Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana DMC
Autor Wiadomość
miklo75 
zaawansowany

Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012
Piwa: 3/26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-01-02, 16:18   Zmiana DMC

Koleżanki Koledzy

Proszę o informację czy możliwa jest zmiana DMC z 5500kg na 3500kg.
W tej chwili w dowodzie rejestracyjnym jest autobus z liczbą pasażerów zdaje się 23.
Masa własna obecnie 3030kg i wstępnie zakładam, że jest możliwe jej obniżenie do 2600-2700kg + zabudowa - optymistycznie powrót do pierwotnej wagi i zapas 500kg na pasażerów i inne ładunki.

Z wstępnego rozeznania w Internecie wynika, że w dół można:

http://www.norcom.com.pl/...er=asc&start=15

Rozmawiałem z rzeczoznawcą, który oświadczył, że DMC w Polsce jest nietykalne, ani w dół, ani w górę.

Co Wy na to?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-02, 16:25   

Dokładnie tak. Masy nie zmienisz.
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/480
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2017-01-02, 16:30   

miklo75 napisał/a:

http://www.norcom.com.pl/...er=asc&start=15

Tak było 6 lat temu , teraz jest wiele zmian :bajer
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-02, 16:33   

Poczytaj ten temat.

http://www.camperteam.pl/...ight=zmiana+dmc

Kiedyś dokonałem niemożliwego. :-P
Wszystko się da , zależy od przedstawionych argumentów w WK.
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/480
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2017-01-02, 17:28   

Andrzej 73 napisał/a:
Poczytaj ten temat.

Nie te czasy 7 lat temu :chytry
Następny proszę :bigok
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/480
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2017-01-02, 17:31   

Andrzej 73 napisał/a:
Wszystko się da

Teraz boją się wziąć :-P
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-02, 20:36   

SlawekEwa napisał/a:
eraz boją się wz

Czego boją się brać?
Przecież pisałem o argumentach , a nie o kasie.
Droga jest dość długa ale nieraz warto.
Trzeba napisać pismo w którym podamy argumenty które przekonają urzędnika do podjęcia przychylnej dla nas decyzji o zmianie DMC.
W Twoim przypadku zmiana ilości miejsc.
Niech podadzą sami stację diagnostyczną z ich wykazu oraz ich rzeczoznawcę.
Ważne aby od pojazdu wcześniej nie był opłacany podatek drogowy , bo jego strata dla UM/UG jest źle widziana i pewnie zmiana zostanie odrzucona.
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2017-01-02, 20:38   

dwa lata temu iveco (4010w1) z 4.2 dmc na 3.5dmc
kwit od iveco polska, ze pojazd spełnia warunki dla dmc 3.5.
OSKP
WK
gotowe
nie wiem jak dziś
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miklo75 
zaawansowany

Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012
Piwa: 3/26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-01-03, 14:19   

Odnalazłem przepisy na które powołują się diagności w przytoczonym powyżej linku, jest to: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

a dokładniej
ZAŁĄCZNIK Nr 2
WYMAGANIA DOTYCZĄCE KONTROLI ORAZ WYTYCZNE DOTYCZĄCE OCENY USTEREK PODCZAS PRZEPROWADZANIA DODATKOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO POJAZDU

Dział II
Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu

§ 1. Dział określa sposób ustalania danych technicznych pojazdu, zwłaszcza dopuszczalnej ładowności lub dopuszczalnej masy całkowitej oraz liczby miejsc.



§ 2. 1. Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (§ 1) należy w możliwie największym stopniu wykorzystywać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak przepisy i dokumenty homologacyjne, dane producenta pojazdu, katalog marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w przepisach dotyczących szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach, a w indywidualnych wypadkach, inne wiarygodne publikacje i dokumenty, dotyczące danego pojazdu lub jego zespołów i elementów.


2. Wszelkie ustalenia powinny być podejmowane:


1) na podstawie przepisów art. 2 pkt 31-58 i art. 66 ust. 6 ustawy;


2) z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z § 2-5 rozporządzenia o warunkach technicznych oraz z ewentualnych warunków dodatkowych dotyczących danego pojazdu;


3) z uwzględnieniem odpowiednich przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2014 r. poz. 1727, z późn. zm.).



§ 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się:


1) przez zważenie całego pojazdu albo


2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu.


2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.


3. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach - dodatkowo odpowiednio innej specjalności.



§ 4. 1. Dopuszczalną ładowność pojazdu ustala się jako różnicę między dopuszczalną masą całkowitą a masą własną.


2. Dopuszczalną ładowność i masę własną pojazdu określa się w zaokrągleniu do:


1) 10 kg - dla pojazdów o masie własnej do 2000 kg;


2) 50 kg - dla pozostałych pojazdów.



§ 5. 1. Liczbę miejsc w pojeździe ustala się tak, aby:


1) łączna masa osób znajdujących się w pojeździe nie powodowała przekroczenia jego dopuszczalnej masy całkowitej; masę pierwszej osoby przyjmuje się w wysokości 75 kg, a kolejnych w wysokości 68 kg, z zachowaniem warunków § 17 ust. 2 rozporządzenia o warunkach technicznych;


2) zachowane były wymagania dotyczące miejsc oraz pomieszczeń przeznaczonych lub przystosowanych do przewozu osób, określone dla danego rodzaju pojazdu w rozporządzeniu o warunkach technicznych.


2. Jeżeli przepisy ustawy zezwalają na przewóz danym rodzajem pojazdu osób stojących lub leżących, poza łączną liczbą miejsc należy określić również zawartą w niej liczbę miejsc do stania i leżenia.


§ 6. Inne dane techniczne pojazdu, np. rodzaj, podrodzaj, przeznaczenie, pojemność skokową silnika, ustala się, stosując odpowiednio zasady określone w § 2 działu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miklo75 
zaawansowany

Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012
Piwa: 3/26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-01-03, 14:20   

bert napisał/a:
dwa lata temu iveco (4010w1) z 4.2 dmc na 3.5dmc
kwit od iveco polska, ze pojazd spełnia warunki dla dmc 3.5.
OSKP
WK
gotowe
nie wiem jak dziś


Opinię rzeczoznawcy robiłeś?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-03, 14:23   

W naszym WK uwzględniają tylko rzeczoznawców wyznaczonych przez nich.
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-03, 14:36   

miklo75 napisał/a:
Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu


Dane są znane , DMC wynosi 5500 KG :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miklo75 
zaawansowany

Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012
Piwa: 3/26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-01-03, 14:47   

oskp napisał/a:
miklo75 napisał/a:
Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu


Dane są znane , DMC wynosi 5500 KG :haha:


Przeczytaj może troszeczkę niżej, paragraf 3 dokładnie, gdzie opisany jest np. przypadek zmiany przeznaczenia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miklo75 
zaawansowany

Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012
Piwa: 3/26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-01-03, 14:49   

Andrzej 73 napisał/a:
Poczytaj ten temat.

http://www.camperteam.pl/...ight=zmiana+dmc

Kiedyś dokonałem niemożliwego. :-P
Wszystko się da , zależy od przedstawionych argumentów w WK.
:spoko


A mógłbyś dokładniej opisać jaką procedurę przeszedłeś, bo w temacie jest tylko (albo aż), że udało Ci się obniżyć DMC
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 117/43
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2017-01-03, 15:04   

miklo75,
oskp ma rację
Ty chyba idziesz w kierunku zmiany homologacji tak mi się wydaje
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***