Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ducato 1987, 2.5d, przekaźnik rozrusznika
Autor Wiadomość
TomaszG 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Talento I Eura Mobil
Dołączył: 14 Lip 2015
Piwa: 2/3
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2017-03-08, 15:33   

Witam, wklejam jako cytat , chyba z tego forum nawet.

"ja pomyślał bym nad obejściem stacyjki a dokładnie nad przerobieniem układu po stacyjce do rozrusznika i wstawieniem tam przekaźnika
tniesz w okolicach akumulatora ten cienki kabel który idzie do rozrusznika na elektromagnes i wstawiasz przekaźnik styki główne przekaźnika podpinasz z jednej strony pod +akumulatora a z drugiej strony wpinasz ten kabel od rozrusznika do miejsca gdzie był przecięty
drugą końcówkę kabla tą od strony stacyjki połączysz z cewką przekaźnika a drugi koniec cewki do masy auta
jeśli rozrusznik sprawny zapomnisz o kłopocie z odpaleniem'
i jeszcze jedno chyba inny forumowicz pisał

"To samo zrobiłem z włacznikiem rozrusznika.Oryginalnie elektromagnes jest bezpośrednio zasilany ze stacyjki. Zwyłky 30A przekaźnik załatwił sprawę. Stacyjka została odciążona a rozrusznik jeszcze tak nigdy nie kręcił. Ale prądu ucieka przez styki szczególnie w dojrzałym kamperze.
Pozdrawiam autorów tych słów. Zastosowałem to rozwiązanie i jest git, przedtem miałem kilka nerwowych chwil słysząc tylko własnie cyk cyk lub stuk stuk.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-03-08, 17:25   

TomaszG napisał/a:
Witam, wklejam jako cytat , chyba z tego forum nawet.

"ja pomyślał bym nad obejściem stacyjki a dokładnie nad przerobieniem układu po stacyjce do rozrusznika i wstawieniem tam przekaźnika
tniesz w okolicach akumulatora ten cienki kabel który idzie do rozrusznika na elektromagnes i wstawiasz przekaźnik styki główne przekaźnika podpinasz z jednej strony pod +akumulatora a z drugiej strony wpinasz ten kabel od rozrusznika do miejsca gdzie był przecięty
drugą końcówkę kabla tą od strony stacyjki połączysz z cewką przekaźnika a drugi koniec cewki do masy auta
jeśli rozrusznik sprawny zapomnisz o kłopocie z odpaleniem'

Kilka poprawek bym naniósł. Bo jak się sklei przekaźnik to masz po rozruszniku a i może być straż potrzebna. Aby się zabezpieczyć przed tym zjawiskiem proponowałbym podpięcie przekaźnika niedaleko stacyjki dlaczego?:
1. Przekaźnik w suchym
2. Wszystkie potrzebne sygnały w pobliżu
3. Zamiast zasilania przekaźnika bezpośrednio + z akumulatora radziłbym podłączyć + po stacyjce w razie co po wyłączeniu stacyjki rozrusznik da się wyłączyć.
Czyli reasumując znajdujemy + sterujący rozrusznikiem, rozcinamy go, przewód od strony stacyjki podpinamy pod złącze 86 przekaźnika; drugi koniec rozciętego przewodu podłączamy pod złącze 87 przekaźnika. Znajdujemy przewód w którym pojawia się + po załączeniu zapłonu (ważne aby nie znikał po przekręceniu stacyjki w pozycję rozruch) i przekrój przewodu jest równy lub większy niż ten od rozrusznika; podłączamy do niego zacisk 30 przekaźnika; pozostało jeszcze pod zacisk 85 podłączyć masę i gotowe.
Celowo nie używam kolorów przewodów tylko sygnałów jakich należy szukać bo opis będzie bardziej uniwersalny.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomaszG 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Talento I Eura Mobil
Dołączył: 14 Lip 2015
Piwa: 2/3
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2017-03-09, 09:38   

No ja to robiłem w/g tego schematu / tez znalazłem w necie, byc może nawet na tym forum, ale dawnoooo/ Działa jak narazie OK

stacyjka.JPG
Plik ściągnięto 56 raz(y) 61 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-09, 10:33   

TomaszG napisał/a:
No ja to robiłem w/g tego schematu / tez znalazłem w necie, byc może nawet na tym forum, ale dawnoooo/ Działa jak narazie OK

o wlasnie. i nie ogaraniam sensu montowania tego dodatkowego przekaznika; caly uklad sie staje bardziej skomplikowany, zamiast jednego przekaznika (przy rozruszniku) mamy dwa.. lipa.

bardziej bym sie sklanial do rozwiazania w ktorym:
1) jezeli stacyjnki nie da sie latwo naprawic / tanio wymienicic, to
2) dolozyc dodatkowy wlacznik/guzik (cos jak w nowych autach klawisze do startowania rozrusznika) ktory zastapi zuzyte bieguny w stacyjce (czyli de facto dwa kabelki laczone w stacyjne przy maksymalnym wychyleniu kluczyka przeniesc 'poza' stacyjke)

ktos moze tak ma? rozrusznik 'z guzika' zamiast z dodatkowego przekaznika?

pozdrawiam
serwan
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-03-09, 10:41   

TomaszG, jak by ktoś nie do końca ogarniający elektrykę podlączył w/g tego rysunku to rozrusznik kręcił by po włączeniu zapłonu. Zamiast + po stacyjce jak jest w opisie powinno być "sterowanie rozrusznika".
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miniu73 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: EURA MOBIL Peugeot J5 2.5TD
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 3/1
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2023-07-03, 22:41   

Gewehr napisał/a:
serwan napisał/a:
Gewehr napisał/a:
Przekaznik który słyszysz, jest nie od rozrusznika, a jedynie odłącza odbiorniki. Fabrycznie przekaznik rozrusznika nie występował. Zdejmij osłonę stacyjki i połącz na krótko przewody. Jak zapali, to kostka stacyjki do wymiany.

czyli w stacyjce (tym walcu) są elementy wymienne (kostka)? czy to ewentualnie od razu całą stacyjkę trzeba zmienić?
dodatkowo piszesz że nie było przekaźnika - a jakoś mam wątpliwości, chcesz powiedzieć że przez ten cieniutki kabelek który biegnie do/od stacyjki przechodzi kilkaset amper z aku do rozrusznika?

Kilkaset amper ze stacyjki :haha: Dobry jesteś.
Automat w rozruszniku robi za przekaźnik :bajer
Jak kupisz samą kość, to bedzie wymienna. Tylko że już ich nie ma prawie na rynku. Najprościej dołożyć przekaźnik i dodatkowy włącznik.



Troszkę odgrzałem kotleta ale mam identyczny problem. Pytanie czy mógłbym się do Ciebie zgłosić na montaż dodatkowego włącznika i przekaźnika? Mam Peugeot J5 2.5 TD.
Dzisiaj rano miałem wyjeżdżać. Rok temu założony nowy rozrusznik Bosch. Stacyjka wymieniona 5 lat temu. Przed miesiącem nowy akumulator. Raz odpala raz nie już mnie szlag trafia.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomaszG 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Talento I Eura Mobil
Dołączył: 14 Lip 2015
Piwa: 2/3
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2023-07-07, 14:52   

"Czyli reasumując znajdujemy + sterujący rozrusznikiem, rozcinamy go, przewód od strony stacyjki podpinamy pod złącze 86 przekaźnika; drugi koniec rozciętego przewodu podłączamy pod złącze 87 przekaźnika. Znajdujemy przewód w którym pojawia się + po załączeniu zapłonu (ważne aby nie znikał po przekręceniu stacyjki w pozycję rozruch) i przekrój przewodu jest równy lub większy niż ten od rozrusznika; podłączamy do niego zacisk 30 przekaźnika; pozostało jeszcze pod zacisk 85 podłączyć masę i gotowe.
Celowo nie używam kolorów przewodów tylko sygnałów jakich należy szukać bo opis będzie bardziej uniwersalny.....:"
CYTAT Z POSTU WYŻEJ .
Do dzisiaj tak mam zrobione, i działa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***