Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Lepi się, lepi i się ulepił.
Autor Wiadomość
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-09-24, 08:59   

lukas112 napisał/a:
Ivonka ma zostać naszym domem na najbliższy czas,


Obyś nie pomylił się i nie wszedł Biorcy do kampera. :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lukas112 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Iveco 35s15
Dołączył: 04 Wrz 2016
Postawił 1 piw(a)
Skąd: 3city
Wysłany: 2017-09-24, 11:55   2. Izolacja/stelaż podłogi

No i dalej.
1 maja położyłem pierwszą deskę stelażu podłogi, w międzyczasie byliśmy na wadze, ze 150 kilo starej sklejki, i gratów zostało wyjęte, waga z pełnym bakiem paliwa.

Więc waga startowa ok 2400 kg, dużo.

Wszystkie legary zostały przymocowane na przestrzał śrubami z nierdzewki m8 do podłogi, i zwiercone ze sobą. Legary 5 na 3 cm.

Pomiędzy 5 cm styroduru.

Legary oprócz podniesienia podłogi, posłużyły później jako stelaż do dalszej zabudowy.

5.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 541,88 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 1,11 MB

3.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 1,09 MB

2.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 975,69 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 353,69 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lukas112 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Iveco 35s15
Dołączył: 04 Wrz 2016
Postawił 1 piw(a)
Skąd: 3city
Wysłany: 2017-09-24, 12:17   3. Okna

Okna mamy 3, bałem się, że będzie mało światła, ale w zupełności wystarczy.
1 okno boczne seitz s4 110x55 w sypialni co by mieć widoki z rana i 2 okna dachowe mini heki plus, te do kamperów.

Z tym bocznym było dużo strachu, czy aby krągłości auta nie będą się z oknem zgrywać, ale się zgrały finalnie.

Okno boczne wklejone na dekaseal 8936, a okna dachowe na wałek butylowy, z racji przetłoczeń.
Ja użyłem po prostu podwójnego wałka w tych miejscach, i wszystko jest szczelnie. Padało z 1,5 miesiąca zanim położyłem ściany, także sprawdzone.

Wszystkie okna oczywiście wzmocnione stelażami z kantówek 5x3 cm, wklejone na wurth k+d klej i szczelniwo.

Dodatkowo, do wszystkich okien musiałem dobrać nowe śruby, oryginalne z zestawów były za krótkie. Także wypad do sklepu, kątówka i wszystko gra.

Ps. finalnie wzmocnienia ciąłem, a właściwie to wyciąłem jedno przy oknie bocznym, i 1 wzmocnienie przy suficie, później wzmocniłem te miejsca dodatkowo kantówkami.

1.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 1 MB

2.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 597,49 KB

3,5.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 1,59 MB

3.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 973,24 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 1,83 MB

5.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 1,71 MB

7.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 666 KB

8.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 612,67 KB

9.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 483,67 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lukas112 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Iveco 35s15
Dołączył: 04 Wrz 2016
Postawił 1 piw(a)
Skąd: 3city
Wysłany: 2017-09-24, 12:48   4. Izolacja

xbartman dzięki za podpowiedź, wygląda na to, że ze zdjęciami jest już ok, piwko poleciało :ok

zbyszekwoj tak jakoś przy zakupie auta się przyjęło, nazwa właściwa przyjdzie z czasem, myślę, że Pan Adam się nie obrazi :)

Pomysł izolacji wzięty żywcem z "budowa domka ze złomka", za który Panu
Toscanerowi serdecznie dziękuje. Znam teraz ten ból owijania wełny od podszewki, zwłaszcza po obrobieniu największego Iveco w ten sposób :spoko

Izolacja to wełna w workach, grubość 5cm ursa platinum współczynnik przenikalności 0,32.
Wszystko szczelnie poobklejane.
Trochę zachodu z tym było, nie powiem, ale daliśmy rade.

Wełna jest włożona wszędzie tam gdzie dało się ją upchać, wszystkie wzmocnienia, profile itd.

Na wełnie wszędzie dodatkowo alufox, szczelnie położony i pozaklejany taśmą aluminiową na łączeniach.

Po 10 dniach w średnio ciepłym klimacie, nasza polska szara jesień, mogę powiedzieć, że sprawdza się bardzo dobrze, oczywiście trzeba czasem odpalić Trume ale nie zdarzyło się, żeby chodziła dłużej jak 30 min.


Po wieczornym nagrzaniu, nad ranem w środku jest ok, pobudka nie powoduje szoku termicznego :ok

1.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 1,21 MB

2.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 771,33 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 921,73 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 923,71 KB

5.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 983,73 KB

7.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 816,75 KB

8.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 833,3 KB

9.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 1,07 MB

10.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,31 MB

11.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 1,33 MB

Ostatnio zmieniony przez lukas112 2017-09-24, 13:06, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-09-24, 13:00   Re: 4. Izolacja

lukas112 napisał/a:


myślę, że Pan Adam się nie obrazi :)





kibicuję i nie mam powodów się obrażać :) kolejny porządny kamper powstał a nie wydmuchy na dukaciakach z przednim napędem :hide: :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/10
Wysłany: 2017-09-24, 13:27   Re: 4. Izolacja

Na fotce z czarnymi workami w scianie wygląda jak auto Escobara :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lukas112 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Iveco 35s15
Dołączył: 04 Wrz 2016
Postawił 1 piw(a)
Skąd: 3city
Wysłany: 2017-09-24, 13:49   

Pozdrawiam Panie Adamie, przyznaje tylni napęd uratował nas już parokrotnie, a i wjechaliśmy w teren gdzie przednionapędowym bym się nie zapuścił.

Ale nie ma tego dobrego, udało nam się zakopać, po moim umyślnym wjechaniu w piach.
Staliśmy na trawie, mieliśmy wyjechać no i... i wyciągał nas traktor, całe szczęście, że do wioski było nie daleko.

A stało się to na jednej z miejscówek z mapy, Jezioro Turawa :)

Swoją drogą miejsce bardzo urokliwe, za koordynaty dziękujemy.

Plaża nadaje się na dobry film sci-fi

Poniżej zdjęcie po wyciągnięciu :szeroki_usmiech

Parę worków zostawiłem pustych, na ciężkie czasy hehe
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lukas112 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Iveco 35s15
Dołączył: 04 Wrz 2016
Postawił 1 piw(a)
Skąd: 3city
Wysłany: 2017-09-24, 14:21   5. Ściany i podłoga no i sufit

Więc tak, na ściany poszła sklejka 4mm, sufit również 4mm, w międzyczasie pociągnięte zostały kabelki do świateł przekrój 1,5mm2, i wycięte otwory na plafony ledowe 6w.

Sklejka nitowana do wzmocnień karoserii.

Na podłodze alufox, sklejka 12mm, przywiercona do legarów w podłodze. Wkrętami fi 6.

W poprzednim wątku pojawiły się kominki na suficie, wklejone na wurth k+d, kominki dwa, jeden do trumy, drugi do okapu kuchennego.

Na zdjęciach moja luba niczym znany aktor filmów sztuk walki, oraz ja ostrzegający do czego może doprowadzić budowa w takim tempie. Pół żartem, pół serio :wyszczerzony:

A no i panele szwedzkie 8-) czyli wykładzina pcv grubość 3mm

1.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 934,62 KB

2,5.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,42 MB

2.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 884,61 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 767,48 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 930,49 KB

5.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 1,06 MB

6.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 641,56 KB

9.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 1,13 MB

10.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,24 MB

11.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 907,26 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lukas112 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Iveco 35s15
Dołączył: 04 Wrz 2016
Postawił 1 piw(a)
Skąd: 3city
Wysłany: 2017-09-24, 14:24   5. Ściany i podłoga no i sufit

Tu więcej fotek

Gdzieś tam na zdjęciach pojawia się również początek półki nad kabiną.
Spód ze sklejki 8mm, reszta standardowo 4mm.

13.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,51 MB

14.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 1,46 MB

16.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 1,37 MB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojciechu 
Kombatant


Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2013
Piwa: 159/151
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2017-09-24, 14:48   

Na szóstym i dziewiątym zdjęciu widać kto będzie od rządzenia, a kto od odkurzania.
Tak bardziej poważnie - zazdroszczę w pozytywnym znaczeniu ludziom, którzy potrafią sami zbudować kampera - będzie fajny. No i faktycznie Iveco jest super - choć chyba węższy od Ducato. Trzymam kciuki za finał prac. ;) :spoko
_________________
prof-os

Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lukas112 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Iveco 35s15
Dołączył: 04 Wrz 2016
Postawił 1 piw(a)
Skąd: 3city
Wysłany: 2017-09-24, 16:05   6. Łazienka

Dziękujemy i pozdrawiamy

Iveco faktycznie zwęża się ku górze, natomiast siedząc teraz w łóżku patrząc na ściany całkiem fajnie się zaokrąglają :)
Jeszcze jedna sprawa, mój wzrost, mam 190 cm, i łóżko musi być wzdłuż, iveco to jedyne auto w tym przedziale kwotowym które pozwala zrobić łóżko w takiej formie, tak, żeby reszta się zmieściła.

A więc przejdźmy do łazienki, ściany ze sklejki 8mm połączone ze sobą kątownikami, i przymocowane do podłogi i sufitu.

Brodzik udało się wstawić 70x70, miejsca, aż nadto.

To co widać na zdjęciach to podstawa dla toalety kompostującej albo też rozpoczynającej proces kompostowania.

Drzwi do łazienki w dalszej części relacji, dodam, że są przesuwane.

Ściany w łazience wyłożone wykładziną pcv cienką, na zakładkę, i szczeliny uszczelnione wurthem k+d.

Woda z brodzika ścieka prawidłowo jak stoimy na prostej nawierzchni.

W łazience jest podniesiona podłoga o 5 cm, brodzik osadzony na sklejce 8mm i wypełniony stryodurem dla podparcia.

Krany, zasłonki, i instalacja wodna będzie opisana później.

1.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 605,16 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 1,58 MB

3.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 945,43 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 1,21 MB

5.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 649,58 KB

6.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 1,06 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lukas112 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Iveco 35s15
Dołączył: 04 Wrz 2016
Postawił 1 piw(a)
Skąd: 3city
Wysłany: 2017-09-24, 16:45   7. Elektryka

No dobra, to tak najpierw co jest:
Na dachu trzy panele 150w każdy razem 450w, udało się znaleźć takie co weszły w poprzek, nie wystają na dachu i zostawiły miejsca na dwa okna dachowe.
Dach w Iveco najwyższym ma 125 cm szerokości, panele 116cm.

Max co z nich widziałem to 30a 14v, czyli koło 430w jestem bardzo zadowolony.


Co dalej Regulator tracer mppt 40a, pełni funkcję zarządzania sekcją 12v, i oczywiście ładowania paneli.

http://www.ledats.pl/pl/m...v-40a-mppt.html

3 akumulatory 120ah, razem 360 ah, zwykłe kwasiaki, firmy kozak, 350 zł za sztuke z przesyłką i opłatą recyklingową.

Przetwornica Volt sinus 3000, perypetie z nią opisywałem już w wątku Toscanera, nie polecam, na razie używam i nie podpinam więcej jak 1000w, powyżej kable robią się ciepłe po parunastu minutach.
Generalnie będę wymieniał, ale to za jakiś czas jak fundusze pozwolą.
Wiatraki chodzą cały czas przy napięciu poniżej 12,3v, nawet jak nic nie jest podłączone.
A żeby naprawić problem ciepłych kabli, trzeba czuć się na tyle pewnie, żeby rozebrać przetwornicę, rozlutowywać i wlutowywać, oraz wymieniać kable.

https://techtron.pl/p2505,przetwornica-napiecia-12v-24v-230v-1500w-sinus-3000.html

Kable do przetwornicy 60cm dł. 35mm2
Na plusowym bezpiecznik 200a
Kable między akumulatorami 35mm2
Na każdej klemie plusowej bezpiecznik 100a
http://www.tme.eu/pl/deta...a/megaval-100a/


Kable z regulatora do akumulatorów 16mm2, z rozdzielni do regulatora także 16mm2

Z solarów do regulatora 6mm2.

Pomysł na rozdzielnie zaczerpnięty z tematu Świstaka, za którego stworzenie bardzo dziękuje.
http://w.camperteam.pl/fo...4bc23e268dbbdc5


Lodówka 230v zasilana z przetwornicy, sama lodówka bierze 50w podczas pracy, razem z przetwornicą pewnie z 80w.

https://www.mediaexpert.p...CFROIsgodnwwOHQ

Generalnie przy obecnej pogodzie prąd na aku raz spadł do 11,8v po 10 dniach korzystania, lodówka i przetwornica non stop włączone, raz była przerwa na 8h.

230v kable rozłożone, wszędzie 2,5mm2, ale jeszcze nie podłączone.

I tu mam pytanie do szanownych kolegów, czy używając w kamperze prądu 230v tylko z przetwornicy, która jest podłączona do aku kablem plusowym i minusowym, i ten oto minusowy z akumulatora do karoserii auta, powinienem ją podłączyć również do masy osobno, i czy po stronie 230v mam podłączać do gniazdek za przetwornicą przewód pn ten żółto zielony, czy podłączać tylko faze i neutralny, bo kamper i tak nie jest uziemiony?

Oraz drugie pytanie, dotyczące ładowania z alternatora, które musiałem podłączyć awaryjnie bo kończył się prąd, więc połączyłem aku kablem 16mm2, są 2 eski na początku przy rozruchowym i w rozdzielni. Oraz przekaźnik 40a.

Mój alternator ma 90a, aku zabudowy 360, czy może się coś stać z alternatorem, czy po prostu będzie bardzo powoli ładował?

Dodam, że podczas jazdy dało się wyczuć w górzystym terenie, po intensywnych hamowaniach, spaleniznę w kabinie, podczas ładowania zabudowy, od razu pstryknąłem eske, i teraz ładuje tylko na postoju. Czy może być tak, że alternator nie wyrabia podczas jazdy stąd taka sytuacja?

Co natomiast zauważyłem, podczas ładowania temperatura silnika wzrasta o parę stopni ponad normę, czy podczas jazdy czy też to na postoju. Czy jest to normalne, bo ewidentnie przyczyną jest obciążenie alternatora, jak wyłączę ładowanie wszystko wraca do normy?

Z pomiarów
Ładowanie aku rozruchowego 14,4v
Załączenie ładowania aku dodatkowych, napięcie na rozruchowym spada na 14,1v
Na zabudowę idzie 13,6v
Kabla jest mniej więcej 8m, więc spadek wydaje się być w normie.

Proszę o jakieś wskazówki,nie chcę niczego napsuć, a przy obecnej pogodzie prądu z paneli tyle co nic i trzeba doładowywać.

Pozdrawiam

IMG_20170705_173625.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 671,35 KB

IMG_20170723_132245.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 986,03 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marzenka33 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Poszukiwany
Dołączyła: 18 Cze 2017
Skąd: Dublin,Irlandia
Wysłany: 2017-09-24, 21:06   

Loguje sie do tematu ☺Sama szukam Iveco -bardzo podoba mi sie,ze jak cos robisz to piszesz zaraz jakich konkretnie uzywasz materialow -dla laikow jak ja to bardzo pomocne ☺ Jest tyle rzeczy na rynku,ze dostaje zawrotu glowy. Pomoc nie pomoge,ale kibicuje!Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marzenka33 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Poszukiwany
Dołączyła: 18 Cze 2017
Skąd: Dublin,Irlandia
Wysłany: 2017-09-24, 21:11   

Przetwornica Volt na co zostanie wymieniona ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2017-09-24, 23:16   

Siemka. Fajny projekt. Będę obserwował i podziwial. Pozdr.
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***