Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Rower elektryczny
Autor Wiadomość
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-02-02, 18:12   

Będę szukał fatbika, ale soft z obniżoną ramą ( szkoda ,że nie widziałem damek) , po rozmowach z ludźmi i doświadczeniem z centralnym - jednak napęd tylny .
Bateria ok 15/17 AH minimum , Moc spora najlepiej ok 1000W , Oczywiście z odłączaniem/czy poziomami by było przepisowo.
Może dam do zrobienia ??/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 97/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-02-02, 18:26   

Bronek napisał/a:
by było przepisowo.

Słyszałem ,jak włosi przetrzepali turystę jadącego w parku na ścieszce rowerowej. Jechał bez kręcenia pedałemi i miał ponad 1 kw mocy. Ukarali go srogim (podobno 500 euro) mandatem i kazali jechać ulicą i w kasku motocyklowym. Nie wiem jakie uprawnienia są potrzebne na taki pojazd?
A jak to sie ma do naszych przepisach? Czy żeby to był rower hybrydowy to chyba do 250w?
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz_wol 
weteran

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 79/64
Skąd: Piła
Wysłany: 2019-02-02, 18:43   

wkleiłem z tej strony:
http://veloprofit.com/pl/...ba-rejestrowac/

"KATEGORYZACJA

Od 1 stycznia 2017 roku UE wprowadziła nowe kategorie i przepisy dotyczące certyfikacji dopuszczenia i użytkowania rowerów elektrycznych jednocześnie anulując stare procedury opublikowane w 2002 roku.

Nowe kategorie dotyczące rowerów elektrycznych to:

Pedelec <25 Km/h , <250W – wyłączony z klasyfikacji pojazdów elektrycznych traktowany jako zwykły rower
Pedelec <25 Km/h , <1kW – kategoria L1e-A – rower z mocnym napędem
Pedelec <45 Km/h , <4kW – kategoria L1e-B – moped
E-bike <25 Km/h , <1kW – kategoria L1e-A – rower z mocnym napędem
E-bike <45 Km/h , <4kW – kategoria L1e-B – moped
Podsumowując, każdy rower który wyposażony jest w manetkę do autonomicznej jazdy, lub jest wspomagany więcej niż do 25 km/h, lub jest wyposażony w silnik o mocy powyżej 250 W musi być rejestrowany i wymaga uprawnień do jazdy na nim.

:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 97/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-02-02, 18:54   

Polscy struże prawa chyba jeszcze nie są tacy drobiazgowi. Ale kto wie? Kiedyś quadem jeździłem bez kasku , bo nie było obowiązku. Potem był mandat i założyłem kask. Aż w końcu sprzedałem quada. Nie wyobrażam sobie jechać ( mocniejszym) rowerem w kasku motocyklowym. Chociaż???
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-02-02, 19:05   

Wszystko wiadomo... itd. Kask raczej zakłdam, ale nie ten... gender- rowerowy a orzeszek motocyklowy lub takie kepi rowerowe, wygląda jak czapka ale jest kaskiem


Ad Moce i manetka. Na przykładzie fatbika żony.
DLA KUMATEGO POLICJANTA.

Ma siedem poziomów wzmocnienia (pedelec) Pierwsze dwa akurat do dozwolonej mocy.i prędkości :!:
Wspomagać można w dwojaki sposób obroty lub moc. Ten drugi sposób pasuje do przestrzegania przepisów. Ogranicza i waty i prędkość.
Manetka, też niedozwolona ale ta uruchamiana jest stacyjką.

Poza drogami publicznymi można..... :bigok

Wiadomo to jak z DMC kampera... mądrzyc się można itd :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2019-02-02, 19:32   

Bronek napisał/a:
Będę szukał fatbika, ale soft z obniżoną ramą ( szkoda ,że nie widziałem damek) , po rozmowach z ludźmi i doświadczeniem z centralnym - jednak napęd tylny .
Bateria ok 15/17 AH minimum , Moc spora najlepiej ok 1000W , Oczywiście z odłączaniem/czy poziomami by było przepisowo.
Może dam do zrobienia ??/


Dzięki za browarka :bukiet:

Z obniżoną ramą w oryginale będzie ciężko.Ja mam siodełko na regulowanej sztycy,manetką przy kierownicy ustawiam wysokość.Przy całkowitym opuszczeniu siodełka,na rower wsiada się swobodnie,jak na dziecinny,po przejechaniu kilku metrów,przy użyciu manetki,podnoszę siodełko na optymalną wysokość.Odbywa się to bardzo szybko,bo mechanizm jest najczęściej na amortyzatorze sprężynowo-olejowym.
Silnik centralny,jest silnikiem przekładniowym i moc 250 W
we współpracy z przerzutką jest wystarczająca aby góry zdobywać. Coś od siebie też trzeba dać,ot tak, dla zdrowotności.
Większość sklepów ma rowery testowe i warto przed zakupem skorzystać.Moc silnika to jedno a geometria ramy to drugie.
Rozpytam o "grubasie" z niską ramą i napęd tył.Jak coś będzie ciekawego dam znać. :spoko
Sztyca regulowana-przykładowy filmik.Funkcja bardzo usprawnia wsiadanie i schodzenie z rowerka.

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-02-02, 20:06   

Nawet nie wiedziałem ,że takie siodełka są Extra > Też takie chce .
Nie wali w jajka ??? :mrgreen:
To już mój czwarty rower elektryczny..teraz Monika ma 1000wat , ale mnie ta pozycja nie pasuje. zobaczymy
centralny miałem 250wat tylko pedelec i nie jestem zdobywcą bezdrozy .
To ma być wycieczkowe ale na grubasach dla odmiany . pewnie jak zwykle 90% garaż .
Jak pisałem hulajnoga mnie cieszy latem ale też nawalila (kabelki / mam nadzieje?) też 1000w.
Wiem ,że powinienem inaczej ......ale .....nie ma za grosz ochoty :mrgreen:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz_wol 
weteran

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 79/64
Skąd: Piła
Wysłany: 2019-02-02, 20:09   

MAWI napisał/a:
Polscy struże prawa chyba jeszcze nie są tacy drobiazgowi. Ale kto wie? Kiedyś quadem jeździłem bez kasku , bo nie było obowiązku. Potem był mandat i założyłem kask. Aż w końcu sprzedałem quada. Nie wyobrażam sobie jechać ( mocniejszym) rowerem w kasku motocyklowym. Chociaż???


Nasza policja dwa dni po tym jak jakiś idiota na rowerze z silnikiem 1KW na chodniku kogoś rozjedzie zacznie być drobiazgowa.

Pytanie tylko kiedy się to zdarzy a nie czy się zdarzy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-02-02, 20:13   

To tak prawdopodobne , jak to że trzeźwy przechodzień wlezie na ścieżkę rowerową, gdzie babcia jadąc na targ upadając z roweru się zabije., przez tego gościa co jej wlazl pod koła patrząc w komórę .Wszystko się zdarzyć może przez idiotów
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Comsio 
Kombatant
weteran cepek

Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2013
Piwa: 85/405
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-02-02, 21:22   

Heniu te siodło to bajka , należy się. :spoko
_________________
Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2019-02-02, 21:35   

Comsio napisał/a:
Heniu te siodło to bajka , należy się. :spoko


Dziękuje. :kwiatki:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2019-02-02, 21:42   

A znacie może kogoś /możecie polecić kto przerabia rowery na elektryki?
To by wyszło zapewne sensownie cenowo no i bez konieczności zakupu kolejnego roweru. Mój rower widział pode mną pół Europy, całą Polskę i przeżył Masę przygód. To w zasadzie mój pierwszy kamper, woził mnie, namiot, śpiwór, karimatę, ubrania, jedzenie itp itd. Chętnie bym go zelektryfikował a nie wyrzucę go nigdy.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2019-02-02, 22:01   

Bajaga napisał/a:
A znacie może kogoś /możecie polecić kto przerabia rowery na elektryki?
To by wyszło zapewne sensownie cenowo no i bez konieczności zakupu kolejnego roweru. Mój rower widział pode mną pół Europy, całą Polskę i przeżył Masę przygód. To w zasadzie mój pierwszy kamper, woził mnie, namiot, śpiwór, karimatę, ubrania, jedzenie itp itd. Chętnie bym go zelektryfikował a nie wyrzucę go nigdy.


Trochę czasu minęło jak korzystałem z ich usług-zapytaj.
Bielsko tel 506152142
Ruda Śląska tel 501088568 503425042

Jeszcze tu:
https://forum.arbiter.pl/index.php
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
snovi 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Vw T4 Multivan '98, Renault Master L3H2 '99
Dołączył: 24 Wrz 2014
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-03, 12:58   

Jak okolice Poznania to polecam www.mxus.pl, mają też sklep rowerowy i serwis gdzie montują napędy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lechd 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Dethleffs Trend90 7057 EB
Dołączył: 31 Sty 2016
Piwa: 24/3
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-02-03, 14:16   

Też myślę o przeróbce. Może znacie kogoś z Białegostoku kto się tym zajmuje ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***