Instalacja paneli solarnych |
Autor |
Wiadomość |
Niewiem Marcin
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I Burstner 88r.
Dołączył: 10 Mar 2017 Postawił 3 piw(a) Skąd: Głogoczów
|
Wysłany: 2018-02-10, 07:56 Ups.... Czekam na kolejną przetwornice
|
|
|
Ups.... Czekam na kolejną przetwornice. Odmówiła współpracy po tym jak krokodylek postanowił przenieść się z + akumulatora na masę. Na stole działało to ładnie w aucie krótko. |
|
|
|
|
Wojtek_gd
początkujący forumowicz
Dołączył: 23 Sty 2018 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-02-10, 12:14
|
|
|
Dzień Dobry!
Podczas ładowania akumulatora zwykłym prostownikiem dołączam samochodowy regulator napięcia. Miałem takie BOSCH'a z alternatora ze zużytymi szczotkami. Wyjąłem z tego zespołu sam regulator, przylutowałem przewody do trzech złączy i mam regulator za darmo.
Przewody: 1 - podłączenie (+) akumulatora łącznie z (+) prostownika, 2 - masa, podłączenie (-) prostownika, 3 - środkowe złącze, podłączenie (-) akumulatora. W normalnych warunkach pracy regulator ten steruje prądem wzbudzenia alternatora. Maksymalne natężenie to 2A niestety i nie powinno się za bardzo tego prądu przekraczać ale do doładowania akumulatora to wystarczy, napięcie nie przekroczy 14.4 V. Wstępnie można ładować rozładowany akumulator bez regulatora a później go dołączyć. Więcej opisano w załączonym adresie poniżej. Łączę pozdrowienia, Wojtek |
|
|
|
|
Niewiem Marcin
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I Burstner 88r.
Dołączył: 10 Mar 2017 Postawił 3 piw(a) Skąd: Głogoczów
|
Wysłany: 2018-02-10, 18:08
|
|
|
Wojtek_gd napisał/a: | Dzień Dobry!
Podczas ładowania akumulatora zwykłym prostownikiem dołączam samochodowy regulator napięcia. Miałem takie BOSCH'a z alternatora ze zużytymi szczotkami. Wyjąłem z tego zespołu sam regulator, przylutowałem przewody do trzech złączy i mam regulator za darmo.
Przewody: 1 - podłączenie (+) akumulatora łącznie z (+) prostownika, 2 - masa, podłączenie (-) prostownika, 3 - środkowe złącze, podłączenie (-) akumulatora. W normalnych warunkach pracy regulator ten steruje prądem wzbudzenia alternatora. Maksymalne natężenie to 2A niestety i nie powinno się za bardzo tego prądu przekraczać ale do doładowania akumulatora to wystarczy, napięcie nie przekroczy 14.4 V. Wstępnie można ładować rozładowany akumulator bez regulatora a później go dołączyć. Więcej opisano w załączonym adresie poniżej. Łączę pozdrowienia, Wojtek |
Praca akumulatora AGM w zabudowie bardziej w mojej ocenie przypomina prace buforową i napięcie ładowania powinno być nieco niższe 13.5-13-8V w 20 stopniach Celsiusza. Ładowanie go 14.4V skróci jego żywotność
. |
|
|
|
|
|
VirMan
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Custom na bazie Peugeot J5
Nazwa załogi: CamperDiem
Dołączył: 26 Sie 2017 Piwa: 12/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-02-10, 18:15
|
|
|
zgadza się. 14.4 jest dla zwykłych akumulatorów - agm i żel pownny mieć niższe napięcia szczytowe |
_________________ Kamperkuję, podróżuję, zdalnie pracuję, chętnie się spotkam lub przygarnę ciekawą osobę na jakiś wypad |
|
|
|
|
Niewiem Marcin
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I Burstner 88r.
Dołączył: 10 Mar 2017 Postawił 3 piw(a) Skąd: Głogoczów
|
Wysłany: 2018-02-10, 18:21
|
|
|
Dzisiaj podłączyłem testowo Chiński regulator ładowania PWM jako kontroler ładowania AGM.
Tym razem bez strat .
Niestety nie nadaję się do tego celu. Jako źródło akumulator samochodu-alternator. Napięcie na ładowanym akumulatorze przekroczyło nastawę i akumulator w dalszym ciągu ładował się prądem 1.6A.
Jeżeli odłączy się aku zabudowy od masy auta i poda masę z regulatora to działa poprawnie.
regulator pwm.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1842 raz(y) 30,05 KB |
|
|
|
|
|
|
Wojtek_gd
początkujący forumowicz
Dołączył: 23 Sty 2018 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-02-12, 08:09
|
|
|
Niewiem Marcin napisał/a: | aku zabudowy od masy auta i poda masę z regulatora to działa poprawnie |
To znaczy że ten regulator pwm ma tranzystory na minusie a plus wspólny . |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Niewiem Marcin
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I Burstner 88r.
Dołączył: 10 Mar 2017 Postawił 3 piw(a) Skąd: Głogoczów
|
Wysłany: 2018-02-12, 18:36
|
|
|
EPS100_12.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 67 raz(y) 304,81 KB |
|
|
|
|
|
VirMan
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Custom na bazie Peugeot J5
Nazwa załogi: CamperDiem
Dołączył: 26 Sie 2017 Piwa: 12/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-02-12, 23:01
|
|
|
tanie kontrolery (czasem ite droższe) mają rozłączany mionus - nie uzyjesz tego w klasycznej instalacji samochodowej- źródło prądu musi mieć niezależną masę. (minus) |
_________________ Kamperkuję, podróżuję, zdalnie pracuję, chętnie się spotkam lub przygarnę ciekawą osobę na jakiś wypad |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-02-13, 09:20
|
|
|
A u nas jest praca cykliczna?
Czyli do 14.4 - 15V
To czy te około 14-14,5V z alternator to za dużo czy nie? Czy jednak coś kombinować by zmniejszać do tych 13,8...? |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-02-13, 12:23
|
|
|
14-14.5V z alternatora jest oki, tak ma być tylko to dobra wartość dla akumulatora kwasowego, reg. od solara też powinien podobnie ładować. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
|