. Nic czego nie da się zwalczyć, ale trochę trzeba się pobawić.
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2017-06-04, 09:31   

Zadzwonię Norbert, zadzwonię, bądź pewny
jak tylko przywiozą żandarma z Italii i wymacam wszystko dokładnie.

Widzę tu jednak dość sporą żonglerkę rozmiarami opon a co na to mosty, czy mają aż taki zapas "mocy". Wzrasta średnica koła, szerokość opony, to przecież lawinowy wzrost obciążenia dla napędów.
Nie boisz się że się w końcu rozsypią?? I zapewne nie koło domu.
pozdrawiam Daniel
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 37/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-06-04, 10:25   

jelo71 napisał/a:
Zadzwonię Norbert, zadzwonię, bądź pewny
jak tylko przywiozą żandarma z Italii i wymacam wszystko dokładnie.

Widzę tu jednak dość sporą żonglerkę rozmiarami opon a co na to mosty, czy mają aż taki zapas "mocy". Wzrasta średnica koła, szerokość opony, to przecież lawinowy wzrost obciążenia dla napędów.
Nie boisz się że się w końcu rozsypią?? I zapewne nie koło domu.
pozdrawiam Daniel


to jest ciężarówka przewidziana fabrycznie na 900 / 16 wszystko co mniejsze tylko jej ulży.
Zazwyczaj z terenówkami jest odwrotnie, jakiś rozmiar fabryczny i dodawanie "wielkości" tu jest fabryczny i odejmowanie.
Wejdziesz pod spód, zobaczysz, przestaniesz mieć wątpliwości.
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2017-06-04, 10:55   

bert napisał/a:
to jest ciężarówka przewidziana fabrycznie na 900 / 16 wszystko co mniejsze tylko jej ulży.
Zazwyczaj z terenówkami jest odwrotnie, jakiś rozmiar fabryczny i dodawanie "wielkości" tu jest fabryczny i odejmowanie.
Wejdziesz pod spód, zobaczysz, przestaniesz mieć wątpliwości.


bardzo cenna i uspokajająca informacja, dziękuję
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***