|
|
Lepi się, lepi i się ulepił. |
Autor |
Wiadomość |
lukas112
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Iveco 35s15
Dołączył: 04 Wrz 2016 Postawił 1 piw(a) Skąd: 3city
|
Wysłany: 2017-01-18, 19:52 Lepi się, lepi i się ulepił.
|
|
|
Witam serdecznie
Jakiś czas temu, pisałem w sprawie porady co do zakupu auta, miały być trojaczki, padło na Iveco Maxi rocznik 2003, paka długa na 450 cm, wysokość 217 cm, szerokość na wysokości 60 cm prawie 185 cm. Silnik 2.8 jtd 146 km. Na pusto lepiej niż moja osobówka ciągnie, no i ma napęd na tył
Auto na pojedynczym kole, ładowność 1250 kg w dowodzie.
Auto będzie budowane dla pary młodych ludzi. Do tzw. full timingu na razie po europie.
Zakładam ten temat w 2 celach, po pierwsze fotorelacji z budowy, opisywanie po kolei co będzie robione.
Po drugie zadania miliona pytań do starszych, bardziej doświadczonych forumowiczów, czasem wydających się być może niezmiernie naiwnych bądź prostych. Ale jak to mówią kto pyta nie błądzi.
Dodam, że mam 26 lat, jest to moja pierwsza przygoda właściwie ze wszystkim co z budową kampera związane, jako, że będę się wcielał w role projektanta, budowlańca, elektryka, hydraulika i nie wiem kogo jeszcze. Tematów o budowie kamperów przeczytałem dużo, część spraw się wyklarowała, część spowiła jeszcze gęstszą mgłą, im dalej w las tym ciemniej hehe.
Zdjęcia "ivony" dodam jutro.
Co do planów związanych z przebudową:
-izolacja pianą zamknięto komorową 5cm albo wełna w streczu 5cm i aluflox
-2 okna dachowe 40x40 cm oraz dwa okna na bocznej ścianie
-solar 2x250 w oraz turbina wiatrowa 500w
-akumulatory pokładowe 2x120/150 ah
-Przetwornica pełen sinus 1,5 kw ciągłej mocy, do zasilania lodówki
-lodówka na 230v, klasa a+++, podobno 90kw na rok, co daje na dobe ~240w + 24 w przetwornica, 260w dzilimy na 12v co w przybliżeni daje dziennie mniej więcej 22a wyssane z akumulatora przez lodówke, czy mój sposób liczenia jest prawidłowy?
-Prysznic, oraz toaleta kompostująca
-Zbiornik wody czystej 200-250l, woda brudna 120l
-Piec C.O na drewno 40x30x80cm, z dolotem powietrza od dołu, i wylotem kominem na dachu, zamknięty, z wymiennikiem ciepła 100l oraz grawitacyjnym C.O z, kotła podłączenie do prysznica i kuchni
Tutaj od razu komentarz, pomysł o tyle nowatorski co szalony, w usa z powodzeniem stosowane w laminowano drewnianych kamperach, kominek w domu mam od dziecka, detektor dwutlenku i czadu będzie zamontowany, piec palony tylko w dzień, po czym ogrzewanie C.O. z bojlera, podobno do 10 godzin trzyma temperaturę.
Decyzja ta podyktowana tym, że kamper w razie czego(wojna, inwazja kosmitów) ma być pojazdem całkowicie autonomicznym, jak się skończy paliwo to nie będzie można zatankować gazu, za to można będzie zimą zamarznąć. A drewno jest wszędzie gdzie nie ma ludzi.
Projekt kampera na obrazku poniżej.
Temat postaram się podzielić na kilka części takich jak, izolacja, elektryka, okna itp itd
I teraz 3 pierwsze pytanie proszę państwa:
1.Czy sposób obliczania poboru prądu jest prawidłowy, tj 240w na dobę na 230v + 10% dla przetwornicy daje 264w dzielona na 12v daje około 22a?
2.Tolo61 sprzedaje okna, które chciałbym przygarnąć, problem jest natomiast 1 dość poważny, okna są bardzo długie 145cm na 55cm otwór montażowy, i musiał bym ciąć wzmocnienie pionowe, zaznaczam na zdjęciu poniżej. Czy takie rzeczy się robi, i czy jest to bezpieczne, tzn. nie wpłynie na sztywność konstrukcji? I jak się mają zewnętrzne przetłoczenia blachy, czy uzupełnia się nie równości jakąś masą, uszczelką, w iveco ciężko o tak duży kawałek blachy bez przetłoczeń.
3.Izolacja pianą jest łatwiejsza na pewno i bardziej skuteczna, problem dla mnie to brak dostępu do tego co pod pianą, co jak blacha zacznie korodować, czy oblanie wszystkiego pianą, nie robi dużych komplikacji w dalszej budowie.
Zaleta piany to podobno zamknięcie całej konstrukcji, ale jak to się ma do wycinania okien, jak piana jest już położona, robienia dziur na kable, kominy, wyloty itd.
Czy gra jest warta świeczki?
Zapraszam wszystkich serdecznie do dyskusji, mam nadzieje, że zobaczymy się na tegorocznym zlocie.
Pozdrawiam serdecznie
iveco_daily_35_s12_2_3_hpi_fur34b984f6_355.jpg Wycinanie wzmocnień |
|
Plik ściągnięto 8083 raz(y) 64,94 KB |
kamper.jpg Projekt HD3D |
|
Plik ściągnięto 125 raz(y) 84,23 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez lukas112 2017-09-23, 20:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Aran-70
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Citroen Moncayo
Nazwa załogi: ARAN-70
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2016 Piwa: 8/9 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-01-18, 20:16
|
|
|
Witamy I od razu życzymy powodzenia na pewno będzie Ci potrzebne
Jest tu wielu fachowców, którzy na pewno Ci pomogą i odpowiedzą na Twoje pytania.
Czekamy na zdjęcia z postępów prac
Arek |
|
|
|
|
zbiegusek
zaawansowany
Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016 Piwa: 10/7 Skąd: Bełchatów i okolice
|
Wysłany: 2017-01-18, 21:40
|
|
|
Helou! :)
Przyrządzam popkorn i trzymam kciuki. :)
Szczególnie ciekawi mnie temat toalety kompostującej i piecyka na drewno.
A co do wręg, to ja bym tego, we wskazanym przez ciebie miejscu, nie ciął.
Zdecydowanie! |
|
|
|
|
Aran-70
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Citroen Moncayo
Nazwa załogi: ARAN-70
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2016 Piwa: 8/9 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-01-18, 21:44
|
|
|
Ja myślę, że jeżeli zmieścisz okno między poziomymi wzmocnieniami to nie osłabi to zbytnio konstrukcji
Arek |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-01-18, 22:55
|
|
|
o czym tu mowa ? Przecież IVECO jest na ramie ...możesz wycinać co i gdzie chcesz ...karoseria na ramie to nie jest konstrukcja samonośna auta |
|
|
|
|
MAWI
Kombatant
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 97/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-01-18, 23:15
|
|
|
I słuchaj się Kolego Adasia , bo w tej materii o geniusz.
p.s. Potem zobaczysz ,że miałem racie. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
|
kynios1
zaawansowany
Twój sprzęt: Boxer 2015w trakcie zabudowy na kamperek
Nazwa załogi: Krzysiek i Mariola
Dołączył: 09 Lis 2015 Piwa: 38/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2017-01-19, 19:42
|
|
|
Piec na drzewo w kamperze ? ,
Policz dobrze ładunki czyli zbiorniki , wymienniki , piece , zabudowy ,meble , solary , akumulatory i resztę rzeczy bo zabraknie Ci tej ładowności 1250kg , ja robiłem bardzo lekko i oszczędnie i wszystko co zabudowałem waży 1000kg z wodą , a jeszcze rowery ciuchy 2 osoby , jedzenie i inne szpargały .
turbiny nie montuj bo solary będą duże i wystarczą , daj lepiej więcej akumulatorów ze 400Ah , turbina wiatrowa to hałas , nie pośpisz jak będzie pracować na dachu , a i sąsiedzi na parkingu czy kempingu też nie będą zadowoleni . daj dobrą izolacje i webasto i będzie cieplutko i nie drogo , okna daj mniejsze , każde okno to ubytek ciepełka i nie będziesz wycinał wzmocnień , ktoś je po coś zaprojektował i muszą być . Trzymam kciuki i będę obserwował postępy .
Co do ogrzewania podpytaj kol Toscanera , też ma webasto i mieszka cało-rocznie w Anglii i grzeje non stop i nie narzeka |
|
|
|
|
Świstak
Kombatant
Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2017-01-19, 20:28
|
|
|
Loguję się do tematu. Pomysł ambitny, ale faktycznie najpierw zrób bilans wagowy, bo możesz się zdziwić. Przy piecu na drewno i tak małej kubaturze bez akumulatora ciepła się nie da, a to oznacza masę która będzie właściwie nie do wykorzystania w inny sposób. Podobnie toaleta kompostująca - kompostowanie to proces czasochłonny, więc balast będzie. Co do obliczeń - używaj jednostek ampero-godzin czy też wato-godzin (Ah, Wh) i weź pod uwagę że przetwornica zużywa energię na własne potrzeby również wtedy gdy lodówka nie pracuje, chyba że zrobisz termostat uruchamiający przetwornicę tylko wtedy gdy jest potrzebna... |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
|
|
|
|
|
Nomady
trochę już popisał
Nazwa załogi: Nomady
Dołączył: 15 Wrz 2016 Piwa: 5/15 Skąd: Dolnośląskie Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-21, 17:57
|
|
|
Cytuje ...o czym tu mowa ? Przecież IVECO jest na ramie ...możesz wycinać co i gdzie chcesz ...karoseria na ramie to nie jest konstrukcja samonośna auta
Może nie samonośna ,,,ale też konstrukcja która wymaga pewnego przemyślenia,,,
troszkę pokory.. |
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
|
|
|
|
lukas112
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Iveco 35s15
Dołączył: 04 Wrz 2016 Postawił 1 piw(a) Skąd: 3city
|
Wysłany: 2017-01-22, 19:20
|
|
|
Witam
Proszę wybaczyć brak odzewu, praca.
Dzięki za miłe przyjęcie.
Co do tematu turbiny wiatrowej, kamper ma służyć do całorocznego mieszkania, zimą jak widać, solary raczej dużo nie podładują, za to nawet przy niskich wiatrach, te 30/40 w z turbiny daje jakieś 3-4 ampery, przez 18 godzin daje to około 55ah prądu. W połączeni z solarami które jakieś 20 ah dadzą nawet zimą, pokrywam zapotrzebowania na około 70 ah prądu codziennie, a to powinno wystarczyć.
Generatora prądu na paliwo nie chcę, ma być totalnie nie zależnie od cywilizacji.
Na dole załączam zdjęcia bazy, co do szerokości na wys. 145 cm jest ok 165 cm, natomiast na 200 cm czyli około 10 cm od sufitu jest 130 cm.
Ocieplenie jednak będzie z wełny w streczu 5cm+ alufox.
Nie chce wysnuwać tutaj teori spiskowych, ale doczytałem, iż jeden ze składników piany do ociepleń jest mocno karcynogenny, nie chcę mieszkać w puszcze ocieplonej czymś takim.
Co do bilansu wagowego, auto zważę w tygodniu, jeżeli ktoś wie gdzie w 3 mieście da się to zrobić, to proszę o info.
Z teorii wagowej mam do dyspozycji 1240 kg już z bakiem paliwa i kierowcą, bo tak chyba podaję się wagę:
Zabudowa, liczona na papierze
120 kg zbiornik czystej i 100l wody
20 kg zbiornik wody brudnej pusty
120 kg wymiennik C.O. o pojemności 80l
80 kg izolacja
300 kg sklejka na ściany, sufit, podłogę i meble (wszystkie szafki, blaty, stoły, ścianki itd.)
Sklejka na podłogę i meble 12mm, na ściany, sufit 8mm
70 kg akumulatory 240 ah
70 kg piec na drewno(wykonany na zamówienie)
35 kg okna 2 boczne i 2 dachowe
50 kg solary z mocowaniem
30 kg łazienka, toaleta kompostowa to 20kg, no i brodzik ze słuchawką i zasłonką z 10kg)
30 kg lodówka
20 kg, przetwornica, ładowarka hybrydowa, bezpieczniki
30 kg materace na łóżko, kanapa, stół
50 kg na kable od prądu, instalacje wodną,zawiasy, wkręty, nity itd.
10 kg turbina wiatrowa ze stelażem
To daje razem 1040 kg, są to wyliczenia szacunkowe na sucho, ale z tego wynika, że zostaje mi 200 kg ładowności, na rzeczy osobiste, jedzenie, drugą połowę i psa(65 kg z zapasem dla tego duetu ),trochę opału. Wychodzi na styk, wodę zawsze można zlać będąc w trasie lub w okolicach większych aglomeracji miejskich).
Teraz kilka pytań, poniżej wstawiam zdjęcia okien jakie mogę zakupić, dometic s7, mocowane od wewnątrz na jakiegoś rodzaju blaszki, zdjęcie od Duni.pl, okno nie ma ramy wewnętrznej.
Czy miał ktoś z czymś takim do czynienia, czy to działa, czy może iść w okna s4?
Dodam, że na rolecie i moskitierze nie do końca mi zależy, można dorobić/dokupić.
Kolejne pytanie meble, szafy, ścianki łazienki, stelaż łóżka, kanapy itd. będę montował bezpośrednio do wzmocnień karoserii nitami i nakrętkami.
Chyba, że lepiej zrobić jakiś stelaż z drewna i do tego mocować?
Jak gruba powinna być sklejka na ścianach/suficie, jeżeli tak naprawdę nic do niej nie będzie przymocowane? 4mm czy 8mm?
Dodam, że autko jutro jedzie na serwis, będzie sprawdzana kompresja, stan wtrysków, podpięcie pod komputer, nowy rozrząd, sprawdzenie zawieszenia, mostu, wału, i układu hamulcowego. No i nowe płyny i oleje.
Budowa planowo rusza od 1 lutego.
Pozdrawiam
IMG_20170120_124818.jpg
|
|
Plik ściągnięto 44 raz(y) 249,52 KB |
IMG_20170120_124825.jpg
|
|
Plik ściągnięto 30 raz(y) 264,5 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez lukas112 2017-09-23, 20:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 238/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2017-01-22, 22:06
|
|
|
Jest spora różnica między kamperowanie na południu i północy Europy.
Czy w miastach czy raczej całkowite odludzia.
Od tego wiele zależy co kamper powinien mieć i w jakie źródła energii mieć i czym ogrzewać.
Na południu? Brałbym cały dach paneli.
Na północy? Trochę paneli, ale zimą to nie dadzą nic. Dosłownie. Potrzebne inne źródło energii.
Wiatrak? Pomijam hałas. Wiatru wbrew pozorom takiego 30-40km/h to nawet na północy Szkocji nie ma za wiele. Może z 1 albo 3 mies. na rok (sporo zależy od miejsca kamperowania).
Czyli słońca niet, wiatru niet. Agregat? Nie chcesz. No to pozostanie odpalanie silnika. Albo coś o czym ostatnio w moim temacie rozważałem, rowerek z prądnicą.
Wiele zależy od tego jak i gdzie chcecie zwłaszcza zimować.
Piec na drzewo popularny w UK. Nawet teraz koło mnie w 2 kamperach mają kominki i coś tam palą. Ale gdy zimowanie wypadnie w Portugalii, to taki piec kompletnie bez sensu. Nie ma sensu też wozić wymiennika, gdy na zewnątrz +17C
Nie grzejemy = kąpiemy się w zimnej.
Cytat: | -lodówka na 230v, klasa a+++, podobno 90kw na rok, co daje na dobe ~240w + 24 w przetwornica, 260w dzilimy na 12v co w przybliżeni daje dziennie mniej więcej 22a wyssane z akumulatora przez lodówke, czy mój sposób liczenia jest prawidłowy? |
Wiele zależy ile napchamy do lodówki. U mnie zauważyłem przy zapchanej, że potrafi i 2-3X dłużej pracować, czyli powiedzmy potrajamy te Ah.
Cytat: | 80 kg izolacja
300 kg sklejka na ściany, sufit, podłogę i meble (wszystkie szafki, blaty, stoły, ścianki itd.) |
Izolacja mniej i sklejka mniej. Ale zależy od tej, którą zastosujesz. Różnica może być spokojnie i 2x
Oczywiście loguję się do tematu |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
|
|
|
|
|
|
mrsulki
weteran w średnim wieku
Twój sprzęt: Bezdomni
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-01-22, 22:18
|
|
|
lukas112, a po co przewracałeś auto na bok, nie wygodniej by Ci było na kołach go trzymać.
Co do turbiny to zachęcam do odwiedzenia w wietrzny dzień ulicy z latarniami z takowym zasilaniem, usłyszysz co to za hałas generuje. U nas w Szczecinie jedna z gmin dała się namówić na takie latarnie zasilane solarem i turbiną - efekt taki że ciemno tłumaczenie że to tylko w okresie zimowym bo nie ma słońca ani wiatru i akumulatory nie naładowane słowem |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
|
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2017-01-22, 22:40
|
|
|
w przypadku piankowania po co sklejka na sufit? |
|
|
|
|
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 238/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2017-01-22, 23:04
|
|
|
Flag napisał/a: | w przypadku piankowania po co sklejka na sufit? |
Żeby było do czego lampkę przykręcić
Może żyrandol albo jakieś czujniki dymu?
Na sklejce też nie pozostaną żadne wgniecenia, jeśli się walnie głową , albo czymś |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|