Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
iveco 3510W1 4010W1 i pochodne kilka przydasiek
Autor Wiadomość
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 37/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-12-15, 20:21   

i jeszcze coś:


Uszczelniacz półosi w zwrotnicy ma rozmiar:
90 x 70 + wysokość i tu od 10 do 14. 5
Wysokość 14.5 według katalogu jest właściwa, wysokość 10 kasetowe było faktycznie i fabrycznie w moim
Można normalny dwuwargowy ale musi być dwukierunkowy i tu mamy do dyspozycji mnóstwo taniości od wysokości 10 do drogości ale już kasetowej np CORTECO 12015793B czyli tego co z katalogu wynika jako dedykacja
Zalecałbym wymieniać (a przynajmniej kontrolować) razem z simer piasty. W każdym bądź razie jeżeli w piaście masz wodę ale zagnojone jest bardziej łożysko zewnętrzne to winny jest uszczelniacz właśnie półośki w zwrotnicy.
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2017-12-21, 21:43   

Norbert,
witam wszystkich
a masz zamiar zmienić też pompę wtryskową z 5912 czy zwiększysz dawkę paliwa?
Bo jak nic nie masz zamiaru robić to uważaj w lecie bo go możesz przegrzać. Czytałem gdzieś o tym, chodzi o stechiometryczny skład mieszanki, ten Niemiec do którego link Ty chyba nawet podałeś miał z tym problemy.

Słyszałem również iż podczas dużych skrętów ramy pękają chłodnice, spotkałeś takowy przypadek?

A, jeszcze olej w redukcji, goście którzy remontują skrzynie i reduktory zdecydowanie zalecają przejście na 75W90 zamiast Dexrona. Z dużym naciskiem zresztą, aby zastosować jednak olej do skrzyń manualnych z dużym obciążeniem.
Waham się więc co wlać do reduktora.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 37/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-12-22, 10:42   

jelo71 napisał/a:
Norbert,
witam wszystkich
a masz zamiar zmienić też pompę wtryskową z 5912 czy zwiększysz dawkę paliwa?
Bo jak nic nie masz zamiaru robić to uważaj w lecie bo go możesz przegrzać. Czytałem gdzieś o tym, chodzi o stechiometryczny skład mieszanki, ten Niemiec do którego link Ty chyba nawet podałeś miał z tym problemy.

Słyszałem również iż podczas dużych skrętów ramy pękają chłodnice, spotkałeś takowy przypadek?

A, jeszcze olej w redukcji, goście którzy remontują skrzynie i reduktory zdecydowanie zalecają przejście na 75W90 zamiast Dexrona. Z dużym naciskiem zresztą, aby zastosować jednak olej do skrzyń manualnych z dużym obciążeniem.
Waham się więc co wlać do reduktora.


pompy według manuala są takie same. Kwestia regulacji.
Tak dawkę podniosłem o jeden (na śr regulacyjnej) obrót; okazał się być za dużo i teraz sukcesywnie zmniejszam aż dojdę do satysfakcjonującego rezultatu. Do teraz poszła ćwiartkę w dół a auto nadal ma kopa aż za dużego. Będę jeszcze zdejmował, pewnie kolejna ćwiartką wystarczy.
Do reduktorów leje ATF-a (beczkowego) nie rozważałem jakiś wz z tym problemów. Sprawdziłem
w książce obsługi (holenderskiej) mam podany olej TUTELA GI / A

co do pęknięć chłodnicy nie, acz zdarza się, że pękają grodzie główne. To widywałem w energetykach i u siebie też odnotowałem (ale ja swojego w górach gnę ekstremalnie)
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2017-12-22, 16:19   

bert,
a to przypomnij mi proszę jaki masz motor 2.5 czy 2.8?
znasz może numer swojej pompy?
bo motor 2.8:
103 KM ma pompę 460 424 124
122 KM ma pompę 460 424 125 a później 460 424 169.
Ale jak podkręcasz dawkę i jest moc to REWELACJA.
Strasznie mnie ciekawi czym te pompy się różnią, jakim szczegółem,
bo porównując ich rysunki techniczne ciężko znaleźć zasadniczą różnicę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 37/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-12-22, 18:45   

jelo71 napisał/a:
bert,
a to przypomnij mi proszę jaki masz motor 2.5 czy 2.8?
znasz może numer swojej pompy?
bo motor 2.8:
103 KM ma pompę 460 424 124
122 KM ma pompę 460 424 125 a później 460 424 169.
Ale jak podkręcasz dawkę i jest moc to REWELACJA.
Strasznie mnie ciekawi czym te pompy się różnią, jakim szczegółem,
bo porównując ich rysunki techniczne ciężko znaleźć zasadniczą różnicę.


motor mam 2.5
pompy z tego 59 12 nie brałem bo ref miała taki sam jak ta u mnie w aucie (tako rzekł mechanik który to wszystko potem składał) jaki to ref(numer) to nie wiem.
Zwracam też uwagę na to, że sama turbina w 59 12 jest inna, sporo większa niż standardowa dla (35-40)10-tek
Obecnie mocy jest od cholery, na bank będę musiał jeszcze odpuścić na regulacji (po wczorajszej wycieczce do Kołobrzegu już to wiem na pewno) Pedał lekko muśnięty butem a on idzie te 120(GPS) i jeszcze by chciał ale strach na moich oponach (MT) ciągnąć dalej. Na 5 idzie po mieście jak automat. Z muła strasznego zrobił się rączy ogier, chyba go muszę wywałaszyć dla odmiany ;)
Uważam, że przy jego konstrukcji, wysokości, reduktorze etc to 100 km/h w zupełności wskazana/wystarczająca jest.

Nie wiem jak ze spalaniem bo przy zbiorniku prawie 200 l to trzeba z 500 zrobić by się brać za ocenę, ale sądząc po wskaźniku nie odbiega od poprzedniego.

Moim zdaniem (na teraz) same zalety takiej operacji

Edyta: wycięcie dubla w zdaniu
_________________
Norbert J. Zbróg
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2017-12-22, 19:38   

Moim dawcą też był 59.12 ale oczywiście 2.8 sofim 8140.43.37
turbina nie wymaga przekładki, jest taka sama
pompa 460424169, tu konieczna była regeneracja,
zmieniłem jeszcze króciec kolektora ze świecą płomieniową
i chłodnicę wody albowiem wersja bez IC nie ma dla niego uchwytów.

I liczę na to iż będę mógł Cię dogonić......... :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 37/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-12-22, 20:47   

jelo71 napisał/a:
Moim dawcą też był 59.12 ale oczywiście 2.8 sofim 8140.43.37
turbina nie wymaga przekładki, jest taka sama
pompa 460424169, tu konieczna była regeneracja,
zmieniłem jeszcze króciec kolektora ze świecą płomieniową
i chłodnicę wody albowiem wersja bez IC nie ma dla niego uchwytów.

I liczę na to iż będę mógł Cię dogonić......... :wyszczerzony:


ale ta chłodnica to 4 śrubki i dwie blaszki i IC wisi jak w oryginale
Od razu przepuszczam/puszczam przodem, nie ścigam się ;)
ale rób rób ;)
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2017-12-22, 21:08   

bert napisał/a:
ale ta chłodnica to 4 śrubki i dwie blaszki i IC wisi jak w oryginale


oczywiście, tak też można.

bert napisał/a:
Od razu przepuszczam/puszczam przodem, nie ścigam się
ale rób rób


liczyłem że mnie jeździć nauczysz więc instruktor przodem...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 37/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-12-22, 21:19   

jelo71 napisał/a:
bert napisał/a:
ale ta chłodnica to 4 śrubki i dwie blaszki i IC wisi jak w oryginale


oczywiście, tak też można.

bert napisał/a:
Od razu przepuszczam/puszczam przodem, nie ścigam się
ale rób rób


liczyłem że mnie jeździć nauczysz więc instruktor przodem...


ależ skąd, uczeń najlepiej uczy się na swoim (sprzęcie), bardziej uważa i ma lepszy słuch na uwagi instruktora
:mrgreen:
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2017-12-22, 21:57   

bert napisał/a:
ależ skąd, uczeń najlepiej uczy się na swoim (sprzęcie), bardziej uważa i ma lepszy słuch na uwagi instruktora


to jeszcze obgadamy przy jakimś piwie, nie zaśmiecajmy tematów technicznych.

Straciłem znacznie sztywność budy po wycięciu dachu niskiego i wygląda na to że dach z tworzywa nie zastąpi go pod względem sztywności mimo iż oczywiście wstawione są poprzeczki jak w oryginale z wysokim dachem. Zastanawiam się czy Twoja wersja nie ma wzmocnień dodatkowo gdzieś w bokach, słupkach. Muszę dać dwie poprzeczki spinające, no dodatkowe 20 kilo będzie.

Także dla zainteresowanych,
należy przy przeróbce takiej rozważnie planować gdzie chcemy stać w samochodzie a gdzie nie musimy i zostawiamy fabryczne poprzeczki.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-12-22, 22:47   

jelo71 napisał/a:
Norbert,
witam wszystkich
a masz zamiar zmienić też pompę wtryskową z 5912 czy zwiększysz dawkę paliwa?
Bo jak nic nie masz zamiaru robić to uważaj w lecie bo go możesz przegrzać. Czytałem gdzieś o tym, chodzi o stechiometryczny skład mieszanki, ten Niemiec do którego link Ty chyba nawet podałeś miał z tym problemy.

Słyszałem również iż podczas dużych skrętów ramy pękają chłodnice, spotkałeś takowy przypadek?

A, jeszcze olej w redukcji, goście którzy remontują skrzynie i reduktory zdecydowanie zalecają przejście na 75W90 zamiast Dexrona. Z dużym naciskiem zresztą, aby zastosować jednak olej do skrzyń manualnych z dużym obciążeniem.
Waham się więc co wlać do reduktora.


Jeżeli to pomoże, podpowiadam co do dostępności najlepszego aktualnie na rynku oleju do reduktora. Nie jest to tani olej, więc może uznacie że nie warto, ale sam go stosuję z przymusu i rozsądku. W nowym / od 2009/ Iveco 4x4 24-biegowy reduktor przy przelotach 120-130 km/h ma tendencję do osiągania temperatur bardzo wysokich, więc zalewam go olejem opracowanym przez Castrola dla BMW do ich wyczynowych mostów bez LSD. To są baaardzo wysilone termicznie mosty stosowane przez driffterów więc BMW zamówiło u Castrola specjalną wersję oleju. Ma perfekcyjną odporność na ciepło i praktycznie nie zrywa filmu olejowego pod żadnym obciążeniem.
U mnie wchodzi 3 litry więc przy cenie circa 30 zł za litr uznałem że nie będę oszczędzał ;) .
Ale być może uznacie, że ten olej to jak mówili w Iraku Amerykanie, na strzelanie z helikoptera do araba z kamieniem w dłoni: klasyczny " overkill" ;) .
Ale jak podkręcacie turbinami osiągi to może reduktor-weteran będzie wdzięczny za wparcie ;)
Tu jest link do Castrola :
https://www.castrol.com/p...ife-75w-90.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 37/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-12-22, 22:54   

jelo71 napisał/a:
bert napisał/a:
ależ skąd, uczeń najlepiej uczy się na swoim (sprzęcie), bardziej uważa i ma lepszy słuch na uwagi instruktora


to jeszcze obgadamy przy jakimś piwie, nie zaśmiecajmy tematów technicznych.

Straciłem znacznie sztywność budy po wycięciu dachu niskiego i wygląda na to że dach z tworzywa nie zastąpi go pod względem sztywności mimo iż oczywiście wstawione są poprzeczki jak w oryginale z wysokim dachem. Zastanawiam się czy Twoja wersja nie ma wzmocnień dodatkowo gdzieś w bokach, słupkach. Muszę dać dwie poprzeczki spinające, no dodatkowe 20 kilo będzie.

Także dla zainteresowanych,
należy przy przeróbce takiej rozważnie planować gdzie chcemy stać w samochodzie a gdzie nie musimy i zostawiamy fabryczne poprzeczki.


1 - nadszybie fabryczne
potem:
2 - słupki za przednimi drzwiami: podniesiona poprzeczka, ale jest wiązanie poniżej (nad sterówką jest pawlacz) czyli wiązanie wypada +/_na wysokości fabrycznego w niepodniesionym dachu
3 - słupki za drzwiami suwanymi podniesiona poprzeczka (mam tam sklejkową półgródź)
4 - wiązanie nad drzwiami tylnymi podniesione (drzwi wysokie)

Żadnych wzmocnień nie ma, dach podpiera się na nadszybiu, dwóch poprzeczkach podniesionych i "naddrzwiem" tylnym.

Ale fakt, do ori niskiego dachu wstawiając nakładkę podwyższającą warto zostawić segmenty dachu do wykorzystania jako schowki/pawlacze i zarazem przesztywnienia. Słuszna uwaga.
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 37/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-12-22, 23:14   

rubicon napisał/a:



Jeżeli to pomoże, podpowiadam co do dostępności najlepszego aktualnie na rynku oleju do reduktora. Nie jest to tani olej, więc może uznacie że nie warto, ale sam go stosuję z przymusu i rozsądku. W nowym / od 2009/ Iveco 4x4 24-biegowy reduktor przy przelotach 120-130 km/h ma tendencję do osiągania temperatur bardzo wysokich, więc zalewam go olejem opracowanym przez Castrola dla BMW do ich wyczynowych mostów bez LSD. To są baaardzo wysilone termicznie mosty stosowane przez driffterów więc BMW zamówiło u Castrola specjalną wersję oleju. Ma perfekcyjną odporność na ciepło i praktycznie nie zrywa filmu olejowego pod żadnym obciążeniem.
U mnie wchodzi 3 litry więc przy cenie circa 30 zł za litr uznałem że nie będę oszczędzał ;) .
Ale być może uznacie, że ten olej to jak mówili w Iraku Amerykanie, na strzelanie z helikoptera do araba z kamieniem w dłoni: klasyczny " overkill" ;) .
Ale jak podkręcacie turbinami osiągi to może reduktor-weteran będzie wdzięczny za wparcie ;)
Tu jest link do Castrola :
https://www.castrol.com/p...ife-75w-90.html


jaką to ma konsystencję, a'la hipol czy a'la ATF?
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2017-12-23, 00:02   

bert napisał/a:
Ale fakt, do ori niskiego dachu wstawiając nakładkę podwyższającą warto zostawić segmenty dachu do wykorzystania jako schowki/pawlacze i zarazem przesztywnienia. Słuszna uwaga

Dla mnie za późno ale jakby jakiś napaleniec jeszcze próbował......to wie już jak.


A z tym olejem to wielkie dzięki Norbert za ten tekst, wleję 75W90 :bukiet:

Opisany olej to Syntrax, wlewam go do mostów Jeepa WJ i jest bliższy hipolowi niż atf, zdecydowanie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 37/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-12-23, 01:52   

jelo71 napisał/a:
bert napisał/a:
Ale fakt, do ori niskiego dachu wstawiając nakładkę podwyższającą warto zostawić segmenty dachu do wykorzystania jako schowki/pawlacze i zarazem przesztywnienia. Słuszna uwaga

Dla mnie za późno ale jakby jakiś napaleniec jeszcze próbował......to wie już jak.


A z tym olejem to wielkie dzięki Norbert za ten tekst, wleję 75W90 :bukiet:

Opisany olej to Syntrax, wlewam go do mostów Jeepa WJ i jest bliższy hipolowi niż atf, zdecydowanie.


no to się nie nadaje do tych reduktorów
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***