Prąd na kempingu |
Autor |
Wiadomość |
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2017-02-07, 15:22
|
|
|
To jest teoretyczne zabezpieczenie 4A, 6A po kilku zwarciach charakterystyka się zmienia i mam już nie 4A a 3A . Zabezpieczenie nadprądowe nie jest wieczne i też się zużywa.
A wracając do tematu to na jednym kempingu w okolicach Pizy 4A klima Dometic B2200 pracowała a nad Gardą już był problem musiałem poszukać skrzynki z zabezpieczeniami 6A całe szczęście nie było daleko i przedłużacza starczyło.
Trzeba jeszcze pamiętać że jak napięcie spada rosną prądy więc pamiętaj o przedłużaczu odpowiedniego przekroju do długości oraz o rozwinięciu przedłużacza z bębna
Ale są miejsca że możesz trafić na 2A wtedy tylko wentylator pokojowy |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-02-07, 16:08
|
|
|
janusz napisał/a: | Andrzej 73 napisał/a: | Na zabezpieczeniu 4A | Też kiedyś tak miałem i było mało, podłączyłem do dwóch gniazdek na raz i działała. |
A jaką masz klimę , że potrzebowała więcej mocy ?
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2017-02-07, 17:22
|
|
|
Andrzej 73 napisał/a: | A jaką masz klimę , że potrzebowała więcej mocy ? |
Też Truma 1700. Ale już nie mam, znaczy mam ale nie w kamperze. Leży na regale w garażu. To jest moim zdaniem ustrojstwo bez sensu w kamperze. Jak obsługiwała tylko sypialkę 4m3 to może i coś było czuć chłodu. Jeśli miała chłodzić całe auto to nie było żadnych efektów a tylko pozamykane okna i drzwi. W dzień nie potrzebna bo nie przesiaduję w kamperze w dzień, szczególnie nie w sypialce, a w nocy warczała i nie dawała spać. Ciężka jak cztery skrzynki piwa. W piz..u z taką maszyną. Do tego jeśli da się nie stać na kempingu to nie wjeżdżam i prądu nie ma. Porażka. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-02-07, 18:09
|
|
|
E tam , w nowym mam Trume 2.4 , cicha w nocy , a chłodzi jak oszalała.
Jestem bardzo zadowolony i nie wyobrażam sobie kampera bez klimy.
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-02-07, 18:12
|
|
|
eler1 napisał/a: |
Trzeba jeszcze pamiętać że jak napięcie spada rosną prądy : |
Ciekawostka |
_________________
|
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2017-02-07, 18:31
|
|
|
Cytat: | E tam , w nowym mam Trume 2.4 , cicha w nocy , a chłodzi jak oszalała. |
Może taka rzeczywiście jest OK, moje doświadczenia z 1700 są do |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-02-07, 18:54
|
|
|
darek 61 napisał/a: | eler1 napisał/a: |
Trzeba jeszcze pamiętać że jak napięcie spada rosną prądy : |
Ciekawostka |
Może prądy powietrzne ,albo morskie. |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2017-02-07, 20:27
|
|
|
zbyszekwoj napisał/a: | darek 61 napisał/a: | eler1 napisał/a: |
Trzeba jeszcze pamiętać że jak napięcie spada rosną prądy : |
Ciekawostka |
Może prądy powietrzne ,albo morskie. |
i tak i nie... Jeśli będziesz mieć urządzenie z falownikiem to rzeczywiście urządzenie
pobierze większy prąd żeby utrzymać parametry...
Ale w przypadku zwykłych silników to po prostu zwolni silnik
a prąd będzie jednak niższy... |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2017-02-07, 20:39
|
|
|
robba napisał/a: | Ale w przypadku zwykłych silników to po prostu zwolni silnik |
Jak już poszliśmy w teorię indukcji elektromagnetycznej to co rozumiesz pod pojęciem "zwykłych silników"?
Mowa jest o "prądzie na kempingu", a wiec o napięciu przemiennym z sieci elektrycznej.
Nie szedłbym tak bezpośrednio w te obroty. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2017-02-07, 20:48
|
|
|
janusz napisał/a: | robba napisał/a: | Ale w przypadku zwykłych silników to po prostu zwolni silnik |
Jak już poszliśmy w teorię indukcji elektromagnetycznej to co rozumiesz pod pojęciem "zwykłych silników"?
Mowa jest o "prądzie na kempingu", a wiec o napięciu przemiennym z sieci elektrycznej.
Nie szedłbym tak bezpośrednio w te obroty. |
ok. zwiększa się poślizg...
i trochę zmniejszają się obroty
i trochę maleje moc silnika
ale jeśli jest to silnik sczotkowy to głównie spadają obroty silnika... |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2017-02-07, 20:54
|
|
|
darek 61 napisał/a: | eler1 napisał/a: |
Trzeba jeszcze pamiętać że jak napięcie spada rosną prądy : |
Ciekawostka |
Robert jest elektrykiem z zawodu, o prądzie trochę wie. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
Piotr71
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Transit Elliot 86 xt CI
Dołączył: 25 Sty 2017 Skąd: Gdańsk/Norwegia
|
Wysłany: 2017-02-07, 21:38
|
|
|
Dzięki chłopaki za info, dużo się można od was dowiedzieć
Swoja droga eler1, ja tez mialem problem z pradem ale w Sirmione nad jeziorem Garda. Nie wiem czym bylo to spowodowane ale lodowka co chwile przelaczala sie z napiecia z sieci na gaz kilka razy dziennie, mimo tego, ze niby prad byl w sieci. Dlatego obawiam sie jak bedzie klima dzialala. Na innych kempingach moze byc inaczej ale mam nadzieje, ze nie bedzie to regula ze na zadnym kempingu nie bedzie dzialac, czy we Wloszech czy Hiszpanii
A słyszał ktoś z was o klimie Dualklima 8400 H, wydajność 8400 BTU, 2,46kW z wolnym rozruchem, 4-stronnym nawiewem? Mam zamiar takowa kupić i jestem ciekaw jak się sprawuje [/b] |
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2017-02-07, 21:56
|
|
|
Piotr71 elektronika lodówki mogła wykrywać zbyt niskie napięcie w sieci i dla bezpieczeństwa przełączała prace lodówki na gaz. Na niektórych zlotach bywały przypadki uszkodzenia ładowarek energobloków w kamperach ze względu na duże spadki napięcia.
Co do kolegi "robba" miałem na myśli bardziej działanie zabezpieczenia przyłącza w słupku i mówimy o sprężarce danej mocy a nie o silniki bez obciążenia.
Piotr71 szukaj klimatyzacji z miękkim startem , oraz sprawdź prąd znamionowy maksymalny i będziesz miał w wszystko w temacie oraz musisz doliczyć ładowarkę akumulatorów plus grzałkę lodówki i inne zabawki. |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2017-02-07, 23:25
|
|
|
eler1 napisał/a: | Co do kolegi "robba" miałem na myśli bardziej działanie zabezpieczenia przyłącza w słupku i mówimy o sprężarce danej mocy a nie o silniki bez obciążenia. |
? :o
nie bardzo kumam co miałeś na myśli i w którym momencie... |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2017-02-08, 12:13
|
|
|
robba napisał/a: | ? :o
nie bardzo kumam co miałeś na myśli i w którym momencie... |
Tutaj znajdziesz trochę informacji o wyłącznikach nadmiaroprądowych http://elektrykadlakazdeg...iarowo-pradowy/
w uproszczeniu moc P=I*U
I - prąd
U - napięcie w sieci
czyli I=P/U
np. moc sprężarki 1000W
A)napięcie w gniazdku 240V
to prąd I=1000/240= 4,16A
B) napięcie w gniazdku 180V
to prąd I=1000/180=5,55A |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
|
|