Zmiana DMC |
Autor |
Wiadomość |
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-01-02, 16:18 Zmiana DMC
|
|
|
Koleżanki Koledzy
Proszę o informację czy możliwa jest zmiana DMC z 5500kg na 3500kg.
W tej chwili w dowodzie rejestracyjnym jest autobus z liczbą pasażerów zdaje się 23.
Masa własna obecnie 3030kg i wstępnie zakładam, że jest możliwe jej obniżenie do 2600-2700kg + zabudowa - optymistycznie powrót do pierwotnej wagi i zapas 500kg na pasażerów i inne ładunki.
Z wstępnego rozeznania w Internecie wynika, że w dół można:
http://www.norcom.com.pl/...er=asc&start=15
Rozmawiałem z rzeczoznawcą, który oświadczył, że DMC w Polsce jest nietykalne, ani w dół, ani w górę.
Co Wy na to? |
|
|
|
|
makdrajwer
weteran Artur,Ola,Zosia,Zuzia
Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2011 Piwa: 50/75 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-01-02, 16:25
|
|
|
Dokładnie tak. Masy nie zmienisz. |
_________________ keep calm and dance
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2017-01-02, 16:30
|
|
|
Tak było 6 lat temu , teraz jest wiele zmian |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2017-01-02, 17:28
|
|
|
Andrzej 73 napisał/a: | Poczytaj ten temat. |
Nie te czasy 7 lat temu
Następny proszę |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2017-01-02, 17:31
|
|
|
Andrzej 73 napisał/a: | Wszystko się da |
Teraz boją się wziąć |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-01-02, 20:36
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | eraz boją się wz |
Czego boją się brać?
Przecież pisałem o argumentach , a nie o kasie.
Droga jest dość długa ale nieraz warto.
Trzeba napisać pismo w którym podamy argumenty które przekonają urzędnika do podjęcia przychylnej dla nas decyzji o zmianie DMC.
W Twoim przypadku zmiana ilości miejsc.
Niech podadzą sami stację diagnostyczną z ich wykazu oraz ich rzeczoznawcę.
Ważne aby od pojazdu wcześniej nie był opłacany podatek drogowy , bo jego strata dla UM/UG jest źle widziana i pewnie zmiana zostanie odrzucona.
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 126/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2017-01-02, 20:38
|
|
|
dwa lata temu iveco (4010w1) z 4.2 dmc na 3.5dmc
kwit od iveco polska, ze pojazd spełnia warunki dla dmc 3.5.
OSKP
WK
gotowe
nie wiem jak dziś |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-01-03, 14:19
|
|
|
Odnalazłem przepisy na które powołują się diagności w przytoczonym powyżej linku, jest to: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach
a dokładniej
ZAŁĄCZNIK Nr 2
WYMAGANIA DOTYCZĄCE KONTROLI ORAZ WYTYCZNE DOTYCZĄCE OCENY USTEREK PODCZAS PRZEPROWADZANIA DODATKOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO POJAZDU
Dział II
Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu
§ 1. Dział określa sposób ustalania danych technicznych pojazdu, zwłaszcza dopuszczalnej ładowności lub dopuszczalnej masy całkowitej oraz liczby miejsc.
§ 2. 1. Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (§ 1) należy w możliwie największym stopniu wykorzystywać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak przepisy i dokumenty homologacyjne, dane producenta pojazdu, katalog marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w przepisach dotyczących szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach, a w indywidualnych wypadkach, inne wiarygodne publikacje i dokumenty, dotyczące danego pojazdu lub jego zespołów i elementów.
2. Wszelkie ustalenia powinny być podejmowane:
1) na podstawie przepisów art. 2 pkt 31-58 i art. 66 ust. 6 ustawy;
2) z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z § 2-5 rozporządzenia o warunkach technicznych oraz z ewentualnych warunków dodatkowych dotyczących danego pojazdu;
3) z uwzględnieniem odpowiednich przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2014 r. poz. 1727, z późn. zm.).
§ 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się:
1) przez zważenie całego pojazdu albo
2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu.
2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.
3. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach - dodatkowo odpowiednio innej specjalności.
§ 4. 1. Dopuszczalną ładowność pojazdu ustala się jako różnicę między dopuszczalną masą całkowitą a masą własną.
2. Dopuszczalną ładowność i masę własną pojazdu określa się w zaokrągleniu do:
1) 10 kg - dla pojazdów o masie własnej do 2000 kg;
2) 50 kg - dla pozostałych pojazdów.
§ 5. 1. Liczbę miejsc w pojeździe ustala się tak, aby:
1) łączna masa osób znajdujących się w pojeździe nie powodowała przekroczenia jego dopuszczalnej masy całkowitej; masę pierwszej osoby przyjmuje się w wysokości 75 kg, a kolejnych w wysokości 68 kg, z zachowaniem warunków § 17 ust. 2 rozporządzenia o warunkach technicznych;
2) zachowane były wymagania dotyczące miejsc oraz pomieszczeń przeznaczonych lub przystosowanych do przewozu osób, określone dla danego rodzaju pojazdu w rozporządzeniu o warunkach technicznych.
2. Jeżeli przepisy ustawy zezwalają na przewóz danym rodzajem pojazdu osób stojących lub leżących, poza łączną liczbą miejsc należy określić również zawartą w niej liczbę miejsc do stania i leżenia.
§ 6. Inne dane techniczne pojazdu, np. rodzaj, podrodzaj, przeznaczenie, pojemność skokową silnika, ustala się, stosując odpowiednio zasady określone w § 2 działu. |
|
|
|
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-01-03, 14:20
|
|
|
bert napisał/a: | dwa lata temu iveco (4010w1) z 4.2 dmc na 3.5dmc
kwit od iveco polska, ze pojazd spełnia warunki dla dmc 3.5.
OSKP
WK
gotowe
nie wiem jak dziś |
Opinię rzeczoznawcy robiłeś? |
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Ahmed
Kombatant Burak
Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-01-03, 14:36
|
|
|
miklo75 napisał/a: | Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu |
Dane są znane , DMC wynosi 5500 KG |
|
|
|
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-01-03, 14:47
|
|
|
oskp napisał/a: | miklo75 napisał/a: | Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu |
Dane są znane , DMC wynosi 5500 KG |
Przeczytaj może troszeczkę niżej, paragraf 3 dokładnie, gdzie opisany jest np. przypadek zmiany przeznaczenia |
|
|
|
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-01-03, 14:49
|
|
|
A mógłbyś dokładniej opisać jaką procedurę przeszedłeś, bo w temacie jest tylko (albo aż), że udało Ci się obniżyć DMC |
|
|
|
|
moskit
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2014 Piwa: 117/43 Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2017-01-03, 15:04
|
|
|
miklo75,
oskp ma rację
Ty chyba idziesz w kierunku zmiany homologacji tak mi się wydaje |
_________________ Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh |
|
|
|
|
|