Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja paneli solarnych
Autor Wiadomość
Niewiem Marcin 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I Burstner 88r.
Dołączył: 10 Mar 2017
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Głogoczów
Wysłany: 2018-02-10, 07:56   Ups.... Czekam na kolejną przetwornice

Ups.... Czekam na kolejną przetwornice. Odmówiła współpracy po tym jak krokodylek postanowił przenieść się z + akumulatora na masę. :( Na stole działało to ładnie w aucie krótko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojtek_gd 
początkujący forumowicz

Dołączył: 23 Sty 2018
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-10, 12:14   

Dzień Dobry!
Podczas ładowania akumulatora zwykłym prostownikiem dołączam samochodowy regulator napięcia. Miałem takie BOSCH'a z alternatora ze zużytymi szczotkami. Wyjąłem z tego zespołu sam regulator, przylutowałem przewody do trzech złączy i mam regulator za darmo.
Przewody: 1 - podłączenie (+) akumulatora łącznie z (+) prostownika, 2 - masa, podłączenie (-) prostownika, 3 - środkowe złącze, podłączenie (-) akumulatora. W normalnych warunkach pracy regulator ten steruje prądem wzbudzenia alternatora. Maksymalne natężenie to 2A niestety i nie powinno się za bardzo tego prądu przekraczać ale do doładowania akumulatora to wystarczy, napięcie nie przekroczy 14.4 V. Wstępnie można ładować rozładowany akumulator bez regulatora a później go dołączyć. Więcej opisano w załączonym adresie poniżej. Łączę pozdrowienia, Wojtek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Niewiem Marcin 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I Burstner 88r.
Dołączył: 10 Mar 2017
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Głogoczów
Wysłany: 2018-02-10, 18:08   

Wojtek_gd napisał/a:
Dzień Dobry!
Podczas ładowania akumulatora zwykłym prostownikiem dołączam samochodowy regulator napięcia. Miałem takie BOSCH'a z alternatora ze zużytymi szczotkami. Wyjąłem z tego zespołu sam regulator, przylutowałem przewody do trzech złączy i mam regulator za darmo.
Przewody: 1 - podłączenie (+) akumulatora łącznie z (+) prostownika, 2 - masa, podłączenie (-) prostownika, 3 - środkowe złącze, podłączenie (-) akumulatora. W normalnych warunkach pracy regulator ten steruje prądem wzbudzenia alternatora. Maksymalne natężenie to 2A niestety i nie powinno się za bardzo tego prądu przekraczać ale do doładowania akumulatora to wystarczy, napięcie nie przekroczy 14.4 V. Wstępnie można ładować rozładowany akumulator bez regulatora a później go dołączyć. Więcej opisano w załączonym adresie poniżej. Łączę pozdrowienia, Wojtek


Praca akumulatora AGM w zabudowie bardziej w mojej ocenie przypomina prace buforową i napięcie ładowania powinno być nieco niższe 13.5-13-8V w 20 stopniach Celsiusza. Ładowanie go 14.4V skróci jego żywotność
.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
VirMan 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Custom na bazie Peugeot J5
Nazwa załogi: CamperDiem
Dołączył: 26 Sie 2017
Piwa: 12/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-10, 18:15   

zgadza się. 14.4 jest dla zwykłych akumulatorów - agm i żel pownny mieć niższe napięcia szczytowe
_________________
Kamperkuję, podróżuję, zdalnie pracuję, chętnie się spotkam lub przygarnę ciekawą osobę na jakiś wypad :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Niewiem Marcin 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I Burstner 88r.
Dołączył: 10 Mar 2017
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Głogoczów
Wysłany: 2018-02-10, 18:21   

Dzisiaj podłączyłem testowo Chiński regulator ładowania PWM jako kontroler ładowania AGM.
Tym razem bez strat :-P .
Niestety nie nadaję się do tego celu. Jako źródło akumulator samochodu-alternator. Napięcie na ładowanym akumulatorze przekroczyło nastawę i akumulator w dalszym ciągu ładował się prądem 1.6A.
Jeżeli odłączy się aku zabudowy od masy auta i poda masę z regulatora to działa poprawnie.

regulator pwm.jpg
Plik ściągnięto 1841 raz(y) 30,05 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojtek_gd 
początkujący forumowicz

Dołączył: 23 Sty 2018
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-12, 07:00   

Widzę, że nie wgrałem adresu: https://sailbook.pl/artykul/2394-regulator-napiecia-alternatora
Trochę zabawy i będzie można nastawiać regulowane napięcie zasilania. ;) Wojtek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-02-12, 08:09   

Niewiem Marcin napisał/a:
aku zabudowy od masy auta i poda masę z regulatora to działa poprawnie

To znaczy że ten regulator pwm ma tranzystory na minusie a plus wspólny .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-12, 08:47   

Jakie maksymalne napięcie powinno być dla akumulatora tam?
Czym grozi wyższe napięcie ładowania? (Tak wiem...uszkodzeniem akumulatora)
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Niewiem Marcin 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I Burstner 88r.
Dołączył: 10 Mar 2017
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Głogoczów
Wysłany: 2018-02-12, 18:36   

:ok

EPS100_12.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 67 raz(y) 304,81 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
VirMan 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Custom na bazie Peugeot J5
Nazwa załogi: CamperDiem
Dołączył: 26 Sie 2017
Piwa: 12/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-12, 23:01   

tanie kontrolery (czasem ite droższe) mają rozłączany mionus - nie uzyjesz tego w klasycznej instalacji samochodowej- źródło prądu musi mieć niezależną masę. (minus)
_________________
Kamperkuję, podróżuję, zdalnie pracuję, chętnie się spotkam lub przygarnę ciekawą osobę na jakiś wypad :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-13, 09:20   

A u nas jest praca cykliczna?
Czyli do 14.4 - 15V
To czy te około 14-14,5V z alternator to za dużo czy nie? Czy jednak coś kombinować by zmniejszać do tych 13,8...?
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-02-13, 12:23   

14-14.5V z alternatora jest oki, tak ma być tylko to dobra wartość dla akumulatora kwasowego, reg. od solara też powinien podobnie ładować.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-13, 13:07   

Ale w koncu jak to jest z agm ?
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-02-13, 13:28   

Poczytaj, AGM wymaga specjalnych prostowników poczytaj http://www.motochemia.pl/...-agm-n-146.html
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-13, 13:37   

Prostownik ok - mam
Sterownik solaria - też...
Ale alternator mam klasyczny...i tu mam wątpliwości...

Poczytam jakoś w wolnej chwili...
Pozdrawiam z Dąbkowic ;)
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***