Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Prąd na kempingu
Autor Wiadomość
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-02-07, 15:22   

To jest teoretyczne zabezpieczenie 4A, 6A po kilku zwarciach charakterystyka się zmienia i mam już nie 4A a 3A . Zabezpieczenie nadprądowe nie jest wieczne i też się zużywa.
A wracając do tematu to na jednym kempingu w okolicach Pizy 4A klima Dometic B2200 pracowała a nad Gardą już był problem musiałem poszukać skrzynki z zabezpieczeniami 6A całe szczęście nie było daleko i przedłużacza starczyło.
Trzeba jeszcze pamiętać że jak napięcie spada rosną prądy więc pamiętaj o przedłużaczu odpowiedniego przekroju do długości oraz o rozwinięciu przedłużacza z bębna :chytry

Ale są miejsca że możesz trafić na 2A wtedy tylko wentylator pokojowy :mrgreen:
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-02-07, 16:08   

janusz napisał/a:
Andrzej 73 napisał/a:
Na zabezpieczeniu 4A
Też kiedyś tak miałem i było mało, podłączyłem do dwóch gniazdek na raz i działała. :hide:

A jaką masz klimę , że potrzebowała więcej mocy ?
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2017-02-07, 17:22   

Andrzej 73 napisał/a:
A jaką masz klimę , że potrzebowała więcej mocy ?

Też Truma 1700. Ale już nie mam, znaczy mam ale nie w kamperze. Leży na regale w garażu. To jest moim zdaniem ustrojstwo bez sensu w kamperze. Jak obsługiwała tylko sypialkę 4m3 to może i coś było czuć chłodu. Jeśli miała chłodzić całe auto to nie było żadnych efektów a tylko pozamykane okna i drzwi. W dzień nie potrzebna bo nie przesiaduję w kamperze w dzień, szczególnie nie w sypialce, a w nocy warczała i nie dawała spać. Ciężka jak cztery skrzynki piwa. W piz..u z taką maszyną. Do tego jeśli da się nie stać na kempingu to nie wjeżdżam i prądu nie ma. Porażka.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-02-07, 18:09   

E tam , w nowym mam Trume 2.4 , cicha w nocy , a chłodzi jak oszalała.
Jestem bardzo zadowolony i nie wyobrażam sobie kampera bez klimy.
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-07, 18:12   

eler1 napisał/a:

Trzeba jeszcze pamiętać że jak napięcie spada rosną prądy :


Ciekawostka
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2017-02-07, 18:31   

Cytat:
E tam , w nowym mam Trume 2.4 , cicha w nocy , a chłodzi jak oszalała.

Może taka rzeczywiście jest OK, moje doświadczenia z 1700 są do :dupa
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-07, 18:54   

darek 61 napisał/a:
eler1 napisał/a:

Trzeba jeszcze pamiętać że jak napięcie spada rosną prądy :


Ciekawostka

Może prądy powietrzne ,albo morskie. :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2017-02-07, 20:27   

zbyszekwoj napisał/a:
darek 61 napisał/a:
eler1 napisał/a:

Trzeba jeszcze pamiętać że jak napięcie spada rosną prądy :


Ciekawostka

Może prądy powietrzne ,albo morskie. :diabelski_usmiech


i tak i nie... :) Jeśli będziesz mieć urządzenie z falownikiem to rzeczywiście urządzenie
pobierze większy prąd żeby utrzymać parametry...
Ale w przypadku zwykłych silników to po prostu zwolni silnik
a prąd będzie jednak niższy...
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2017-02-07, 20:39   

robba napisał/a:
Ale w przypadku zwykłych silników to po prostu zwolni silnik

Jak już poszliśmy w teorię indukcji elektromagnetycznej to co rozumiesz pod pojęciem "zwykłych silników"?
Mowa jest o "prądzie na kempingu", a wiec o napięciu przemiennym z sieci elektrycznej.
Nie szedłbym tak bezpośrednio w te obroty. :-P
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2017-02-07, 20:48   

janusz napisał/a:
robba napisał/a:
Ale w przypadku zwykłych silników to po prostu zwolni silnik

Jak już poszliśmy w teorię indukcji elektromagnetycznej to co rozumiesz pod pojęciem "zwykłych silników"?
Mowa jest o "prądzie na kempingu", a wiec o napięciu przemiennym z sieci elektrycznej.
Nie szedłbym tak bezpośrednio w te obroty. :-P


ok. zwiększa się poślizg... :) :ok
i trochę zmniejszają się obroty
i trochę maleje moc silnika

ale jeśli jest to silnik sczotkowy to głównie spadają obroty silnika... :)
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2017-02-07, 20:54   

darek 61 napisał/a:
eler1 napisał/a:

Trzeba jeszcze pamiętać że jak napięcie spada rosną prądy :


Ciekawostka

Robert jest elektrykiem z zawodu, o prądzie trochę wie. :-P :spoko
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piotr71 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ford Transit Elliot 86 xt CI
Dołączył: 25 Sty 2017
Skąd: Gdańsk/Norwegia
Wysłany: 2017-02-07, 21:38   

Dzięki chłopaki za info, dużo się można od was dowiedzieć :ok

Swoja droga eler1, ja tez mialem problem z pradem ale w Sirmione nad jeziorem Garda. Nie wiem czym bylo to spowodowane ale lodowka co chwile przelaczala sie z napiecia z sieci na gaz kilka razy dziennie, mimo tego, ze niby prad byl w sieci. Dlatego obawiam sie jak bedzie klima dzialala. Na innych kempingach moze byc inaczej ale mam nadzieje, ze nie bedzie to regula ze na zadnym kempingu nie bedzie dzialac, czy we Wloszech czy Hiszpanii

A słyszał ktoś z was o klimie Dualklima 8400 H, wydajność 8400 BTU, 2,46kW z wolnym rozruchem, 4-stronnym nawiewem? Mam zamiar takowa kupić i jestem ciekaw jak się sprawuje :?: [/b]
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-02-07, 21:56   

Piotr71 elektronika lodówki mogła wykrywać zbyt niskie napięcie w sieci i dla bezpieczeństwa przełączała prace lodówki na gaz. Na niektórych zlotach bywały przypadki uszkodzenia ładowarek energobloków w kamperach ze względu na duże spadki napięcia.
Co do kolegi "robba" miałem na myśli bardziej działanie zabezpieczenia przyłącza w słupku i mówimy o sprężarce danej mocy a nie o silniki bez obciążenia.
Piotr71 szukaj klimatyzacji z miękkim startem , oraz sprawdź prąd znamionowy maksymalny i będziesz miał w wszystko w temacie oraz musisz doliczyć ładowarkę akumulatorów plus grzałkę lodówki i inne zabawki.
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2017-02-07, 23:25   

eler1 napisał/a:
Co do kolegi "robba" miałem na myśli bardziej działanie zabezpieczenia przyłącza w słupku i mówimy o sprężarce danej mocy a nie o silniki bez obciążenia.


? :o
nie bardzo kumam co miałeś na myśli i w którym momencie...
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-02-08, 12:13   

robba napisał/a:
? :o
nie bardzo kumam co miałeś na myśli i w którym momencie...

Tutaj znajdziesz trochę informacji o wyłącznikach nadmiaroprądowych http://elektrykadlakazdeg...iarowo-pradowy/
w uproszczeniu moc P=I*U
I - prąd
U - napięcie w sieci
czyli I=P/U
np. moc sprężarki 1000W
A)napięcie w gniazdku 240V
to prąd I=1000/240= 4,16A
B) napięcie w gniazdku 180V
to prąd I=1000/180=5,55A
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***