Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja paneli solarnych
Autor Wiadomość
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-17, 11:27   

Między akumulatorami mam separator.
Zabezpieczenie aku w przetwornica też jest...i działa- nawet ciut za bardzo...
Informacje o spadku poniżej 10.7 też mam...

Ale właśnie ten akumulator AGM mnie troszkę zbił z tropu bo to kupiłem przez przypadek i boję się bym to nie przypłacił uszkodzeniem nowego aku bo jednak alternator 170A daje mu popalić...
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2018-02-17, 11:33   

MisioKRAK napisał/a:
Między akumulatorami mam separator.
Zabezpieczenie aku w przetwornica też jest...i działa- nawet ciut za bardzo...
Informacje o spadku poniżej 10.7 też mam...

Ale właśnie ten akumulator AGM mnie troszkę zbił z tropu bo to kupiłem przez przypadek i boję się bym to nie przypłacił uszkodzeniem nowego aku bo jednak alternator 170A daje mu popalić...


OK. nie wiedziałem. to musiałbyś diodę wstawić między separatorem a
AGMem, ale prądu to ona Tobie nie ograniczy (jedynie Świstakownica)
a jedynie napięcie obetnie trochę...

PS. a Twój EB nie realizuje tych funkcji? (ładowania z Altka i obsługi AGM)
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-17, 14:35   

Ja systematycznie obkrajam/przerabiam mój energoblok...zastepując jego komponenty innymi rozwiązaniami...
Dodam... moje auto jest z 1992 roku...
Amperow tak bardzo się nie boję, jak zbyt wysokiego napięcia... bo jednak te akumulatory pracując w autach startstop też ładowane wysokim prądem... ale niskim napięciem (do 13,8V)

Też myślę że wcześniej czy później zacznę budować jeszcze bardziej rozbudowany energoblok...i myślę nad Świstakownicy).
Dioda pomoże...ale też sprawi że w razie W nie będę mogł obejść separator (oryginalne rozwiązanie) bym doładować prostownikiem lub solarem aku rozruchowe... ale chyba narazie tak zrobie...bym nie zajechał tego AGMa (tylko się obawiam - bo u mnie prowizorki często żyją najdłużej;) ).
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-04-08, 20:51   

Hej, mam szybkie pytanko, chyba nie wymagające zakładania osobnego tematu.
Właśnie montuję Solara 100W - kable już prawie poprowadzone, sterownik/kontroler już przykręcony, kable od Solara w środku.

Powiedzcie mi czy to dobry pomysł aby podłączyć się do plusa i minusa wychodzącego z przetwornicy 230 na 12V.
Tzn kable od Solara wpięte w miejsce w sterownik od Solara, a w miejsce gdzie ma być akku to właśnie chciałbym podpiąć się w te kable od przetwornicy (LG Calira)

Nie linczujcie mnie tylko jeśli to totalna głupota
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 100/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2018-04-08, 21:12   

A te kable to biegną do akumulatora?
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-04-08, 21:31   

o ile chcesz zamiast akumulatora podpiąć w to miejsce przetwornice ( nie do końca kumam 230 na 12 V - chyba odwrotnie ) to nie jest to dobry pomysł .... napisz cos więcej co kombinujesz
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/10
Wysłany: 2018-04-08, 22:19   

to urządzenie o ktorym piszesz to nie przetwornica a zasilacz/ładowarka.
Regulator MUSI byc podpięty do akumulatora, ładowarkę możesz TEZ podpiąć pod akumulator
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-04-08, 22:19   

Piszę dobrze, chodzi o to urządzenie które przetwarza 230 jak się wpinam na polu campingowych, żeby ładowało aku.

Tak te kable 12v muszą iść do akumulatora :-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2018-04-08, 22:22   

Oj tam, to tylko słowo, chodzi o zasadę działania - po angielsku w obie strony to tylko converter.

Oczywiście regulator podpięty pod aku - pytanie jednak dotyczy miejsca gdzie mogę się wpiąć w obecną instalację elektryczną, aby uniknąć ciągnięcia nowej wiązki kabli.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rakro1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Piwa: 197/157
Skąd: Dębica
Wysłany: 2018-04-09, 11:06   

Kubbek - wydaje mi się,że możesz tak podłączyć.Nie ma znaczenia czy solar/regulator do aku i na obwód :spoko czy do aku za pośrednictwem złącza w przetwornicy
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2018-04-09, 12:20   

Solar -regulator-aku to minimum 4mm2
Pierwsze to podłącz regulator -aku a potem do tego solar i nie kombinuj
Kamperek jest drogi :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-04-09, 14:07   

może też być problem jak będziesz podłączony do 230V ładując akumulator z ładowarki i jednocześnie ładowanie tego samego akumulatora będzie z solara. W systemach z energoblokiem źródło ładowania jest automatycznie przełączane albo energoblok odpowiada za sposób ładowania bez względu na źródło. Jak będziesz pamiętał o przełączeniu to elektrycznie takie podłączenie może nie jest ładne ale jest OK.
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 100/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2018-04-09, 14:40   

andi at napisał/a:
Solar -regulator-aku to minimum 4mm2


A może to jeszcze uzależnić od długości kabli i mocy solara.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 100/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2018-04-09, 14:42   

Suliki napisał/a:
może też być problem jak będziesz podłączony do 230V ładując akumulator z ładowarki i jednocześnie ładowanie tego samego akumulatora będzie z solara.


No, prąd popłynie do sieci energetycznej i dostaniesz kasę od operatora. :lol:
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-04-09, 14:47   

krzlac napisał/a:
andi at napisał/a:
Solar -regulator-aku to minimum 4mm2


A może to jeszcze uzależnić od długości kabli i mocy solara.


Pisał 100W.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***