Instalacja paneli solarnych |
Autor |
Wiadomość |
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-02-17, 11:27
|
|
|
Między akumulatorami mam separator.
Zabezpieczenie aku w przetwornica też jest...i działa- nawet ciut za bardzo...
Informacje o spadku poniżej 10.7 też mam...
Ale właśnie ten akumulator AGM mnie troszkę zbił z tropu bo to kupiłem przez przypadek i boję się bym to nie przypłacił uszkodzeniem nowego aku bo jednak alternator 170A daje mu popalić... |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2018-02-17, 11:33
|
|
|
MisioKRAK napisał/a: | Między akumulatorami mam separator.
Zabezpieczenie aku w przetwornica też jest...i działa- nawet ciut za bardzo...
Informacje o spadku poniżej 10.7 też mam...
Ale właśnie ten akumulator AGM mnie troszkę zbił z tropu bo to kupiłem przez przypadek i boję się bym to nie przypłacił uszkodzeniem nowego aku bo jednak alternator 170A daje mu popalić... |
OK. nie wiedziałem. to musiałbyś diodę wstawić między separatorem a
AGMem, ale prądu to ona Tobie nie ograniczy (jedynie Świstakownica)
a jedynie napięcie obetnie trochę...
PS. a Twój EB nie realizuje tych funkcji? (ładowania z Altka i obsługi AGM) |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-02-17, 14:35
|
|
|
Ja systematycznie obkrajam/przerabiam mój energoblok...zastepując jego komponenty innymi rozwiązaniami...
Dodam... moje auto jest z 1992 roku...
Amperow tak bardzo się nie boję, jak zbyt wysokiego napięcia... bo jednak te akumulatory pracując w autach startstop też ładowane wysokim prądem... ale niskim napięciem (do 13,8V)
Też myślę że wcześniej czy później zacznę budować jeszcze bardziej rozbudowany energoblok...i myślę nad Świstakownicy).
Dioda pomoże...ale też sprawi że w razie W nie będę mogł obejść separator (oryginalne rozwiązanie) bym doładować prostownikiem lub solarem aku rozruchowe... ale chyba narazie tak zrobie...bym nie zajechał tego AGMa (tylko się obawiam - bo u mnie prowizorki często żyją najdłużej;) ). |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2018-04-08, 20:51
|
|
|
Hej, mam szybkie pytanko, chyba nie wymagające zakładania osobnego tematu.
Właśnie montuję Solara 100W - kable już prawie poprowadzone, sterownik/kontroler już przykręcony, kable od Solara w środku.
Powiedzcie mi czy to dobry pomysł aby podłączyć się do plusa i minusa wychodzącego z przetwornicy 230 na 12V.
Tzn kable od Solara wpięte w miejsce w sterownik od Solara, a w miejsce gdzie ma być akku to właśnie chciałbym podpiąć się w te kable od przetwornicy (LG Calira)
Nie linczujcie mnie tylko jeśli to totalna głupota |
|
|
|
|
|
krzlac
Kombatant
Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 100/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2018-04-08, 21:12
|
|
|
A te kable to biegną do akumulatora? |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
|
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-04-08, 21:31
|
|
|
o ile chcesz zamiast akumulatora podpiąć w to miejsce przetwornice ( nie do końca kumam 230 na 12 V - chyba odwrotnie ) to nie jest to dobry pomysł .... napisz cos więcej co kombinujesz |
_________________ P&E |
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-04-08, 22:19
|
|
|
to urządzenie o ktorym piszesz to nie przetwornica a zasilacz/ładowarka.
Regulator MUSI byc podpięty do akumulatora, ładowarkę możesz TEZ podpiąć pod akumulator |
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2018-04-08, 22:19
|
|
|
Piszę dobrze, chodzi o to urządzenie które przetwarza 230 jak się wpinam na polu campingowych, żeby ładowało aku.
Tak te kable 12v muszą iść do akumulatora :-) |
|
|
|
|
Kubbek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017 Postawił 8 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2018-04-08, 22:22
|
|
|
Oj tam, to tylko słowo, chodzi o zasadę działania - po angielsku w obie strony to tylko converter.
Oczywiście regulator podpięty pod aku - pytanie jednak dotyczy miejsca gdzie mogę się wpiąć w obecną instalację elektryczną, aby uniknąć ciągnięcia nowej wiązki kabli. |
|
|
|
|
rakro1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 15 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 197/157 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2018-04-09, 11:06
|
|
|
Kubbek - wydaje mi się,że możesz tak podłączyć.Nie ma znaczenia czy solar/regulator do aku i na obwód czy do aku za pośrednictwem złącza w przetwornicy |
|
|
|
|
|
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2018-04-09, 12:20
|
|
|
Solar -regulator-aku to minimum 4mm2
Pierwsze to podłącz regulator -aku a potem do tego solar i nie kombinuj
Kamperek jest drogi |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-04-09, 14:07
|
|
|
może też być problem jak będziesz podłączony do 230V ładując akumulator z ładowarki i jednocześnie ładowanie tego samego akumulatora będzie z solara. W systemach z energoblokiem źródło ładowania jest automatycznie przełączane albo energoblok odpowiada za sposób ładowania bez względu na źródło. Jak będziesz pamiętał o przełączeniu to elektrycznie takie podłączenie może nie jest ładne ale jest OK. |
_________________ P&E |
|
|
|
|
krzlac
Kombatant
Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 100/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2018-04-09, 14:40
|
|
|
andi at napisał/a: | Solar -regulator-aku to minimum 4mm2 |
A może to jeszcze uzależnić od długości kabli i mocy solara. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
|
|
|
|
|
krzlac
Kombatant
Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 100/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2018-04-09, 14:42
|
|
|
Suliki napisał/a: | może też być problem jak będziesz podłączony do 230V ładując akumulator z ładowarki i jednocześnie ładowanie tego samego akumulatora będzie z solara. |
No, prąd popłynie do sieci energetycznej i dostaniesz kasę od operatora. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
|
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-04-09, 14:47
|
|
|
krzlac napisał/a: | andi at napisał/a: | Solar -regulator-aku to minimum 4mm2 |
A może to jeszcze uzależnić od długości kabli i mocy solara. |
Pisał 100W. |
|
|
|
|
|